Temde 120km hızda motor arızalandı !!!
-
herkese selamlar
bugün başıma ilgiçbir arıza geldi. temde akşam evime dönerken hızıma bakmadım ama 100 ile 120 arasıyıdı genelde o yolda seyrediyordum bi anda tak tukl bi sesler oldu motor stop etti vitesdeyken bile boşta gidiyodu ben dedim zincir kırıldı sağa çektim neyse
indim baktım zincir sağlam marş boşa dönüyo eywahh dedim şimdi yandık motor gitti
sizce sorun ne olabilir beyin buji karbüratör arızası deil direk mekanik bi sorunla karşıkarşıyayız bundan çok eminim eski tecrübelerim var bide sizlerin görüşlerinizi alim dedim saygılarr...
motor cbf 150
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
Reklamlar
-
Walla Öyle Bişey Scooterde Başıma Geldi Eksantirik Bilya Dağıtmıştı Ama Cbf De Aynısı Olmuşmudur Bilemem.
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
eğer yolda lakaya hızlı girdiysen benzin hortumu çıkmıştır
-
araya sağlam bi bonus sıkıştırmıştır hocam geçmiş olsun..
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
-
anlatığına göremotorda kompasör yok marş boşa dönüyo diyosun motr vitesteyken boşda gibi diyosun bunun muhtemel sebeplerinden birkaçı motor egzantrik zinciri kesmiş olabilir sübaplarda bir arıza meydana gelmiş olabilir sübap kesme vs sekman kırmış olduğunu pek düşünmüyorum o ihtimalde var am sekman kırma 4 zamnlılarda pek olmuyor birde bazı arkadaşların başına gelmiş bir arıza buji gevşiyor ve motorda kompressör olmuyo ama buda zayıf ihtimal tabi
-
motor da sıkıştırma varmı yoksa çok kolaymı dönüyor piston veya siboblarda sıkıntı olabilir geçmiş olsun kaza olmasında arıza giderilir
-
conta patlatmış yada bujin gevşemişde olabilir
-
Tak tuk etmesi bana bir zamanlar dağılan şanzumanı mı hatırlattı ama umarım hafif atlatırsınız.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
120 yapabiliyor olması,devamlı 120 ile gidebileceği anlamına gelmez.Motor 11 beygir.
Segman dişli seti vs. tahminlerim var ama motoru açıp bakmak lazım.Buradan ne desek boş.
Debriyaj ayırıyor mu vites değiştirebiliyor musun durduğu yerde
-
23 Aralık 2010, 01:39
#10
ya üst kapak contasını yaktı yada şanzıman dağıldı... ufak bir ihtimal ne olur olmaz buji kablosunu kontrol et.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
23 Aralık 2010, 01:55
#11
vites boşta iken atabiliyorum
marş motoru tamamen boşta dönüyor kompresr yok
tahmini ya eksantrik zinciri attı yada bilmiyorum :D
Honda CBF 150 ((2007 2008 (siyah) 2011)) ve CBR 125 R HRC ((2011)) CBF 150 (((2011 Gümüş))).... Asya Motor Elegant 150 (170cc) Kırmızı
-
23 Aralık 2010, 02:44
#12
mstf_gnc adlı üyeden alıntı
vites boşta iken atabiliyorum
marş motoru tamamen boşta dönüyor kompresr yok
tahmini ya eksantrik zinciri attı yada bilmiyorum :D
Pistonu çatlatmış.
-
23 Aralık 2010, 02:53
#13
motorhocası adlı üyeden alıntı
Pistonu çatlatmış.
Çok acı verici şekilde söledin usta
Motosiklete binmeden önce aynaya bak. Gülümsüyorsan, tak bire devam et.
-
23 Aralık 2010, 03:36
#14
Geçmiş olsun.
Motosiklet kaç bin km'de ?
Benim tahminim sekmanları yemiş olabilir. Buji gevşese bile tamamen sökülmediği sürece bir miktarda olsa kompresör olur. Benzin hortumunun çıkmasıyla benzinin bitmesi aynı durum. Kompresör aşırı düşmez ve vitesteyken boşta gibi gitmez. Vitesteyken debriyajı bırakıp elinle itmeyi dene. Eğer vites boştaymış gibi iteleye biliyorsan büyük ihtimalle kranktan başlayıp subaplara kadar uzanan silindir bloğu içinde sıkıntı çıkmış demektir.
Şanzumanda sorun olacağını pek sanmıyorum. En az koprösörü motorun son vites dişlisi çeker. Dolayısıyla dişlilere aşırı bir yük binmiş durumda değil.
Kısaca sorunun neler olabileceğini sıralarsak;
1- subap kesme
2- conta yakma (yaksa bile yinede çalışır fakat kompresör çok düşer)
3- sekman kırma
4- piston kırma
5- krank kesme
6- piston kolu kırma (kol çıkartma)
7- egzantrik mili veya dişlisi,zinciri
Aklıma daha başka bir şey gelmedi,benden bu kadar. En kısa sürede halletmen dileğimle.. Umarım yardımcı olabilirim.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
23 Aralık 2010, 07:23
#15
debriyaj baskısı kırılmıştır. arabada başıma gelmişti.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
23 Aralık 2010, 09:55
#16
-
23 Aralık 2010, 09:57
#17
üst kapak contasını yaktıgında motor çalışmaz ve hiç kompresor olmaz ancak ucu ucuna kurtarmıs olması lazım çalışması veya kompresor olması için.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
23 Aralık 2010, 09:58
#18
*********** vazgeçtim , *********************
-
23 Aralık 2010, 10:06
#19
kurubuz adlı üyeden alıntı
*********** vazgeçtim , *********************
En güzeli )
Her kafadan bi ses çıkınca insanin yorum yapasi gelmiyor
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
23 Aralık 2010, 10:24
#20
yavvaş get yoksa cantı kırann
kol çıkarmak bu mu oluyo ki ?
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)