Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Buji tırnak aralığı, Karbüratör ayarı, Tek marşta çalıştırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Motorsikletim 2007 model Mondial 125 UAG. Şu an ciddi bir problemi bulunmamakla birlikte bazı gariplikler görüyorum.

    Teknik bilgi açısından ve elektronikte fena sayılmam, Normal bakımlarını kendim yapıyorum.

    Motorsikletimin karbüratörünü değiştirmiştim. Sebebi sağından solundan benzin kaçağı ile sarı çamur bağlıyor olması ve rölanti problemi gibi şeyler. Mesela gaz kolunun boşluğunu aldığımda rölantinin düşmesi ve motorun stop etmesi beni deli ediyordu.

    Şu anda rölanti gayet iyi kendi kendine düşüp yükselmiyor. Benzin kaçağı yok.

    Yaklaşık 10 km uzaklıkta ve oldukça dik yokuşları olan yaylamıza günlük gidip geliyorum.

    Eski karbüratör takılı iken yaylaya varıpta motor sesini dinlediğimde motor durmak için can atıyordu, isteksiz çalışıyordu. Kontağı kapattığımda anında tak diye duruyordu. Buji çok çabuk kurum bağlıyordu.

    Yeni karbüratörde bunun gibi bir sorun olmuyor ve motor çok rahat çalışıyor ve buji kurum yapmıyor bembeyaz kalıyor.

    Esas sorunum buji tırnak aralığı;

    Kullanım klavuzunda dediği gibi 0,7 mm olduğu zaman(0,7 kalem ucuyla ayarlıyorum) 6000 devir sonrası subap sesi (çırrrrrr şeklinde) oldukça belirgin oluyor ve titreşim ise az bişey artıyor ve ilk çalıştırmada motor ısınana kadar gaz vermezsem aniden stop ediyor. Isındıktan sonra ve gün içinde tek marşta gaz vermeden çalışmasında sorun olmuyor. 2 kişi ile çekişte daha iyi olduğunu gözlemliyorum.

    Buji tırnak aralığı 1,1 mm gibi uçuk bir değerde olduğu zaman ise motor subap sesini kesiyor, titreşim azalıyor ve rölantide stop etmiyor ve gün içerisinde tek marşta çalışıyor ama iki kişi ile yokuşları çıkarken çekişten düşüyor gibi gözlemledim. Bu şekildeyken servisten gelirken otobanda yaptığım hız denemesinde ibreyi boş ışığına kadar indirdim ki 130'u rahat görmüşümdür ve zapt edilmez olmuştu artık korkmaya başladım nede olsa çin malı bi tarafını kıracak diye basmaktan vazgeçtim.

    Şu anda buji 0,7 mm aralığa sahip;

    Buji kurum bağlamamasına ve bembeyaz olmasına rağmen tırnak aralığı 0,7 veya 1,1 mm fark etmeksizin sabahları soğuk havada çalıştırırken tek marşta çalışmıyor yada çalışacakmış gibi yapıp hemen stop ediyor.

    Bende çözüm olarak ısıtıcıyı aşağı yukarı, aşağı yukarı hareket ettirirken marşa basıyorum çok daha kolay çalışıyor.
    ================================================== ===============================================
    Sorularıma gelince;
    1- Sizce buji tırnak aralığını açmalımıyım yoksa kullanma klavuzunda yazdığı gibi mi kalmalı ve bununla birlikte subap ayarı mı yaptırmalıyım.

    2- Motor ısındıktan sonra giderken jikleyi orta konuma aldığımda motorun gidişinde değişme olmuyor. Hava ayarını kısmam mı gerekiyor?

    3- Sabahları ilk çalıştırmada tek marşta bana eziyet etmeden çalışması için ne yapmalıyım. Eğer motora olması gerekenden fazla hava geliyorsa ondan olabilir mi?

    4- 2 kişi ile kalkış yaparken düzde sorun yok az bişey rampa olsun arkamdaki kişide eğer birazcık kiloluysa (70-80 gibi) kalkışta motor stop etme derecesine kadar geliyor ve kendiliğinden yavaş yavaş açılıyor. Kalktıktan sonra giderken çok fazla problem olmuyor. Bunun sebebi nedir? Debriyaj balatasının çok sıkı olmasından olabilir mi?
    ================================================== =================================================
    Yardımcı olacak tüm usta ve arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Debriyaj balatasıyla hiçbir alakası yok bu dediklerinin.Önce sıfır bir buji al tabi motoruna uygun olan bujiyi.Orjinal ilk aldığında içinden çıkan bujiden.Daha sonra bir sübap ayarı yaptır herşey hallolur.Tabi bunları yaptırdıktan sonrada öyle heryerden benzin alma,bujinin ve karbüratörün bujiye kurum bağlatması hep pis benzinden kaynaklanır.Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

  3. #3

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Debriyaj balatası ile ilgili sadece 4. soruda anlattığım kalkıştaki problemi sormuştum.

    Zaten subap ayarı yaptırmayı düşünüyorum. Birgün ramazandan sora özel olarak ustanın yanına gitmem lazım.

    Motoru ilk aldığım zamanlarda iki kişi ile yokuş çıkarken gaza azcık dokansam ön teker havada gidiyordum. Acaba silindirde aşınmamı var diyorum ama motor yağ yakmıyor. Gidişine diyecek yok asfalta çıkınca mübarek akıp gidiyor. Çok rahat 120 görüyor.

    Subaplardan gelen sesi hiç mi hiç sevmiyorum. Sırf o gıcık ses için motorumu bile değiştirebilirim.

    Zaten bujiyi yeni taktım ve kurum oluşmuyor şu anda buji bembeyaz kalıyor diyebilirim. Eski karbüratörümde o sorun oluyordu.

    Şu anda benzini sürekli aynı yerden alıyorum. Önceleri farklı yerlerden alırdım depodan çamur gibi pislikte çıktığı oldu.

  4. #4
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Motordaki silinidrlerin aşınması o kadar kolaymı sanıyorsun.Bu arada öyle iki kişi falan 80-100 yapma motorun ömrünü kısaltıyorsun.Sübaplarında o yüzden bozuluyor.Yağ yakmıyorsa piston segmanda sorun yoktur.4.soruna gelirsek motorun 125 lik yada 150 lik gibi bir motorsa çok normaldir.Ayno sorun bendede var.Dik yokuşta durursan 2 kişi kalkarken motorun gücü yetmiyor,aslında o bir sorun değil.Emin ol debriyaj balatanda sorun yok.Bu arada yağları zamanında değiştirmen çok önemli.Kesinlikle 10-40 motosiklet yağı kullan.Benim için marka çok önemli değil yeterki 10-40 olsun motosiklet yağı olsun.

  5. #5
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Alıntı c_emre_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balatası ile ilgili sadece 4. soruda anlattığım kalkıştaki problemi sormuştum.

    Zaten subap ayarı yaptırmayı düşünüyorum. Birgün ramazandan sora özel olarak ustanın yanına gitmem lazım.

    Motoru ilk aldığım zamanlarda iki kişi ile yokuş çıkarken gaza azcık dokansam ön teker havada gidiyordum. Acaba silindirde aşınmamı var diyorum ama motor yağ yakmıyor. Gidişine diyecek yok asfalta çıkınca mübarek akıp gidiyor. Çok rahat 120 görüyor.

    Subaplardan gelen sesi hiç mi hiç sevmiyorum. Sırf o gıcık ses için motorumu bile değiştirebilirim.

    Zaten bujiyi yeni taktım ve kurum oluşmuyor şu anda buji bembeyaz kalıyor diyebilirim. Eski karbüratörümde o sorun oluyordu.

    Şu anda benzini sürekli aynı yerden alıyorum. Önceleri farklı yerlerden alırdım depodan çamur gibi pislikte çıktığı oldu.

    sübabaların az gevsek olması iyidir sesde gelmelidir ama sırı olmamak kaydıyla.bana kenan sofuoğlunun motor ustalarından bi abi dedi egzos sübabı emiş sübabına göre daha gevsek olacak.sübablarını sakın sıktırma
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Çalışmama

    Motorun km.sini yazmamışsın.8 bin ve üzeri ise hemen subap ayarı yaptır.
    Başka bir şey gerekmez.

  7. #7

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun km.sini yazmamışsın.8 bin ve üzeri ise hemen subap ayarı yaptır.
    Başka bir şey gerekmez.
    Evet ustam motorum 13.000 Km'de ve enson yaz girmeden önce yaptırmıştım subap ayarını.

    Kısmetse ilk fırsatta subap ayarı yaptırmaya götüreceğim.

  8. #8
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    sübablarını çok sıktırma hafif ses gelsin
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black

  9. #9

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Alıntı mertyagci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordaki silinidrlerin aşınması o kadar kolaymı sanıyorsun.Bu arada öyle iki kişi falan 80-100 yapma motorun ömrünü kısaltıyorsun.Sübaplarında o yüzden bozuluyor.Yağ yakmıyorsa piston segmanda sorun yoktur.4.soruna gelirsek motorun 125 lik yada 150 lik gibi bir motorsa çok normaldir.Ayno sorun bendede var.Dik yokuşta durursan 2 kişi kalkarken motorun gücü yetmiyor,aslında o bir sorun değil.Emin ol debriyaj balatanda sorun yok.Bu arada yağları zamanında değiştirmen çok önemli.Kesinlikle 10-40 motosiklet yağı kullan.Benim için marka çok önemli değil yeterki 10-40 olsun motosiklet yağı olsun.
    Evet sanırım aşırı yükte subap ayarları daha çabuk bozuluyor. Motorum mondial 125 UAG (Cg Kopyası).

    Motorun yağını ihmal etmiyorum. Genelde 2000-3000 km aralığında uygun bir zamanda değiştiriyorum. Sanırım 2000-3000 km yağ değişimi için çok uzun bir süre değil.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:25 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:20 AM ----------

    Alıntı enes_007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sübablarını çok sıktırma hafif ses gelsin
    Ok
    Zaten şuanda ciddi bir ses yapmıyor sadece uzun süre rampa çıktığımda 6000 devir ve sonrasında belirgin oluyor. İşin garip yanı anlattığım gibi buji tırnak aralığını açınca o seside kesiyor ama bu sefer çekişten düşüyor. Ben en iyisi buji tırnak aralığını kullanma klavuzunda yazdığı gibi bırakayım.

  10. #10
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    [QUOTE=c_emre_m;1761904]Evet sanırım aşırı yükte subap ayarları daha çabuk bozuluyor. Motorum mondial 125 UAG (Cg Kopyası).

    Motorun yağını ihmal etmiyorum. Genelde 2000-3000 km aralığında uygun bir zamanda değiştiriyorum. Sanırım 2000-3000 km yağ değişimi için çok uzun bir süre değil.[COLOR="Silver"]


    Kardeşim bir kere yağı çok geç değiştiryorsun.Bende Mondial kullandım bir zamanlar.Mondial kullanıyorsan yağını kesinlikle 1000'de bir değiştir.Gerçekten çok çok farkediyor.Değiştiremiyorsan en geç 1500'de değiştir.Çin malı motora biniyorsun daha sık yağ değişimi yapmalısın zaten adamlar kendi motorlarını bildikleri için kitapçığına 1000'de bir yağ değişimi yazmışlar.Kolay gelsin.

  11. #11

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    [QUOTE=mertyagci;1762581]
    Alıntı c_emre_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sanırım aşırı yükte subap ayarları daha çabuk bozuluyor. Motorum mondial 125 UAG (Cg Kopyası).

    Motorun yağını ihmal etmiyorum. Genelde 2000-3000 km aralığında uygun bir zamanda değiştiriyorum. Sanırım 2000-3000 km yağ değişimi için çok uzun bir süre değil.[COLOR="Silver"]


    Kardeşim bir kere yağı çok geç değiştiryorsun.Bende Mondial kullandım bir zamanlar.Mondial kullanıyorsan yağını kesinlikle 1000'de bir değiştir.Gerçekten çok çok farkediyor.Değiştiremiyorsan en geç 1500'de değiştir.Çin malı motora biniyorsun daha sık yağ değişimi yapmalısın zaten adamlar kendi motorlarını bildikleri için kitapçığına 1000'de bir yağ değişimi yazmışlar.Kolay gelsin.
    Birkaç gün önce kullanma klavuzuna baktımda kullanılması gereken yağın standartları vs yazıyor ama yağ değişiminin kaç km bir yapılması gerektiği ile ilgili bir yazı göremedim.

    Bundan önceki değişimlerimde hep 1000-1500 km civarında yağı değiştiriyordum. Olayı abartıyormuyum acaba diye 2000-3000 km arası değiştirmeyi düşünüyordum.

    Söylediklerinizi dikkate alarak hemen motorun yağını değiştirmeliyim.
    [B]31 LF 639[/B]

  12. #12
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Kolay gelsin kardeşim.İnşallah sorunların çözülür.

  13. #13

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    125uag 130 yapıyorsa satıyorum cbr ı bu ne ya bıktık su ibrelerin sapmalarından
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  14. #14
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı dynner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125uag 130 yapıyorsa satıyorum cbr ı bu ne ya bıktık su ibrelerin sapmalarından
    sat bilader
    bencede haklısın çin motorları yüksek gösteriyo, benim 150cc 120 yi görüyo çin malı, 125uag 130 yapmaz gibi geliyo banada.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  15. #15

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Km saatinde sapma olmaz demiyorum. Sizin dediğiniz gibi 20 Km fazla gösteren motorlarda var arkadaşlarımda onlarıda biliyorum. Sizin için sapma değeri olarak 5 km verebilirim. Ayrıca bu sürati otobanda eğimli yolda gördüm.

    Karbüratörü değiştirmeden önce bu kadar seri değildi ve benzini tam yakmıyordu. Buji çok çabuk is oluyordu. Şu anda buji bembeyaz, ateşleme oldukça iyi, titreşim yok denecek kadar az.

    Trafikte bastığım zaman akıp gidiyor. Düz yolda 110-120 arasına kadar çok seri şekilde çıkıyor ve 120 de takılıp kalıyor.

    Neticede kullandığım motor çin malı bu kadar zorlamam gerekir.

    Motorumdan şuan memnunum. Eğer satıp başka bir motor alacak olursam MZ alırım. Gidipte 2. el Yamaha YBR 125'e 2500 TL vereceğime 251 cc MZ'in kralını en fazla 1000 TL'ye alırım.
    [B]31 LF 639[/B]

  16. #16
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı c_emre_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Km saatinde sapma olmaz demiyorum. Sizin dediğiniz gibi 20 Km fazla gösteren motorlarda var arkadaşlarımda onlarıda biliyorum. Sizin için sapma değeri olarak 5 km verebilirim. Ayrıca bu sürati otobanda eğimli yolda gördüm.

    Karbüratörü değiştirmeden önce bu kadar seri değildi ve benzini tam yakmıyordu. Buji çok çabuk is oluyordu. Şu anda buji bembeyaz, ateşleme oldukça iyi, titreşim yok denecek kadar az.

    Trafikte bastığım zaman akıp gidiyor. Düz yolda 110-120 arasına kadar çok seri şekilde çıkıyor ve 120 de takılıp kalıyor.

    Neticede kullandığım motor çin malı bu kadar zorlamam gerekir.

    Motorumdan şuan memnunum. Eğer satıp başka bir motor alacak olursam MZ alırım. Gidipte 2. el Yamaha YBR 125'e 2500 TL vereceğime 251 cc MZ'in kralını en fazla 1000 TL'ye alırım.
    sadece karbüratör değişincemi hız+performans arttı ve titreşim azaldı???
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  17. #17

    Üyelik
    02 Eylül 2009
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG
    Öncelikle motora çok masraf ettim onu belirteyim. Ustam sağolsun en son gittiğimde 2-3 gün üzerinde çalıştı.

    Motoru sıfır almıştım ve aldım alalı yaptığım değişiklikler şöyle;
    1- Arka amortisörler darbeyi yeterince emmediği için arka jant tellerini kırıyordu. Arka amortisörler daha iyi ve kaliteli olanıyla değiştirildi. (1 yıl önce)
    2- Arka jantın telleri set olarak kalın olanlarıyla değiştirildi. (1 yıl önce)
    3- Subap ayarı yapıldı. (Son Bakım)
    4- Elektrik aksamında ateşleme ile ilgili problem vardı komple elden geçirildi. (Son Bakım)
    5- Karbüratör 2 defa değiştirildi. Bitanesinden verim alamadık. (Biri yaklaşık 8-9 ay önce, diğeri Son Bakımda)
    6- Motorun ilk montajı esnasında yapılan bir hata vardı. Motor rölantide durmuyordu. Rölanti sürekli değişiyordu. Silindirden çıkan geri dönüşüm borusu kör tapa ile tıkanmıştı ve bağlantıları yapılmıştı. Geri dönüşüm çalışmıyordu. Kör tapa çıkartıldı ve arızalı olan geri dönüşüm değiştirildi. (1 yıl önce)
    7- Ustam özel bir yağ koyduğundan bahsetmişti. (Son bakımda)
    8- Son olarakta başka biryerde egzozda değişiklik yaptırdım. İlk aldığım günden beri egzoz sesi çok fazla çıkıyordu. Sanki özel olarak susturucu delinmiş gibiydi. Motora zarar vermeyecek şekilde egzoz çıkışını biraz daralttırdım. (Son bakımdan hemen sonra)

    Yapılanlar özetle bunlar.
    [B]31 LF 639[/B]

  18. #18
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Bujin gerçekten bembeyaz ise sorun var, doğrusu açık kavhe veya kahverengi. Bembeyaz olması hava ayarı çok açık olmasından kaynaklanıyor sabahları zor çalışma sebeplerinden biri olabilir,siyah kurumluda benzin fazla olursa ortaya çıkar yani biri fakir karışım diğeri zengin karışım, doğru ayarı bulduğunda bujiyi motor soğuduktan sonra!söktüğünde yukardaki gibi görmen gerekiyor

  19. #19
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı dynner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125uag 130 yapıyorsa satıyorum cbr ı bu ne ya bıktık su ibrelerin sapmalarından
    bende ybr yi satayım ya. YBR 120 yaparken (1 defaya mahsus 128 km/s gördüm o da 5 sn. falan) mondi 125 UAG nasıl 130 yapar ben o ibrenin...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  20. #20

    Üyelik
    04 Ekim 2010
    ARKADAŞIM inanmıyorsun ama gerçek bizzat arbayla test ettim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler