Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Bakım ve onarım. Kawasaki VN800 (Düzeltildi)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    İlk açtığım konudaki, sebepsiz hatadan oluşan eksik açıklamalar dan dolayı çoğu resmin anlaşılmayacağı belliydi. O konunun kilitlenip bu yeni konu ile birleştirilmesini talep ettim ve konuyu düzenleyerek yeniden açtım. Valla çok uğraştım kaç saat oldu kusura bakmayın


    Merhaba sayın forum sakinleri. Kawasaki VN800 benim ilk cruiser motorum oldu. 1997 model. 1 yıl kullandıktan sonra nedense satıp 1500 cc gibi bir şey almak geçti aklımdan. Daha sonra satarken tüm sıkıntılarını ilanda belirtince fiyatı epey indirmeme rağmen satılmadı. Bende elimiz anahtar tutuyor, açıp şunun içinde ne var bir bakayım diyerek satmaktan vazgeçtim. 01 Eylül den itibaren boş zamanlarımda uğraşıyorum. Neredeyse bitti sayılır, herhalde 1 ay civarı bir sürede toplamış olurum diye tahmin ediyorum. Daha evvel hiç böyle bir şey yapmadığımı belirteyim. Fırsatı olup cesaret edemeyenlere tavsiye ederim. Oldukça keyifli bir şey. Bazı sıkıntıları olmuyor değil ama yapılan işin keyfi hepsine bedel.

    Öncelikle bahsetmek istediğim bir konu var. Yedek parça !
    Türkiye'de özellikle sıfır yedek parça alacaksanız ve bu tarz parçası zor bulunan bir motor için arıyorsanız, tecrübesiz iseniz parça soracağınız çoğu yer sizi kazıklamak için iştahla bekliyor olacak.
    Ben yedek parça sorununu Ebay ile yurt dışından alışveriş ile çözdüm diyebilirim.
    Yurt dışından alışveriş konusunda tecrübesi olmayan kredi kartı ile yurtdışından alışveriş konusunda çekinceleri olan kişiler, hiç sıkıntıya girmeden ebay Türkçe forumdan bu konu hakkında bilgi edinebilirler. Oldukça basit bir şey ve emin olun istisnai durumlar dışında parça 7-10 gün gibi sürelerde elinizde olur.
    Yapmanız gereken şeyi basitçe anlatayım.
    Kredi kartı bilgileriniz ile Paypal a üye olun. Paypal ilk üyelikte kartınızdan iade etmek üzere sanırım 3 TL kesecek.
    Bu sayede ekstrenize yada Kredi kartınızın internet bankacılığından işlemlerden görebileceğiniz 3 TL keserken gönderdiği bir kodunuz olacak. Bu kod ile Paypal sitesinden Kredi kartı üyeliğinizi aktifleştireceksiniz. Devamında 3 TL hesabınıza geri yükleyecek. Bu kredi kartının gerçek sahibi olduğunuzu anlamaları için bir yol sanırım.
    Daha sonra Ebay e girip yeni bir üyelik oluşturun. Devamında oluşturduğunuz üyelik ile giriş yaptıktan sonra bir incelerseniz Paypal hesabını birleştirmek için bir bölüm olduğunu göreceksiniz. Bunu onayladıktan sonra kredi kartınızı kullanmadan Paypal bilgileriniz ile alışveriş yapabileceksiniz. Bu sayede kredi kartınız güvence altında olmuş olacak.
    Gümrük vergisi vs. konusu kafanıza takılmasın, sadece ismi insanları korkutuyor. Aldığınız parçada %20 vergi ödersiniz, parça kapınıza kadar gelir rahat olun.
    Ebay Türkçe forumda tüm detayları bulabilirsiniz. Ne faydası olur derseniz, şu şekilde örnek vereyim.

    Conta seti. Kargo dahil fiyatı 330 TL Türkiye'de 800 TL


    Cobra egzoz. Kargo dahil fiyatı 980 TL. Türkiye'de bulabilirsen, ortalama 2000 TL civarı bir fiyata alınır sanırım.


    Ön fren diski. Kargo dahil fiyatı 350 TL. Türkiye'de 1200 TL.


    Türkiye'de parça alırken bir kez daha düşünüp o şekilde almanızı tavsiye ederim.

    Bu şekilde bir tamir kitabı alırsanız oldukça işinize yarar. İnternette indirebileceğiniz manueller var. Bu kitap biraz daha açıklayıcı şekilde anlatmış. Fakat tahmin edersiniz ki İngilizce.

    Motorumun sökmeden evvelki son görüntüsü. Çalıştığım firma yer konusunda oldukça imkanı olan bir yer.







    Sökmeye başlayınca, mümkünse parçaları çıkartırken videoya çekin, ben resimlerden ayrıca tüm parçaları videoya çektim.






    Planlarımda arka lastiği bir 200 civarı belki de daha kalın bir ölçüde değiştirip, zincir yerine kayış aktarma yapmakta vardı.
    Fakat sadece arka jantı değiştirmekle olmayacaktı. Ön jantı da uygun olarak değiştirmek, arka salıncağı kesip genişletmek ve arka lastik için disk fren calipperi vs almak, uygun kayış, kasnaklar vs. gerekiyordu. Yani o iş arka lastiği kalın yapsam mı? demek kadar kolay bir şey değil arkadaşlar. Bunları yaparım yapmasına ama maliyeti oldukça fazla. Bir tek arka jantı kalınlaştırıp, ön jant değişmeden yapsam, belki biraz maliyet düşer ama dikkatli bir göz için çirkin bir görüntü oluşturuyor. İyice hesaplayıp düşündükten sonra bu fikri tamamen eledim.











    Bir kaç günlük uğraş sonunda motoru çıkarabildim.
    Tüm parçaları ambalajlayıp gerekirse içlerine notlar yazarak ve kesinlikle videolarını çekerek istiflemek gerekiyor.












    Buradaki debriyaj tası.Bu parça sorunlu.






    Balansör contaları paramparça olmuş.




    Bu aşamada söktüğünüz parçalara çok dikkat etmelisiniz. İyi not alıp, eksiksiz paketlemelisiniz.


    He bir de motorun bu sökülmüş halinde, gelip geçenlerle olan diyaloglar var.
    -Hacı ne yaptın yav.
    Ben- İyi uğraşıyoruz işte.
    -Bu ne? Senin motorpiskilet mi?
    Ben- Evet.
    -Napmışın heryerini sökmüşsün? Arızası mı vardı?
    Ben- Yok. Merak ettim. Bi içini açıp bakmam lazımdı
    -Hı. Nassı yani.
    -Bu kadar söktüğüne göre anlıyon bu işten herhal...
    Ben- Yok valla. İlk defa böyle bir şey deniyorum.
    -Oha. Daha hayatta toplıyaman sen bunu aha buraya yazıyorum. vs.






























    Vites topuzu. Bu parça sorunlu sanıyordum. Fakat ölçüleri muntazam çıktı. Yeni gibiymiş diyebilirim.


    Parçaları ambalajlayıp sakladığım kutular.


    Pistonlar. Üstünde kurumlara aldanmayın, çap ölçüsü hiç aşınmamış gibi düzgün.




    Buda temizlenmiş hali.


    Valfler(Subab). Bakıma oldukça ihtiyaçları varmış.


    Valflerin ve yuvalarının temizlenmiş halleri.








    Parçaların ölçülerini kitaptaki limitlere göre kontrol ediyorum.
    Burada piston, valf segman vs. gibi bazı parçaların ölçüleri çok önemli.
    Limite yakın veya limit dışında olanların değişmesi gerekli.
    Segman ölçüleri limit sınırında çıktı yenilerini sipariş verdik mecburen.









    Debriyaj tasında yay tutucu sacın, tasta oturduğu yekpare ayaklar kırık. Tası yeni sipariş verecektim. Yurt dışında fiyatı 300 USD.
    Burada 1600 TL fiyat verdiler. Tası onarmaya karar verdim.
    Başlangıç olarak sabitleyici pimleri tornada yapıyorum. Daha sonra istediğim malzeme geldiğinde alüminyum ayakları yapıcam.


    Debriyaj tasında kırık olan ayaklar. Bu ayakları yaklaşık aynı sertlikte alüminyum malzemeden tornada yapıcam.








    Eksantrik zincirleri ölçü olarak çok iyi durumda çıktı.


    Motor bloğu statik boya yapılmış. İlk başta bende aynı şekilde boya yapmayı düşündüm.
    Daha sonra boyayı komple söküp motor bloğunu parlatmak aklıma geldi.
    Oldukça zahmetli bir iş.

    Küçük bir alanda deneme yapıyorum. İstediğim gibi olacağını anlayınca parlatma işine geçtim.
    Ortalama 1,5 ayımı sırf motor bloğunu parlatmak için harcadım.
    Ara kanalları çok uğraştırdı. Benzin döküp yakasım geldi. O derece artık gerisini siz anlayın.

    Bu şekilde motorunda Alüminyum parça Manet, Elcik vs. Parlatmak isteyenlere tavsiyelerim olacak.
    Alüminyum çeliğe göre yumuşak bir malzeme olduğundan parlatması aslında daha kolay ama bir o kadar da zor.
    Neredeyse krom kaplanmış gibi parlaklık elde edebilirsiniz. Yapmanız gereken zımparalama işlemini baştan savma değil düzgün ve sırasına göre yapmak. 300-600-800-1200 kum zımparaları takip ederek zımparalarsanız, üzerine yumuşak bez keçe attığınızda ayna gibi olur.
    Dikkat edin zımparayı kesinlikle sulu yapıyorsunuz. Kuru zımpara atarak alüminyumu parlatmak oldukça zor.
    En son metal parlatıcı son parlaklığı bezle silerek verebilirsiniz.
    Metylan marka metal parlatıcı bu işte en iyisi diyebilirim. Çok marka denedim, metylan daki parlaklığı hiçbiri vermedi. Krom kaplanmış yada alüminyum yüzey hiç fark etmez.














    Parlatmadan sonra bloğu toplamaya başlıyorum.
    Yağ pompası, iyice kontrol etmek gerekiyor. En önemli parçalardan bir tanesi.
    Çalışmamasının sonuçlarını düşünmek bile istemiyorum.










    Bir diğer önemli konu, kullanılan takımlar. Eğer cıvata sökme takma konusunda elinizin tecrübesi sınırlı ise, kesinlikle bu şekilde normal anahtarlar ile cıvataları sıkmayın. Civataları sadece ne kadar sıkmanız gerekiyorsa o kadar sıkmanıza yarar. Ben tork anahtarım var zannediyordum, malesef bulamadım. Bu şekilde yıldız yada lokma anahtarlar kullandım. Bu işlerde tork anahtar şart.






    Motor da yaşadığım sıkıntılardan biri çalışma esnasında, vitesi boşa atmakta zorluk çekiyordum. Ya 1 e geçiyor yada 2 ye. Arada durmuyordu.
    Burada ucu çatal gibi olan parça buna sebep olanlardan birisi olabilir diye kuşkulanıyorum ama tam emin olamadım. Motoru çalıştırdığımda artık netleşecek o sorun.












    Motoru toplarken, blok içerisinde kalan cıvatalarda kesinlikle gevşemez Loctite(başka markada olabilir) kullanın. Bu sıvıyı cıvataya sürüp sıktığınızda, cıvata sarsıntıdan gevşeyip yerinden çıkmaz. Motor çalışırken içeriden bir cıvatanın gevşeyip yerinden çıkması hoş olmayan sonuçlar doğurabilir.




    Valf (Subab) contalarını değiştirmemiz gerekiyor.








    Valfleri bu şekilde üst kısımlarında bir sıvı ile havuz oluşturup kaçırıp kaçırmadıklarını kontrol edebiliriz.


    Bize masraf çıkartmayan sevgili eksantrik zincirlerimizi de yerine takıyoruz.






    Jantlardaki sorunlar, çemberlerde krom bazı yerlerde atmıştı. Teller zaten krom kaplı değiller ve oldukça oksitlenmiş, çirkin bir görüntüsü vardı. Jant göbekleri vernik kaplamalı fakat onlarda çok olmasa da sorunluydu.
    Jant çemberlerini ve telleri krom kaplatmaya karar verdim. Tabi jantları komple sökmemiz gerekiyor.
    Dikkat etmeniz gereken nokta teller. Ön ve arka jantın sağ ve sol tarafları farklı olabiliyor ve birbirine hiç fark yokmuş gibi benziyor. Eğer sökerken iyice aklınıza yer edecek şekilde dikkat etmezseniz toplarken öyle kalabilirsiniz uyarayım.










    Kroma göndermeden önce tellerin üzerine zımpara atıyorum.


    Çemberler ve tellerin kromdan önceki hazır halleri.


    Yeni balansör contalarımızı yerine takıyoruz. Bunlar motordaki titreşimi alan parçanın(araştırmadım ama öyle olduğunu tahmin ediyorum) contaları.








    Yeni segmanlar.
    Motorunuzdan çıkan segmanları, kanaldaki boşluklarını, ve silindir içerisindeyken ağız açıklıklarını ölçerek değişip değişmemesi gerektiğini anlayabilirsiniz. Eskileri tam limit ölçülerdeydi benim değiştirmem gerekiyordu.
    Segmanları takarken çok dikkatli olmak gerekiyor. Mümkünse resimdeki gibi bir kaynağa göre yapın bunu. Segman şöyle takılır diyerek anlatmıyorum, motorunuzun kullanıcı manuel kitabına bakarak denemenizi tavsiye ederim. Kanal buradaymış şak buraya takıyım diyerek olacak şey değil. Aklınız karışmasın zor bir şey de değil. Sadece segman ağızları kendi aralarında birbirlerine göre belirli bir açıda durmalı, bu gibi püf noktalara dikkat etmeniz gerekiyor.






    Segmanları yerine taktıktan sonra silindirleri yerine takıyoruz. İnce olmayan bir yağ ile yağlarsanız işiniz kolaylaşır.










    Sıra geldi meşhur valf-subab-sente ayarına.
    İki piston var. Amatör olarak anladığım kadarıyla, bir pistonda 4 valf var. 2emme 2 egzos. Pistonlar üst ölü noktalarında iken valflerin arka uçlarındaki boşlukları manuel de belirtilen ölçülerde olup olmadığını kontrol ediyoruz. Bazı motorlarda bu ayar kısımları kontralı 2 somunda oluşuyor, bazı motorlarda arada bulunan pul gibi farklı kalınlıklarda olanları takarak ayar yapabileceğin şekilde oluyor.


    Statörün(galiba) takılı olduğu yuvada şaftı çevirerek ön veya arka pistonun işaretlerini bu şekilde hizalayıp valf boşluklarını ölçmek gerekiyor.


    Üstteki işaret oka hizalandığında Eksantrik dişlisi size bakan yüzeyinde düz bir çizgi var oda motorun üst yüzeyine tam paralel olmak zorunda. Tam bu hiza yakalandığında aşağıdaki gibi ölçüm yapılmalı.


    Bende bazı valfler tam limit ölçülerde. şim leri topladıktan sonra değiştiricem.















    Debriyaj tasında beklediğim alüminyum malzeme geldi. Parçayı tornada yapıp yerine takıyorum.






    Debriyaj sacları ve balataları ölçüleri normal. Değiştirmeye gerek yok.






    Jant göbekleri üzerindeki vernikleri söküp tekrar parlatıp yeniden vernik atmamız gerekiyor.
    Ben bu parçalarda elimde bulunan ısıya ve dış etkenlere dayanıklı bir taiwan verniği kullanıcam.




    Kullanacağım vernik belirli sıcaklıkta fırınlanarak kuruduğundan rulman dişli keçe gibi parçaları göbeklerden sökmek gerekiyor.






    Ön amortisör kovanları alüminyum. Çok gözüme batıyordu. Onları da söküp parlatıp vernik kaplamak gerekiyor.




    Krom kaplamadan gelen jant çemberi telleri ve vernik atılmış göbekleri topluyorum.
    Bu jantlarda tabiki akord ayarları çok önemli. Ben ilk başta kendim yapmayı düşündüm. Daha sonra lastikleri yeni alacağım için hem akord ayarı yapan hem de lastik satan bir yer bulmanın daha garanti bir iş olacağına karar verdim. İstanbul Kadıköy de Zenn Motor da bu işi çözüme kavuşturdum. Akord da sorun olup olmadığını kullandığımda net olarak anlarım sanırım.










    Tabi arada şaseyi de tamamen söküp boyaya hazırlamam gerekiyor.












    Ön amortisörün parlatılması.










    Amortisörün parlatılmış ve verniklenmiş hali.






    Amortisör şaseye takılmaya hazır.


    Toplanmış jantlar. Yerine takılmayı bekliyor.


    Şase ve diğer boyanacak parçaların hazırlanması. Boya sökme işlemi düz alanlarda zor değilse de, şase beni bitirdi.






    Zımpara atarken eğer boyayı tamamen kaldırmayacaksanız çok kalın zımpara kullanmayın. Kalın zımparanın çizgilerini yok etmek çok yorucu. Ben o hataya düştüm defalarca zımpara atmak icab ediyor.


    Şase de kaynaklı kısımlar direk boyanmıştı. Fark eden için çok rahatsız edici bir görüntüsü var. Ben macun ile yapabildiğim kadar kaynakları gizlemeye karar verdim. Bu sayede ömrü hayatımda ilk defa macun astar işine girmiş oldum.


    Macun zımpara işi bittikten ve parçaları iyice temizledikten sonra astar boyayı atıyorum.
    Astar boyayı attıktan sonra 400 kuru 800 sulu olarak parçaları zımparalayıp boyaya hazır hale getiricez.
    Boya atılacak yer benim için sıkıntılı. Burada tamamen tozsuz vernik atılan bir bölüm var fakat robot sistemle çalıştığından o bölümü kullanamıyorum. Aldığım boyaları ve parçalarla soluğu tanıdık bir boyacıda aldım. Boyayı oraya attırıcam. Sanırım iyikide oraya götürdüm. Ustanın söylediğine göre benim attığım astar aldığım boya ile uyumsuzmuş. Boya akrilik astar selülozikmi ne bir şey dedi. Bu astar boyayı kusturur dedi. Kendi tekrar astar atacak parçaya, boyayı satın aldığım yerin bir kazığı oluyor bu sanırım.










    Bu iş bende ayrı bir merak oluşturdu. Amatör olarak Airbrush denemeleri yapıyorum. Başlangıç seviyesinde işime yarayacak tabanca vs alarak ufak çalışmalar yapıyorum. Bilgisayar kasası, çanak, çömlek, geleni geçeni, yakaladığımı boyuyorum




    Şu ana kadar toplarken hiç parça arttırmadım. Umarım böyle devam eder.
    Ben şase ve diğer parçaları aynı renk turuncu yapmaya karar verdim. Boyadan çıkınca resimlere eklemeler yapıcam artık. Görüşmek üzere....
    fz6_fazer, turkish39, gursus ve 44 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanbitez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2013
    Şehir
    muğla bitez gıyısı
    Motosikleti
    TENERE 660Z adayı kymco LIKE 125

    Bakım ve onarım. Kawasaki VN800 (Düzeltildi)

    Emeğinize sağlık çok beğendim.özellikle blok parlatma harika olmuş,devamını sabırsızlıkla bekliyorum.

  3. #3
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Resimler hiç bitmesin istedim, elinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olucak Yerinizde olsaydım bu kadar emek verdikten sonra bir süre daha kullanır veya değerinde satardım...

  4. #4
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    @tr_select Benden önce yazmış aklımdakileri,hani böyle sayfayı aşağı indirirken fotolar bitsin istemedim,çünkü bana göre yaptığınız iş sanat,sonuç mükemmel,evladiyelik olmuş,imrendim açıkçası.

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    tebrikler, şu cesareti birde ben toplayabilsem

  6. #6
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Ellerine sağlık çok emek vermişsin. Birçok kişiye örnek ve hatta klavuz olabilecek bir çalışma. Paylaşım için teşekkürler.

  7. #7
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Resimlere bakmaya basladim, parcalari gordum, heralde dedim debriyaj balatalarini bi de contalari degistirecek, iyi is ne guzel falan diye dusunurken, ilerledikce yuh artik ohaaaa, daha napicak falan diye dusunmeye basladim. Eline koluna saglik super olmus. Herkes kendi motorunda bu kadar detayli is yapip bu sekilde de yayinlasa, elimizde super kaynak olurdu. Sen bu repair manual tarzi kitabi almadan once bu tarz islerle ugrasiyor muydun, yani el yatkinligi var heralde, yoksa istedigin kadar manuele bak yapamayabilirsin
    gursus bunu beğendi.

  8. #8
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Forumun en güzel konu ve çalışmalarından biri olmuş.Şimdi bir çay alıp,bir de cigara yakıp tekrar okuyacağım.
    rm125 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  9. #9
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    sonunu merakla bekliyorum. ellerine sağlık herkesin yapabileceği bir iş değil. Helal olsun diyebilecek fazla bir şey yok

  10. #10
    mrtt7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    MT09
    Süper bi çalışma ellerine sağlık cidden helal olsun..

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimlere bakmaya basladim, parcalari gordum, heralde dedim debriyaj balatalarini bi de contalari degistirecek, iyi is ne guzel falan diye dusunurken, ilerledikce yuh artik ohaaaa, daha napicak falan diye dusunmeye basladim. Eline koluna saglik super olmus. Herkes kendi motorunda bu kadar detayli is yapip bu sekilde de yayinlasa, elimizde super kaynak olurdu. Sen bu repair manual tarzi kitabi almadan once bu tarz islerle ugrasiyor muydun, yani el yatkinligi var heralde, yoksa istedigin kadar manuele bak yapamayabilirsin
    Evet mekanik konularda biraz tecrübeliyim elim yatkın. Motor dan hiç anlamıyorum. Ama o kitap ve youtube'da bazı videolar olmasa epey sıkıntı yaşardım bu kesin.

  12. #12
    fabrisio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA TRACER 700
    Resmen sıfır motor olmuş. Bütün ekipmanlarım tam olsa, maddi açıdan bir sıkıntım olmasa ve bir motor ustası kadar teknik bilgim dahi olsa bu kadar ayrıntılı bir olaya giremezdim. Tebrik ediyorum. Motorun bitmiş halini çok merak ediyorum. Başarılar ve tebrikler.

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    elinize sağlık
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  14. #14
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    anlasılan motosıkletı bastan yaratmak ıstemıssınız =) ve ınanın super olmus konunun devamını sabırsızlıkla beklıyoruz. sımdıden ıyı calısmalar.

  15. #15
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Valla tebrikler üstadım. Hem cesaretinizden, hemde elinizin yatkınlığından dolayı kutluyorum. Merakla takip edeceğim. İlgi bilgiyi, bilgi başarıyı getiriyor. Sizin örneğiniz bu sözün gerçek olduğunu gösteriyor. Bir şey soracağım. evde çekilen fotoğrafta küçük bir kompresör takımı var sanırım. amatör kullanım için ideal gibi duruyor. onu nereden aldınız sorabilirmiyim. Bende arabanın cantlarına taktım boyayacağım. 200 tl ye boyuyorlar ancak ben kendim uğraşmak istiyorum. Bir şeyler ile uğraşmayı seviyorum.

  16. #16
    hgdr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    salcano wolf s
    elinize sağlık

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla tebrikler üstadım. Hem cesaretinizden, hemde elinizin yatkınlığından dolayı kutluyorum. Merakla takip edeceğim. İlgi bilgiyi, bilgi başarıyı getiriyor. Sizin örneğiniz bu sözün gerçek olduğunu gösteriyor. Bir şey soracağım. evde çekilen fotoğrafta küçük bir kompresör takımı var sanırım. amatör kullanım için ideal gibi duruyor. onu nereden aldınız sorabilirmiyim. Bende arabanın cantlarına taktım boyayacağım. 200 tl ye boyuyorlar ancak ben kendim uğraşmak istiyorum. Bir şeyler ile uğraşmayı seviyorum.

    Herkese teşekkür ederim.
    Kompresör aslında biraz aşırı ufak 3 Lt kadar kapasitesi var.
    Sahibinden gibi sitelerde 170 Tl gibi fiyatlara 20 Lt kapasiteli kompresörler satılıyor. Bu resimdeki genelde ufak airbrush, geçici dövme gibi çalışmalarda yeterli gibi fakat uzun çalışmalarda hava kapasitesi az olduğundan zırt pırt çalışması gerekiyor. Avantajı taşıması kolay ve sessiz çalışıyor.
    Jantları boyamaktan bahsetmişsin hava tabancası yerine bence statik boya yapılsa daha sağlam olur. Taş, toprak, su, soğuk sıcak gibi durumlarda boya kolay kolay dökülmez.

  18. #18
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    CEsaretinize hayran kaldım. Motor açmak, her yiğidin harcı değildir Ama hakikaten, çok güzel detaylı temizlemiş ve parlatmışsınız.

  19. #19
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    şahsi fikrim air brush işinde usta değilseniz hiç bulaşmayın...

  20. #20
    UCANLAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-MAX 250 MOMO
    Bu tip forumlarda böyle konular ve ustalıklar çok çok değerlidir,Gayretinize ve becerinize imrenmemek elde değil.
    Çok anlamamakla beraber motorun toplanması sonrası yapılması gereken birtakım ayarlar için uzman deteği almanız gerekebilir.

    Alıntı jackonbir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şahsi fikrim air brush işinde usta değilseniz hiç bulaşmayın...
    Eğer resimdeki çalışmayı kendisi yaptıysa bir amatör için bence çok başarılı.Bir ara bende merak salmıştım. Binlerce video var nette ve Ebay v.b sitelerde dvd eğitim setleri v.s mevcut.Sanırım amatörler için en kolay yapılan çalışma duman/alev deseni.Çeşitli nesneler,şekiller resmetmek ayrı tabii onun için sanatçı kabiliyeti gerek.Örnekteki çalışmanın verniklenmiş halini merak ediyorum.Çok daha güzel gözükecektir.
    " MOTORUM OLMADAN ASLA !... "


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler