Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

neden zor çalışıyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Şubat 2010
    arkadaşlar ltfn bu sorunu cözelim ilginiz için tskler...

    bende 2005 model knetic zoom var (110 scooter)
    aslında çok memnundum ama bi sorun çıkardı uzun zamandır cözüm bulamadım. bikaç ustaya götürdüm ama her biri bişey dedi knetic ten anlayan yok az bulunduğundan...

    şimdi sorun şu.
    motor soğukken çalışmıyor çok zor yani çalışıyor.
    marj düğmesine basınca kıyık kıyık yapıyor ama çalışmıyor.
    ayak marşıyla zar zor çalıştırıyordum. ama şimdi ayak marşıda çok yıprandı ve artık o şekilde çok zor çalışıyor. kol boşda gibi diş tutmuyor gibi.
    ancak motor çalıştıktan sonra sorun yok istop etsemde marş düğmesine basınca hemen çalısıyor. 3-4 saat gibi bi süre geçince çalışmıyor.
    çift akü takmama rağmen yine aynı. bujiyide yeniledim.
    marş dinamasından veya karburetörden yaparmı.

    not:ayak marşını kendim söksem içindeki dişlide sorun varsa değiştire bilirmiyim.

    ltfn bu sorunu çözmeme yardımcı olun ustalar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Marş hızla çeviriyorsa karbüratör jiglende sorun vardır. Jiglenin karbüratör boğazını kapatıp kapatmadığına baktırman lazım.

  3. #3
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Bence marş motoruna bakım yapılması gerekiyor,büyük itimal...
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  4. #4
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    karbüratör benim sorunun aynısı sendede mevcut.. ve ne yazıkki temizlenme ile de olmuyor.çözüm yeni karbüratör gibi..
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  5. #5

    Üyelik
    01 Şubat 2010
    Alıntı !Lk£® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör benim sorunun aynısı sendede mevcut.. ve ne yazıkki temizlenme ile de olmuyor.çözüm yeni karbüratör gibi..
    knetic mi senin motorda kardeş.

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    marş motorunun kömürleri bittiyse yada burçları aşırı aşındıysa tam güçle döndüremezsin motoru...o yüzden de çaşılması çok zor olur...bi kontrol ettirmekte fayda var....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  7. #7
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Karbüratörden olabilir.

  8. #8

    Üyelik
    01 Kasım 2010
    otamatik jikleni kontrol ettir

  9. #9
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Bende aynı sorun var buralarda da anlayan yok çalışıyor sonra istop ediyor bazen hiç çalışmıyor,jigle ile zor çalıştırıyom
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  10. #10
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    genelde aynı sorunu yaşadığımda akü çözüm oluyordu acaba akülerden mi bir sorun var , çünkü bu sorunların aynısının çözümü akü oldu yani çalışan motorun karbüratöründe nasıl sorun olacak ki :S
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  11. #11
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Mars motoru,jikle,karburator kontrol etmen gerek.

    Ayak marsinida cok zorlama elinde kalabilir en kisa zamanda baktir motora daha buyuk sorunla bas gostermeden.
    We are many...

  12. #12

    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda spacy 2001
    Otomatik jiklen bozuk motor soğukken zengin karışım olmuyor onun için çalışmıyor,yan kapağı aç karburatörün filtresini çıkar elinle emiş deliğini tıka marşa bas yada ayak marşınla çalıştırmayı dene kolay çalışırsa jiklen takılı kalmış.Jikle soğuduğu zaman içindeki iğnenin geri gelmesi gerekir,gelmediği için çalışmıyor.

  13. #13

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    hocam bende asya 125t vardı aynı sorundan cok cektim bende. akü degiştirdim olmadı buji degiştirdim olmadı. en son karburatoru degiştirdim sorun çözüldü. şimdi tek marsta calısıo. cok soguk havalarda bile en fazla 3 marsta calısıo oda normal bence. sen karburatore bi baktır olmadı degiştir sorun hemen

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    İst/Pendik
    Motosikleti
    ÇaPPıR..../XGJAO-200-8
    kardeş kayış bujı hava filtresi değiş..karbüratör temizlet yağıda değiş ondan sonra gecenin ayazın saatin kaçında denersen dene tek marşta ÇALIŞIR...

  15. #15

    Üyelik
    01 Şubat 2010
    karbüratörü deiştirmek kesin çözüm müdür.?

  16. #16
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    %90 otomatik jiglen arıza yapmış 15-20 tl ye işçilik dahil biter bu iş.
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:

  17. #17

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    denemekte fayda var bence. eger motorcu ustayla muhabbetin varsa bi taksın yeni karburator veya cıkma duzgun ikinci el bi karburator dene bir iki gun sorun onda degilse cıkar geri. bana göre çözülecektir

  18. #18
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    aslında motoru yakından görmeden boş konuşuruz ama yinede yorum yapayım...
    elektironik marş motor soğukken motoru ne ölçüde çeviriyor... marş motoru düzgün döndermiyorsa acaba neden... akü mü marş motorunun kömürü veya burçlarmı...
    eğer marş motoru düzgün dönderiyor ve çalışmıyprsa buji de yeni ise sorun karbüratörden kaynaklana bilir.... yani detaylı incelemek lazım....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yakından bakmadan zor olur.
    Şimdi birisi kalkar sorunun doğrudan kaynağını tespit eder fakat o kaynağa bakan göz de önemli.
    Bu tip sorunlarda da herzaman çok çok basit sebeplerden kaynaklanır genelde.(tecrübelerime dayanarak)
    Benim görüşüm öncelikle karbüratör gaz diyaframına ve eksoz manifol çıkışı ile eksoza iyice bir bakılmalı.
    Motor 2 zamanlı ve yaşlı bir motor olduğu için tıkanmalar olabilir. Diyaframda da çürüme yada yırtık yada kenarından hava alma gibi bir sıkıntı olabilir.
    Kolay gelsin
    ( akü , buji,ateşleme, buji kablosu,marş gibi elemanlarında sorun yoksa)
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  20. #20
    egelim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda kınetıc zoom zx 110
    bu motorlarda geç çalışmanın çok az sebebi var 1.si buji 3-4 ayda bir değiştirmek lazım 2.si otomatik jigle ısıtmalı türden kontağı açarsın 1 dakika beklersin en fazla soğuk havalarda tek marş yaparsın ve yüksek rölantide çalışır gaz verdiğin anda devre dışı kalır 6 senedir kullanan bir kişi olarak konuşuyorum karbüratörleri genelde sorun çıkarmaz yağ pompası genelde sorun çıkarır mavi dumanı görmedinmi kork ama genelde sorunsuz motosiklettir.
    ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)