Profesyonel ustalara yada benim gibi kendirektefiye yapan arkadaşlara bir soru.
-
Arkadaşlar merhaba motorsikletimi dağıttım yamaha tw 200 ün kopyası olan asya 200 gy piston sekman için hanımda yokken hobi olsun diye parçaladım evde şu an birazda km ilerlemişti aşırı arazi kullanımı vs neyse. Baya bır sorum var. Zaman ayıracaklara tesekkurlerımı sunuyorum konuyu sulandırmadan forumdada cok kısının ısıne yarıycak bılgıler. Sorunum su motoru soktugumde ;
1) Krank kolunda birşey farkettim. Katolog degeri krank kolunun saga sola 0.3-0.6 mm oynamasına izin veriyor aşağıdan ama şu an bende 0.5mm civarı sizce ne yapmalıyım Tolerans ıcındeyım ama saga sola bosluk artarmı kolda sızce. Bu şekilde taksammı krank kolunu sökmekde zor iş. 1yıl sonra bana iş çıkartırmı. Krank boslugu baya bir sorun butun motorsıkletlerde.
Kolu değiştirmek için birde kol pimi presdemi çıkıyor. Kolu sokup araya raynel pul koysam boslugu bu şekilde azaltamayı dusunuyorum. Yukarı aşağı bosluk yok saga sola bosluk var. Küçük iki zamanlarda bunu yapıyorduk ama bunda ıs yaparmı bilmiyorum. Krank kolu değişmelimi birde krankı komplemi değiştireyim fikirlerinizi beklıyorum.
2-) Birde silindir 67 mm piston 72 mm yükseltmek ıcın honlama olurmu yoksa gömlekmi caktırmalıyım. 30 cc farkedıyor 72 bulursam piston. Yurtdısında bunu yapıyorlar ama onlar tt225 sılındırı takıyorlar.
3) Aynı sorun subap yataklarımda da var kulbutor saga sola 0.4mm civarı oynuyor onda kac olmalı değer bulamadımda subap kulbutorlarınde saga sola ne olmalı sızce küçük cc çin motorlarda bilgilendiriseniz sevinirim. Subaplar zincirli olarak açılıp kapanmaktadir.
Reklamlar
-
1mm bide degıl aradakı boşluk anladıgım kadarıyla o boşluk bence cok normal.. aşağı yukarı boşluk olsa ses yapar sorun olur ama anlattıgın saga sola olan bosluk normal degerlerde...
Silindiri 5mm buyutebılırmısın bılmıyorum gomlekte okadar pay yoktur sanmıyorum cın sonucta Bana kalırsa parçacıya gıt en buyuk rektefıye pıstonunu ıste muhtemelen 2mm ye kdr buyuk olanı vardır.. pistonla braber tornaya ver rektefıye yapılsın...
subablarda bosluk olursa ses yapar aşınma varmı sök bak derım... ama sen 0,4 mm yı neye gre verıorsun hff bı sllanma olr ama cok hafıf rahat calısmasıı ıcın...
-
bahsettiğin boşluklar gayet normal.ancak silindiri 5 mm büyütmek işini yapmamalısın.yapamazsın demiyorum.sonuçta silindirin et kalınlığını bilmiyorum ama metalin ısıya karşı direncini( ısıl işlemci olduğum için metal ısı genleşme v.s bilgim oldukça çoktur) ve deformasyon olma sıcaklıklarını bilemem.çünkü çinlilerin malzemelerinin de bir tutarlılığı yok.ama kısaca sıcak iş çeliği denilen malzemeden silindir üretmiş olsak incelmesi oldukça kolay olur ve deforme olmaz..
sonuçta silindiri 5 mm büyütürsen et kalınlığı dayanım noktasının altına inecektir.bu da biraz ısınma ile ovalleşme çarpılma olarak kendini gösterecek ve Allah korusun yolda kilitlenmeye bile sebep olabilecektir...
ayrıca sadece piston çapını büyütmek iş görmeyecek belki piston etekleri değecek ayrıca silindir üst kapakla da oynaman gerekecek ve geri dönüşü olmayan bir yola gireceksin.işler ters gittiğinde ise komple silindir ve üst kapağı yeni alman gerekecek.
üreticinin belirlediği rektefiye şartlarında piston büyüterek yapsan daha iyi olur.kendin yaptığın için bunu öneriyorum.yoksa sıfır silindir piston takımı neredeyse rektefiye ile aynı fiyata geliyor...
-
72 mm piston buldum yapınca yazıcam arkadaslar buraya. Rektefiyeciye silindiri gostericem bugun.
-
ccbilgin adlı üyeden alıntı
72 mm piston buldum yapınca yazıcam arkadaslar buraya. Rektefiyeciye silindiri gostericem bugun.
yalnız bu konuyla ilgili resimli en ince ayrıntısına kadar bi anlatım yaparsan konu açıp çok guzel olur duacında olur.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)