Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

250cc mi 600cc mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Şehir
    Kıbrıs/Kocaeli
    Motosikleti
    R25
    merhaba arkadaşlar motor işinde yeniyim..benim için uygun olan motor ninja250r olduğunu tespit ettim forumlarda dolaşırken. fakat boyum 180 ve 73 kiloyum..bu boyutlarda biri olarak ninja250nin üzerinde zorluk çekermişim sanırım. 600cclik motor almam gerekiyor sanırım.. önyargılı cevap vermeyin lütfen hemen.. acemi bir motorcu için 600cclik motor tehlikemi sizce ? lisedeyken çok arkadasım vardı bu işe 600lük motorla başlayan fakat hepsi cahillik yapıyordu bence..ama sonuçta hala bir kazalarını duymadım ve hala motor kullanıyorlar.. üstelik ben onlar kadar dengesiz kullanmayacağımı biliyorum..
    benim amacım altımdaki motor 600lük olsun değil fakat boyut olarak küçük motor istemiyorum..
    türkiyede arabam var şuan yurtdışındayım okuyorum.. 3 senelik şoförüm.. motorla arabanın alakası yoktur kardeşim diyenler olacaktır muhtemelen fakat bence kesinlikle vardır. debriyajı nasıl kullanacağını vites geçişlerini nasıl yapacağını gazı ne kadar açacağını araba kullanan biri daha çabuk kavrar..yani debriyaj mantığını biliyordur sonuçta.
    ne diyorsunuz 600lük motor aldığımda sıkıntı yaratırmı benim için ? veya 600lük motorla başlamak ne gibi sıkıntılar yaratır? 600ccnin 100ps üstünde güçler üretmesi korkutuyor beni sadece.. bu HP arabalarda bile hiçe sayılcak bi değer değil..
    bu arada okuduğum şehirde hız yapılacak bir yol yok.. araba ile okula giderken 4. vitese atmışlığım yoktur..hız tutkum yoktur.. benim için önemli olan 0-100 değeridir bir aracın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Kasım 2011
    Öncelikle merhaba. Bu tarz konular forumda inanılmaz fazla açılıyor ve herkes ön yargılı davranıp aynı tarz cevaplar veriyor.(ölürsün kaza yaparsın cart curt). Haksızlar diyemem tabiki büyük oranda doğruluk payı var herkesin. Gelelim motor seçimine yeni başlayacağın için 250ninja cok daha kolay olur senin için sürme açısından yakıt masraf vs. Fakat senin sıkıntın fiziksel özelliklerin. İnsan öncelikle kendini bilmeli diğerlerinin yorumuna göre iş yapmaya kalkarsan bi türlü çıkamazsın o işin içinden. Arkadaşım belliki trafik tecruben var bu nedenle trafikte ne yapman gerektiğini az cok biliyorsun. Sana tavsiyem 600cc lik bi motor alacaksan oturdugun yerde bulunan bir sürüş eğitim kursuna gitmen ve bir kaç zaman da boş yerlerde motorunla antreman yapman. Kendini hazır hissettiğin zaman trafiğe çık derim. Ama ne olursun gereksiz şeylere kalkışma kendine ve sevenlerini üzme derim.

  3. #3
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    illa 600 cc istiyorsan madem ki fazla da basacak yol yoksa bence sana tavsiyem iki silindirli 600 cc bi alet alman kawasaki er 6 f ya da 600 lük naked al onların güç değerleri biraz daha aşağıda zorlanmassın hiç olmazsa mesela yamaha xj 6 gibi

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    600'luk racing motor ile baslamak isteyenlere gelsin
    http://www.youtube.com/watch?v=sSjLosJe_VM
    harun27 bunu beğendi.

  5. #5
    seyitster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2010
    Şehir
    Konya/Çumra
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600'luk racing motor ile baslamak isteyenlere gelsin
    http://www.youtube.com/watch?v=sSjLosJe_VM
    videodaki de ömründe daha motora hiç binmemiş adam olsa gerek bende enesergule ondan dedim zaten illa 600 cc ise ya iki silindirllisi ya da naked ı er6n-f ( kawasaki ) xj6 ( yamaha ) ama racing alma zaptetmesi zordur bende şimdiye kadar motosiklet kullandım ama iki defa 600 cc liğe bindim birisi r6 idi zaptetmesi kolay değil 125 cc ile 20 000 km yaptım toplamda ama 250 ye geçmeme bile daha çok var bence yaşım 21 vaktim çok daha Allahın izni ile enesergül bence seninde vücut tipin ne olursa olsun hiç yoktan 250 cc ile başlamaya bak derim ben ama yok illa 600 cc ise yukarda dediklerim geçerlidir sana

  6. #6
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    Aklın ne diyorsa onu yap ....
    98 Beygir.....

  7. #7
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Araba kullanmış olman şüphesiz önemli ancak en büyük fark sandığın gibi kumanda arayüzüne alışmış olmak değil, araçların trafikteki yerini kavramış olmak. Motor işinde yeniyim diyorsun. Ninja 250 al. 0-100 hızlanması tatmin edicidir diye düşünüyorum. Sanırım ~8 saniye gibi bir 0-100 süresi var; çoğu 1600cc arabadan iyi bir zaman bu. 180 ve 73 kiloysan bu motor sana asla ufak gelmez. Hemen hemen ideal aralığa denk geliyorsun. Bazı şeylere alışana kadar 100hp civarı bir motordan uzak durmak akıllıca olur. Ninja 250'yle bir süre tecrübe edindikten sonra neden böyle dediğimi çok iyi anlayacaksın.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  8. #8
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    boy ve kilon ile o motorda zorluk çekeceğini sanmam (ninja 250) çok uzun değilsin çokda kilolu. haa biraz küçük bu dersen hyo al 2 silindir 250 cc 600 lük kalıbında motor.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Altındaki motorun seni adam yapmasını, havanı arttırmasını, kız tavlamasını istiyorsan 600'lükle başla, yaz sonu satarsın bir daha da motora binmezsin nasılsa.


    Motorcu olacaksan 250cc ile başla, kendini geliştirdikçe motor büyüt. Bir yerden sonra fazlasını istemeyeceksin.

  10. #10
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    bana kalırsa grenajsız bir motosiklet düşün. Yeni başlıyorsun tecrübesizsin ne kadar araba sürmüş olsanda motosikletlere aynı saygıyı göstermediklerini bilmiyorsun yaşamadın. Sonuç olarak da o motosiklet yere düşecek yada düşüreceksin yahut düşürecekler. Ve her düşmede 300/400tl grenaj işiyle uğraşmakdansa gidip grenajsız motosiklet alıp öğrenip suyunu çıkartıp sonra racing motosiklete geçmek çok çok daha mantıklı.

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı enesergul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar motor işinde yeniyim..benim için uygun olan motor ninja250r olduğunu tespit ettim forumlarda dolaşırken. fakat boyum 180 ve 73 kiloyum..bu boyutlarda biri olarak ninja250nin üzerinde zorluk çekermişim sanırım. 600cclik motor almam gerekiyor sanırım.. önyargılı cevap vermeyin lütfen hemen.. acemi bir motorcu için 600cclik motor tehlikemi sizce ? lisedeyken çok arkadasım vardı bu işe 600lük motorla başlayan fakat hepsi cahillik yapıyordu bence..ama sonuçta hala bir kazalarını duymadım ve hala motor kullanıyorlar.. üstelik ben onlar kadar dengesiz kullanmayacağımı biliyorum..
    benim amacım altımdaki motor 600lük olsun değil fakat boyut olarak küçük motor istemiyorum..
    türkiyede arabam var şuan yurtdışındayım okuyorum.. 3 senelik şoförüm.. motorla arabanın alakası yoktur kardeşim diyenler olacaktır muhtemelen fakat bence kesinlikle vardır. debriyajı nasıl kullanacağını vites geçişlerini nasıl yapacağını gazı ne kadar açacağını araba kullanan biri daha çabuk kavrar..yani debriyaj mantığını biliyordur sonuçta.
    ne diyorsunuz 600lük motor aldığımda sıkıntı yaratırmı benim için ? veya 600lük motorla başlamak ne gibi sıkıntılar yaratır? 600ccnin 100ps üstünde güçler üretmesi korkutuyor beni sadece.. bu HP arabalarda bile hiçe sayılcak bi değer değil..
    bu arada okuduğum şehirde hız yapılacak bir yol yok.. araba ile okula giderken 4. vitese atmışlığım yoktur..hız tutkum yoktur.. benim için önemli olan 0-100 değeridir bir aracın..
    sen de az çok farkındasın ki, motosiklet kullanmak otomobil kullanmaya benzemiyor.

    özellikle trafikte sürmek daha zordur...

    600cc ile başlamanın avantajları da var dezavantajları da var. ama en büyük dezavantajı, henüz motosikletin farklı durumlarda nasıl davrandığını kavrayamadan çok güçlü bir motosiklete sahip olmanın getirdikleri.

    örneğin, ani bir durumla karşılaştın ve panikleyerek iki freni birden kökledin. ön fren görece daha geç kilitlenir. arka frenin kolay kilitlenir. arka teker kilitlendi ve kaymaya başladı. motosiklet sağa veya sola doğru kıvrılarak kayıyor.

    yapabileceklerin, arka freni hemen bırakmadan motosikleti düz hizaya toplamak ve yavaşça arka freni bırakmak. eğer ki, kurtaracak durum veya şans yoksa, tekeri kilitli tutarak motoru yola dik şekilde yatırarak yola paralel şekilde sürüklenmek.

    ancak bu yeni başlayan birisi için bu kadar kolay olmuyor. panikle fren yapan birisi, arka teker kilitlenince panikleyip freni bırakıyor.

    bu durumda ne olur?

    600 cc üzerindeysen :

    o sırada debriyajı da bırakmışsan aniden binen motor gücü ciddi bir çekiş sağlar. motosikletin gövdesi yola bakmıyorsa, ama yola doğru gidiyorsa, motosiklet kazandığı çekiş gücü ile baktığı yöne gitmek isterken rodeo yapar gibi seni üstünden fırlatır.

    250cc'de bu çekiş, 600cc ye göre oldukça zayıftır. motosikletin sizi fırlatması zor olur, daha ziyade kuvvetlice sarsılır ve yalpalarsınız.

    ------------------------------------------

    250 cc ile başlamanın en büyük avantajı, " BASİT " hatalarınızı kolay tolere etmesidir.

    güçlü bir motosiklet, deneyimli birisinin asla düşmeyeceği basit hataları tolere etmez. aksine kuvvetlendirir.


    bu bakımdan, 250cc ile başlamanız, akıl ruh ve beden sağlığınız bakımından en doğrusu... özellikle istanbulda iseniz, 125 cc ile başlamaya kesinlikle kalkmayın derim. zira, bence kolay hızlanamayan bir motosiklet güçlü bir motosikletten daha tehlikeli.

    ------------------------------------------

    ninja 250r boyutlar bakımından rahat bir motosiklet. boyunuz dolayısı ile sıkıntı çekmezsiniz. ben kendi adıma, 190 boyunda ve 90 kiloyum. bu gün 250cc alacak olsam, ninja 250r'ı sadece aşırı yakıt sarfiyatı bakımından tercih etmezdim onun dışında güzel bir motosiklet. rahatsızlık çekmezsiniz.

    Eğer uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız, sıfır bir hyosung ( st&kanuni yani ) gt250r daa makbul olur sizin için. hız / güç / yakıt / satın alınabilirlik / servis maliyetleri şeklinde bir karşılaştırmada en iyi notu alır. virajlarda ve ilk kalkışta ninja biraz daha iyidir.

    mesela honda cbr250r size bisiklet gibi gelebilir. boyunuz bakımından sürüşte sıkıntı yaşama ihtimaliniz olabilir. ama hyosung gt250r ve ninja250r fazlasıyla yeterli motosikletler.


    eğer spor motor tutkunuz yoksa, 600cc spor motorları tavsiye etmem. onun yerine, 2 veya gene 4 silindirli çıplak motorlar tercih etmeniz daha yerinde olacaktır.

    bir çok markanın ele avuca sığar bir 250cc çıplak motoru yok.

    çıplak motorlar, genel olarak spor motorlar kadar performansa sahip, çoğu zaman vites oranlarındaki farklılık dolayısı ile maksimum hız yerine daha güçlü çekiş sağlarlar.

    bu da size, 0 - 100 performansı olarak geri döner ... amacınız top-speed değilse, çevre yoluna çıkıp ipinizi koparmayacaksanız, spor motosikletin bir avantajı yok. aksine, zamanla görsel güzelliği yerini bilek ağrısına ve sürekli hadi abi zıplayalım uçalım modunda bir sürüş ve yüksek sürat yapıp onun keyfini de alamıyorsanız elinizde pıtır kızların çıtır bakışları kalır ...

    güzel bir çıplak motorla, pıtır kızların çıtır bakışları kalmaya devam ederken, rahat oturuş pozisyonu ve daha çok sürat dışındaki motosiklet keyiflerini tatmak bakımından şanslı olursunuz.

    250cc kategorisinde hyosung gt250 comet'e alternatif motor ne yazıkki yok. onun da çıplak hali kişisel olarak bana ümüğü sıkılmış motorunun suyu çekilmiş gibi geliyor.... ama motosiklet olarak son derece keyiflidir. bir çok kullanıcısı olmayan kişinin iddiasının aksine, yeterince kaliteli ve oldukça da dayanıklıdır. güzel bir takım fren balatası ve lastik ile fren performansı son derece tatminkar, motora tecavüz etmeye çalışmıyorsanız kronik sorunları da yoktur.

    gt250r'da aynı şekilde... ninja 250r, satın alım maliyeti, bakım ve sürekli yakıt maliyeti bakımından beni hiç cezbedemedi. pahalı , ve bence hakettiğinden fazla yakıt sarfiyatı ile hoşuma gitmiyor.

    ancak bir motosiklet olarak değerlendirirsek, gt250r'dan biraz daha iyi olmasına rağmen, virajlarda ve diğer bir çok durumda elbette 250r'a göre daha iyi bir motosiklettir... yine de bu gt250r'ı kötü bir motosiklet yapmıyor. fakir birisi olarak, gt250r'dan da çok yakın sürüş keyfi alabileceğimi bilen birisi olarak kawasaki'ye o kadar para bayılıp bir de benzin istasyonuna uğrama süresinin kısalığı ile uğraşmazdım....

    ekonomik açıdan sorun değilse, kawasaki 250r sizin için en uygun motosiklet bence... yakıt ve servis masrafı sıkıntı yaratır derseniz, hyosung gt250r kawasaki 250r'a en iyi alternatif.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa grenajsız bir motosiklet düşün. Yeni başlıyorsun tecrübesizsin ne kadar araba sürmüş olsanda motosikletlere aynı saygıyı göstermediklerini bilmiyorsun yaşamadın. Sonuç olarak da o motosiklet yere düşecek yada düşüreceksin yahut düşürecekler. Ve her düşmede 300/400tl grenaj işiyle uğraşmakdansa gidip grenajsız motosiklet alıp öğrenip suyunu çıkartıp sonra racing motosiklete geçmek çok çok daha mantıklı.
    Bu konuda çok yanlış düşünüyorsunuz bence... insanın aklına lütfen bu şekilde " düşeceksin " enjeksiyonu yapmayın... bunun yerine düşmemesi gerektiğini aşılamak daha doğru bence... elbette düşebilir.. hepimiz düşebiliriz. ancak bu illa düşülecek diye bir gerçeği göstermez. dikkatli kullanır, mümkünse eğitim alır ve abuk subuk sürmeyip gereksiz riske girmezse düşmez.

    gece karanlıkta sürüyorsa insan, süratini ona göre ayarlar ki, önüne aniden göremediği bir ıslaklık gelirse manevra şansı olur. gündüz, 200 metre ötede yolda bir ıslaklık olduğunu göremiyorsa " NE İŞİ VAR MOTOSİKLETLE! "...
    !?

  12. #12
    ghostrider20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    2016 YAMAHA MT-07
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600'luk racing motor ile baslamak isteyenlere gelsin
    http://www.youtube.com/watch?v=sSjLosJe_VM
    bu videodaki şahıs galiba ilk defa motosiklete biniyor...daha önce en azından scootera binse motorun çalısması için marş düğmesinin yerini sormazdı....
    Hayatı Korkarak Yaşarsan, Hayatı Yaşayanları Seyredersin...

  13. #13
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı enesergul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fakat boyum 180 ve 73 kiloyum..bu boyutlarda biri olarak ninja250nin üzerinde zorluk çekermişim sanırım. 600cclik motor almam gerekiyor sanırım..
    O niye ben onu anlamadim...? Nasil bir zorluk cekermissin, motor kucuk gelir simoncelli gibi uzerinden mi dusermissin, sigmayip kafan tafana mi degermis, yoksa altinda kaybolur mu motor?? Evet goruntu olarak hos durmaz altinda haklilsin. Ebat sikintisi varsa git sunu al ozaman

    Ha ben 600 luk alacam, derdim ebat degil aslinda diyorsan yolun acik olsun.

    Alıntı CİHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklın ne diyorsa onu yap ....
    Cok akillica, dahiyane ve inanilmaz bir fikir...
    #sürenadam

  14. #14
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Evine dön dostum
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  15. #15
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    sessizsakin niyetim arkadaşa psikolojik baskı kurup motosikletten düşmesini sağlamak tabiki değil hatta gönül ister ki hayatı boyunca elleri dizleri asfalt görmesin ancak ne yazıkki hepimizinde çok iyi bildiği gibi acemilik döneminde kötü kullanımdan dolayı değil kullanım bilgisi eksikliğinden düşüyoruz bu nedenle öyle demiştim. Yanlış anlaşılmak istemem

  16. #16
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    184 boyunda 74 kilo 24 yasında bırıyım 18 yasından berı otomobıl kullanıyorum.gecen sene motor kullanmaya basladım ılk motorum honda cbf 150 ne bana ufak geldı ne tuhaf geldı nede sıkıntı yarattı hatta otomobılden ınıp motor kullanmaya baslayınca ıyıkı 250cc ıle baslamamısım dedım. motora baslamak ıcın boy kılo oranına degılde tecrube ve ıhtıyacına gore secım yapmalısınız bence.
    bu arada yurt dısında ogrencıyım demıssınız yurt dısında kullanıcaksınız sanırım motor? yurt dısında ehlıyet alınca dırekt 600 cc kullanılmıyo dıye bılıyorum hatta 250 cc ıle bıle baslanmıyor.150cc ye kadar bır motorla baslayıp daha sonra yuksek cc lere gecıs yapılıyor.

  17. #17
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    ben bişey söyleyeyim de, arkadaş lise yıllarından bahsettiği için...
    ben size bir çocuk getireyim daha 17-18 yaşında boyuda hemen hemen 1.80
    bu çocuk R1'i öyle bir kullanıyor ki, burda ki çoğumuza taş çıkartır!
    bu yüzden çok genç yaşlarda deli yaşlarda çok büyük riskler alarak öğrenmeye keşfetmeye çalışanlarda var...
    bahsettiğim çocuğun aynı zamanda ölümcül kazalarıda var tabiki ama şuan sapasağlam, polenezköy yolu üzerinde ki virajlara sliderları yere sürterek giriyo r1 le
    yani, söylemek istediğim çok deli olup çok genç olacaksın ve ölüm riskleriyle dolu bir şekilde... (motosiklet tutkusu yaa napalım abii) misali, diyecek bişey yok buna cünkü
    adamı durduramazsın! ya da olgun yaştaysan risk alamıyosan vs... bilinçli şekilde olacaksa... o zaman basamak basamak ilerleyeceksin

  18. #18
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    hiç bir tutku yaşama tutkusundan önemli değildir 17-18 yaşında bir çocuk kendi parasıyla r1 alıcak hali yok o yaştaki birine öyle bir motor alanda kabahat.Okadar yetenekli arkadaşları yollarda değil pistlerde görmek isteriz yarışmak isteyen yada deli gibi kullanmak isteyen orda kullansın kenan sofuoğlu gibi gurur duyarız.

  19. #19
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    cümlelerim çok devrik şekilde yazılmış kusura bakmayın, anlatmak istediğimi anlamışsınızdır umarım
    2 çeşit: 1. si çocuk yaşlarda 'heves-merak-tutku' gelişirse motosiklete karşı, o çocuğu zaptedemezsiniz, kafasını gözünü kırsa da vazgeçemez...
    eğer hayatta kalırsa? ki ailesi tarafından da istemiyerekte olsa desteklenip bilinçlendirilirse eğer, korumalarıyla vb. ekipmanlarıyla kullanması sağlanır, buda riski hafifletir,
    zamanla durulmasını beklemekten başka çare yok. birçok tanıdığım var, bariyerde kafası patlayıp beyin ameliyatı geçirip, hala bugün fireblade veya hayabusa ya binen arkadaşım üstelik epilepsi
    rahatsızlığı olmasına rağmen... ya da bahsettiğim 17-18 yaşında ki çocuğun bacağı kopmasına rağmen dikilip bugün r1 le gazlıyo olması gibi... ya da bir arkadaşımın motosiklet kazasından dolayı
    hastanede yatıp, yattığı süre boyunca dergide ki yeni kasa 1000rr'ı inceleyip hayal kurması ve hastaneden çıkınca alıcam ülenn demesi acı dolu trajikomik şeyler tabi. tavsiye edilemez kabul edilemez, kural dışı şeyler... ama ne yazık ki işin içinde tutku varsa kaza vs.. ölüm dinlemiyor! motosiklet bu yüzden tehlikeli
    adamın dizi sakat alçıdayken bile hastane bahçesinde ver şu yeni aldığın 600 lüğü de bir tur atayım dediğini bilirim çeşitli, kronik rahatsız tipler bunlar
    tavsiye edilen: bilinçli ve sabırlı hareket etmektir, aceleye-gaza gelmeden, yavaşça sindirerek olmalıdır. eğitim ve pratikle pekiştirilmelidir, trafikte yaptığınız hatalar, karşılaştığınız zorluklar, düşüşler, kazalar, motosikleti yatırmalar aklınıza gelen birçok şey insana tecrübe olarak geri dönmelidir, ders alınmalıdır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

    kenan sofuğluda bu işe tutkuyla başlamıştır, birçok risk alarak hayat pahasına
    izmitten bilirim bahçecik-yuvacık mevkiinde az tanık olmuyodum sofuoğlu kardeşlerin kapışmalarına,
    benim akrabam da pistte yarışıyor onunda deneyimlerini, bu işe nasıl başladığını vs. çok iyi biliyorum.
    sinanla aynı kategoride yarışırlardı hatta sinanında nasıl kaza yaptığını biliyoruz... yani kısacası aşırı tutku aşırı fanatizm duygusallık
    hayatında önüne geçebiliyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

    bu arada alman ehliyetlerinden biliyorum, belli sınavlardan geçtiğin taktirde çeşitli sınıflarda motosiklet ehliyeti alabiliyorsun
    zaten ehliyetin arkasında gruplar var onlara check atılıyor. japonyada ki eğitimlerden de haberim var, belli bir mesafede 2-3km (çok yavaş şekilde) hızla metal bir çizgi üzerinde titremeden çizgi dışı yapmadan belli bir mesafe gitme zorunlulukları falaaann filann neyse...

  20. #20
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Ben anlatmak istediklerinizi gayet iyi anladım.benim anlatmak istediğim olay farklı sadece.Bizde aslen sakaryalıyız izmitte oturuyorum babam abim dayılarım motor hastası bu yaşıma kadar kapımızdan motor eksik olmadı şuanda 1000rr var abimde.Motora bayılıyorum deli oluyorum çıldırıyorum ne kadar öğrensemde ailemden yardımda alsam hemen 600-1000cc ye atlamadım en düşük ccden başladım devam ediyorum.Demem şu eğitim tecrübe vs ne derseniz diyin 17-18 yaşında bir gencin yüksek ccde bir motor kullanmasını yüksek cc bir motorla başlamasını doğru bulmuyorum o yaştaki bir insanın neler düşündüğünü hepimiz biliyoruz dediğiniz gibi hastalık derecesindede olsa o yaşta bir insan zaten maddi olarak nasıl r1 1000rr gibi motorlar alır alamaz ancak ailesi alır burada çocuk nekadar çıldırsada( dediğim gibi kapımızda motor olmasına rağmen asla izin vermediler üstüne dahi oturtmadılar iyikide öyle yapmışlar) o motoru almıycaksın arkadaş ufak ccden başlatıcaksın.Herkes dediğiniz gibi şanslı değil bariyerde kafası patlayıp tekrar yaşamıyor 18 yaşındaki çocuğunuza böyle bir makine alıcaksınız sonra öldüğünde keşke almasaydım demek biraz saçma oluyor o yüzden tedbirinizi başta alıcaksınız.
    diğer konu ise belli bir olgunluğa yani hayatın sorumluluğunu aldıktan sonra istersen 1000rr a bin istersen hayabusaya bin o kimseyi ilgilendirmez.17 yaşımda racing motorun üstüne oturtmayan babam şuan 24 yaşındayım ne almak istediğim motora nede arabaya karışır.Küçük yaşlarda tutku falan hikaye.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)