Motorun gaz yememe gibi bi sorunu yok ama çevreden edindiğim bilgilere göre hava ayarı bozuk.Karbüratörden pat pat ses geliyor ve düşük devirde motor sanki çok bağırıyor.Bu gibi belirtiler hava ayarıyla alakalı mıdır?
Motorun gaz yememe gibi bi sorunu yok ama çevreden edindiğim bilgilere göre hava ayarı bozuk.Karbüratörden pat pat ses geliyor ve düşük devirde motor sanki çok bağırıyor.Bu gibi belirtiler hava ayarıyla alakalı mıdır?
07
Bunu demek aklıma bile gelmezdi ama o kadar kişi bakmış yardım edebilecek yok mu?
07
karbüratörden nasıl pat pat diye ses geliyo anlamadım.
sorunu iyi anlatamamışsındır ondan kimse bişe yazmamıştır
"Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”
Muhtemelen hava ayarından olabilir, önce hava filtreni sök ve temizle, benzinle yıkayıp kurutursan iyice temiz olacaktır. Hava ayarına gelince motorun sıcak iken eline tornavida alıp karbratörün üstünde hava ayarı için bir vida göreceksin 1 - 2 tur bunu çevir sola doğru ve deneme yap. Yada motorun servisine gidip orada da ayarlatabilirsin. TVS apache im var iken ben sesini dinleyerek ayarlıyordum, hava filtresi kirlendikçe nefes alması zorlaşıyordu
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
slm hayabusa kullanıyorum son zamanlarda egsozdan sıkca patlama sesi geliyor ustalar enjektörler degişecek dedi sizce arkadaşlar degiştirrelimmi yoksa hava ayarlarınla bir oynama yapalımmı tşk.ler
[B][I][COLOR="Red"]::pulp:: Mühim olan motor almak değil gülüm mühim olan ona 3.62krşluk [COLOR="Lime"]BENZİN[/COLOR] koyabilmektir.... ::gleam::[/COLOR][/I][/B]
Eksoz patlaması, silindirde tam yanmamış benzinin eksoza gönderildikten sonra yanması sebebiyle ortaya çıkar. Sebepleri bildiğim kadarıyla birden fazladır:
Ayarsız ve tam kapanmayan eksoz sübapları, ateşleme zaman ayarsızlığı (bozuk avans), yanlış buji, kötü yakıt, orjinalinden farklı eksoz veya orjinalliği bozulmuş eksoz, enjektörlü motorlarda eksoz emisyonunu (hava-yakıt karışımını) ölçen lambda sensörünün arızalı olması, bozuk hava ayarı gibi.
Sorunun mutlaka enjektörle alakalı olduğunu düşünüyorsa ustalar, enjektörleri öncelikle temizletip test ettirerek doğru çalışıp çalışmadığını anlarsınız. Ancak bundan sonra enjektörün bozuk olduğu anlaşılırsa değişirsiniz. Motosikletinizin km'sini bilmiyorum ama enjektör değişimi ancak yüksek km'li (60.000 km üzeri)motorlar için gerekli olabilir. Yapısal bir bozukluk ortaya çıkmadıkça daha önce enjektör değişimi pek gerekli olmaz. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Orjinal egzosun yerine başka egzos takıldığında da bütün ateşleme ayarları devre dışı kalıyor, onu da power commander vs ile çözüyorlar. Yüksek oktanlı benzin kullanarak egzostaki patlamaları bir nebze azaltabilirsin. Oktan yükseldikçe benzinin yanıcılığı azalır, egzosta ateş alma olasılığı düşer.
Enjeksiyonlu motorlardada hava ayar vidası vardır,rölantide silindire emilen havayı ayarlar.Hatta, birden fazla silindirli motorlarda senkron ayarı da yapılır.
Enjeksiyonlu motorlarda yakıt enjektörden silindire verilsede hava yine emme manifoltundan kelebek diye bilinen parçanın kontrolunda emilir.Bu parçanın hareketi bir sensör yardımıyla ateşleme kontrola (ECU) iletilir ve ne kadar hava emilidiği gözlenip ona göre yakıt enjekte edilir.
arkadşlar benimde bir sorum olacak 2 zamnlı 50 cc bir motorum var motoru sabah ilk çaliştirdimda gaza bastımda patırtı geliyor motor çekmiyor gitmiyor hatta sonra bu şekilde tam gazla kalkıp 1km fln gitimde düzeliyor ama motorla dipgaz yaptığımda vs bi sorun yok (açık hava filitresi kullanıyorum) acaba sorun ne olabilir
Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper
Soğuk motorda (hava soğuk olmasa bile) bu normaldir. İlk çalıştırmada jikle ile çalıştırın ve bir kaç dakika ısınmasını bekledikten sonra jikleyi kapatmadan hareket edin. Bir km kadar sonra jikleyi kapatabilirsiniz. Bu esnada yani ilk çalıştırmadan jikleyi kapamaya kadar geçen sürede aşırı gaz vermekten kaçının.
Jikle soğuk motorun ilk çalıştırma anında daha az hava daha fazla yakıt ile çalışmasını, dolayısıyla motorun hemen çalışmasını sağlar. Sizde açık filtre olduğundan, ilk çalıştırma anında gereğinden çok fazla hava gelmesi nedeniyle bahsettiğiniz sorunu yaşıyorsunuz. Yukarıda anlattığım yolu takip ederek sorununuzu çözebilirsiniz.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)