Varyatör bilyeleri kesme yapmış !!
-
Reklamlar
-
Daha sonra varyatörü tekrar ele almam lazım. Şimdilik bulunduğum yer nedeniyle hassas arkadaşlarımın bütün tavsiyelerine katılarak ve teşekkür ederek idareten kurtarması için beni, en olabilir şekle getirmem lazım motoru.
Elimde motor yağı ve (komşuda) gres -ama kauçuk değil, mekanik için herhalde- yağı var. Tercih idareten hangisi olmalı?
Dışarı çıkınca kauçuk alıp geldiğimde tekrar söküp yağlayabilirimde.
-
şahsen bu ağırlık sistemine gres sürülmesine pek taraftar değilim .nedenine gelince : bu mekanizma ,makaraların birbirine dokunan iki yüzey arasında çalışıyor.yada şöyle izah edeyim .makaranın sadece dış çevresinin ,1 yada 1.5 cm lik yüzeyi işlem görüyor. oluşan merkez kaç kuvvetinin makaralara uyguladığı yük ile kasnaklar birbirine yaklaşarak kayışı en büyük çapta çevirmeye çalışır. ama buna karşılık arka balata kısmındaki kasnakta bulunan yay ise bu ağırlıklar nedeni ile gerilen kayışa ters etki yaparak kayışıkendine göre (yay ın gerginlik gücüne göre) germeye çalışır. yani ağırlıklar sadece belirli olan mesafe kadar hareket edebilir.oldu yerde fırıl fırıl dönmezler. bu aşınan noktaların bulunduğu yer ise kayışın en gergin noktasında (motorun maksimum devrinde) oluşan titreşimler nedeni ile oluşan aşıntılardır. çok bir önemi yoktur sizin sadece maksimum hızınızı etkiler .oda sadece 5 yada 10 km kadarlık bir hızdır. eğer motorunuzu sürekli maksimum hızında kullanmak sizin için önemli ise değiştirin. yoksa yavaş sakin kullanıyorum diyorsanız problemsizce kullanabilirsiniz. bendeki nouvo daki sistemde bundan. 21 bin km yaptım hala değiştirmedim. yanlız şunu yapabilirsiniz aşınan yerleri farklı noktalara getirin yani eğer çalışan yüzeyleri anlayabiliyorsanız . makaraları 1 cm cevirin. makaraların ağırlık gramajlarının artırılması yada hafifletilmesi motorun performansı üzerinde bariz değişiklikler yaratır. hafif makara kayışı daha yüksek devirlerde germeye çalışacağı için yüksek beygir gücü ile makinanız daha atak ama yakıt tüketiminde bonkör olur. ağır makara daha alt devirlerde kayışı germek isteyeceği için motorunuz biraz ağır kalkar ama yakıt düketimi düşecektir....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------
haa neden gres sürülmemesi gerektiğini atlamışım kusura bakmayın . gres bu çalışan mekanizmadaki soğutucu fanın dışarıdan çektiği tozu üzerine çekiyor , ve bu çamurlu gres makaraların her zamanki düzgün çalışmasını engelliyor. ve gres yağının kayışa bulaşmasıda her zaman muhtemeldir. şunu unutmayın yağ türevi olan her şey kauçuk (özellikle kayışlar) malzemelerin daha erken yıpranmasına neden olur. çoğu makinada kayışın neden koptuğunu hiç merak ettinizmi .? ben yamaha nouvoy a bu güne kadar hiç gres sürmedim..
-
-
nihat45 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Asya 150t motor. Bir yıldır trafikte. Dediklerinizi yapmaya çalışacağım tekrar sağolun. Bir resim daha var onuda ekleyeyim yardımcı olursanız..
Bu sorun yapar mı?. Dişliler ne işe yarıyor? Açarken oldu..
Bunu değiştir bence orta kısımda da çatlaklar var. Zaten kaç paralık şey ya 10 - 15 lira falandır. Risk almaya gerek yok.
-
burak2003 adlı üyeden alıntı
allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar...
böyle bilgi paylaşımı özelliği olan siteleri kuranlardan ve vesile olanlardan allah razı olsun ellerine emeğine sağlık...
lakin bazı konu ve ayrıntıyı bilmeyenlerin yada ehil olmayanların diyeyim biliyormuş gibi öyle yap böyle yap yada bunlar iyidir yada kullan gitsin gibi söylemleri hoş olmuyo. tüm arkadaşlardan ehil olan ve tecrübe sahibi arkadaşlara ilgi göstermeli yada iyi bilmeyenlerin ben konuya tam vakıf değilim ama görüşüm böyle demeli...
neden derseniz insanları yanıltabiliyor sonrada yanlış şeyler olabiliyor arkadaşlar...
şimdi gelelim kendi tecrübemizi paylaşmaya dostum o aşınmış bilyeleri yada baga ları ilk fırsatta değiştir böyle kullanma sakın...
bunlar bu kadar aşındıysa bu bilyelerin yürüdüğü kısmına bir bakıver o kanallarda aşındıysa o tasıda değiştir... bu gerek kalkışta silkme yapar gerek titreşim yapar krank bilyelerinden keçelere kadar motora kayışa bir sürü yere zarar verir sağlıklı bir durum değil hemence değiştir...
normalde iyi gibi görünsede yüksek devirde motoruna çok şeyler yaptırır nedenmi böyle düşünüyorsun derseniz...
biz meslek lisesinde okuldayken bir ders vardı yanlış hatırlamıyorsam ismi cisimlerin dayanımı idi... metallerin yani cisimlerin kırılma kesilme burkulma durumları filan anlatılıyodu...
yine hafızam beni yanıltmıyosa 1 punta 500kg yük çeker hesabı vardı ...
ama ben size o puntayı 1 kg ile de koparabilirim orada değişik bir açıyla yaparım bu işi...
demem şuki bir bakıverirsiniz 50000 km 100000km giden krank 2000km de kesi vermiş neden yan tarafındaki bilye (baga) yaptırdığı titreşimin sebebiyle kranka kat kat ters açılı bi güç uygular ve iş biter , bu %100 olucak diye bişey yok ama olabilir ömrü azalır en azından...
son bir örnek vereyimde konuyu kapatalım bilenler bilir cup diye tabir edilen 4 vitesli yarı otomatik motorlar vardır ve bunlar bir kısmı krank keser bu motorun debriyaj sistemini açık halde görmüş ve ve biraz incelemiş biri meseleyi anlar
bunun sebebinide ehil olan ve olmayan herkezden görüş olarak paylaşmasını bekliyorum selamlar -saygılar
yanlış bir anlaşılmaya sebebiyet verdiysem yada yanlış anlaşıldıysm affola.
ae olun.
arkadaşım zaten baga üstündeki malzeme hesaplanarak aşınmaya göre ayarlanmıştır. resimdeki baga normal kullanımla aşınmış ve değiştirme zamanına gelmemiş bir baga. bu haldeki bir baga da çanaktada bir sorun yoktur tırnaklardada. neden derseniz bagalar aynı ölçülerde aşınmış........ burkulma kırılma bence kesme de statik hesabıyla yapılır
-
Arkadaşım merhaba. Motor ustası değilim ama hem tecrübem hemde mantığım dahilinde şunu söyleyebilirimki hem bagalar hemde varyatörün kanatlı parçası bu şekilde kullanıldığı takdirde aşırı titreşim yapar. Bagalar yuvasında rahatça yuvarlanamayacağı için atıyorum birtanesi en tepeye yuvarlanmışken birtanesi aynı yüksekliğe çıkamadığı için ağırlık merkezi tam göbekte olmayacak dolayısıyla titreşim olacak. Kanatlı parçada da sorun aynı şekilde olacak. Burak arkadaşında dediği gibi titreşim çok yere zarar verebilecek bir konu. Yapılacak en doğru haraket değişimleridir. Bu bagalar kaç kmde bu hale geldi bilmiyorum ama ben 25000 kmde aynı bu şekilde iken değiştirmiştim. He illaki değişmeden idare etsin dersen bagalar için gres gibi pratik bir bilgi hiç duymadım ama kanatlı parçayla ilgili aklıma şöyle birşey geldi: kırık kanatlarının tam karşısındaki simetrik kanatlarınıda kırar isen ağırlık merkezini tam ortaya alabilirsin ve o parçadan kaynaklı titreşimi kesebilirsin. Ama oda nekadar sağlıklı olur allah bilir.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
-
-BSI- adlı üyeden alıntı
Arkadaşım merhaba. Motor ustası değilim ama hem tecrübem hemde mantığım dahilinde şunu söyleyebilirimki hem bagalar hemde varyatörün kanatlı parçası bu şekilde kullanıldığı takdirde aşırı titreşim yapar. Bagalar yuvasında rahatça yuvarlanamayacağı için atıyorum birtanesi en tepeye yuvarlanmışken birtanesi aynı yüksekliğe çıkamadığı için ağırlık merkezi tam göbekte olmayacak dolayısıyla titreşim olacak. Kanatlı parçada da sorun aynı şekilde olacak. Burak arkadaşında dediği gibi titreşim çok yere zarar verebilecek bir konu. Yapılacak en doğru haraket değişimleridir. Bu bagalar kaç kmde bu hale geldi bilmiyorum ama ben 25000 kmde aynı bu şekilde iken değiştirmiştim. He illaki değişmeden idare etsin dersen bagalar için gres gibi pratik bir bilgi hiç duymadım ama kanatlı parçayla ilgili aklıma şöyle birşey geldi: kırık kanatlarının tam karşısındaki simetrik kanatlarınıda kırar isen ağırlık merkezini tam ortaya alabilirsin ve o parçadan kaynaklı titreşimi kesebilirsin. Ama oda nekadar sağlıklı olur allah bilir.
hay allah razı olsun arkadaşım senden...
kendimi kopardım anlatmaya çalışırken ama anlatamadum herhal sen çok güzel anlatmışsın ben anladım ve anlatmak istediğim aynı şeydi...
hiç bişey yapamazsa balans ve titreşim buda sübap ayarlarını bozmadan tutunda bilyelerini yemeye civata ve somunların sökülmesine varıncaya kadar hasar verir muhakkak değişsin bunlar para değil çünkü...
böyle açıklayıcı bilgiler yazanları tebrik ediyorum tekrardan ...
biz çok gördük bişey olmazları zira ya gözlerini açtıklarında sakat oldular yada cennete gttiler inş.. da cennettelerdir!!!
biz türk insanları ihmal kurbanlarıyız genel anlamda bu kadar geniş olmamalıyız selamlar saygılar
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)