Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3681
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Viraj içinde ön fren kullananmam kullananı da sevmem
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3682
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8

    motosiklet çalmak 7 saniye sürüyor.

    motora ilk olarak 12. saniyede dokunuyorlar, 19. saniyede araba içerisinde motorla beraber hareket etmeye başlıtor. 7 sn!

    http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-f...hts--11659.htm
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  3. #3683
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    peh anasını satiim olaya bak ya...dinmeyen gece vs olsa hadi dicem bi nebze.
    AKIN FİDAN

  4. #3684
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı dinmeyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motora ilk olarak 12. saniyede dokunuyorlar, 19. saniyede araba içerisinde motorla beraber hareket etmeye başlıtor. 7 sn!

    http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-f...hts--11659.htm
    Bu biraz hızlandırılmış. Youtube'da orjinalini seyretmiştim. Burada olay 3-4 kat hızlı cereyan ediyor. Yani 7 saniyeyi 3 veya 4'le çarpmak lazım. Yine de çok çabuk olup bitiyor tabii ki...
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #3685

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Helal olsun adamlara . Bi kac bin dolar icin 3 yil hapsi boyle goze aliyolar. O minibuste kesin calinti. Bana cok geliyo bunlar calinti motorlarla, ben motoru ruhsat alinacak gibi yapabiliyorum. Dolandirilan bi kac arkadas icin yaptiydim, duymuslar bi ara nerdeyse hergun geliyolardi bu minibuslerle icinde motor. 1500 dolar civarinda teklif ediyolardi.

  6. #3686
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Ben yine bi soru sorucam benden baska soru soran yok zaten, bilgiye acim.

    Simdi hizlanma kiti denilen zincir-disli setini aldim on disliden 1 azalttim arkaya 2 ekledim ve tabiki daha guclu bi zincir taktim.

    Sorum su, son hizda ne kadar azalma yapar?
    Daha once deneyen oldu mu?
    Son hizda gidicegimden degilde 6. viteste rahat,sessiz ve titresimsiz gitme hizini bulmak istiyorum eskiden 6. vites 8 bin devir falan cok rahat gidiyordum.

    Simdi zincir yeni oldugu icin deneme sansim yok en az bi 150 km yavas yavas ani gaz acmadan motor freni yapmadan gitmek zorundayim.
    Var mi deneyen?


    Birde benim bu diablo supercorsa 3 bitti.
    Var mi baska lastik onerisi olan?

    Yol tutusundan cok memnunum ama buda cok cok az omurlu oldu biraz daha uzun omurlu bisey olsa fena olmaz.
    Daha 2 kere haricinde lastik hic birakmadi o 2 durumda da cok cok limitti artik ben kendim kasindim ama yinede dusmedim hemen geri tuttu Snake maduru oluyodum az daha.

    Cabuk isiniyor islakta da iyi bi yol tutusu var virajlarda cok guven verici bi lastik eger performans isteyen varsa tavsiye ederim ama uzun omurluluk 10 uzerinden 2 geri kalanlari 10 uzerinden 10 bence.
    We are many...

  7. #3687

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yine bi soru sorucam benden baska soru soran yok zaten, bilgiye acim.

    Simdi hizlanma kiti denilen zincir-disli setini aldim on disliden 1 azalttim arkaya 2 ekledim ve tabiki daha guclu bi zincir taktim.

    Sorum su, son hizda ne kadar azalma yapar?
    Daha once deneyen oldu mu?
    Son hizda gidicegimden degilde 6. viteste rahat,sessiz ve titresimsiz gitme hizini bulmak istiyorum eskiden 6. vites 8 bin devir falan cok rahat gidiyordum.

    Simdi zincir yeni oldugu icin deneme sansim yok en az bi 150 km yavas yavas ani gaz acmadan motor freni yapmadan gitmek zorundayim.
    Var mi deneyen?
    http://www.sprocketcalculator.com

    Bu site, sana tork ve hız konusunda oluşacak değişimi verebilir.
    Üst tarafa orijinal ön-arka dişli sayılarını giriyorsun
    Alt tarafa da yeni taktığın zincir dişli sayılarını giriyorsun. Tablo şekillenecektir.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  8. #3688
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sprocketcalculator.com

    Bu site, sana tork ve hız konusunda oluşacak değişimi verebilir.
    Üst tarafa orijinal ön-arka dişli sayılarını giriyorsun
    Alt tarafa da yeni taktığın zincir dişli sayılarını giriyorsun. Tablo şekillenecektir.
    Valla bu merakla yasiyamadim gidip 200 km yol yaptim az once 12 km oynuyor son hizda bu sefer 2 kisiydim dumduz bombos bi yolda bastim 165 milden gram yukari cikmadi eski denememde 173 mil gormustu gerci belki daha giderdi ama zorlamak istememistim.

    Bu sefer kesiciye girmedi ama motorda guc bitti daha ivmelenme hizlanma olmadi bayada uzun bi sure oyle gitti bende yormak istemedim daha bi o kadar daha yol vardi ama basmadim.

    Rahat yol alma hizi da 160 kmden 130 kmlere dustu hatta 120 falan yani titresim ve ses uzun sure cekilecek gibi degil 130 dan sonra.

    Ama kit ise yariyor stok olan ayni motorla 6. viteste 5 bin devirde gazladik baya bi acik ara fark attim.En guzel yani son vitese takip hic vites derdi olmadan gitmek 2 bin devirde bile hemen hizlaniyor eskiden baya homurdanirdi.
    We are many...

  9. #3689
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bu merakla yasiyamadim gidip 200 km yol yaptim az once 12 km oynuyor son hizda bu sefer 2 kisiydim dumduz bombos bi yolda bastim 165 milden gram yukari cikmadi eski denememde 173 mil gormustu gerci belki daha giderdi ama zorlamak istememistim.

    Bu sefer kesiciye girmedi ama motorda guc bitti daha ivmelenme hizlanma olmadi bayada uzun bi sure oyle gitti bende yormak istemedim daha bi o kadar daha yol vardi ama basmadim.

    Rahat yol alma hizi da 160 kmden 130 kmlere dustu hatta 120 falan yani titresim ve ses uzun sure cekilecek gibi degil 130 dan sonra.

    Ama kit ise yariyor stok olan ayni motorla 6. viteste 5 bin devirde gazladik baya bi acik ara fark attim.En guzel yani son vitese takip hic vites derdi olmadan gitmek 2 bin devirde bile hemen hizlaniyor eskiden baya homurdanirdi.
    Benim ön 16 arka 45 zincir de did 525...BU hız konusuna gelirse km saatindeki gsterdiğini mi söylüyorsun.Biraz karışık çünkü de o mevzu.dynodaki veri farklı olacaktır...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------

    Hız olarak da kilometre saati son hız olarak 285leri geçiyor gerçek hız maksimum 265 civarıdır die tahmin ediyorum.
    AKIN FİDAN

  10. #3690
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ön 16 arka 45 zincir de did 525...BU hız konusuna gelirse km saatindeki gsterdiğini mi söylüyorsun.Biraz karışık çünkü de o mevzu.dynodaki veri farklı olacaktır...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:01 ----------

    Hız olarak da kilometre saati son hız olarak 285leri geçiyor gerçek hız maksimum 265 civarıdır die tahmin ediyorum.
    Bende gittim Driven denilen markanin direk benim motor icin olan hizlanma kitini alip taktim onda da link 525 dislilerde 15-47 olmasi lazim su anda.

    Km saatinin yanlis oldugunu stok motordan daha fazla maksimum hizi gorunce anladim.Stok olanin mantiken daha fazla gitmesi gerekirken ben onu gecmisim bile hesapta ama sonra kesfettim ki motor hala orjinal dislilere gore olcuyor.

    Yani gordugun hizi hesaplamak zor biraz.

    Valla ben makinada ivmelenme bittigi zaman ona son hiz derim, oyle 1 km yi bi dakkada atinca son hiz falan degil o bildigin motorun cilkini cikarmak durunca alev atiyo egzostan.
    Bu motor gps le olculdugunde 285 gecsin kendimi yakarim.
    Dedigin gibi en fazla en fazla 260 kusurdur.


    Bi de bisey dicem sende egzos olarak ne var?
    Full mu slip-on mu?
    Ben full takmayi dusunuyorum su anda bi tane de arrow falan ucuz ama hos degil iyi olanlari da sokak icin yasal degil var mi bildigin bizim makinaya giden bisey?
    We are many...

  11. #3691
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    bende full sistem akrapovic evo var karbon tüplü.Dediğim vortex dişliler ve did zincir var.Ayrıca map ayarları için power commanderIII ve wideband commander var o çok da mühim bişe deil üzerinde kalması zaten onu diyeyim map oluşturulurken veriler toplanıyor ona göre harita hazırlanıp yükleniyor.power commander üzerinde durması gerekiyor her daim.Şu anda benim makina da dyno verisi olarak arka tekerde 107hp olarak ölçüldü.Son ayarları yapılmadan 98-99hp civarında idi.GErçekten usta eli değince bir başka oluyor.Hem yakıt minimuma iniyor hem performans maksimuma çıkıyor.Üzerinde ram airleri takılı deil benim makinanın onları takıp bikaç ayar daha yapıldığında ustanın dediğine göre 6hp civarında daha güç alınacakmış.
    AKIN FİDAN

  12. #3692
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende full sistem akrapovic evo var karbon tüplü.Dediğim vortex dişliler ve did zincir var.Ayrıca map ayarları için power commanderIII ve wideband commander var o çok da mühim bişe deil üzerinde kalması zaten onu diyeyim map oluşturulurken veriler toplanıyor ona göre harita hazırlanıp yükleniyor.power commander üzerinde durması gerekiyor her daim.Şu anda benim makina da dyno verisi olarak arka tekerde 107hp olarak ölçüldü.Son ayarları yapılmadan 98-99hp civarında idi.GErçekten usta eli değince bir başka oluyor.Hem yakıt minimuma iniyor hem performans maksimuma çıkıyor.Üzerinde ram airleri takılı deil benim makinanın onları takıp bikaç ayar daha yapıldığında ustanın dediğine göre 6hp civarında daha güç alınacakmış.
    Peki sesi nasil devirlere gore ve uzun yolda cekilir mi?
    Bende baska bi motora uygun olan Yoshimura var yandan cikiyo sesi cok fazla ayrica motorun zengin karisimda calismasina neden oluyor cunku onu takmak icin oksijen sensorunu iptal etmek gerekiyo.

    Komple yeni header ve egzos alicam bu yuzden, motor simdi zincir-disli takinca biraz duzeldi ama eskiden 2. vites 3 bin devirde falan gaz acinca motor bayiliyodu.Tabi bi kac yerini daha kurcaladim zaten su anda ciplak grenaj olmadan biniyorum aklima geldikce bisey acip yapiyorum.
    We are many...

  13. #3693
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Sesi şu kadarını söyleyim bana göre çok yakışıyor akrebin sesi.Özellikle polisleri gördüğümde 6bin devirlere kadar kullandığım zaman dönüp bakmıyorlar bile.12-13bin devrin üzerine çıkıldığında artık yırtmaya başlıyor.Sesi çok kademeli şekilde artıyor ve bana hiç rahatsızlık vermedi.Misal aynı model başka bir arkadasımda two brothers vardı aman tanrım diyorum bangır bangır hep.Beni hiç iyi hissettirmedi.O yüzden akrapovic'in sesi her türlü güzel diyorum.Yani ben hiç bir zaman off kafam şişti demedim herhangi bir yol dönüşünde.Bir de kuyruktan olduğu için sesi tırmalamıyor niye dersen bana göre tek bir taraftan kulağıma baskı yapmıyor sanrım yüksek bile olsa sesi.O yüzden her daim rahatım.Artçı şekilde kendi motorumda otoban sürüşlerinde dahi sesten hiç şikayet etmedim.Bence bi şekilde birinde akrep evo görüpte sesini dinlersen memnun kalacağını düşünüyorum.

    Ayrıca o dişliler alt devirleri canlandırmış olmalı ki sürüşü daha çok hoşuna gitmeye başladı die düşünüyorum.İlkay abinin sesi çıkmıyor birazcık da onun tecrübelerini dinlemek isterim ben.
    AKIN FİDAN

  14. #3694
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Takip ediyorum arkadaslar.
    Fakat uzun uzun yazacak zaman yok.
    Bir ara su fren meselesini detaylandirmak lazim mesela.
    Egzoz için bir sey soyleyemeyecegim.
    Biz daha önce benim 2003 CBR için 3 markayi ayri ayri test etmistik ve ben Laser tercih etmistim.
    Pisman eden tek tarafi yüksek devirlerde korkutan sesiydi.
    Performans olarak da Arrowdan asagi kalmadi.
    2008 modelin üstünde orjinal akropoviç vardi.

    Isin gerçegini soracak olursaniz, 2003 ile daha hizli tur zamanlarim vardi.
    Parçalamasaydim, bir de Laser veya Arrow takip denemeyi düsünüyordum ama nasip olmadi.

    En iyisi dyno karsilastirmalarina bakmak.
    Tabi ses için bisey diyemem.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #3695
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Laser diye bi markanin varligindan bile haberdar degildim ne yalan soyliyeyim.
    Scorpion da guzelmis ama dyno chart bulamadim onun icin benim motorla.
    Coq abi bu Laser nedir ne degildir bi anlatir misin onuda mesela benim egzost motoru alt devirlerde olduruyor ust devirlerde canlaniyor.

    Bizim arkadastada benim motorun aynisindan var onda Arrow takili slip-on onunda sesi cok tiz yuksek devirlerde hic yok onda da en iyi ses 7-8 bin arasi geliyor
    ama alt devirlerde daha iyi bi sesi var bi kotu yanı commender olmazsa cok deli patlama yapiyor ve motorun duzensiz calismasina sebeb oluyor.

    Bendeki Yoshimura cok cok cok gurultulu yuksek devirlerde kendi dusundugunu bile duymuyorsun 2-3 bin devirde de ses tok yukarlara dogru artik iyice olduruyor kulak zarini,
    sabit 7 bin devirde 1 dakkadan fazla dayanilmiyor hele kompresor e bindirdigimde 7-8 bin devir arasi bir ses var sanarsin ki ucak iniyor yanina.

    Disliler motoru resmen motor yapti ya bu zamana kadar benimki kediymis yani.
    Simdi motor viraj cikisinda gazi acinca direk lastigi sariyor patinaja en guzel yani uzun yolda vites degistirme derdim yok
    6. viteste dusuk devirde gazi aciyorum gayet hizlaniyor 60 km ile bile motor gazi acinca hic nazlamiyor hemen aliyor gazi.

    Tek eksisi bu dislilerin, redline atinca on taraf hafifliyor yuklenmezsen affetmiyor hemen kafa kaldiriyor
    ve gazi viraj cikisinda kademeli acmak zorundasin yoksa hemen sariyor lastik.


    Coq abi yagmur yagiyor burda okul yolu haricinde bi yere gidemiyorum piste cikicaktim 40 yilda bir California yi sel goturdu.
    Fren olayini bekliyorum senden hala, motordan sarkmaya alistim artik normal geliyor ama fren korkum var hala on fren cok urkutucu geliyor.
    We are many...

  16. #3696
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soruyu pist için soruyorsan, arkadasin dogruyu söylüyor ama eksik söylüyor.
    Ya da sen bize eksik anlatiyorsun.

    Bu pistte frenaj meselesi ve freni virajin neresine kadar tasiyip, gazi nerede açacagin meselesi kullandigin motosikletin, hacmi ve karakterine göre degisken bir mesele.
    Ustelik pistte daha çabuk yavaslama gibi bir kural geçerli degil.
    Aksine geç yavaslama ve ideal hizda viraja girmek gibi bir durum söz konusu.
    Toparlayacak durumda degilim.
    Yarin aklima gelirse anlatirim, ya da sen yine bir hatirlat.
    Pist için ince detaylar var, yol kullanimina benzemez.
    Ama benim su anki kafayla da anlatilmaz.
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cook onemli bi sorum var?

    Su zamana kadar frenlerin %70 on %30 arka seklinde kullanilmasi ogretildi bana.
    Aldigim butun egitim ve okudugum butun yazilar boyle idi.

    Ama su anda bilgisine guvendigim birisi bana arka freni sadece motorun arka tekerini kaydirip bi virajda cikis acisini daraltmak istiyosan, dusuk hizlarda donerken ve motoru duzeltmek icin yani daha stabil yapmak icin cok az kuvvetle kullanilmasi gerektigini soyluyor.

    Sokak surusunden bahsetmiyorum pist icin bu tavsiye caddede boyle gitmenin ne kadar tehlikeli oldugunu pist te gitmenin nasil zevkli oldugunu gordukten sonra anliyor insan.

    Ben hala mantikli olarak 2 frenede basmanin her zaman daha cabuk yavaslaticagini savunuyorum.
    Bilgisine guvendigim vatandas ise arka frene dokunmadan on frenle yavaslayip apex e gelene kadar frende gidip apexten sonra gaza asilmanin dogru oldugunu soyluyor.

    Simdi birincisi motordan ne kadar sarksam bile motor on frene bastigimda viraj icinde dikelmek istiyor.
    Ikincisi mantiken dusunuldugunde 2 disk yerine 3 disk her zaman daha fazla fren demek.
    Her ne kadar bende durmak icin arkayi yetersiz bulsamda ve on frene basildiginda butun agirligin one gelip arka lastigin traksiyon kaybettigini bilsemde yine de o yolu tutan az biraz arka lastik bana durmada yardimci olmaz mi?

    Ben genelde 2 frene birden basarim on frenede virajda hic dokunmam eger virajda cok hizliysam ve cizginin disina cikiyorsam arka frene cok az dokunurum ve gaz azaltirim.


    Simdi nolur su konuyu bi acikliga kavusturalim ben olmeden.
    Mrb, Lee Parks'ın "tam hakimiyet-yüksek performanslı motosiklet sürüş teknikleri" kitabını tavsiye ederim. Senin sorunun cevabı kısaca sadece önfren kullanılarak girilen viraj-apex çıkış için; fren(ön) basıncını azaltırken aynı anda gazın düzeyini paralel düzeyde arttırmaktan geçiyor. Ancak bunu yapabilmek için gazı vermeyi değil gazı bırakmayı öğrenmek gerekiyor. Yani kısaca hepimiz gazı sıkıyor "lak" diye bırakıyoruz, bu da motorda çökmeye sebebiyet veriyor. Halbuki gazı makinanın anlayamıyacağı-hissedemeyecği yumuşaklıkta bırakmak gerekiyor. Bu da çok çok çalışma gerektirir ki makina suspansiyonunda hissedilmesin, çatalın kapanmasına hakimiyeti bu şekilde gerçekleşirenler var ve bu da diğerlerine nazaran daha az gaz verdiği halde daha yumuşak dönülmesi makinanın ve senin bu anlamda (frendeyken gaz verme) tamamen mutabakata varmanıza bağlı. Bu durumda ise arkayı kaydırarak viraja yatırma, içeriye girme meselesini yeniden değerlendirmene sebep olur. Alıştığın tarzdan çıkıp bunu şiar edinmen ise istisnalar klübü olur ki, bence gerekli değil. Ancak pist gününde bence de arka fren viraj içi hariç kesinlikle gereksiz. Arkayı toplamak haricinde işe yaramaz. Günlük kullanımda ise viraj öncesi önfren yeterli, hele ki abs varsa... Ancak düz yolda daha keskin durmak istiyorsan, daha az mesafe istiyorsan her iki freni de kullanman gerekiyor (panik fren) veya da ön çökmeyi elimine etmek için arkayı da alıp, motorun yere olan paralel -doğal duruşuna gelebilsin. Aksi halde ani duruşlarda zaten ön frenn seni atmasa bile yeterli olmayacaktır.

    Acizane okuduğumdan anladığımı yazdım. Hata olabilir. Kitabı kendini geliştirmek isteyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Benim okuduğumdan anladığım bu olduğu için ifade etmeye çalıştım. Ancak en doğrusu kitapta tabii ki. Ben de uygulamaya çalışıyorum. Ama gazı makinaya hissettirmeden bırakmaya çalışmak gerçekten zor, ama makinayı da üzmediği ve konfor sağladığı kesin.

    Buraya yazdığın yorumlarını zevkle-iştahla okuyorum.

    Saygılar.

  17. #3697
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb, Lee Parks'ın "tam hakimiyet-yüksek performanslı motosiklet sürüş teknikleri" kitabını tavsiye ederim. Senin sorunun cevabı kısaca sadece önfren kullanılarak girilen viraj-apex çıkış için; fren(ön) basıncını azaltırken aynı anda gazın düzeyini paralel düzeyde arttırmaktan geçiyor. Ancak bunu yapabilmek için gazı vermeyi değil gazı bırakmayı öğrenmek gerekiyor. Yani kısaca hepimiz gazı sıkıyor "lak" diye bırakıyoruz, bu da motorda çökmeye sebebiyet veriyor. Halbuki gazı makinanın anlayamıyacağı-hissedemeyecği yumuşaklıkta bırakmak gerekiyor. Bu da çok çok çalışma gerektirir ki makina suspansiyonunda hissedilmesin, çatalın kapanmasına hakimiyeti bu şekilde gerçekleşirenler var ve bu da diğerlerine nazaran daha az gaz verdiği halde daha yumuşak dönülmesi makinanın ve senin bu anlamda (frendeyken gaz verme) tamamen mutabakata varmanıza bağlı. Bu durumda ise arkayı kaydırarak viraja yatırma, içeriye girme meselesini yeniden değerlendirmene sebep olur. Alıştığın tarzdan çıkıp bunu şiar edinmen ise istisnalar klübü olur ki, bence gerekli değil. Ancak pist gününde bence de arka fren viraj içi hariç kesinlikle gereksiz. Arkayı toplamak haricinde işe yaramaz. Günlük kullanımda ise viraj öncesi önfren yeterli, hele ki abs varsa... Ancak düz yolda daha keskin durmak istiyorsan, daha az mesafe istiyorsan her iki freni de kullanman gerekiyor (panik fren) veya da ön çökmeyi elimine etmek için arkayı da alıp, motorun yere olan paralel -doğal duruşuna gelebilsin. Aksi halde ani duruşlarda zaten ön frenn seni atmasa bile yeterli olmayacaktır.

    Acizane okuduğumdan anladığımı yazdım. Hata olabilir. Kitabı kendini geliştirmek isteyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Benim okuduğumdan anladığım bu olduğu için ifade etmeye çalıştım. Ancak en doğrusu kitapta tabii ki. Ben de uygulamaya çalışıyorum. Ama gazı makinaya hissettirmeden bırakmaya çalışmak gerçekten zor, ama makinayı da üzmediği ve konfor sağladığı kesin.

    Buraya yazdığın yorumlarını zevkle-iştahla okuyorum.

    Saygılar.
    Abi valla o kitaplardan bende yok yok.
    Dedigine ek olarak
    "Smooth Riding-The Pridmore Way"-Reg Pridmore with Geaoff Drake.
    "A Twist Of Wrist"-Keith Code(1 ve 2 ayrica filmide mevcut artik)
    "Sport Riding Techniques"-Nick Ienatsch
    "Performance Riding Techniques Second Edition: The MotoGP Manual of Track Riding Skills"-Andy Ibbott

    Bu kitaplarin hepsini aldim okuyorum yavas yavas ama bu kitaplari okumak icin bile neyin ne oldugunu bilmek gerek cok kolay anlasilir degiller.
    Ayrica kitabi okurken cok bosluk birakiyorlar aklima milyon tane soru geliyor yani adam yaziyor bu boyle diye ama o niye oyle nasi oyle oralari bazen atliyor bende butun gun aklimda onunla dolasiyorum.

    Gaz kontrolunu ilk motora bindigim gunden beri yaparim motorun ustunde sarsilmayi hic sevmem haz etmem motor kesintisiz olmali bana gore yani oyle bas cek olmaz
    sirf bu yuzden gittim 200 dolar verdim zinciri degistirdim.
    Gevsek nokta vardi zincirde yani zincirin bi kismi diger kismina gore daha fazla esnemisti ve bu sabit hizda bile motoru ileri geri sarsiyodu 1 hafta dayanabildim kiydim paraya gittim yenisini aldim aynisi olmasin diye dislileri de degistirdim.

    Gaz kontrolu konusunda kendime guveniyorum istedigim hiza istedigim devire gozum kapali sabitlerim gazi, istedigim hizda da dusururum.On suspansiyon yag akitiyor haliyle cok yumusak bu halde bile sarsmadan gidebiliyorum en nefret ettigim seydir essege biner gibi sarsilmak.

    Ama on frende aklimi karistiran olay motor nasil cizgiyi acmiyor,
    ben on freni siktigimda motor benim istedigim yonden ziyade cizgiyi acarak dikelerek gidiyor ne kadar sarksamda motor donmekten ziyade duz gitme istegi icinde oluyor hadi benim suspansiyon kotu baska motorlada denedim yine ayni sonuc frene mi cok basiyorum sarkamiyor muyum yoksa sen bu motoru birak supermoto ya geri don mu diyosunuz?


    Bu arada supersport topigine katilan insan sayisi guzellesti cok guzel bilgiler var artik cok guzel oldu bu.
    We are many...

  18. #3698
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Bende SS kullanıcısı olmasamda kendimi geliştirmek adına mesajlarınızı yorumlarınızı severek ve ilgi duyarak okuyorum tşklerimi iletiyorum...
    GT! ...

  19. #3699
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi valla o kitaplardan bende yok yok.
    Dedigine ek olarak
    "Smooth Riding-The Pridmore Way"-Reg Pridmore with Geaoff Drake.
    "A Twist Of Wrist"-Keith Code(1 ve 2 ayrica filmide mevcut artik)
    "Sport Riding Techniques"-Nick Ienatsch
    "Performance Riding Techniques Second Edition: The MotoGP Manual of Track Riding Skills"-Andy Ibbott

    Bu kitaplarin hepsini aldim okuyorum yavas yavas ama bu kitaplari okumak icin bile neyin ne oldugunu bilmek gerek cok kolay anlasilir degiller.
    Ayrica kitabi okurken cok bosluk birakiyorlar aklima milyon tane soru geliyor yani adam yaziyor bu boyle diye ama o niye oyle nasi oyle oralari bazen atliyor bende butun gun aklimda onunla dolasiyorum.

    Gaz kontrolunu ilk motora bindigim gunden beri yaparim motorun ustunde sarsilmayi hic sevmem haz etmem motor kesintisiz olmali bana gore yani oyle bas cek olmaz
    sirf bu yuzden gittim 200 dolar verdim zinciri degistirdim.
    Gevsek nokta vardi zincirde yani zincirin bi kismi diger kismina gore daha fazla esnemisti ve bu sabit hizda bile motoru ileri geri sarsiyodu 1 hafta dayanabildim kiydim paraya gittim yenisini aldim aynisi olmasin diye dislileri de degistirdim.

    Gaz kontrolu konusunda kendime guveniyorum istedigim hiza istedigim devire gozum kapali sabitlerim gazi, istedigim hizda da dusururum.On suspansiyon yag akitiyor haliyle cok yumusak bu halde bile sarsmadan gidebiliyorum en nefret ettigim seydir essege biner gibi sarsilmak.

    Ama on frende aklimi karistiran olay motor nasil cizgiyi acmiyor,
    ben on freni siktigimda motor benim istedigim yonden ziyade cizgiyi acarak dikelerek gidiyor ne kadar sarksamda motor donmekten ziyade duz gitme istegi icinde oluyor hadi benim suspansiyon kotu baska motorlada denedim yine ayni sonuc frene mi cok basiyorum sarkamiyor muyum yoksa sen bu motoru birak supermoto ya geri don mu diyosunuz?


    Bu arada supersport topigine katilan insan sayisi guzellesti cok guzel bilgiler var artik cok guzel oldu bu.
    Tekrar Mrb,

    Acizane;

    Önfren motoru diker, doğal olarak da dikilen motor düz gitmek ister, bu yüzden sağa dönen virajda solda, sola dönen virajda sağa geçiyoruz, pozisyon alıyoruz, ve yatmadan önce frenle işimiz bitiyor ve gazla iş başlıyor. Benim anlattığımda ise daha hızlı giriyor, gazı kesmiyor, ön freni devreye alıyor(gaz devam) benim dikkat çekmek istediğim fren ve gazı aynı anda ve basınç olarak ters orantılı olarak kullanabilmekte. Yani apex hazırlığında gazı verirken freni azaltabilmekte, gazın yumuşak azaltılması ile gazın bu kombinasyonda bırakılması/suspansiyon çökmesi yaratmayacak kadar(yani ön susp.) yumuşak hareket ve aynı anda fren vs maharet gerektiriyor, göreceli düşük hızda seçim yapmaya gerek yok, ancak bahsettiğim teknik tamamen şahsa münhasır, agresif-pist kullanımında susp. nu rahatlatmak için gazı yumuşak azaltmak ayrı bir maharet, keza aynı anda freni ters orantılı kullanabilmek yine öyle.

    Neyse, benim tecrübem fazla değil. Ancak kitabı tavsiye ediyorum. Benden öte kitaptan içeri değerlendirmekte fayda var. Senden ziyade Türkçe olduğu için TR'deki arkadaşlara da faydası olur.

    Saygılarımla,

  20. #3700
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar Mrb,

    Acizane;

    Önfren motoru diker, doğal olarak da dikilen motor düz gitmek ister, bu yüzden sağa dönen virajda solda, sola dönen virajda sağa geçiyoruz, pozisyon alıyoruz, ve yatmadan önce frenle işimiz bitiyor ve gazla iş başlıyor. Benim anlattığımda ise daha hızlı giriyor, gazı kesmiyor, ön freni devreye alıyor(gaz devam) benim dikkat çekmek istediğim fren ve gazı aynı anda ve basınç olarak ters orantılı olarak kullanabilmekte. Yani apex hazırlığında gazı verirken freni azaltabilmekte, gazın yumuşak azaltılması ile gazın bu kombinasyonda bırakılması/suspansiyon çökmesi yaratmayacak kadar(yani ön susp.) yumuşak hareket ve aynı anda fren vs maharet gerektiriyor, göreceli düşük hızda seçim yapmaya gerek yok, ancak bahsettiğim teknik tamamen şahsa münhasır, agresif-pist kullanımında susp. nu rahatlatmak için gazı yumuşak azaltmak ayrı bir maharet, keza aynı anda freni ters orantılı kullanabilmek yine öyle.

    Neyse, benim tecrübem fazla değil. Ancak kitabı tavsiye ediyorum. Benden öte kitaptan içeri değerlendirmekte fayda var. Senden ziyade Türkçe olduğu için TR'deki arkadaşlara da faydası olur.

    Saygılarımla,
    O kitabin Turkcesinin oldugundan haberim yoktu o kadar da aradim halbuki internette Turkcesini.
    Evet o fren gaz ayni anda zor olcak biraz.
    Gaz degilde frene ne kadar basilcak o biraz zormus.
    Peki motora hem gaz hem fren verince motor diklesmiyo anladigim kadariyla dogru muyum burda?
    We are many...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler