Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava Ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Motorun gaz yememe gibi bi sorunu yok ama çevreden edindiğim bilgilere göre hava ayarı bozuk.Karbüratörden pat pat ses geliyor ve düşük devirde motor sanki çok bağırıyor.Bu gibi belirtiler hava ayarıyla alakalı mıdır?
    07


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Jet X
    Bunu demek aklıma bile gelmezdi ama o kadar kişi bakmış yardım edebilecek yok mu?
    07

  3. #3
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    karbüratörden nasıl pat pat diye ses geliyo anlamadım.
    sorunu iyi anlatamamışsındır ondan kimse bişe yazmamıştır
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  4. #4

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Muhtemelen hava ayarından olabilir, önce hava filtreni sök ve temizle, benzinle yıkayıp kurutursan iyice temiz olacaktır. Hava ayarına gelince motorun sıcak iken eline tornavida alıp karbratörün üstünde hava ayarı için bir vida göreceksin 1 - 2 tur bunu çevir sola doğru ve deneme yap. Yada motorun servisine gidip orada da ayarlatabilirsin. TVS apache im var iken ben sesini dinleyerek ayarlıyordum, hava filtresi kirlendikçe nefes alması zorlaşıyordu
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  5. #5

    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    DENİZLİ/merkez
    Motosikleti
    BİSAN- ROADSTAR +SUZUKİ GSX-R 1300 hayabusa
    slm hayabusa kullanıyorum son zamanlarda egsozdan sıkca patlama sesi geliyor ustalar enjektörler degişecek dedi sizce arkadaşlar degiştirrelimmi yoksa hava ayarlarınla bir oynama yapalımmı tşk.ler
    [B][I][COLOR="Red"]::pulp:: Mühim olan motor almak değil gülüm mühim olan ona 3.62krşluk [COLOR="Lime"]BENZİN[/COLOR] koyabilmektir.... ::gleam::[/COLOR][/I][/B]

  6. #6
    innovacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 600rr
    Alıntı mclaren20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm hayabusa kullanıyorum son zamanlarda egsozdan sıkca patlama sesi geliyor ustalar enjektörler degişecek dedi sizce arkadaşlar degiştirrelimmi yoksa hava ayarlarınla bir oynama yapalımmı tşk.ler
    özür dilerim haddim olmayarak hem öğrenmek,hemde bilgilendirmek üzere sormak istiyorum enjeksiyonlu motorlarda benim bildiğim kadarı ile hava ayar vidası olmaması gerekmiyormu.

  7. #7

    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    DENİZLİ/merkez
    Motosikleti
    BİSAN- ROADSTAR +SUZUKİ GSX-R 1300 hayabusa
    Alıntı innovacı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özür dilerim haddim olmayarak hem öğrenmek,hemde bilgilendirmek üzere sormak istiyorum enjeksiyonlu motorlarda benim bildiğim kadarı ile hava ayar vidası olmaması gerekmiyormu.
    750 tl istiyorlar ya aynı durum meydana gelirse
    [B][I][COLOR="Red"]::pulp:: Mühim olan motor almak değil gülüm mühim olan ona 3.62krşluk [COLOR="Lime"]BENZİN[/COLOR] koyabilmektir.... ::gleam::[/COLOR][/I][/B]

  8. #8
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı mclaren20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm hayabusa kullanıyorum son zamanlarda egsozdan sıkca patlama sesi geliyor ustalar enjektörler degişecek dedi sizce arkadaşlar degiştirrelimmi yoksa hava ayarlarınla bir oynama yapalımmı tşk.ler
    Eksoz patlaması, silindirde tam yanmamış benzinin eksoza gönderildikten sonra yanması sebebiyle ortaya çıkar. Sebepleri bildiğim kadarıyla birden fazladır:

    Ayarsız ve tam kapanmayan eksoz sübapları, ateşleme zaman ayarsızlığı (bozuk avans), yanlış buji, kötü yakıt, orjinalinden farklı eksoz veya orjinalliği bozulmuş eksoz, enjektörlü motorlarda eksoz emisyonunu (hava-yakıt karışımını) ölçen lambda sensörünün arızalı olması, bozuk hava ayarı gibi.

    Sorunun mutlaka enjektörle alakalı olduğunu düşünüyorsa ustalar, enjektörleri öncelikle temizletip test ettirerek doğru çalışıp çalışmadığını anlarsınız. Ancak bundan sonra enjektörün bozuk olduğu anlaşılırsa değişirsiniz. Motosikletinizin km'sini bilmiyorum ama enjektör değişimi ancak yüksek km'li (60.000 km üzeri)motorlar için gerekli olabilir. Yapısal bir bozukluk ortaya çıkmadıkça daha önce enjektör değişimi pek gerekli olmaz. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  9. #9
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Orjinal egzosun yerine başka egzos takıldığında da bütün ateşleme ayarları devre dışı kalıyor, onu da power commander vs ile çözüyorlar. Yüksek oktanlı benzin kullanarak egzostaki patlamaları bir nebze azaltabilirsin. Oktan yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır, egzosta ateş alma olasılığı düşer.

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı innovacı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özür dilerim haddim olmayarak hem öğrenmek,hemde bilgilendirmek üzere sormak istiyorum enjeksiyonlu motorlarda benim bildiğim kadarı ile hava ayar vidası olmaması gerekmiyormu.
    Enjeksiyonlu motorlardada hava ayar vidası vardır,rölantide silindire emilen havayı ayarlar.Hatta, birden fazla silindirli motorlarda senkron ayarı da yapılır.
    Enjeksiyonlu motorlarda yakıt enjektörden silindire verilsede hava yine emme manifoltundan kelebek diye bilinen parçanın kontrolunda emilir.Bu parçanın hareketi bir sensör yardımıyla ateşleme kontrola (ECU) iletilir ve ne kadar hava emilidiği gözlenip ona göre yakıt enjekte edilir.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2010
    Şehir
    DENİZLİ/merkez
    Motosikleti
    BİSAN- ROADSTAR +SUZUKİ GSX-R 1300 hayabusa
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksoz patlaması, silindirde tam yanmamış benzinin eksoza gönderildikten sonra yanması sebebiyle ortaya çıkar. Sebepleri bildiğim kadarıyla birden fazladır:

    Ayarsız ve tam kapanmayan eksoz sübapları, ateşleme zaman ayarsızlığı (bozuk avans), yanlış buji, kötü yakıt, orjinalinden farklı eksoz veya orjinalliği bozulmuş eksoz, enjektörlü motorlarda eksoz emisyonunu (hava-yakıt karışımını) ölçen lambda sensörünün arızalı olması, bozuk hava ayarı gibi.

    Sorunun mutlaka enjektörle alakalı olduğunu düşünüyorsa ustalar, enjektörleri öncelikle temizletip test ettirerek doğru çalışıp çalışmadığını anlarsınız. Ancak bundan sonra enjektörün bozuk olduğu anlaşılırsa değişirsiniz. Motosikletinizin km'sini bilmiyorum ama enjektör değişimi ancak yüksek km'li (60.000 km üzeri)motorlar için gerekli olabilir. Yapısal bir bozukluk ortaya çıkmadıkça daha önce enjektör değişimi pek gerekli olmaz. Selamlar.
    Patlama sesi ile ilgili sorunu için cevap için tşk.2000 model olup tek COPRA egsozu kullanmaktayım
    [B][I][COLOR="Red"]::pulp:: Mühim olan motor almak değil gülüm mühim olan ona 3.62krşluk [COLOR="Lime"]BENZİN[/COLOR] koyabilmektir.... ::gleam::[/COLOR][/I][/B]

  12. #12
    QM50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    Kumburgaz/Büyükcekmece/İstanbul
    Motosikleti
    Home Made Kastino Qm 50 Chopper
    arkadşlar benimde bir sorum olacak 2 zamnlı 50 cc bir motorum var motoru sabah ilk çaliştirdimda gaza bastımda patırtı geliyor motor çekmiyor gitmiyor hatta sonra bu şekilde tam gazla kalkıp 1km fln gitimde düzeliyor ama motorla dipgaz yaptığımda vs bi sorun yok (açık hava filitresi kullanıyorum) acaba sorun ne olabilir
    Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper

  13. #13
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı QM50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadşlar benimde bir sorum olacak 2 zamnlı 50 cc bir motorum var motoru sabah ilk çaliştirdimda gaza bastımda patırtı geliyor motor çekmiyor gitmiyor hatta sonra bu şekilde tam gazla kalkıp 1km fln gitimde düzeliyor ama motorla dipgaz yaptığımda vs bi sorun yok (açık hava filitresi kullanıyorum) acaba sorun ne olabilir
    Soğuk motorda (hava soğuk olmasa bile) bu normaldir. İlk çalıştırmada jikle ile çalıştırın ve bir kaç dakika ısınmasını bekledikten sonra jikleyi kapatmadan hareket edin. Bir km kadar sonra jikleyi kapatabilirsiniz. Bu esnada yani ilk çalıştırmadan jikleyi kapamaya kadar geçen sürede aşırı gaz vermekten kaçının.

    Jikle soğuk motorun ilk çalıştırma anında daha az hava daha fazla yakıt ile çalışmasını, dolayısıyla motorun hemen çalışmasını sağlar. Sizde açık filtre olduğundan, ilk çalıştırma anında gereğinden çok fazla hava gelmesi nedeniyle bahsettiğiniz sorunu yaşıyorsunuz. Yukarıda anlattığım yolu takip ederek sorununuzu çözebilirsiniz.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  14. #14
    QM50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    Kumburgaz/Büyükcekmece/İstanbul
    Motosikleti
    Home Made Kastino Qm 50 Chopper
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuk motorda (hava soğuk olmasa bile) bu normaldir. İlk çalıştırmada jikle ile çalıştırın ve bir kaç dakika ısınmasını bekledikten sonra jikleyi kapatmadan hareket edin. Bir km kadar sonra jikleyi kapatabilirsiniz. Bu esnada yani ilk çalıştırmadan jikleyi kapamaya kadar geçen sürede aşırı gaz vermekten kaçının.

    Jikle soğuk motorun ilk çalıştırma anında daha az hava daha fazla yakıt ile çalışmasını, dolayısıyla motorun hemen çalışmasını sağlar. Sizde açık filtre olduğundan, ilk çalıştırma anında gereğinden çok fazla hava gelmesi nedeniyle bahsettiğiniz sorunu yaşıyorsunuz. Yukarıda anlattığım yolu takip ederek sorununuzu çözebilirsiniz.
    Çok sağol çok teşkkürederim.
    Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper

  15. #15

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 150 mc
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen hava ayarından olabilir, önce hava filtreni sök ve temizle, benzinle yıkayıp kurutursan iyice temiz olacaktır. Hava ayarına gelince motorun sıcak iken eline tornavida alıp karbratörün üstünde hava ayarı için bir vida göreceksin 1 - 2 tur bunu çevir sola doğru ve deneme yap. Yada motorun servisine gidip orada da ayarlatabilirsin. TVS apache im var iken ben sesini dinleyerek ayarlıyordum, hava filtresi kirlendikçe nefes alması zorlaşıyordu
    yanlız arkadasım hava filtresini benzinle temizleriken sakın sigara icme sakın unutma arkadasım motorunu gözümün önünde yaktı bu sekilde

  16. #16

    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul / Teşvikiye
    Motosikleti
    CBF250
    Alıntı tcugurtc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yanlız arkadasım hava filtresini benzinle temizleriken sakın sigara icme sakın unutma arkadasım motorunu gözümün önünde yaktı bu sekilde
    Delimiyim benzinle temizlik yaparken
    Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11

  17. #17

    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 150 mc
    Alıntı _UnReaL_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Delimiyim benzinle temizlik yaparken
    benim arkadas biraz mal oldugu icin öyle oldu :::::


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)