6 v konjektör yapmam lazım yardımınıza ihtiyacımvar
-
jawa 250 cc motorumun hazır satılan konjektörden var üzerinde bu konjektör 2 v üretmeye başladı üküyü şarj yapamıyor yani arıza yapmış ama dinamo sağlam dinamo normal deviede 12v üretiyor elektironikten anlarım bana 6v konjektör yapmam için bir devre lazım elektironikten anlayanlar yardımınıza ihtiyacım var
Reklamlar
-
Lnki de bu bir göz at detaylara http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Lnki de bu bir göz at detaylara
http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
bir gözatayım saolun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:56 ----------
bişeyler yazmışşlar ama birşey anlamadım site yabancı olmasyı keşke
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Lnki de bu bir göz at detaylara
http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
şu yazıyı google da çevirdim birde sen bak istersen
6-V Versioni sık 6 ile kullanmak için bu devrenin değişiklikler hakkında isteklerini-V alternatör sistemi olsun. Esasen, gerekli olan tek değişiklik ya D1 değiştirmektir + D2 tek bir 6V8 türü veya 6V2 diyot ile D1 ve D2 yerini tutmak tarafından. Ayrıca, sonunda 1K2 için R1 azaltmak isteyebilirsiniz ... that's all.
-
ucakteknik adlı üyeden alıntı
jawa 250 cc motorumun hazır satılan konjektörden var üzerinde bu konjektör 2 v üretmeye başladı üküyü şarj yapamıyor yani arıza yapmış ama dinamo sağlam dinamo normal deviede 12v üretiyor elektironikten anlarım bana 6v konjektör yapmam için bir devre lazım elektironikten anlayanlar yardımınıza ihtiyacım var
Uğraşmaya değmez bir planet konjektörü al ve güzel verim alırsın benimkinin üzerindeki ondanmış ben memunum ama ona köklü çözümüde yapacam 12 volta çevirmek 100 tl mal oluyor en güzeli bu değilmi?
-
planet derken orjinal konjektör arıza yapmadı zaten hazır satılan konjektör arıza yapan planet konjektörü ney?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Voltaj regülatörü
ergün1968 adlı üyeden alıntı
Lnki de bu bir göz at detaylara
http://jhau.maliwi.de/mot/voltreg.htm Bu 12 değişiklikle 6 ya uyarlayabilirmisin bilemiyorum.Linkin alt tarafına doğru zener değişikliği ile 6v versiyonunu yazıyor.
6 volt olabiliyor.Bunun için D1 zenner diyotu 6v8 veya 6v2 voltluk olanla değiştirilecek ve R1 direnci 1K2 kullanılacak.Bu dinamolu motor içindir.Yani mıknatıs içinde dönen sargılı tip için.
-
yalnlzkurt adlı üyeden alıntı
ama ona köklü çözümüde yapacam 12 volta çevirmek 100 tl mal oluyor en güzeli bu değilmi?
askere gideceğimden masrah yapmıyorum şimdiye kadar 500 tl masrah yaptım üzerinde sıfır silindir var askerden sonra ilk işim rektefiye yaptıracam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:32 ----------
_OLD_ adlı üyeden alıntı
6 volt olabiliyor.Bunun için D1 zenner diyotu 6v8 veya 6v2 voltluk olanla değiştirilecek ve R1 direnci 1K2 kullanılacak.Bu dinamolu motor içindir.Yani mıknatıs içinde dönen sargılı tip için.
şimdi d+ d- aküye bağlanacak ama bildiğimiz üzere dinamonun altarnatif uçları 2 adet bu şemada ise birtane DF girişi var diğerini nereye bağlıycam bir bilginiz varmı
-
ucakteknik adlı üyeden alıntı
planet derken orjinal konjektör arıza yapmadı zaten hazır satılan konjektör arıza yapan planet konjektörü ney?
Rus motoru konjektörü yani,şu kırmızı ya da mavi sepetli olanlarından.bol bulunur,uyar.
-
Mustafa üstadın dediği gibi bu devre kollektörlü DC dinamolar için.Senin motorun alternatörü AC üretir.Güçlü bir köprü diyottan sonra bunu uygulayabilirsin diye düşünüyorum ama denemek lazım.motocycleboyreigns'ın dediği gibi al eski bir rus makinası konjektörü tak.Bir para tutacağını sanmıyorum.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
18 Aralık 2009, 21:52
#10
yardımınız için hepinize teşekkür ediyorum
ben kendim şöyle düşündüm
köprü diyot
6.8 zerner diyot
birde kondastorle voltajı toplayıp aküye versem nasıl olur sizce ama kondastörü kaça kaça kullanmak lazım
-
18 Aralık 2009, 22:01
#11
Sadece zenerle işi halledemezsin.Zenerde stabil ettiğin voltajla bir mosfet yada güçlü bir trensistörü sürersen ancak istediğin akımı alabilirsin.Ama genede çok sağlıklı olmaz.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
18 Aralık 2009, 23:16
#12
Banada senin oturağın süngeri gibi bir sünger lazım
-
18 Aralık 2009, 23:22
#13
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Voltaj reg.
Üreteçten kaç kablo çıkıyor?İki uç ise ve AC üretiliyorsa 10 amperlik bir köprü diyot bağlayıp bu devreyi yine kullanabilirsin.Köprünün (-) ucunu şaseye,(+) ucunuda devreye bağlıyacaksın.
Köprü diyot+zenner+kondansatör düşüncen yanlış değil ama burada bir fonksiyon daha gerekiyor.Akünün dolduğunu anlayıp şarjı kesmek için çekilen akımın gözlenmesi gerekir.Bu olmazsa akü fokurdamaya başlar.
-
18 Aralık 2009, 23:59
#14
Konjektör değil voltaj regülatörü olur o. Hem regülatörün de belli bir üst sınırı var dayandığı
тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ...
www.facebook.com/ugurbas
-
19 Aralık 2009, 00:20
#15
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Üreteçten kaç kablo çıkıyor?
Köprünün (-) ucunu şaseye,(+) ucunuda devreye bağlıyacaksın.
dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:15 ----------
yalnlzkurt adlı üyeden alıntı
Banada senin oturağın süngeri gibi bir sünger lazım
abi benim motorun süngeri 1970 1979 arası çıkan jawa 250cc orjinal oturagı bizim burada 50 tl ye satıyorlar orjinali gibi
-
19 Aralık 2009, 09:27
#16
ucakteknik adlı üyeden alıntı
dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:15 ----------
abi benim motorun süngeri 1970 1979 arası çıkan jawa 250cc orjinal oturagı bizim burada 50 tl ye satıyorlar orjinali gibi
tamam inşl geldiğimde bir tane alırız
-
19 Aralık 2009, 10:59
#17
konjektör çıkışına köprü diyot bağlayıp 7808 regüle entegresinden geçirip aküye direk bağlantı yapabilirsin yalnız akünün amperine göre 7808 ilave etmen lazım bu entegreler 1 amper civarında akım verebilir yani akün 6 amperse 6 adet 7808 paralel bağlaman yeterli piyasadaki fiyatları 1tl civarı bunların yalnız bu şekilde sadece voltajı regüle edebilirsin akü şarj olunca akımı kesen ayrıca bi devre lazım eğer yeni konjektör bulamıyorsan karaköydeki elektronikçilerle bi görüş derim çok uygun fyatlara sana konjektör yapabilirler
-
19 Aralık 2009, 12:09
#18
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Voltaj Reg.
[QUOTE=ucakteknik;1901052]dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun[COLOR="Silver"]
Evet,resimdeki devreyi yapıp bu şekilde kullanabilirsin.
-
19 Aralık 2009, 12:57
#19
driver600f adlı üyeden alıntı
konjektör çıkışına köprü diyot bağlayıp 7808 regüle entegresinden geçirip aküye direk bağlantı yapabilirsin yalnız akünün amperine göre 7808 ilave etmen lazım bu entegreler 1 amper civarında akım verebilir yani akün 6 amperse 6 adet 7808 paralel bağlaman yeterli piyasadaki fiyatları 1tl civarı bunların yalnız bu şekilde sadece voltajı regüle edebilirsin akü şarj olunca akımı kesen ayrıca bi devre lazım eğer yeni konjektör bulamıyorsan karaköydeki elektronikçilerle bi görüş derim çok uygun fyatlara sana konjektör yapabilirler
konjektörü bulurum bulmasınada çalışmadığım için sıkıntılıyım evde boş oturmaktansa kendim yapacam birtane benim mesleğim elektironik aslında ilk defa uğraşıyorum konjektörle teşekkürler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:54 ----------
[QUOTE=_OLD_;1901351]
ucakteknik adlı üyeden alıntı
dinamo 2 kablolu 12V 19V arası alatarnatif akım üretiyor
köprünün (-) ucunu motorun şasesine bağlıcam (+) ucunu devrenin DF ucuna bağlıcam D+ ucunu akünün (+) sına D- ucuda tekrar şaseye bağlıcam olaybitmiştir diyorsun
[COLOR="Silver"]
Evet,resimdeki devreyi yapıp bu şekilde kullanabilirsin.
teşekkür ederim buğun alacam eksik birkaç parçavar akşam yaparım artık.
-
19 Aralık 2009, 13:34
#20
Kolay gelsin,sonucu bildirirsen sevinirim.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler