Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Varyatör bilyeleri kesme yapmış !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı burak2003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar...
    böyle bilgi paylaşımı özelliği olan siteleri kuranlardan ve vesile olanlardan allah razı olsun ellerine emeğine sağlık...

    lakin bazı konu ve ayrıntıyı bilmeyenlerin yada ehil olmayanların diyeyim biliyormuş gibi öyle yap böyle yap yada bunlar iyidir yada kullan gitsin gibi söylemleri hoş olmuyo. tüm arkadaşlardan ehil olan ve tecrübe sahibi arkadaşlara ilgi göstermeli yada iyi bilmeyenlerin ben konuya tam vakıf değilim ama görüşüm böyle demeli...

    neden derseniz insanları yanıltabiliyor sonrada yanlış şeyler olabiliyor arkadaşlar...

    şimdi gelelim kendi tecrübemizi paylaşmaya dostum o aşınmış bilyeleri yada baga ları ilk fırsatta değiştir böyle kullanma sakın...

    bunlar bu kadar aşındıysa bu bilyelerin yürüdüğü kısmına bir bakıver o kanallarda aşındıysa o tasıda değiştir... bu gerek kalkışta silkme yapar gerek titreşim yapar krank bilyelerinden keçelere kadar motora kayışa bir sürü yere zarar verir sağlıklı bir durum değil hemence değiştir...

    normalde iyi gibi görünsede yüksek devirde motoruna çok şeyler yaptırır nedenmi böyle düşünüyorsun derseniz...
    biz meslek lisesinde okuldayken bir ders vardı yanlış hatırlamıyorsam ismi cisimlerin dayanımı idi... metallerin yani cisimlerin kırılma kesilme burkulma durumları filan anlatılıyodu...
    yine hafızam beni yanıltmıyosa 1 punta 500kg yük çeker hesabı vardı ...

    ama ben size o puntayı 1 kg ile de koparabilirim orada değişik bir açıyla yaparım bu işi...
    demem şuki bir bakıverirsiniz 50000 km 100000km giden krank 2000km de kesi vermiş neden yan tarafındaki bilye (baga) yaptırdığı titreşimin sebebiyle kranka kat kat ters açılı bi güç uygular ve iş biter , bu %100 olucak diye bişey yok ama olabilir ömrü azalır en azından...

    son bir örnek vereyimde konuyu kapatalım bilenler bilir cup diye tabir edilen 4 vitesli yarı otomatik motorlar vardır ve bunlar bir kısmı krank keser bu motorun debriyaj sistemini açık halde görmüş ve ve biraz incelemiş biri meseleyi anlar

    bunun sebebinide ehil olan ve olmayan herkezden görüş olarak paylaşmasını bekliyorum selamlar -saygılar
    yanlış bir anlaşılmaya sebebiyet verdiysem yada yanlış anlaşıldıysm affola.
    ae olun.
    aleyküm selam üstadım.yalnız sana katılmıyorum. hemen işi değiştir deyip kestirip atmışsın bahsettiğimiz varyatör bagaları ortasındaki yuvaya doğru düzgün biçimde aşındığı müddetçe kullanmakta sıkıntı olmaz.elbetteki değiştiği zaman sorun komple ortadan kalkabilir.yalnız burdaki amacımız parçanın kullanılabilirliğidir.bu bagalarlada bu motor bi dahaki bakıma kadar problem açmadan kullanılır.krank falanda bu şekildeyken kesmez.kestiren adamın gözlerinden öperimverdiğin cup örneğindede biliyorsunki debriyaj scooterlarda bağımsız ve kurudur varyatörle uzaktan yakından en ufak alakası yoktur nerden mi biliyorum 13 yasından beri motorlarla iç içeyim sayısını hatırlayamadığım kadar motor vb.dağıtıp topladım.bir baga takımınıda 10bin km yaptırmadan sökmem şimdiki kullandığım çin malı motorum 30bin kmnin üstünde 2 defa baga attım ne krankta en ufak uğultu ne siboblarında bi şakırtı var.daha üst kapağına anahtar vurmadım.işin özü değerli üstadım burda yardımcı olmaya çalışırken dediğin kıstaslara uyan arkadaşlarımızıda es geçmeyelim yoksa bende biliyorum parçayı yenile düzelecek demeyi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Daha sonra varyatörü tekrar ele almam lazım. Şimdilik bulunduğum yer nedeniyle hassas arkadaşlarımın bütün tavsiyelerine katılarak ve teşekkür ederek idareten kurtarması için beni, en olabilir şekle getirmem lazım motoru.

    Elimde motor yağı ve (komşuda) gres -ama kauçuk değil, mekanik için herhalde- yağı var. Tercih idareten hangisi olmalı?
    Dışarı çıkınca kauçuk alıp geldiğimde tekrar söküp yağlayabilirimde.

  3. #23

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    şahsen bu ağırlık sistemine gres sürülmesine pek taraftar değilim .nedenine gelince : bu mekanizma ,makaraların birbirine dokunan iki yüzey arasında çalışıyor.yada şöyle izah edeyim .makaranın sadece dış çevresinin ,1 yada 1.5 cm lik yüzeyi işlem görüyor. oluşan merkez kaç kuvvetinin makaralara uyguladığı yük ile kasnaklar birbirine yaklaşarak kayışı en büyük çapta çevirmeye çalışır. ama buna karşılık arka balata kısmındaki kasnakta bulunan yay ise bu ağırlıklar nedeni ile gerilen kayışa ters etki yaparak kayışıkendine göre (yay ın gerginlik gücüne göre) germeye çalışır. yani ağırlıklar sadece belirli olan mesafe kadar hareket edebilir.oldu yerde fırıl fırıl dönmezler. bu aşınan noktaların bulunduğu yer ise kayışın en gergin noktasında (motorun maksimum devrinde) oluşan titreşimler nedeni ile oluşan aşıntılardır. çok bir önemi yoktur sizin sadece maksimum hızınızı etkiler .oda sadece 5 yada 10 km kadarlık bir hızdır. eğer motorunuzu sürekli maksimum hızında kullanmak sizin için önemli ise değiştirin. yoksa yavaş sakin kullanıyorum diyorsanız problemsizce kullanabilirsiniz. bendeki nouvo daki sistemde bundan. 21 bin km yaptım hala değiştirmedim. yanlız şunu yapabilirsiniz aşınan yerleri farklı noktalara getirin yani eğer çalışan yüzeyleri anlayabiliyorsanız . makaraları 1 cm cevirin. makaraların ağırlık gramajlarının artırılması yada hafifletilmesi motorun performansı üzerinde bariz değişiklikler yaratır. hafif makara kayışı daha yüksek devirlerde germeye çalışacağı için yüksek beygir gücü ile makinanız daha atak ama yakıt tüketiminde bonkör olur. ağır makara daha alt devirlerde kayışı germek isteyeceği için motorunuz biraz ağır kalkar ama yakıt düketimi düşecektir....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

    haa neden gres sürülmemesi gerektiğini atlamışım kusura bakmayın . gres bu çalışan mekanizmadaki soğutucu fanın dışarıdan çektiği tozu üzerine çekiyor , ve bu çamurlu gres makaraların her zamanki düzgün çalışmasını engelliyor. ve gres yağının kayışa bulaşmasıda her zaman muhtemeldir. şunu unutmayın yağ türevi olan her şey kauçuk (özellikle kayışlar) malzemelerin daha erken yıpranmasına neden olur. çoğu makinada kayışın neden koptuğunu hiç merak ettinizmi .? ben yamaha nouvoy a bu güne kadar hiç gres sürmedim..

  4. #24

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T

    Sorun giderildi

    Yardımlarını esirgemeyen, ilk mesajdan sonraki mesaja kadar yazan bütün dostlara en içten teşekkürlerimi iletiyorum.
    Bu ileti, tamire kadar ki kısmı kapsıyor!
    Motoru dün kullandım ve sonucu sizinle paylaşarak bunun üzerinde fikir alışverişi yapma niyetindeyim. Öncelikle kısa geçmiş:
    Motoru ikinci el olarak aldım. Sahibi yedi bin de bana verdi ve kaç aydır da yatıyormuş motor. Kendisi servis bakımlı kullanan titiz biri. Trafiğe çıkışı da bir yıllık.
    Benim motoru alıp, bu olaydan (kayış kopma olayı) önceki izlenimlerimde şöyle:
    7000'den dokuz küsur bine üç ayda çıkardım. Motoru şehir ağırlıklı ara sıra köy yollarında da kullandım. Yalnız son zamanlardaki şu durumlar dikkatimi çekti:
    - Motor ilk aldığımda boşta uzun müddet kayarken son zamanda bu %30-40 düştü.
    - Bir ara, uzun yolda devri çok yükseldi ve devir 6 dayken 80 yapıyordu. Bu beni motoru servise baktırmaya iten bir durumdu ama kısa sürdü ve daha sonra azda olsa devir eskiye döndü.
    Aldığımda yağını değiştirdim bu arada.
    Motoru tamirciye götürdüm ve tamirci tekere hava bastı (meğer çok düşükmüş) motor epey bir dirileşti (ne kadar düşükse
    Aynı tamirci yağı bujiyi de değiştirdi. Fakat ben arka kapağı açıp kontrol etmesini gözden geçirmesini istedimse de gerek olmadığını söyledi.
    Bu arada motoru iki kişi kullanıyorduk (170 kg.).
    Tamircinin bakımından sonra 150 km kadar yaptık yapmadık uzun rampaları çıktıktan sonra normal ve kısa bir rampa çıkışında (biraz ani gaz yüklenmesi olabilir) 80'i geçtiği gibi motordan takır tukur sesleriyle boşalma gerçekleşti.
    Gaz verdikçe motor almadı ve takırdadı. Kayışın koptuğunu anladık ama mesafe 3 km vardı. Bir müddet boşta gidip motoru eve elimizde getirdik.
    Neyse kapağı açtım sabahleyin -olay akşamdı çünkü-:( ve kayışın parçalanak içeriyi kapladığını gördüm. Toz haline gelen kayış tamamen içeriyi sıvamış.
    Neyse günlerce motorun kayış numarasının ne olduğunu öğrenmeye çalışırken elimde iki adet 842 lik kayış oldu (sipariş nedeniyle).
    Ama motor kayışı parçaladığı için benimkinin numarasına bakamıyordum. servise sorduğumda onlar 8 numaradan biri olur (42 veya 35) dene dediler.
    Ben kayışı denemiştim ama (onu da denemek kolay değildi, iki kişi zar zor takıp) marşa bastığımda motor kayışı döndüremiyor, kasıyordu. Neyse zorlamadım ve kayışın herhalde artık 8 35lik olması gerektiğini düşünürken internette scooter kayışı takan adamın videosunu izlerken ön kasnağı da elinle araladığını farketmiştim. Ve tamam işte! sorun ön kasnağın birleşik olmasıydı!
    Çekiç sapıyla aralamaya çalışıp başarısız olduğum kasnağın içinde bilye (buradan öğrendiğim adıyla baga) olduğunu anladım ve (aynı zamanda kayışsız çalıştırınca durduğunda takır tukur ses geliyordu ama ne olduğunu bilemiyordum) onu sökmeye karar verdim. Ama nasıl? Dehşet bir vida sıkılması ki açmak imkansız. İlk zamanlarda arkadaşla birimiz elimizle varyatörü sıkıca! tutuyor diğeri kurbağacıkla çeviriyordu
    Yine internetten (bu siteden- çok sağolun-) y demiri öğrendim ama yapmam imkansızdı çünkü ulaşımı zor yerdeydim.
    Yine bir arkadaşın (internette) tahtadan yaptığı sistem kafama yattı ama öncesindeki tahtadan y demiri işe yaramamıştı
    Sonra kalınca bir tahtayı deldim (o zeki elemanın yaptığı gibi) ve iki çivi çaktım böylece işim daha kolaylaştı. Ama melet yinede zorluyor, kalın çivileri bile eğiyordu. Velhasıl-ı kelam çivilerin yerine tornavida uçlarını takarak delikten lokma demirini sokup sona ulaştık. Sonuç:
    Ön yuvarlakta (varyatörün soğutucusu) kırık iki diş ve çizikler...
    Evet böylece artık takır tukur sesin nereden geldiğini öğrenmiş ve çözüme yaklaşmıştım...
    Bagalar dağılmış araya sıkışmış ve varyatör bütünleşmişti. Arkadaşın ısrarlı tamirci önerilerini dikkate almayıp bunu çözdüğüm için mutluydum zorda olsa. Tek beni yorun şehre uzaklığım ve fikir danışamamamdı siz hariç(sizi son zamanlarda tanıdım).

    Gres yağı, ilk izlenimler, motorda performans artışı…
    Bütün bunları da vaktim olunca yazacağım arkadaşlar.

  5. #25
    Doobly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2008
    Şehir
    Nilüfer/BURSA
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı nihat45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Asya 150t motor. Bir yıldır trafikte. Dediklerinizi yapmaya çalışacağım tekrar sağolun. Bir resim daha var onuda ekleyeyim yardımcı olursanız..

    Bu sorun yapar mı?. Dişliler ne işe yarıyor? Açarken oldu..

    Bunu değiştir bence orta kısımda da çatlaklar var. Zaten kaç paralık şey ya 10 - 15 lira falandır. Risk almaya gerek yok.

  6. #26

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı burak2003 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar...
    böyle bilgi paylaşımı özelliği olan siteleri kuranlardan ve vesile olanlardan allah razı olsun ellerine emeğine sağlık...

    lakin bazı konu ve ayrıntıyı bilmeyenlerin yada ehil olmayanların diyeyim biliyormuş gibi öyle yap böyle yap yada bunlar iyidir yada kullan gitsin gibi söylemleri hoş olmuyo. tüm arkadaşlardan ehil olan ve tecrübe sahibi arkadaşlara ilgi göstermeli yada iyi bilmeyenlerin ben konuya tam vakıf değilim ama görüşüm böyle demeli...

    neden derseniz insanları yanıltabiliyor sonrada yanlış şeyler olabiliyor arkadaşlar...

    şimdi gelelim kendi tecrübemizi paylaşmaya dostum o aşınmış bilyeleri yada baga ları ilk fırsatta değiştir böyle kullanma sakın...

    bunlar bu kadar aşındıysa bu bilyelerin yürüdüğü kısmına bir bakıver o kanallarda aşındıysa o tasıda değiştir... bu gerek kalkışta silkme yapar gerek titreşim yapar krank bilyelerinden keçelere kadar motora kayışa bir sürü yere zarar verir sağlıklı bir durum değil hemence değiştir...

    normalde iyi gibi görünsede yüksek devirde motoruna çok şeyler yaptırır nedenmi böyle düşünüyorsun derseniz...
    biz meslek lisesinde okuldayken bir ders vardı yanlış hatırlamıyorsam ismi cisimlerin dayanımı idi... metallerin yani cisimlerin kırılma kesilme burkulma durumları filan anlatılıyodu...
    yine hafızam beni yanıltmıyosa 1 punta 500kg yük çeker hesabı vardı ...

    ama ben size o puntayı 1 kg ile de koparabilirim orada değişik bir açıyla yaparım bu işi...
    demem şuki bir bakıverirsiniz 50000 km 100000km giden krank 2000km de kesi vermiş neden yan tarafındaki bilye (baga) yaptırdığı titreşimin sebebiyle kranka kat kat ters açılı bi güç uygular ve iş biter , bu %100 olucak diye bişey yok ama olabilir ömrü azalır en azından...

    son bir örnek vereyimde konuyu kapatalım bilenler bilir cup diye tabir edilen 4 vitesli yarı otomatik motorlar vardır ve bunlar bir kısmı krank keser bu motorun debriyaj sistemini açık halde görmüş ve ve biraz incelemiş biri meseleyi anlar

    bunun sebebinide ehil olan ve olmayan herkezden görüş olarak paylaşmasını bekliyorum selamlar -saygılar
    yanlış bir anlaşılmaya sebebiyet verdiysem yada yanlış anlaşıldıysm affola.
    ae olun.
    arkadaşım zaten baga üstündeki malzeme hesaplanarak aşınmaya göre ayarlanmıştır. resimdeki baga normal kullanımla aşınmış ve değiştirme zamanına gelmemiş bir baga. bu haldeki bir baga da çanaktada bir sorun yoktur tırnaklardada. neden derseniz bagalar aynı ölçülerde aşınmış........ burkulma kırılma bence kesme de statik hesabıyla yapılır

  7. #27
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Arkadaşım merhaba. Motor ustası değilim ama hem tecrübem hemde mantığım dahilinde şunu söyleyebilirimki hem bagalar hemde varyatörün kanatlı parçası bu şekilde kullanıldığı takdirde aşırı titreşim yapar. Bagalar yuvasında rahatça yuvarlanamayacağı için atıyorum birtanesi en tepeye yuvarlanmışken birtanesi aynı yüksekliğe çıkamadığı için ağırlık merkezi tam göbekte olmayacak dolayısıyla titreşim olacak. Kanatlı parçada da sorun aynı şekilde olacak. Burak arkadaşında dediği gibi titreşim çok yere zarar verebilecek bir konu. Yapılacak en doğru haraket değişimleridir. Bu bagalar kaç kmde bu hale geldi bilmiyorum ama ben 25000 kmde aynı bu şekilde iken değiştirmiştim. He illaki değişmeden idare etsin dersen bagalar için gres gibi pratik bir bilgi hiç duymadım ama kanatlı parçayla ilgili aklıma şöyle birşey geldi: kırık kanatlarının tam karşısındaki simetrik kanatlarınıda kırar isen ağırlık merkezini tam ortaya alabilirsin ve o parçadan kaynaklı titreşimi kesebilirsin. Ama oda nekadar sağlıklı olur allah bilir.
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..

  8. #28
    burak2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2007
    Şehir
    l.burgaz
    Motosikleti
    motorsuz motorcu :)
    Alıntı -BSI- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım merhaba. Motor ustası değilim ama hem tecrübem hemde mantığım dahilinde şunu söyleyebilirimki hem bagalar hemde varyatörün kanatlı parçası bu şekilde kullanıldığı takdirde aşırı titreşim yapar. Bagalar yuvasında rahatça yuvarlanamayacağı için atıyorum birtanesi en tepeye yuvarlanmışken birtanesi aynı yüksekliğe çıkamadığı için ağırlık merkezi tam göbekte olmayacak dolayısıyla titreşim olacak. Kanatlı parçada da sorun aynı şekilde olacak. Burak arkadaşında dediği gibi titreşim çok yere zarar verebilecek bir konu. Yapılacak en doğru haraket değişimleridir. Bu bagalar kaç kmde bu hale geldi bilmiyorum ama ben 25000 kmde aynı bu şekilde iken değiştirmiştim. He illaki değişmeden idare etsin dersen bagalar için gres gibi pratik bir bilgi hiç duymadım ama kanatlı parçayla ilgili aklıma şöyle birşey geldi: kırık kanatlarının tam karşısındaki simetrik kanatlarınıda kırar isen ağırlık merkezini tam ortaya alabilirsin ve o parçadan kaynaklı titreşimi kesebilirsin. Ama oda nekadar sağlıklı olur allah bilir.
    hay allah razı olsun arkadaşım senden...
    kendimi kopardım anlatmaya çalışırken ama anlatamadum herhal sen çok güzel anlatmışsın ben anladım ve anlatmak istediğim aynı şeydi...
    hiç bişey yapamazsa balans ve titreşim buda sübap ayarlarını bozmadan tutunda bilyelerini yemeye civata ve somunların sökülmesine varıncaya kadar hasar verir muhakkak değişsin bunlar para değil çünkü...

    böyle açıklayıcı bilgiler yazanları tebrik ediyorum tekrardan ...
    biz çok gördük bişey olmazları zira ya gözlerini açtıklarında sakat oldular yada cennete gttiler inş.. da cennettelerdir!!!

    biz türk insanları ihmal kurbanlarıyız genel anlamda bu kadar geniş olmamalıyız selamlar saygılar
    basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)