Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #361
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Ben fren sistemleri üzerinde çeviri yapmayı düşünüyordum.

    Abs (kilitlenmeyen fren sistemi)'nin patenti , 1959 yılında , onun yaratıcısı olan Soichiro Honda tarafından uygulandı.Bu sure icersinde honda otomobil uretimini ele almadı. bu uygulama motorların frenleri icin bazı fikirler edinmenin yolunu actı...

    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    ABS çok faydalı bir fren sistemi ama supersport bir motosikletin işine yaramıyor. daha çok touring tarz motorlarda kullanılıyor. araştırmaya devam gorkem .keske herkes senın gıbı araştırsa. güzel tartışmalar olsa
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  3. #363
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Zaten fren sistemleri üzerine bir araştırmadayım , bunların içinde abs'de var.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  4. #364
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Fren diski

    Fren diskleri genellikle seramikten veya dökme demirden yapılır. Dönen bir tekerleği , balatalar diskleri sıkarak durdur. Bu işlem mekanik, hidrolik veya elektromanyetik güç olarak diskin her iki yönüne iletilir.
    Disklerle ilk deneyler 1890 yıllarında İngiltere’de başlamıştır. İlk otomobil disk frenin patentini Frederik William Lanchester almıştır(1902). Fakat bu buluşun dünya yayılması yarım asır almıştır. Modern stil disk frenleri ilk olarak crosley Hotshot’da 1949’da kullanıldı. Fakat 1950 yıllarında dizayn problemleri nedeninden üretimi durduruldu. İlk kullanışlı disk freni İngiltere’de dunlop tarafından üretildi. Dunlop’un ürettiği İlk disk fren Jaguar C-Type’da kullanıldı(1953). Amerika’da ilk olarak 1963 yıllında 1963 model studebaker’da kullanıldı. Ve ondan sonra 1966 Chevrolet corvette’de kullanıldı.
    İlk yıllarda diferansiyelin yanindaki şaftlarda kullanıldı . sonraki yıllar tekerleğin iç kısmında yer almaya başladı. İlk kullanılmaya başlandığında sadece spor arabalarda kullanılıyorlardı. Günümüzde artık bisikletlerde bile kullanılıyor.

    Carbon diskler
    Carbon disklerin ilk olarak formula1 ile tanışması dunlop tarafından 1976 yıllında olmuştur. Carbon-carbon fren sistemi gününüzde bir çok yarışlarda kullanılıyor. Carbon diskleri cadde’de ilk kullanan araba French Venturi spor arabası olmuştur 1990 yıllında . fakat carbon disk frenleri etkisini yüksek ısılarda gösteriyordu bu yüzden cadde kullanımı için uygun değildi. Ventuni firması 1 sene sonra carbon diskleri üretimden kaldırdı. şu anda caddelerdeki spor arabalarda seramik olan diskler kullanılıyor.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  5. #365
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    ABS hakkında daha önce yazılıp çizilmişti...
    İsteyenler orada yazılanları okuyabilir.

    ABS li motosiklet
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  6. #366
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    eçenlerde konuştuk ama tam bitmedi aslında o konu.Direksiyon amortisörü.Güzel bir site buldum.Buradan ilgilenenler araştırabilir iyice.Honda 2007 600 rr da standarta dönmüş bunda.

    http://www.matrisdampers.com/
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  7. #367
    songoku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Arkadaslar bu baslik altinda bi yerde okudum ama tam hatirlayamiyorum yerini. Race lerde sehir ici kullanimda hararet sorunu diye. Anlayamadim olayi sehir ici cok gazlayamayacagimiz icin race makinalar hararet mi yapiyor? Yardimci olursaniz sevinirim.( Cevabi basligi tekrar okurken gordum fakat tam anlamiyla tatmin etmedi beni bunun teknik olarak aciklamasi nedir, hararet niye olur nasil onune gecilir. Mesela ss makinalar cok devir cevirdigi icin hararet olur denmis fakat yeni ss makinalar disinda cogu 13 bin devir ceviriodu ki buda enduro makinalarinkiyle ayni...bu hararet sorunu onlardadami var yani?)

  8. #368
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    13.000 çeviren enduro nerdeymiş bana da göstersene

    Endurolar maksimum V2 silindirlidir, SS'ler inline 4 'tür. 4 silindir olan tüm makinelerde (VFR, Fazer gibi touringler de dahil) düşük hızlarda hararet olur. Çünkü motor hızlı gidemediği için, soğuması için alabileceği rüzgar azalır.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  9. #369
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    basit bir şekilde anlatmaya çalışalım .yüksek devirli motorlar çabuk ısınırlar. ısınınan bu motoru soğutmadaki en buyuk etken rüzgardır. . traffiğe girince rüzgar etkisini kaybediyor. suda yavas yavas kaynamaya başlar. 100 dereceye gelince fan açılıyor. dereceyi tekrar düşürüyor. çok yogun bir trafikteysen bu bbir kaç kez tekrarlar. sonrada önündaki yol açılır hızın yükselmeye başlar. motor hemen soğur. trafikten hemen sonra gazlayan ss'çi görürseniz amacı hız yapmak değildir sadece motoru soğutmaya çalısıyordur
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  10. #370
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    . trafikten hemen sonra gazlayan ss'çi görürseniz amacı hız yapmak değildir sadece motoru soğutmaya çalısıyordur
    Heheheheh.Aynen öyledir.Ondan.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  11. #371
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    malbora senın verdiğin siteyi inceledim ama türkiyedeki adresini göremedim. turkiyede nerde satılıyor biliyormusun.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  12. #372
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Bunu araştırıyoruz edy.Sanırım biri varmış.Haberi yazarım bulursak.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  13. #373
    songoku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13.000 çeviren enduro nerdeymiş bana da göstersene

    Endurolar maksimum V2 silindirlidir, SS'ler inline 4 'tür. 4 silindir olan tüm makinelerde (VFR, Fazer gibi touringler de dahil) düşük hızlarda hararet olur. Çünkü motor hızlı gidemediği için, soğuması için alabileceği rüzgar azalır.
    Er6f dicem ama o biraz sport touring olcak...Ama dogru, sonradan dusundumde 2 silindir 4 silindir olayi onemli tabi...cahilligime verceksiniz artik

  14. #374
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Al o zaman, verdik
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  15. #375
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Fan

    Belli bir sıcaklığın ve 6-7000 devirin altında fan çalışmıyor.
    Bu motosikletleri ortalama bu devirlerde kullanmak gerekiyor ki hararet normal yerinde dursun.
    Şimdi şehir içinde 6000-7000-8000 demek ne demek?
    50 ile gidemezsin demek.
    Yüksek viteste 90-100 km hızlarda bile motosiklet 4000 devirlerde geziniyor.
    Bir arkadaşımız edy'e şaka yollu takılmış ama edy doğru söylüyor.
    Trafikten sonra gazı açmanız gerekiyor yada kenara çekip hayvanın terinin kurumasını bekleyeceksiniz.

    Şimdiii..
    Race motor kullanmamış olanlar yolda bağıra bağıra gezen ya da yüksek hızda seyreden motorlara basıyolar kalayı..
    Halbuki sürücünün iki seçeneği var.
    1. seçenek düşük viteste motoru bağırta bağırta gezmek,
    2. seçenek hız yapmak.
    Bunları yapmazsa yine 2 seçenek var.
    1. kenara çekip motorun soğumasını beklemek.
    2. Hararet yaptırıp perişan ettiği motoru en yakın servise götürmek.

    Demek ki neymiiş..
    Bu motorlar şehir içinde kullanmak için alınmazmııışşş.
    Ya da illa böyle bir motor isteniyorsa;
    Bunların yol için yapılmış kardeşlerini almak daha akıllıca bir seçim olurmuuuş.

  16. #376
    songoku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belli bir sıcaklığın ve 6-7000 devirin altında fan çalışmıyor.
    Bu motosikletleri ortalama bu devirlerde kullanmak gerekiyor ki hararet normal yerinde dursun.
    Şimdi şehir içinde 6000-7000-8000 demek ne demek?
    50 ile gidemezsin demek.
    Yüksek viteste 90-100 km hızlarda bile motosiklet 4000 devirlerde geziniyor.
    Bir arkadaşımız edy'e şaka yollu takılmış ama edy doğru söylüyor.
    Trafikten sonra gazı açmanız gerekiyor yada kenara çekip hayvanın terinin kurumasını bekleyeceksiniz.

    Şimdiii..
    Race motor kullanmamış olanlar yolda bağıra bağıra gezen ya da yüksek hızda seyreden motorlara basıyolar kalayı..
    Halbuki sürücünün iki seçeneği var.
    1. seçenek düşük viteste motoru bağırta bağırta gezmek,
    2. seçenek hız yapmak.
    Bunları yapmazsa yine 2 seçenek var.
    1. kenara çekip motorun soğumasını beklemek.
    2. Hararet yaptırıp perişan ettiği motoru en yakın servise götürmek.

    Demek ki neymiiş..
    Bu motorlar şehir içinde kullanmak için alınmazmııışşş.
    Ya da illa böyle bir motor isteniyorsa;
    Bunların yol için yapılmış kardeşlerini almak daha akıllıca bir seçim olurmuuuş.
    Teşekkürler çok iyi bir acıklama olmus...burdan cikan ana fikir bagirta bagirta giden ss ciler halbuki gayet masum bir sekilde sevgili motosikletlerine gerekli ozeni gostermeye calisiyormus

  17. #377
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belli bir sıcaklığın ve 6-7000 devirin altında fan çalışmıyor.
    Bu motosikletleri ortalama bu devirlerde kullanmak gerekiyor ki hararet normal yerinde dursun.
    Şimdi şehir içinde 6000-7000-8000 demek ne demek?
    50 ile gidemezsin demek.
    Yüksek viteste 90-100 km hızlarda bile motosiklet 4000 devirlerde geziniyor.
    Bir arkadaşımız edy'e şaka yollu takılmış ama edy doğru söylüyor.
    Trafikten sonra gazı açmanız gerekiyor yada kenara çekip hayvanın terinin kurumasını bekleyeceksiniz.

    Şimdiii..
    Race motor kullanmamış olanlar yolda bağıra bağıra gezen ya da yüksek hızda seyreden motorlara basıyolar kalayı..
    Halbuki sürücünün iki seçeneği var.
    1. seçenek düşük viteste motoru bağırta bağırta gezmek,
    2. seçenek hız yapmak.
    Bunları yapmazsa yine 2 seçenek var.
    1. kenara çekip motorun soğumasını beklemek.
    2. Hararet yaptırıp perişan ettiği motoru en yakın servise götürmek.

    Demek ki neymiiş..
    Bu motorlar şehir içinde kullanmak için alınmazmııışşş.
    Ya da illa böyle bir motor isteniyorsa;
    Bunların yol için yapılmış kardeşlerini almak daha akıllıca bir seçim olurmuuuş.
    bunların yol için yapılmış kardeşleri ne

  18. #378
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    ENDURO
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  19. #379
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    derece 100'e geldimi fan çalışır. motor soğur . benım için motorun ısınması hiç sorun olmadı. supersport'an vazgeçmem.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  20. #380
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Kardeşler

    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunların yol için yapılmış kardeşleri ne

    Yol için kardeşlerini yine bu topicte vermiştim.
    Buradan bakabilirsin.

    Buradaki motosikletler bir arkadaşımızın sorusuna örnek olarak koyduğum motosikletler. Ayrıca incelenip boyutları genişletilebilecek bir konu aslında.
    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    derece 100'e geldimi fan çalışır. motor soğur . benım için motorun ısınması hiç sorun olmadı. supersport'an vazgeçmem.
    Zaten bahsettiğim bütün devir meselesi motorun 100 dereceye gelmemesi amacıyla.
    Bunun dışında motorun devri nasıl olmalı? sorusu motora ve kullanım şeklinize göre de değişecektir.
    Burada motordan tepki alabileceğiniz devirde kullanmak önemlidir.
    Uygun vites ve uygun devir başınızı bir çok beladan kurtarır.
    Her motordaki uygun devir ve sürüş sitilinize göre uygun vites seçimi sürüş güvenliği açısından da önemlidir.
    Motorunuz yanlış kullanımda ani gaz kapatmada kompresör yapmayağı, yada hızla ileri atılmanızı gerektiren bir durumda size cevap vermeyeceği
    (Bayılacağı) için hayatınızı tehlikeye sokacak risklere girebilirsiniz.

    Sadece kendi kullandığım motorlarla ilgili tecrübelerimi aktarbilecek kapasitede olduğumdan fazla ukalalık etmek istemiyorum.
    Konunun uzmanı bir arkadaş teknik olarak bizi bilgilendirebilirse ben de memnun olurum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler