Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

6 v konjektör yapmam lazım yardımınıza ihtiyacımvar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    jawa 250 cc motorumun hazır satılan konjektörden var üzerinde bu konjektör 2 v üretmeye başladı üküyü şarj yapamıyor yani arıza yapmış ama dinamo sağlam dinamo normal deviede 12v üretiyor elektironikten anlarım bana 6v konjektör yapmam için bir devre lazım elektironikten anlayanlar yardımınıza ihtiyacım var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA




    Lnki de bu bir göz at detaylara http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  3. #3

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    Lnki de bu bir göz at detaylara http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
    bir gözatayım saolun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:56 ----------

    bişeyler yazmışşlar ama birşey anlamadım site yabancı olmasyı keşke

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    Lnki de bu bir göz at detaylara http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.

    şu yazıyı google da çevirdim birde sen bak istersen

    6-V Versioni sık 6 ile kullanmak için bu devrenin değişiklikler hakkında isteklerini-V alternatör sistemi olsun. Esasen, gerekli olan tek değişiklik ya D1 değiştirmektir + D2 tek bir 6V8 türü veya 6V2 diyot ile D1 ve D2 yerini tutmak tarafından. Ayrıca, sonunda 1K2 için R1 azaltmak isteyebilirsiniz ... that's all.

  4. #4

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jawa 250 cc motorumun hazır satılan konjektörden var üzerinde bu konjektör 2 v üretmeye başladı üküyü şarj yapamıyor yani arıza yapmış ama dinamo sağlam dinamo normal deviede 12v üretiyor elektironikten anlarım bana 6v konjektör yapmam için bir devre lazım elektironikten anlayanlar yardımınıza ihtiyacım var
    Uğraşmaya değmez bir planet konjektörü al ve güzel verim alırsın benimkinin üzerindeki ondanmış ben memunum ama ona köklü çözümüde yapacam 12 volta çevirmek 100 tl mal oluyor en güzeli bu değilmi?

  5. #5

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    planet derken orjinal konjektör arıza yapmadı zaten hazır satılan konjektör arıza yapan planet konjektörü ney?

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Voltaj regülatörü

    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster




    Lnki de bu bir göz at detaylara http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
    6 volt olabiliyor.Bunun için D1 zenner diyotu 6v8 veya 6v2 voltluk olanla değiştirilecek ve R1 direnci 1K2 kullanılacak.Bu dinamolu motor içindir.Yani mıknatıs içinde dönen sargılı tip için.

  7. #7

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama ona köklü çözümüde yapacam 12 volta çevirmek 100 tl mal oluyor en güzeli bu değilmi?
    askere gideceğimden masrah yapmıyorum şimdiye kadar 500 tl masrah yaptım üzerinde sıfır silindir var askerden sonra ilk işim rektefiye yaptıracam



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 volt olabiliyor.Bunun için D1 zenner diyotu 6v8 veya 6v2 voltluk olanla değiştirilecek ve R1 direnci 1K2 kullanılacak.Bu dinamolu motor içindir.Yani mıknatıs içinde dönen sargılı tip için.

    şimdi d+ d- aküye bağlanacak ama bildiğimiz üzere dinamonun altarnatif uçları 2 adet bu şemada ise birtane DF girişi var diğerini nereye bağlıycam bir bilginiz varmı

  8. #8
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    planet derken orjinal konjektör arıza yapmadı zaten hazır satılan konjektör arıza yapan planet konjektörü ney?
    Rus motoru konjektörü yani,şu kırmızı ya da mavi sepetli olanlarından.bol bulunur,uyar.
    Kolpa Adamları

  9. #9
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Mustafa üstadın dediği gibi bu devre kollektörlü DC dinamolar için.Senin motorun alternatörü AC üretir.Güçlü bir köprü diyottan sonra bunu uygulayabilirsin diye düşünüyorum ama denemek lazım.motocycleboyreigns'ın dediği gibi al eski bir rus makinası konjektörü tak.Bir para tutacağını sanmıyorum.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  10. #10

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    yardımınız için hepinize teşekkür ediyorum

    ben kendim şöyle düşündüm
    köprü diyot
    6.8 zerner diyot
    birde kondastorle voltajı toplayıp aküye versem nasıl olur sizce ama kondastörü kaça kaça kullanmak lazım

  11. #11
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Sadece zenerle işi halledemezsin.Zenerde stabil ettiğin voltajla bir mosfet yada güçlü bir trensistörü sürersen ancak istediğin akımı alabilirsin.Ama genede çok sağlıklı olmaz.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  12. #12

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Banada senin oturağın süngeri gibi bir sünger lazım

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Voltaj reg.

    Üreteçten kaç kablo çıkıyor?İki uç ise ve AC üretiliyorsa 10 amperlik bir köprü diyot bağlayıp bu devreyi yine kullanabilirsin.Köprünün (-) ucunu şaseye,(+) ucunuda devreye bağlıyacaksın.
    Köprü diyot+zenner+kondansatör düşüncen yanlış değil ama burada bir fonksiyon daha gerekiyor.Akünün dolduğunu anlayıp şarjı kesmek için çekilen akımın gözlenmesi gerekir.Bu olmazsa akü fokurdamaya başlar.

  14. #14
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Konjektör değil voltaj regülatörü olur o. Hem regülatörün de belli bir üst sınırı var dayandığı
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas

  15. #15

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üreteçten kaç kablo çıkıyor?
    Köprünün (-) ucunu şaseye,(+) ucunuda devreye bağlıyacaksın.
    dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
    köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:15 ----------

    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Banada senin oturağın süngeri gibi bir sünger lazım
    abi benim motorun süngeri 1970 1979 arası çıkan jawa 250cc orjinal oturagı bizim burada 50 tl ye satıyorlar orjinali gibi

  16. #16

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
    köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:15 ----------



    abi benim motorun süngeri 1970 1979 arası çıkan jawa 250cc orjinal oturagı bizim burada 50 tl ye satıyorlar orjinali gibi
    tamam inşl geldiğimde bir tane alırız

  17. #17

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    konjektör çıkışına köprü diyot bağlayıp 7808 regüle entegresinden geçirip aküye direk bağlantı yapabilirsin yalnız akünün amperine göre 7808 ilave etmen lazım bu entegreler 1 amper civarında akım verebilir yani akün 6 amperse 6 adet 7808 paralel bağlaman yeterli piyasadaki fiyatları 1tl civarı bunların yalnız bu şekilde sadece voltajı regüle edebilirsin akü şarj olunca akımı kesen ayrıca bi devre lazım eğer yeni konjektör bulamıyorsan karaköydeki elektronikçilerle bi görüş derim çok uygun fyatlara sana konjektör yapabilirler

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Voltaj Reg.

    [QUOTE=ucakteknik;1901052]dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
    köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun[COLOR="Silver"]

    Evet,resimdeki devreyi yapıp bu şekilde kullanabilirsin.

  19. #19

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    ANTALYA / ALANYA
    Motosikleti
    1973 JAWA
    Alıntı driver600f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektör çıkışına köprü diyot bağlayıp 7808 regüle entegresinden geçirip aküye direk bağlantı yapabilirsin yalnız akünün amperine göre 7808 ilave etmen lazım bu entegreler 1 amper civarında akım verebilir yani akün 6 amperse 6 adet 7808 paralel bağlaman yeterli piyasadaki fiyatları 1tl civarı bunların yalnız bu şekilde sadece voltajı regüle edebilirsin akü şarj olunca akımı kesen ayrıca bi devre lazım eğer yeni konjektör bulamıyorsan karaköydeki elektronikçilerle bi görüş derim çok uygun fyatlara sana konjektör yapabilirler
    konjektörü bulurum bulmasınada çalışmadığım için sıkıntılıyım evde boş oturmaktansa kendim yapacam birtane benim mesleğim elektironik aslında ilk defa uğraşıyorum konjektörle teşekkürler

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:54 ----------

    [QUOTE=_OLD_;1901351]
    Alıntı ucakteknik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
    köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun[COLOR="Silver"]

    Evet,resimdeki devreyi yapıp bu şekilde kullanabilirsin.
    teşekkür ederim buğun alacam eksik birkaç parçavar akşam yaparım artık.

  20. #20
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Kolay gelsin,sonucu bildirirsen sevinirim.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler