Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Zincir spreyi yerine motor yağı olur mu?

    Leoncino
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    git gavçuklu gress yağı al hakikisinden işini görür bn kullanıyorum mercdesinkinden memnunum şırıngaya doldurup zincire sıkıyorumm


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #22
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    zincirler,her 500 km.de bir yağlanmalı,her 1000 km.de bir de,gazyağı ile(bulunamazsa mazot)temizlenmelidir.deterjanlı su,zincirdeki yağı çözmeye yetmez.bu düzende yapıldığı takdirde,zincirinizin ömrünü uzatabilir ve kullanım sırasında sıkıntı yaşamazsınız.gazyağı temizliği geciktirilen bir zincirin baklaları arasındaki O ringlere yapışan toz-çamur zerrecikleri,O ringlere zarar verir.şayet çamurlu/tozlu bir yol yapmışsak ve henüz zincir temizleme zamanımız gelmemiş bile olsa,zincirimizi gazyağı ile temizlemeliyiz.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  3. #23
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    en güzeli zincir spreyi,temiz iş etraf batmıyor
    ama ucuz olsun derseniz ve sık yağlarım aksatmam derseniz 90 numara yağda olur.
    otomatik zincir yağlama aparatlarında'da 90 numara yağ kullanılıyor ve fiyatı en son montaj dahil 280 tl idi.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  4. #24
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    arşivimde buluna bir yazıyı bilmeyen arkadaşlarımızı doğru bilgilendirmek adına sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Çok güzel bir çalışma var aşağıda. Motoaktüel dergisinden alıntıdır. Yapanın eline sağlık.

    Zincir Dosyası

    Zincir neredeyse motosiklet tarihi kadar geçmişi olan, günümüzde hala üreticiler tarafından sıkça kullanılan motorun gücünü tekerleklere iletmeyi sağlayan parçadır. Son 10 yıldır gelişen teknoloji zincirleri de etkilemiş, farklı üretim tekniklerinin uygulanması, kullanılan yeni teknoloji yağlayıcılar ile zincir günümüzde daha uzun ömürlü hale gelmiştir.

    Peki, motosikletimizin zincirine yeterli özeni gösteriyor muyuz? Gerekli ayarları kontrol edip yaptırıyor muyuz? Zincir bakımını nasıl yapıyoruz?

    Birçok kullanıcın sadece periyodik bakımlarda yağladığı, pek önemsemediği bir parçadır zincir. Motor tipine, kullanıma ve bakıma göre değişmekle beraber ortalama ömrü 20.000km civarındadır. Bakımsız bir zincir sadece kendini eskitmez üzerinde koştuğu ön-arka zincir dişlilerini de aşındırır. Bakımsız bir zincir mutlu olarak çıkılan bir geziden, yaralanma hatta ölüme varabilecek kazalara sebep verebilecek kadar tehlikelidir. Kopan bir zincir en iyi ihtimal yere serilirken, ön zincir dişlisine dolanıp motor bloğunu kırma, daha da kötüsü arka tekerleğe dolanıp kitlenmeye kadar çok tehlikeli ve masraflı sorunlara neden olabilir. Bu nedenle zincir bakımına gerekli özeni göstermeli ve vaktinde yenileme işlemini yapmalıyız. Öncelikle zincirin yapısına, tiplerine ve bize sağladıkları yararlara bir bakalım.

    Motosikletlerde kullanılan iki zincir tipi vardır: O-Ring zincirler ve O-Ring’siz zincirler.

    O-Ring’siz zincirler eski tip açık zincirlere denir. O-Ring bulunmadığı için pim yatağı ve dış bakla arasında yağ muhafazası iyi yapılmadığı için kısa sürede dış ortamlardan etkilenme ve sızma sebebiyle yağ miktarı azalır ve özelliğini yitirir, aşınmalar hızlanır. Bu tip zincirler daha kısa ömürlüdür ve sık bakım yapılma zorunluluğu vardır. Günümüzde kullanımı oldukça azalmıştır. Bu olumsuzlukları azaltma amaçlı yeni zincirlerde O-Ring keçe teknolojisi kullanılmaya başlanmıştır.

    O-Ring zincirler adlarını içerdikleri O şekilli keçelerden alırlar. Farklı üreticilerin adlandırdığı X-Ring, W-Ring, Z-Ring ve benzeri ürünler de O şekilli keçe kullanırlar. Sadece keçe gövdesinin şeklindeki değişikliğe göre isim alırlar. Farklı şekilli keçeler, zincirin üzerinde daha çok yağ tutulmasını böylece hem iç sürtünmesini azaltma hem de bakım aralıklarını uzatma amaçlı kullanılmaktadır.

    Örnek verecek olursak milisaniyelerin ölçüldüğü drag yarışmalarında en küçük güç kaybı bile hesaplanmakta ve zincirin etkisi dahi ölçülmektedir. Bu ölçümlerde X-Ring zincirlerin diğer tip zincirlere göre daha düşük sürtünme ve yuvarlanma direnci gösterdiği görülmüştür. Bunun nedeni olarak bu tip zincirlerin ince x şekilli keçeleri arasında daha fazla yağ tutma özelliğine sahip olması gösterilebilir.

    O-Ring keçe. Bu keçe, pim yatağı ve dış bakla arasında yağlayıcı sıvının muhafazasını sağlamakta böylece hareketli olan bu aksamın ömrünü uzatmaktadır.

    Sözün özü zincir ömrü için hayati önem taşıyan O-Ring keçelerin korunması büyük önem arz eder.

    Zincir Bakımı
    Zincir bakımı üç aşamada gerçekleşir.
    1. Temizlik
    2. Yağlama
    3. Ayarlama ve Bakım Periyodu
    Zincir Temizliği

    Temizlik zincir ömrünü doğrudan etkileyen en önemli unsurdur. Zincir açıkta çalışan bir parça olduğu için dış etkenlere karşı savunmasız bir konumdadır. Kir, zincirin yağlanmasını sağlayan maddeleri bünyesinde toplayıp yağlama özelliklerini bozar, sürtünmeyi arttırır. Neticede aşınmalar artar ve zincir ömrü kısalır. Kum, çamur, toz, çer çöp gibi zincire yapışması kolay olan maddeler kısa sürede zincirin üzerinde birikirler. Kullanım yerine göre zincir temizlik işlemlerini planlamanız gerekir. Çoğu üretici her 500km’de zincirinizi yağlayın diye uyarır. Ancak buna uymak ne derece doğrudur tartışmaya açıktır. Çünkü zincir kirlenmesi kullanım koşullarına göre değişen bir yapıdadır. Cross, enduro gibi doğa şartlarında ilerleyen, tozla, çamurla bir arada olan motosikletler çok daha kısa sürede zincir kirletirken, racing, cruiser ve touring tarzı motorlar asfalt ağırlıklı gittikleri için çok daha uzun km’lerde zincir bakımına ihtiyaç duyarlar.

    Zincirimizi nasıl temizlemeliyiz?

    Birçok kullanıcı farklı teknikler uyguladığını söylemekte, doğru veya yanlış bunu uygulamaktadır. Bu yanlış uygulamalarla yağsız kalan keçeler zarar görüp yırtılmaktadır. Örneğin sıkça yapılan bir hata balata temizleme spreyi kullanılmasıdır. İçinde yağ ve kir çözücüleri bulunan, yağlama özelliği olmayan bu ürünlerin kullanımı hem O-Ring’lere ciddi zararlar vermekte hem de O-Ring’in koruduğu yağın özelliğini bozmaktadır. Tamamen yağı zincirden temizleyen bu kimyasalları kullanmak doğru değildir. Diğer çok önemli hatayı da özellikle bilgisiz ustalar ve servis çalışanları yapmaktadır. Benzin, mazot hatta tiner gibi maddelerle zincir temizliği O-Ring’lere zarar vermeye yeter de artar bile. Bu tarz ürünler eski tip açık zincirlerde rahatlıkla kullanılabilir. Unutulmaması gereken nokta, zinciri temizlerken bile asla yağsız bırakmamak gerekliliğidir.

    Editörün Notu: Birçok motosiklet kullanıcı WD-40 ve türevi kontakt yağlayıcı, pas temizleyici spreyleri hem temizlik hem de yağlama amaçlı kullanmaktadır. Yerli ve yabancı forumlarda bu konu üzerinde ciddi tartışmalar olmuş, kimi kullanıcı uzun zamandır kullanıyorum sorun yok derken bazı kullanıcılar yeterli yağlama olmadığından zincirine zarar verdiğini belirtmiştir. Esasen bu konuda yapılmış ciddi bir çalışmada göremedim. Ancak kişisel görüşümü belirtmek isterim. WD-40 ve benzeri ürünler stoddard gibi solventli kimyasallar içermektedir. Bu solventler kuru temizleme sağlayan maddelerdir. Kullanıldığında pin yataklarını ve keçeleri yağdan temizleyerek kurutabilir. Neticede geriye sadece ince katmanlı bir yağ kalır. Bu yağ ağır şartlarda çalışan (yüksek basınç, toz-kir-çamur) zinciri korumada yetersiz kalır ve aşınmalar başlar. Bu tarz ürünlerin yağlama amaçlı kullanılmamasını tavsiye ederim.

    Adım adım zincir temizliği.

    Öncelikle motosikletimizi temizlik için hazır konuma getirmeliyiz. Orta ayaklığı olan motosikletlerin zincir temizliği çok kolay yapılabilmektedir. Orta ayaklığın olmadığı motorlarda arka sehpa kullanılarak motosiklet dik konumda arka tekerler boşa alınarak temizlik yapılabilir.

    DİKKAT: Bazı sürücüler daha kolay olur diye orta sehpaya aldıkları motosikletlerini çalıştırarak zinciri çevirirler ve temizleyip yağlamaya kalkarlar. Birçok kişinin bu uygulama sırasında ciddi şekilde yaralandığını belirtmek isterim. Her zaman motor kapalı haldeyken bakımı yapınız.

    Temizlik için boya fırçası veya diş fırçası, küçük bir kap, bez parçası, 1lt kadar gazyağı veya zincir temizliği için özel üretilmiş spreye ihtiyacımız var.

    Gazyağına batırılmış fırça ile zincir ve dişlisini iyice temizliyoruz. Gazyağının en önemli özelliği en katı yağlı kirleri bile kolayca temizlerken içerdiği yağ ile zinciri de yağlamasıdır. Zincir temizlense bile bir iki defa daha üzerinden gazyağı geçirmek ulaşılması zor olan ön zincir dişlisinin de gazyağına iyice bulanmasını ve temizlenmesini sağlar.

    Zinciri temizlerken her turda dişliyi de fırçalayarak eski yağ, kir tortularını da temizliyoruz.

    Daha önceki yağlamalardan sürüş sırasında jant’a sıçrayan kirleri de gazyağlı fırça ile temizleyebiliriz.

    Temizlik işlemi sonrasında bir bez ile zincirde ve dişlide kalan gaz yağını hafifçe emdiriyoruz.

    Jantımıza ve lastiğimize sıçrayan gazyağını temizliyoruz.

    Eğer motor temizlik sonrası yıkanacaksa gazyağı temizlenmeden bırakılmalıdır. Asla basınçlı sıcak/soğuk su ile zincir temizliği yapılmamalıdır. Yıkama sırasında deterjanlı suyun zincire gelmemesine dikkat edin.

    Fren diskini de temizlemenizde fayda var. Gazyağı’nın temizleme sırasında diske de sıçrayabileceği ihtimaline karşı sabunlu su ile diski de mutlaka temizleyin. Aksi takdirde frenleme performansın da düşme ve dolayısıyla kaza yapma riski doğabilir.

    Yıkama sonrası kurulama işlemini yapıyoruz. Özellikle zinciri kuru bir bez ile nemden uzaklaştırıyoruz.

    Evet, zincirimiz temizlendi ve kurulandı.

    Zincir temizliğini kolaylaştırıcı çeşitli ürünlere de rastlamaktayız. Özellikle bu iş için üretilmiş fırçalar büyük kolaylık sağlamaktadır.

    Otomatik zincir temizleme kitleri de son zamanlarda dikkat çeken ürünler arasında. Şahsi görüşüm zinciri bizzat kendinizin temizlemesi hem süre bakımından hem de etkin temizlik açısından daha uygun olacaktır.

    DİKKAT: Yağlama ve temizlik işlemi sonrasında lastiğe gazyağının veya yağın bulaşıp bulaşmadığını kontrol edin. Varsa temizleyin. Aksi durumda motosiklet patinaja düşüp kontrolsüz hareketler yapıp kazaya sebep verebilir.

    Zincirin Yağlanması

    Zincir yağları iki çeşide ayrılır. Sıvı yağ şeklinde olanlar ve ince yoğun kıvamlı (wax ing.) olanlar. İki üründe zincir yağlamasını başarılı bir şekilde gerçekleştirir. Aradaki fark kullanım şartlarına göre değişiklik göstermektedir. Yoğun kıvamlı gress gibi olan yağlar bünyesinde tozu, çamuru, ince kumu kolayca taşır. Bu nedenle tozlu, bozuk zeminli, topraklı koşullarda yol alan motosikletlerde kullanılması doğru değildir. Bu koşullarda sıvı zincir yağların kullanımı çok daha etkin koruma sağlamaktadır. Yoğun yağlar, zincire daha iyi tutundukları için asfalt yollara ve racing gibi yüksek hızlara çıkan motosikletlerde kullanıma uygun yağ tipidir. Bu tarz ürünleri bulamama durumunuz olursa 80/90 vites kutusu yağı kullanabilirsiniz.

    Adım adım yağlama

    Öncelikle yanımıza küçük bir karton parçası, bez ve yağı alıyoruz. Karton parçası içten yağlama sırasında yağın başka yerlere sıçramasını engelleme amaçlıdır. Gelelim yağlama işlemine.

    Zincir mutlaka iç kısımdan yağlanmalıdır. Böylece dönme sırasında yağ merkez kaç ile dışa doğru savrularak zincirin her kısmına ulaşabilir.

    Zincirimiz ve dişliler yağlandı.

    İPUCU: Zinciri yoldan geldikten hemen sonra sıcak haldeyken yağlamak çok daha etkili sonuç vermektedir. Sıcaklıktan vizkositesi artan yağ çok daha iyi zincire işler.

    Ben yağdan hoşlanmam, yağlayamam, zamanımda yok. Bana alternatif ne önerirsiniz?

    Böyle bir soruya cevap otomatik zincir yağlama sistemleri olarak verilebilir. Birçok firmanın zincir yağlama sistemleri vardır. Elektronik kontrollü olanlarından tutunda basit mekanik aksam teknolojili çok çeşitli ürünlere rastlayabilirsiniz. Bu ürünlerle sürüş sırasında belli aralıklarla zincir devamlı yağlanır. Elektronik olanlar hıza bağlı olarak yağlama miktarını ayarlayabilmektedir.

    Zincir Ayarı

    Zincir ayarının kontrolünü her zaman yapabilirsiniz. Elinizle zinciri alt taraftan yukarı kaldırdığınızda 1,5 - 2 cm kadar esneme payının olması gerekir. Bu pay, arka çatalın yukarı aşağı doğru yaptığı hareket sırasında zincirin aşırı gerilmesini önlemek amacıyla bırakılmaktadır. Ayar sonrası motosikletin üstüne oturup zincir gerginliğini gözleyerek ayarı kontrol etmelisiniz. Aşırı gergin bir zincir aşınmayı hızlandırır ve parça kırılmasına neden olabilir.

    Zincirin aşırı boşluklu bırakılması yolda sizi tehlikeye sokabilir. Zincir dişliden çıkabilir ve janta dolanabilir. Bu sebeple zincir gerginliğini belli aralıklarla kontrol edip, eğer deneyimliyseniz siz yapmalısınız ya da servisinize bu ayarı yaptırmalısınız.

    DİKKAT: Bazı tamirciler aşırı sünmüş zincirleri biraz daha kullanabilme açısından aradan bakla çıkartma yoluna giderler veya size önerebilirler. Böyle bir uygulama sonrası hayatınız tehlikeye girer. Bunun yanında ön – arka zincir dişlisininde aşınmasını arttırır. Kesinlikle böyle bir işlem yaptırmayınız.

    Zincirimi değiştirme zamanının geldiğini nasıl anlarım?

    Bunu anlamanın birkaç değişik yolu vardır.

    1.Zincir sünme payına bakın. Artık zincirin gerdirme ayarı sonlara yaklaşmışsa zincirin değişme zamanı gelmiştir.

    2.Zincir sesi. Yağlasanız dahi zincir şakırtıları geliyorsa zincir yatakları oldukça aşınmıştır. (Zinciri söküp iki ucundan tutup dışa ve içe doğru yapılan çekme-itme hareketleriyle boşluk durumu rahatlıkla kontrol edilebilir.)

    3.O-ring’lerin gözle kontrolü. Kopmuş, zedelenmiş, boşluk yapmış ise zincirin değişmesi gereklidir.

    4.Zincir bakla kontrolü. Baklalarda çatlama, deformasyon görünüyorsa mutlaka değiştirilmelidir.

    Zincir ömrünü nasıl uzatabilirim?

    1.Ani yüklenmelerden kaçının. Sert debriyaj bırakmak, lastik yakmaya çalışmak, tek tekere kalkma gibi zincire ani yüklenmelerden kaçının.

    2.Bakım periyodunu sıklaştırın. Her uzun gezi sonrası zincirinizi en azından yağlayın.

    3.Kaliteli standartlara uygun zincir yağlarını tercih edin.

    4.Zincir ayarlarınızı kontrol edin, gerekiyorsa ayarlayın/ayarlatın.

    5.Eskimiş bir zincir dişlisine takılan yeni zincir kısa sürede zarar görecektir. Bu sebeple kullanım ömrünü doldurmuş zincir dişlisini mutlaka değiştirin. Böylece zincir’in ömrünü uzatmış olursunuz.

    6.Ön zincir dişlisi ve arka zincir dişlisi hiza kontrolünü mutlaka yapın. Özellikle arka teker sökülüp takıldıktan sonra bu kontrolü yapmanızda fayda var. Farklı bir hizada çalışma sonucu zincir açı yapacak, hem ses artacak hem de zincirinizde düzensiz ve hızlı bir aşınmaya yol açacaktır.

    Atalarımız çok güzel bir söz söylemiş: “Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur.”

    Motosikletimizi keyifle sürmek için ona gereken özeni gösterelim
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  5. #25

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WD40 olabilir mi? Eğer oysa oringli zincirlerde tavsiye edilmez. Zaten zincir yağına göre ucuz bir şey de değil.


    Zincirin temizlenmesi gerektiği doğru. Çok kirli ortamlarda kullanılmıyorsa 2 yağlamada bir temizlenmesi uygundur ancak zincir hiçbir şekilde su ve deterjanla temizlenmez. Özellikle oringli zincirler hiçbir zaman tamamen yağsız bırakılmaz. En uygun temizleyici ise gaz yağıdır. Biraz zor bulunsa da.

    kafamdan yazımyorum ;) manuelinden okuyorum ve sizlerle paylaşıyorum
    Sevgiler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------

    sn. adana il temsilcimiz okudum hepsini çok güzel bilgiler emeğinize sağlık gerçekten.

    bir de şu resimleri ekleme ihtiyacı duydum manualden alıntıdır..

    http://[IMG]http://img842.imageshack....jpg[/IMG]



    http://img842.imageshack.us/i/zncr1.jpg

    http://img62.imageshack.us/i/zncr.jpg

  6. #26
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafamdan yazımyorum ;) manuelinden okuyorum ve sizlerle paylaşıyorum
    Sevgiler
    Neyin manueli o merak ettim ben de

    O-Ringli zincirlerde baklaların arasında bulunan "O-Ring" diye tabir ettiğimiz kauçuk halkaların fonksiyonu yağlı kalarak sürtünme ve aşınmayı azaltmak ve daha akıcı bir işleyiş sağlamaktır.
    Su, pas ve oksite neden olması nedeniyle her türlü metal aksamın düşmanıdır ve zincirde biriken yağ-toz-kir tortularını temizlemekte etkisizdir.
    Bu nedenle zincir temizliğinde en başta kullanılması gereken ürünler, zincir temizleme spreyleri ve gaz yağıdır.
    Hatta aklınızda olsun, mümkünse motorunuzu yıkamacıya filan verirseniz, zincire tazyikli su vurdurmayın, üzerindeki bütün yağı alır götürür ve o-ringler arasında ıslaklık kalabilir.

    Boşverin takılmayın öyle manuellere filan, her okuduğunuza inanmayın; tecrübe herşeyin en doğrusunu işaret eder.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 ----------

    Bulut,

    Mobilet değil olm bu, Ninja'ya biniyorsun, 3 kuruş pintilik etme de zincir yağı alıver, yağlayacağın 400 km'de bir zaten.

    Şaka bir yana, zincir yağının içindeki farklı katkılar tutunabilirlik sağlıyor ve o-ringler arasında da daha uzun süre muhafaza edilebiliyor.

  7. #27

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı dreamdark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyin manueli o merak ettim ben de

    O-Ringli zincirlerde baklaların arasında bulunan "O-Ring" diye tabir ettiğimiz kauçuk halkaların fonksiyonu yağlı kalarak sürtünme ve aşınmayı azaltmak ve daha akıcı bir işleyiş sağlamaktır.
    Su, pas ve oksite neden olması nedeniyle her türlü metal aksamın düşmanıdır ve zincirde biriken yağ-toz-kir tortularını temizlemekte etkisizdir.
    Bu nedenle zincir temizliğinde en başta kullanılması gereken ürünler, zincir temizleme spreyleri ve gaz yağıdır.
    Hatta aklınızda olsun, mümkünse motorunuzu yıkamacıya filan verirseniz, zincire tazyikli su vurdurmayın, üzerindeki bütün yağı alır götürür ve o-ringler arasında ıslaklık kalabilir.

    Boşverin takılmayın öyle manuellere filan, her okuduğunuza inanmayın; tecrübe herşeyin en doğrusunu işaret eder.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:19 ----------

    Bulut,

    Mobilet değil olm bu, Ninja'ya biniyorsun, 3 kuruş pintilik etme de zincir yağı alıver, yağlayacağın 400 km'de bir zaten.

    Şaka bir yana, zincir yağının içindeki farklı katkılar tutunabilirlik sağlıyor ve o-ringler arasında da daha uzun süre muhafaza edilebiliyor.


    galiba haklısın bazen manual'in dışına çıkmak gerekiyor mondial mct 250nin kitabıdır kendisi. fakat deterjanlı suyla temizledikten sonra sprey yağ daha iyi tutunuyor gibi geldi bana. gaz yağı lastikli yüzeylerde tavsiye edilmiyor ancak eski tip zincirlerse bu ok.

  8. #28
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Lastik yüzeylerden kastın o-ringler ise, gaz yağı tavsiye edilir aslına bakarsan.
    O-Ringler için ispat edilmiş hiçbir zararı olmamakla beraber, yağı kiri söküp atmasının yanında uçucu olması sayesinde, temizlik sonrasında zincir yağının her bölgeye kuru şekilde nüfuz edebilmesine olanak sağlıyor.
    Bir kere de bu şekilde temizleyebilirsen zincirini, emin ol deterjanlı sudan çok daha iyi bir sonuç yakalayacaksın.

  9. #29

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Herkes iyi atıp tutmuş gerçekten.

    Temizleme:
    Zincir için özel üretilmiş yağ çözücü spreyler ile temizlenir. Deterjanlı su iyi fantaziymiş ama ne yazık ki yağı çözmez (bir bardak suya zeytin yağı dökün karışmadığını görürsünüz). Aksine zincirin metaline zarar verir. Balata spreyi ise mükemmel bir yağ çözücü ve temizleyici olup yüzeyde neredeyse hiç bir kalıntı bırakmamasına rağmen O-Ringleri haşat eder çünkü çok kuvvetli bir çözücüdür. Gaz yağı sık kullanılan ve ekonomik bir yöntem olsa da gene O-Ring'lere zarar verir ve yüzeyde film bırakır (elinize bulaştığında yıka yıka çıkmadığını göreceksiniz). Bu film kullanacağınız yağın metale yapışmasını önler. Zincir temizliğinde sadece bu amaçla üretilmiş temizleyiciler kullanın. Tabii zincirin sağlığına önem veriyorsanız.

    Yağlama:
    Zincir yağlamann püf noktası şudur: Kullanılan yağın baklalar ve o-ringlerin aralarına girecek kadar ince, ama çalışma esnasında etrafa sıçramayacak kadar kalın olması gerek. Dolayısıyla etrafa sıçrayarak hem kendisi eksilmeyecek hem de motorunuzu kirletmeyecek. Bunun için üreticiler özel sprey yağlayıcılar yapmışlar. Bunların özelliği şudur: yağ spreyden çıktığında su gibi ince oluyor ve zincir halkalarının içlerine kadar nüfus ediyor. Ama havayla temas ettikten hemen sonra kalın ve yapışkan bir hale gelerek zincir üzerinde uzun süre hizmet verebiliyor. Tavsiye edilen yöntem motoru kullanmadan 1-2 saat önce yağlamanın yapılmasıdır ki yağ iyi kıvama gelsin (mümünse bir gece beklemek iyi olur). Yani püf noktası; ilk sıkıldığında gerekli incelik elde ediliyor ama sonra maksimum kalınlık sağlanıyor.

    90 numara yağ belki iyi yağlama yapabilir. Ama el ile yağladığınızda yeterli seviyeyi tutturmanız imkansızdır. Otomatik yağlama aletleri yağı damla damla ama sürekli verir. Siz de o şekilde yağlama yapabiliyorsanız kullanın.

    Kauçuklu gresi de geçelim. Diğer greslerden daha yapışkan bir yapısı olduğu için sıçrama sorunu nispeten az olsa da zincir halkalarını arasına hiçbir zaman iyi nüfus etmeyecektir. Çünkü neredeyse bal kıvamında kalın bir grestir. Dolayısıyla bu da kullanılmaz. Ama tabii gene motorunuzun sağlığına önem veriyorsanız.

    Ayrıca WD-40 ile asla zincir yağlanmaz ya da temizlenmez. WD-40'ın asıl işlevi yağı, kiri pası çözüp, yüzeyde ince bir film tabakası oluşturmaktır. Sıkışmış cıvatalar, menteşeler, el aletlerinde mükemmeldir. Kirli aletleri iyi temizler. Ayrıca paslanmayı önler ama zincir yağlamakla uzaktan yakından ilgisi yoktur. O-ringlere de zarar verir ayrıca.

    Bu arada konuyu başlatan arkadaşa:
    IPONE tenekesinin üzerinde yazan "%100 motorcycle oil" IPONE firmasının genel sloganıdır ve sadece motosiklet üzerine uzmanlaşmış bir yağ üreticisi olduğu anlamına gelir. Yağ yanında kask temizleyiciler ve yıkama şampuanları da üretir ve aynı yazı onların ambalajlarında da yazar. Dolayısıyla gördüğün zincir yağının içinde motor yağı değil zincir yağı vardır. Bu yazı sadece logonun altında yazan slogandır.
    ERROR88, krd ve alisoylu38 bunu beğendiler.

  10. #30
    fatih_995 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2010
    Şehir
    bilecik
    Motosikleti
    mondıal kt125
    Balata spreyi ise mükemmel bir yağ çözücü ve temizleyici olup yüzeyde neredeyse hiç bir kalıntı bırakmamasına rağmen O-Ringleri haşat eder çünkü çok kuvvetli bir çözücüdür
    (evet ben bikere haşat ettim)
    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...#ixzz1Gd1foZ9H
    "Bizde yanlış OLMAZ=Olduysada yanlışlıkla olmuştur...

  11. #31
    orhangitmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    mondial 150mr vulture
    sprey zincir yağları motor yagı değil sıvı gresdir. uygulamadan sonra 1-2 saat motor kullanılmaz o yağ zincire iyice işler ve orada donar. boylece motorunuz ve üstünüz yağ olmaz. hemde zincir ömrü 2x olur. saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:12 ----------

    yağlama öncesi temizleme içinde en iyi çözüm wd40

  12. #32
    mankind1976 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HONDA CRF 250 L
    Sprey zincir yağı çok kullandım hemen kuruyup,kararıyordu, şimdi 90 numara dişli yağı kullanıyorum daha temiz ve yağlı kalıyor.

  13. #33
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motor yağıda olur. Ben artık gres çalıyorum hem fazla sıçramıyor hemde yağ gibi hemen kurumuyor. Uzun ömürlü oluyor

  14. #34
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc750 integra
    Zincir spreyini hesap etme motor leş gibi olur 10 lira bu arada bi çok marka sen pahalısına bakmıssın yıllardır kullanırım daha 3 spreyi yeni aldm. 8 10 lira vermissin 250 cc ye 10 15 de sprey yağ alıver bence
    MT AŞKI BİR BAŞKA

  15. #35
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Ben mazot kullanıyorum zincir temizliğinde zarar verir mi acep?
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  16. #36
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc750 integra
    Sonrasında sprey kullanıyor san sıkıntı yok
    MT AŞKI BİR BAŞKA

  17. #37
    alidgn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    hyosung gt250R-Bmw f650- tvs 150-hyosung GT 650 R
    oring zincire en ıyısı sprey dıye bılıyorum en son bunda karar kıldım cok pahalıda degıl 10 tl ye aldım ,
    Çok acılar çekerim çok acılar, köpek değilim onu ısıramam.. Isırırım dudağımı. Büyük kişilerin sırlarına ortağım, gene de nah şu kadar övünemem. Bütün ayıplar bende ama, ne yapıp yapmalı ulaşmalı dostlara. Geri de kalmayı kendime yediremem..

  18. #38
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    Kaymakam
    sıvı greste önerilir sprey zaten sık geç.. bu arada motordan çıkan yağla yağlıyorum zincirimi uzun yola giderkende yüksek performanslı rulman gresi kullaniyorum 2008 den beri daha yeni yarıya indi 1 kg lik kutUDA ALDIM ve bol bol sürerim atın ölümü arpadan olsun misali..canım sıkıldıkça mazot gaz yağı ne gelirse temizlerim fırçalarım dişlerime bu kadar özen gösteermiyorum zincirime gösterdiğim kadar
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  19. #39
    ArivA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200ns
    Arkadaslar, yukarıda "Eğer motor temizlik sonrası yıkanacaksa gazyağı temizlenmeden bırakılmalıdır". Diye bir cümle okudum. Baska yerlerde okuduğum makalelerde de zincirin gaz yagi ile temizlendilkten sonra mutlaka bulaşık deterjaniyla yıkanip durulanip iyice kurtulması veya kurumaya bırakılması gerektiği daha sonra yaglanmasi gerektiğini okumuş ve bende motorumun zincirine öyle tatbik etmiştim. Simdi öğrenmek istediğim gaz yagi ile temizlendilkten sonra zincir yıkanmalı mı yoksa yıkanmamalı mı? Yikacanaksa bulaşık deterjani mı kullanilmali? Yoksa gaz yagiyla temizledikten sonra bezle iyice silip yagi öyle mı uygulamalıyız?

  20. #40
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    Kaymakam
    bana kalırsa gaz yağı ile temizledikten sonra yağlayıp devam ediyoruz..gaz yağı uçup gidiyo nede olsa 10 dk sonra yağlarız miss gibi olur
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)