Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sport Touring Motosiklet KM Problemi Yardım Lütfen...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Arkadaşlar Honda CBF 600, Kawasaki ER-6F, fz6 Fazer gibi motosikletler bakıyorum 2004 2006 aralığında bütçeme uygun güzel temiz gibi duran motorlar var lakin kilometreler en azı 30bin 40bin de 2 lira fazla veriyim dediğin zamanda öyle az km lisi yok 10 bin km az yol yapmış olsun dediğin zamanda 6 7 lira fazladan para vermen gerekiyor ki o zamanda 30 bin km olsun. Ben 250cc racing kullanıyorum ve bu kilometrelerde racing motosiketi ancak kurye motoru olarak satın alırım. Touringde bu km ler normal midir ? insanlar 120binde motor satıyor şirket arabasımı motormu belli değil. İlk defa touring bakıyorum bana yardımcı olurmusunuz bu km ler fazlamıdır başımı ağrıtırmı neye göre karar vermeliyim ? Teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Gerçek kilometreleri yazıyolar ne güzel. 30 bin yazanların bir kısmı belki kilometreyi düşürüyor. Sen de aynısını yapıp aldığın motora binebilirsin için rahatlayacaksa

  3. #3
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.
    josepth_o6, A.Türker ve antilop_skul bunu beğendiler.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    honda pcx
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.
    aynen Orhan abinin dediği gibi ne hikmetse 10 yaşındaki çoğu motor 30-40-50 bin kmdeler. Oysa 2-3 yaşındaki nc 700-750 ler de çoktan 30.000 km yi geçmiş oluyor. Onu da geçtim 3 yaşındaki pcxler 25.000 - 30.000 kmdeler.

  5. #5

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Tabiki yıllık mantığa vurduğunuzda kilometreleri iyi ama bu motorlar sıkıntı çıkarırmı hani millet kullanmış tam sıkıntı çıkarcaşı zaman satıyorlar gibi bi durum varmıdır ? Motordan motora değişir tabide bakımları çok aksatılmamış ortalama bir motordan bahsediyorum

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Çift silindir az devir Çeviren motosikletlere bakmanı tavsiye ederim km o kadar önemli değil servis bakımlı üzülmemiş olanlara bak zaten 10 yaşına gelene kadar üzülmedi ise bunu 1 km mesafeden anlarsın
    4 silindir den uzak dur 10 yaşında olanlardan özellikle

  7. #7
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Benim tavsiyem, 10 yaşında bir motoru dürüst birinden almandır. Hiç değilse motorun iyi ve kötü yönlerini öğrenmen mümkün olur. Motor, o güne kadar normal servis bakımları yapılarak gelmişse, seni de bir 5-10 sene götürür. O motordan korkma.

    Dürüst satıcıyı pratik bir yolla şöyle tanıyabilirsin: Motorun genel durumu fazla km yapmış olduğuna işaret ediyorsa ve satıcı 10 yaşında bir motora 20-30 bin km yazmışsa, o kişi bence dürüst değildir. Ama en az 80-100 bin km yazmışsa, o kişi dürüsttür. Analog km çok rahatça düşürülebiliyor. Digitaller de düşürülüyor. Bu nedenle km saatine fazla güvenme.

    Motorun genel durumunun fazla km yapmış olup oldadığını anlamak için, ya motora bakmaya giderken motordan iyi anlayan birini yanında götür, ya da Altın Elbiseli Admı'ın "Genel 2. El Motosiklet Rehberi" videosunu iyice izleyip öyle git.

    https://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift silindir az devir Çeviren motosikletlere bakmanı tavsiye ederim km o kadar önemli değil servis bakımlı üzülmemiş olanlara bak zaten 10 yaşına gelene kadar üzülmedi ise bunu 1 km mesafeden anlarsın
    4 silindir den uzak dur 10 yaşında olanlardan özellikle
    Niye öyle dediniz ne farkeder pek anlamamda o yüzden soruyorum

  9. #9
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    ben ozaman elimdeki motorumu satabilseydim 90.000 km de 2006 fazer 1000 alacaktımbakımlıysa korkulacak bişey yok

  10. #10
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9-11 yaşında motorlara 30-40 bin km yazılıyorsa bence az bile. Ortalama 10 yıl desek, 3.650 gün yapar. Bu insanlar her gün sadece işten eve 10 km gitse, zaten 36.500 km yapar. Ben 3-4 yaşında motorlara bakıyorum ve sık sık 30-40 bin km.leri görüyorum. Adı üstünde zaten Sport Touring. Bunu alan kişiler uygun zamanlarda kısa veya uzun gezilere çıkıyor. Bence yılda 10 bin km yapsalar, 2004-2006 model motorların km.sinin ortalama 100.000 km olması lazım. Basit mantık bu. Kimse bu motorları alıp da garajında süs diye bekletmez.
    Hocam(lafın gelişi değil) bu analitik yaklaşımlarınıza hayranım.

  11. #11
    TYvz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25, FZ6 Fazer
    Yeri geliyo bir haftasonu kaçamağıyla bin km üzeri yapılabiliyorum. Km'ye göre kıyaslama yanlış bence, düzgün kullanılmış ve bakımları zamanında yapılmışsa sıkıntısız binebilirsin. 4 silindirin dezavantajı da yakıt ve bakım maliyetleri olabilir 2 silindirle kıyaslarsak.

  12. #12
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    HONDA CBR 1000RR(14)-YAMAHA YBR(12)
    daha dün yamaha fazer s2 ye niyetlendim bir sorgulayım dedim 20000 km düşmüşler evet yanlış görmediniz 20000 !!

    SAtıcının da haberi yok.bakımlı olsun 100000 olsun benim görüşüm budur.bakım yapan adam bilinçli adam motoru seven adam km düşmez

  13. #13

    Üyelik
    20 Ağustos 2014
    Cevap veren herkese çok teşekkür ediyorum bundan önce aramalarımı km ye göre sıralayıp yapıyordum artık motoruna göre bakacağım bakımlı motordada gözümün o kadar korkmasına gerek yokmuş. Zaten kısa süreliğine bineceğim 600 racing geçmeden araya bir geçiş olsun şakası yok bu aletlerin çünkü hemde elimdeki motoru satarak alabileyim 12-14 lira arasına diye düşünüyorum. Tekrardan teşekkür ederim herkese

  14. #14

    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    ADANA,ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ İNAZUMA
    Arkadaşım kilometreye kafanı takma en fazla yolda kalırsın ama canın sağdır.Ancak takla atmış yamulmuş kaza yapmış motorları alırken dikkat etmek lazım, malum bazen yüksek hızlara çıkabiliyoruz dolayısı ile aerodinamiğin önemli olduğunu düşünüyorum. En önemli kriter bence bu. Kilometreye gelirsek yüksek devir çeviren motorlar bunlar araba gibi düşünmeyelim nasıl ki bakım km aralıkları araba ile yarı yarıya ise km bakarken de yılda ortalama 10000km yapan bence normaldir, gerisi kötü mü değil ancak metal ve malzeme yorgunluğu oluşacagından bu tespitin üzerinde olanlar için kullanım geçmişi önem kazanıyor.

  15. #15
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    motoru alacagın kişi çok önemli bence .
    ben 2012 nc700x aldım gecen gn 5080 km de fslandı aldıgımda . ankaraya gittim almak icin . motoru alacagım kişi profösördü adam otogardan beni söförüyle gedi aldı 8 yalan söyleyecek biri olsa bu tip yaklasımlar yapılmaz bence) bende motoruna baktım sagına soluna tamam dedim el sıkıstık aldım .

    bu motor istanbulda birisnde olsaydı bu kişide genc ve artis olsaydı almazdım . cunki yüksek ihtimalle oynanmıstır diye düsünürdüm.

  16. #16
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    motoru alacagın kişi çok önemli bence .
    ben 2012 nc700x aldım gecen gn 5080 km de fslandı aldıgımda . ankaraya gittim almak icin . motoru alacagım kişi profösördü adam otogardan beni söförüyle gedi aldı 8 yalan söyleyecek biri olsa bu tip yaklasımlar yapılmaz bence) bende motoruna baktım sagına soluna tamam dedim el sıkıstık aldım .

    bu motor istanbulda birisnde olsaydı bu kişide genc ve artis olsaydı almazdım . cunki yüksek ihtimalle oynanmıstır diye düsünürdüm.
    Kesinlikle katiliyorum, ama oyle bir adama denk gelmek neredeyse imkansiz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)