Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3561
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    Arkadaşlar herkese merhabalar, Bende aranıza yeni katıldım veya katılmak istiyorum kabul ederseniz tabi ki..

    Ben size çok çok önemli ( benim için ) bir o kadar da acil bişey sormak istiyorum, ben 4 senedir motorsiklet kullanıyorum scooter'dan maxi scooter'a 125 cc'lik vitesli motora kadar kullandım, 4 sene boyunca sadece 2 kaza yaptım onlarda hep çin mallarında :( Sıyrıklarla atlattım. en son kazam 2007 aralıktı.
    Şimdi yapmak istediğim ise büyük bir SS almak, siz üstadlarıma sormak istiyorum. bitane suzuki gsx r 600 var 1997 model motor karbüratör istiyor. bir diğer seçenek ise 250 cc de olan hyosung gt 250 r.

    Şimdi ben 250 cc olan bu motoru alsam önümüzdeki sezon veya ona kalmadan büyütmek istiycem,tekrar motor arayışı içinde olucam. Ki zaten biliyorsunuz 600 cc arasında ses görüntü vb farkları.

    verebileceğim para 5000 lira en son. üstüne biraz koy da al demezseniz sevinirim çünkü üstü olan 800-1000 lira için 2 kişilik kask eldiven ve mont alıcam.

    Kafam çok karışık 1997 model motor nasıl olur, araba ile kıyaslarsak iyi bi yaş diyebiliriz, ama motorda bilemem .
    motoru bu haftasonu gidip göreceğim ama dinleyemeyeceğim karburatör istiyor..
    Aslında 250 cc içime pek sinmiyor, sadece görüntü olarak güzel, ama o görüntü bile hiç motordan anlamayan birisine gösterdiğimde bu çin malı gibi duruyor dedi ( kore olduğunu biliyorum )

    Bana yardım ederseniz çok sevinirim, gece 3-4 lere kadar ne yapsam nasıl yapsam diye düşünüyorum..
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3562
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hyosung'u al.
    Buyutmek isteyince buyutursun.
    Once onu bir kullan hele.
    Sonrasi kolay.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #3563
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Consumables.html

    Yag degistiricekler icin buda guzel bi makale yine nemrut un bana verdigi siteden.
    We are many...

  4. #3564
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    [QUOTE=coq;2118849]Hyosung'u al.
    Buyutmek isteyince buyutursun.
    Once onu bir kullan hele.
    Sonrasi kolay.


    Sağol dostum önerin için.
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  5. #3565
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    juba lastik konusunda sana istediğin tepkileri verebilecek lastik pirelli dragon corsa pro ki sc(0-1-2-3) sınıfları vardır aynı supercorsa'da olduğu gibi nasıl bir yolda kullanacağını bilmem ama 0-1-2-3hamurları niteliyor.sertlik yumuşaklık olarak(0 yumuşak 3e doğru sertleşiyor).supercorsa ve dragon corsa senin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayacaktır.4bin km gibi bir rakamda rahatlıkla kullanabilirsin tabii ki sürüş mizacına bağlı olarak bu rakam 500km de de bitebilir =))
    AKIN FİDAN

  6. #3566
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    juba lastik konusunda sana istediğin tepkileri verebilecek lastik pirelli dragon corsa pro ki sc(0-1-2-3) sınıfları vardır aynı supercorsa'da olduğu gibi nasıl bir yolda kullanacağını bilmem ama 0-1-2-3hamurları niteliyor.sertlik yumuşaklık olarak(0 yumuşak 3e doğru sertleşiyor).supercorsa ve dragon corsa senin ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılayacaktır.4bin km gibi bir rakamda rahatlıkla kullanabilirsin tabii ki sürüş mizacına bağlı olarak bu rakam 500km de de bitebilir =))
    Sagol dostum tavsiyen icin.
    Lastikleri alip taktim bile.
    Pirelli diablo supercorsa 3 aldim.
    Biraz tuzlu bi lastik ama canimdan da degerli degil ya.
    Elim degmisken fren balatalarini da aradan cikardim.
    Galfer marka taktim yari metal diye geciyor.
    Su anda cok memnunum balatalardan eskilerine nazaran cok iyiler ki eskileri de daha bitmemisti bi 500km falan daha giderlerdi.

    Simdi de gidon amortisoru arastiriyorum.
    Ohlins in bi kac modeline baktim masallah i var fiyatlarin.400 dolardan basliyo.
    Onu almadan once korumalari tamamlamaya calisicam galiba ona biraz para biriktirmek gerek.
    We are many...

  7. #3567

    Üyelik
    04 Haziran 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ EVO
    cbr 600f bende yeni aranıza katıldım slm herkese
    Kadin olsun , kitap olsun cildine aldanmayip içindekilere bakilmalidir.:queen::queen::queen:

  8. #3568
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd

    slm

    kabul edersenız, yamaha fazer 6 ile bende gelırım aranıza

  9. #3569

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    hoş geldiniz

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:28 ----------

    yav bişi sorucam peder F1 lambasının ışığını kapatmış akü harcamasın diye yanıp sönmüyor eskisi gibi tekrar nasıl açabilirim bilen var mı?

  10. #3570
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı hell_rideRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoş geldiniz

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:28 ----------

    yav bişi sorucam peder F1 lambasının ışığını kapatmış akü harcamasın diye yanıp sönmüyor eskisi gibi tekrar nasıl açabilirim bilen var mı?

    Hosgeldiniz.


    Abi F1 lambasinin cektigi elektrik ne kadar ki.

    Fisini sokmustur herhalde beyne giden bi fisi olsa gerek bu meretin onlari bi kontrol et gerci motor onu sokunce nasil calisiyor o da aklimda bi soru.
    Sen bence onu en iyisi yine babana sor.
    We are many...

  11. #3571

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aya bende Crescent arkadasima katiliyorum bu konuda o sistem 2007 de cikmis ve benim makinaya uyarlanmasi imkansiz buyuk ihtimalle butun beyni degistirmek ve on aksamla oynamak gerek boyle yapmaktansa orjinal kalmasini tercih ederim cunku onun vericegi performans biraz saibeli olur.

    Crescent hocam fiyatlara baktimda vallahi ocagima incir agaci dikecek bu gidon amortisoru motosiklet ve ogrenci kelimesi yan yana olmuyor.
    Benim makinaya uyan senin verdigin sitelerden bu var;
    http://www.motomummy.com/store/produ...cat=411&page=1
    rivayete gore kendi kendini ayarlama ozelligi varmis bununda dogrulugu nedir bi bilgi var mi bu konuda adamlar bayagi ovmusler yani.

    Bu arada senin bu guzelim konuyu da mundar etmiyelim senide super sport konu basligina alalim ordan devam edelim bence bu konu yararli bi konu gereksiz bilgi ile dolmasin videoyuda dort gozle bekliyorum.

    http://www.motosiklet.net/forum/supe...sligi-179.html
    Kendi kendini ayarlama ozelligi HESD deki gibi motorun hizina gore degil, direksiyonun hizina gore. Yani sen elinle direksiyonu yavas cevirirken fazla dampin yapmiyo ama direksiyon bi taraftan bi tarafa cok hizli gitmeye kalktimi damping'i artiriyor. Racetech suspansiyondaki shimstacklerle ve emulatorlarla ilgili bilgin var mi bilmiyorum ama onlara benzer bi sistem, biraz degisik calisiyo, yani ters calisiyo.

    Basitlestirilmis olarak calisma sekli bi delikten yagin gecmesi. Ayari artirildiginda bu delik kucultuluyor ve yagin gecisi zorlastigi icin damping artiyor. Bu yagin bulundugu rezervuarda bi yay veya nitrojen basinci (veya her ikisi) var yaga o delige dogru basinc yapan. Bu hava kabarciklarini azaltmaya yariyo. Ayrica yag cok ani bi direksiyon donmesinde aniden o delige yuklendiginde oraya konan bi mekanizma bu deligi dahada kucultup yagin akisini dahada zorlastiyo. Boylelikle active dampin dedikleri oluyo. Yerde bi delik dusun, uzerinde bi yaprak var. Su yavas yavas suzuldugunde yapragin etrafindan delige giriyor ama aniden yapragin uzerine basincli su geldiginde yaprak delige dogru suyun basinciyla kendini bastiriyor ve deligi daha iyi tikiyo. Umarim anlatabiliyorumdur . HESD motorun bigilerini okuyup, direksiyon sallanmiyo olsa bile sertlestiren bi sistem, bide yanlis hatirlamiyosam kendi ustundede bi manyetik alicisi var direksiyon sallanma hizina gore sertlestiren.
    Ayrica headshake cok oluyorsa (ozellikle 600ccde) problemin daha cok suspansiyon alakali olabilir. Tabi gidon amortuseru cok onemli ama gidon amortisoru ile olan baska bi suspansiyon problemini saklamamak gerekir. Ben suspansiyon ayari yaparken gidon amortisorunu hep en yumusaga alip oyle yaprarim. Tum ayarlar saglikli bi sekilde yapildiktan sonra binici kendine gore geri sIkar. On kaldirdigin zaman sallamasin diye istiyosan iyi, normal agrasif surus kosullarinda yapiyosa o kosullarin ne oldugunu soyle ona gore yardimci olmaya calisayim elimden geldigince.

  12. #3572
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Bilgiler icin cok sagol bu konuda hic bi bilgim yoktu ogrendim sayende.
    Abi bu kafa sallama olayini teker yerden kesilip geri yere indiginde yapiyor.
    Ya ben beceremiyorum bu kafa kaldirma olayini yada cidden motorda bi ariza var.
    Halbuki motoru aldigimda suspansiyon ayarini direk eve gelince kurcaladim ve rahat ettigim sekle getirdim.
    Acaba diyorum bi yerini fazla kurcaladikta ondan mi boyle tepki veriyor.
    Bi de arka suspansiyon olmasi gerekenden bi kademe asagida acaba bunun bi etkisi olur mu on tekere hic aklima gelmedi ama?
    We are many...

  13. #3573

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler icin cok sagol bu konuda hic bi bilgim yoktu ogrendim sayende.
    Abi bu kafa sallama olayini teker yerden kesilip geri yere indiginde yapiyor.
    Ya ben beceremiyorum bu kafa kaldirma olayini yada cidden motorda bi ariza var.
    Halbuki motoru aldigimda suspansiyon ayarini direk eve gelince kurcaladim ve rahat ettigim sekle getirdim.
    Acaba diyorum bi yerini fazla kurcaladikta ondan mi boyle tepki veriyor.
    Bi de arka suspansiyon olmasi gerekenden bi kademe asagida acaba bunun bi etkisi olur mu on tekere hic aklima gelmedi ama?
    Suspansiyon ayarinin olmasi gereken yer her kisinin kilosuna, surus tarzina ve surus ortamina gore degisir. Servis kitabinda yazan sadece orta ayaridir. Motorun onunu kaldirdiktan sonra geri indirirken direksiyonu duz tutuyormusun? Lastigi yere geri indirirken duz indirmezsen ne yaparsan yap kafa sallar. On kaldirma disinda bu problemi baska nerde hangi kosullar altinda hissediyon? Detayli bilgi vermen lazim. Suspansiyon ayar isinde bizim bi lafimiz var "Best you know is the best you rode" . Yani ayari her iyilestirdiginde biraz duzelir, pilotta tamam simdi oldu der ama daha iyisini yapana kadar daha iyi olabilecegini tahmin etmez . Boyle internet uzerinden mukemmel yapilmazi mumkun degil ama ugrasip biraz duzeltebiliriz insallah.

  14. #3574
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Tank slepper denen hadise tekerleğin yerden herhangi bir etkiyle yada kasten kesildiği durumlarda olur. Süspansiynlarda keçe patlaması yada buharlaşma sebebiyle yağ eksilme olmadıysa sert veya yumuşak olması çok bişey değiştirmez.
    Tekerlik yere konduğu esnada düz bi şekilde konmazsa yede deydiği konumda ilerlemeye başladığı vakit bizim reflekslerimizle ters yöne yaptığımız ani hareket ile başlar ve sağa sola hızlanarak ve açı büyüterek ilerler.
    Yerde bi taş olması, hızlı bi kasisten geçmek yada ani gaz açışında ön tekerleğin hafiflemesi ve acemi gazı çekmek dediğimiz gaza güklenirken sağ elimizi daha fazla güç oluşturarak gidona itmemiz de bu hadiseye sebeptir.
    Benim fikrim tamamen tecrübe edinerek öğrenilebilecek bi durum olup direksiyon amotrisörü mutlaka kullanılmalıdır.
    Kendine mümkünse ayarlı bir amortisör al, zamanla kullanımına göre sertlğini ayarla bir çok noktada hayatını kurtarır.
    GKN MOTORS

  15. #3575
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suspansiyon ayarinin olmasi gereken yer her kisinin kilosuna, surus tarzina ve surus ortamina gore degisir. Servis kitabinda yazan sadece orta ayaridir. Motorun onunu kaldirdiktan sonra geri indirirken direksiyonu duz tutuyormusun? Lastigi yere geri indirirken duz indirmezsen ne yaparsan yap kafa sallar. On kaldirma disinda bu problemi baska nerde hangi kosullar altinda hissediyon? Detayli bilgi vermen lazim. Suspansiyon ayar isinde bizim bi lafimiz var "Best you know is the best you rode" . Yani ayari her iyilestirdiginde biraz duzelir, pilotta tamam simdi oldu der ama daha iyisini yapana kadar daha iyi olabilecegini tahmin etmez . Boyle internet uzerinden mukemmel yapilmazi mumkun degil ama ugrasip biraz duzeltebiliriz insallah.
    Evet iste benim makinanin arka tarafi servis kitapciginda yazanin bi altinda.
    85 kgyim.Virajlar haricinde motoru oyle cok zorlamam.
    Gidonu duz indirdigime inaniyorum ama bu ihtimal de aklimdan gecmedi degil.Ne kadar bi yamukluk etki eder yani illa dumduz mu indirmek gerek.Cok yuksek hizlarda denemedim zaten.Oyle videolarda izledigim gibi sallamiyo tam olarak ama bi gun salliyacak diye korkuyorum hafif silkeliyo gazi kesip biraz guc verince gidona duzeliyor.
    Mesela ani hizlanmadada yani son gaz kalkislarda falan on taraf hafif silkeleme yapiyor gazi kesince birazda gidona asilinca duzeliyor.
    We are many...

  16. #3576

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tank slepper denen hadise tekerleğin yerden herhangi bir etkiyle yada kasten kesildiği durumlarda olur. Süspansiynlarda keçe patlaması yada buharlaşma sebebiyle yağ eksilme olmadıysa sert veya yumuşak olması çok bişey değiştirmez.
    Tekerlik yere konduğu esnada düz bi şekilde konmazsa yede deydiği konumda ilerlemeye başladığı vakit bizim reflekslerimizle ters yöne yaptığımız ani hareket ile başlar ve sağa sola hızlanarak ve açı büyüterek ilerler.
    Yerde bi taş olması, hızlı bi kasisten geçmek yada ani gaz açışında ön tekerleğin hafiflemesi ve acemi gazı çekmek dediğimiz gaza güklenirken sağ elimizi daha fazla güç oluşturarak gidona itmemiz de bu hadiseye sebeptir.
    Benim fikrim tamamen tecrübe edinerek öğrenilebilecek bi durum olup direksiyon amotrisörü mutlaka kullanılmalıdır.
    Kendine mümkünse ayarlı bir amortisör al, zamanla kullanımına göre sertlğini ayarla bir çok noktada hayatını kurtarır.
    Kafa sallama olayi suspansiyonla direk alakalidir. Duzeltilmezse agrasif surus kosullari altinda tank slapperada yol acabilir. Viraj cikisinda tam gaz/agrasif gaz yapildiginda on suspansiyon acilir, bi noktada yoldaki puruzlere lastik sIkIsmasiyla ve geri tepmesiyle tutunamazsa kafa sallar. Bu kafa sallamalarin bi kac tanesi ardi ardina ters bi sekilde gelirse tank slappera sebep olur. Ayni zamanda arka lastik manevra esnasinda gaza yuklenilirken suspansiyon sebebiyle yola iyi tutunamazsa saga sola ziplar ve yine kafa sallamasina sebep olur (ama bu kafa sallanmasi motorun degil sizin kafanizin sallanmasidir)
    Asagidaki videoda Dave Moss viraj cikisi kafa sallamasi problemi olan bi kizin motorunun gidon amortusorunu en yumusaga alip suspansiyon problemini oyle cozuyo ve daha sonra gidon amortisorunu tekrar eski haline getirtiyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=zqpVtJQxFSc



    Suspansiyon sIkIsma ayari sert ise lastigi puruzde yukari atar ve on lastigi yerden keser, geri tepmesi sert ise lastik puruzden sonra yere hemen inip yol tutusu saglayamaz. Bunlar on lastigin yerden kesilmesidir ve suspansiyonla direk alakalidir. Bu yerden kesilmelerde kafa sallatir ve daha kotusu tankslappera sebep olabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:03 ----------

    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet iste benim makinanin arka tarafi servis kitapciginda yazanin bi altinda.
    85 kgyim.Virajlar haricinde motoru oyle cok zorlamam.
    Gidonu duz indirdigime inaniyorum ama bu ihtimal de aklimdan gecmedi degil.Ne kadar bi yamukluk etki eder yani illa dumduz mu indirmek gerek.Cok yuksek hizlarda denemedim zaten.Oyle videolarda izledigim gibi sallamiyo tam olarak ama bi gun salliyacak diye korkuyorum hafif silkeliyo gazi kesip biraz guc verince gidona duzeliyor.
    Mesela ani hizlanmadada yani son gaz kalkislarda falan on taraf hafif silkeleme yapiyor gazi kesince birazda gidona asilinca duzeliyor.
    Once steering stemin gevsek mi ona bak. Motor calismazken ustune bin, On freni sIk motoru ileri geri/yani asagi yukari butun gucunle salla, catallar oynuyomu tak tuk ses yapiyomu ona bak. Cit sesi normal sayilir stok motorlarda. Burda bi bosluk yoksa sarkma ayari, sIkIsma veya geri tepme de problem var demektir. Herseyden once sarkma ayarinin yapilmasi gerek ama simdilik sen sunu bi dene. Direksiyonun ustunde olan iki vida benim resimlerde on geri tepme ayari olarak gosterdigim. Onlara tak tornavidayi saat yonune dogru sayarak cevir. Klick sesi varsa kac klik yaptigini say, klik sesi yoksa ceyrek, yarim, bir diye sayarak sonuna kadar sIk (sIkInca zorlama, vida gibi sIkman gereken bisey degil, sonuna gel dur) Bu rakami bi yere yaz ki ayarlar sasarsa her zaman bu noktaya gelebilesin. Sonra ilk basladigin noktaya geri getir ikisinide. Bu problemi yasadigin orijinal nokta. Eger klikliyse 4 veya 5 klik saat yonunun tersine cevir ikisinide, klikli degilse 1 bucuk cevir, ikiside ayni olsun hep ama. Daha sonra motoru bi test et yolda gaza yuklendimi hala yapiyomu diye (Puruzlerden gecerken). (Bu ayarlar on kaldirmadan sonra sallamaya pek fayda etmez, suspansiyonun tamamini ayarlarsan az bisey fayda edebilir)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:17 ----------

    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler icin cok sagol bu konuda hic bi bilgim yoktu ogrendim sayende.
    Abi bu kafa sallama olayini teker yerden kesilip geri yere indiginde yapiyor.
    Ya ben beceremiyorum bu kafa kaldirma olayini yada cidden motorda bi ariza var.
    Halbuki motoru aldigimda suspansiyon ayarini direk eve gelince kurcaladim ve rahat ettigim sekle getirdim.
    Acaba diyorum bi yerini fazla kurcaladikta ondan mi boyle tepki veriyor.
    Bi de arka suspansiyon olmasi gerekenden bi kademe asagida acaba bunun bi etkisi olur mu on tekere hic aklima gelmedi ama?
    O ayarlari rahat ettigin yerden cok en iyi yol tuttugun yere getirmen lazim. Suspansiyon ayarlari spor motorlarda rahatlik degil yol tutusu icindir . Olculer alinip yapilir. Ben icabinda 1 hafta ugrasiyom bi adamin suspansiyonunu tutturmak icin. Adam kagit kalemle geziyo motorda algilarini not aliyo, bi suru etken var.

  17. #3577
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa sallama olayi suspansiyonla direk alakalidir. Duzeltilmezse agrasif surus kosullari altinda tank slapperada yol acabilir. Viraj cikisinda tam gaz/agrasif gaz yapildiginda on suspansiyon acilir, bi noktada yoldaki puruzlere lastik sIkIsmasiyla ve geri tepmesiyle tutunamazsa kafa sallar. Bu kafa sallamalarin bi kac tanesi ardi ardina ters bi sekilde gelirse tank slappera sebep olur. Ayni zamanda arka lastik manevra esnasinda gaza yuklenilirken suspansiyon sebebiyle yola iyi tutunamazsa saga sola ziplar ve yine kafa sallamasina sebep olur (ama bu kafa sallanmasi motorun degil sizin kafanizin sallanmasidir)
    Asagidaki videoda Dave Moss viraj cikisi kafa sallamasi problemi olan bi kizin motorunun gidon amortusorunu en yumusaga alip suspansiyon problemini oyle cozuyo ve daha sonra gidon amortisorunu tekrar eski haline getirtiyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=zqpVtJQxFSc



    Suspansiyon sIkIsma ayari sert ise lastigi puruzde yukari atar ve on lastigi yerden keser, geri tepmesi sert ise lastik puruzden sonra yere hemen inip yol tutusu saglayamaz. Bunlar on lastigin yerden kesilmesidir ve suspansiyonla direk alakalidir. Bu yerden kesilmelerde kafa sallatir ve daha kotusu tankslappera sebep olabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:03 ----------



    Once steering stemin gevsek mi ona bak. Motor calismazken ustune bin, On freni sIk motoru ileri geri/yani asagi yukari butun gucunle salla, catallar oynuyomu tak tuk ses yapiyomu ona bak. Cit sesi normal sayilir stok motorlarda. Burda bi bosluk yoksa sarkma ayari, sIkIsma veya geri tepme de problem var demektir. Herseyden once sarkma ayarinin yapilmasi gerek ama simdilik sen sunu bi dene. Direksiyonun ustunde olan iki vida benim resimlerde on geri tepme ayari olarak gosterdigim. Onlara tak tornavidayi saat yonune dogru sayarak cevir. Klick sesi varsa kac klik yaptigini say, klik sesi yoksa ceyrek, yarim, bir diye sayarak sonuna kadar sIk (sIkInca zorlama, vida gibi sIkman gereken bisey degil, sonuna gel dur) Bu rakami bi yere yaz ki ayarlar sasarsa her zaman bu noktaya gelebilesin. Sonra ilk basladigin noktaya geri getir ikisinide. Bu problemi yasadigin orijinal nokta. Eger klikliyse 4 veya 5 klik saat yonunun tersine cevir ikisinide, klikli degilse 1 bucuk cevir, ikiside ayni olsun hep ama. Daha sonra motoru bi test et yolda gaza yuklendimi hala yapiyomu diye (Puruzlerden gecerken). (Bu ayarlar on kaldirmadan sonra sallamaya pek fayda etmez, suspansiyonun tamamini ayarlarsan az bisey fayda edebilir)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:17 ----------



    O ayarlari rahat ettigin yerden cok en iyi yol tuttugun yere getirmen lazim. Suspansiyon ayarlari spor motorlarda rahatlik degil yol tutusu icindir . Olculer alinip yapilir. Ben icabinda 1 hafta ugrasiyom bi adamin suspansiyonunu tutturmak icin. Adam kagit kalemle geziyo motorda algilarini not aliyo, bi suru etken var.
    Abi vallahi iyi ki sormusum sana soruyu cevher cikti resmen hic bilmedigim seyleri ogreniyorum cok tesekkurler burda bilgi bulmak cok zor artik.

    Dediklerini harfi harfine uygulayicam.Bu attigin videodaki olay gibi bisey benimkiside iste hizlanirken silkelemeye basliyo motor sonra bende direk korkup kesiyorum gazi hafiften eger devam ederse kurtaramam cunku biliyorum.

    Abi sen su suspansiyon ayarlama videosunu atsan ya ben komple butun ayarlarini tekrardan yapicam aldigim adam butun hepsiyle oynamis hic biri orjinal ayari degil bende biraz oynadim iyice suyu cikti

    On kaldirma olayinida anladim gidon damperi alana kadar bi daha boyle fantazi ise girmem zaten pekte haz ettigim bi olay degil hava olsun diye yaptim bi kac kere o kadar.Once motorun bi problemi varsa onu bi ogrenmek gerek.Ben yarin bu ayarlari komple degistircem bu gazla.
    We are many...

  18. #3578

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Bu sayfada kendi motorunu bul orda yazan ayarlari yap. Ben videoyu yapana kadar kullanabilecegin en iyi ayarlar bunlar. Bu ayarlari yaptiktan sonra problem noktalari soyle ufak degisiklikler yapariz. Videoyu yaptiktan sonrada tam kendine gore yaparsin.

    http://www.sportrider.com/suspension...ngs/honda.html

  19. #3579
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Tamadir.Peki son bi soru sorucam out ve in ne manaya geliyor yani disa ve ice diye cevirincede pek bi anlam veremedim?
    We are many...

  20. #3580

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamadir.Peki son bi soru sorucam out ve in ne manaya geliyor yani disa ve ice diye cevirincede pek bi anlam veremedim?
    Ayarlari full stifften veriyolar. Saat yonune sonuna kadar cevirdinmi(sakin sIkIp zorlamaya kalkma, sonuna geldimi dur, zorlama) en sert ve en "in" "stiff" noktasidir. Bu noktaya getirdikten sonra saat yonunun tersine cevirerek dedikleri ayarlara getiriyorsun. Click ses yapanlarda sayarak, ses yapmayanlarda vidanin donusunu sayarak. Baslamdan once su an bulundugun noktalari kaydet, ne olur ne olmaz. Her zaman yaptigin her degisikligi bilmen ve oraya geri donebilmen lazim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler