motor blogu komple degişimi
-
26 Haziran 2009, 17:30
#1
arkadaşlar benim arkadaşımda 350 cc bir java style var. yaklaşık on yıl önce bende almıştım bu motordan fakat ihtiyaç nedeniyle 2 ay bindikten sonra satmıştım. ama açıkçası doyamadım. ne demek istedigimi bu tip motor kullanan arkadaşlar daha iyi anlar.
sorum şu ki ben bu motoru alsam motor blogunu komple degiştirsem şöyle üzerine 4 zamanlı 250 cc lik bir motor taktırsam bunu ruhsata işletebilirmiim.
bu konuda ne gibi sorunlar yaşarım
diyeceksinizki neden: öncelikle ses iki zamanlı oldugu için rahatsızlık verici günümüz koşullarında. ayrıca 2 zamanlı oluşundan dolayı su gibi benzin içmekte.
ayrıca yaglı benzin kullanılması çevreyi kirletmekte.
şimdiden söyleyeyim motor + motor blogu trafik tescil işlemlerine verecegin paraya git ikinci el X marka model al diyecekler hiç demesin. bende biliyorum gidipte hiç ugraşmayacagım naked tarzı bir motor almayı ama istedigim şey elinde bu tarz iki zamanlı motor bulunan arkadaşlarada faydalı bir proje olsun en azından evde babasından amcasından kalma bu tip bir motor varsa bu şekilde degerlendirsin istiyorum. sonuç olarak jawa, mz ler şimdi çıkan çogu çin malından kasa olarak çok saglam motorlar. ama ne yazıkki 2 zamanlı ve benzin düşmanı.
görüşlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
herkese iyi forumlar
Reklamlar
-
26 Haziran 2009, 17:32
#2
Bulduğun yeni motorun faturasını alıcan sonra bisürü işlem seni bekliyor..
Proje çizdirme v.s. v.s..
Astarı yüzünü geçer
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
26 Haziran 2009, 17:35
#3
seninde dediğin gibi; yok niye yapıcan yapma, git şunu al benzeri lakırtılar gelir birazdan.
benim bildiğim kadarıyla makina mühendisinin birine proje hazırlatman arkasından muayene olman gerekiyor.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
-
26 Haziran 2009, 17:58
#4
axoyum adlı üyeden alıntı
seninde dediğin gibi; yok niye yapıcan yapma, git şunu al benzeri lakırtılar gelir birazdan.
benim bildiğim kadarıyla makina mühendisinin birine proje hazırlatman arkasından muayene olman gerekiyor.
benim merak ettigim konu bir kaç yerde okumuştum adamlar 150 cc yi 200 cc silindir takıyor. yada 125 lik motora 150 lik silindir takıyor. bunlarda mı evrak proje işine tabii oluyor. ayrıca eski model 2.4 yada benzinli fordlara ekonomik ve güçlü olsun diye 2.5 dizel motor takılmakta. yada esk amerikan arabalarına dizel motorlar takılmakta istedikten sonra olur yani.
zaten yaparsam üzerine paralel 2 silindir cin malı chooper ların kullandıgı 250 cclik bir motor blogu taktırırım ekonomik olur. ayrıca 20 hp güç bu kadada yeterli olur görüşündeyim
bu evrak proje işlemleri ne kadara malolur.
-
26 Haziran 2009, 18:23
#5
şimdi olayın birde şu boyutu var.
ben bir kaç kez muayeneye girdim,ne bu motor kaç silindir diye baktılar nede kaç cc diye hacmini ölçtüler.
değiştirdiğimizi farz edersek ve ruhsata işletmezsek ne olur.
şimdi aklıma geldi sanırım tek sorun motor numarasında çıkar
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
26 Haziran 2009, 18:24
#6
Motor da senin adına faturalı olmalı. Projeye gerek olduğunu sanmıyorum. "Motor değişti ,yeni motor numarası bu, bu da faturası, montajını da kendim yaptım " diye götürüp muayene ettirebilirsin bence. O marka motosikletin orjinal motorunun hangisi olduğunu nereden bilecekler ?
-
26 Haziran 2009, 18:27
#7
-
26 Haziran 2009, 18:36
#8
kurubuz adlı üyeden alıntı
Motor da senin adına faturalı olmalı. Projeye gerek olduğunu sanmıyorum. "Motor değişti ,yeni motor numarası bu, bu da faturası, montajını da kendim yaptım " diye götürüp muayene ettirebilirsin bence. O marka motosikletin orjinal motorunun hangisi olduğunu nereden bilecekler ?
Sen öyle san
Keşke öyle olsaydı ama olmuyor işte..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
26 Haziran 2009, 19:44
#9
hurricane_cbr adlı üyeden alıntı
@babaçi
motor numarası tutmalı... motor numarasını kontrol eden biri olduğunda ruhsattakiyle farklı olursa sorun çıkacaktır..
@asivezor
hocam doyamadım demişsin güzel tamam bunu anlarım o motorlar oldukça güzel doyulacak makınalar değil..
ama sen motorunu 4 zamanlı yaparsan ne seriliği kalır ne de zevki (kanımca)
yapma değmez olmaz demiyorum sonradan pişman olursun bence..
serilik olarak pek bişe farketmez. çünkü paralel 2 silindirli 5 vitesli bir choope motoru düşünmüştüm şaseye uydurmak hem kolay olur hem elektrikli kikc start olur motor hemde 20 hp güç zaten kendi orjinal motoru 23 hp 3 hp lik güç farkı önemli degil. 5. vitesin verecegi rahatlık yüksek hızlardaki vibrasyonu iyi bir ayarlamayla yok edecektir çünkü bu motoru kullanan arkadaşlar bilirler 100 ün üzerine çıktıgında sarsıntı çok oluyor orjinal motoruyla.
zaten sorunum serilik felan degil ruhsata işletebilirmiyim bu motoru ve bana maliyeti ne olur. evrak işlerinin.
-
26 Haziran 2009, 22:50
#10
evet arkadaşlar bu konuda görüş bildirecek deniyimli arkadaşların topik gözünden kaçmış sanırım. her türlü fikre açıgım.,
ne demişler akıl akıldan üstündür
-
27 Haziran 2009, 13:04
#11
ruhasata işlenebilir.
yeni takılacak olan motorun faturası ve motor tadilat projesi çizilmesi gerekir.
aynı zamanda muayane ücreti ve iki ruhsatın değişmesi lazım
proje 150 - 200 TL
Ek-1 20 TL (takipçilerde, şöförler odasından daha iyi olur)
muayene 63,72 TL (muayene süren geçmemiş ise, geçmişse her ay için 3,20 TL üzerine eklenecek)
Ruhsat için 70 - 100 TL
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
27 Haziran 2009, 13:29
#12
hurricane_cbr adlı üyeden alıntı
@babaçi
motor numarası tutmalı... motor numarasını kontrol eden biri olduğunda ruhsattakiyle farklı olursa sorun çıkacaktır..
@asivezor
hocam doyamadım demişsin güzel tamam bunu anlarım o motorlar oldukça güzel doyulacak makınalar değil..
ama sen motorunu 4 zamanlı yaparsan ne seriliği kalır ne de zevki (kanımca)
yapma değmez olmaz demiyorum sonradan pişman olursun bence..
sana tamamen katılıyorum arkadaşım.
ama ilaki yapacam dersen zaten çin malı bir motor takmaya düşünüyon hiçte randıman alamassın.
ilk problem javalar zinciri sağa taraftadır dolayısıyla arka çatal da buna göre uyarlıdır takacağın motor soldan zincirli olmaz diye bişey yok ama çok uğraşırsın ve maliyeti çok olur.
ikincisi komple elektrik tesisatını değişmen gerekiyo yani takacağın motorun tesisatını döşemen gerekiyo yoksam çalıştırımazsın javanın elektrik tesisatı dört zamanlıya göre çok farklı çalışıyo yani onun tesisatından sadece aydınlatmayla ilgili kısmı kulanabilirsin ki onuda ayırıp diyerine uyarlamak çok fazla elektrik bilgisi ve beceri ister.
diyer sorunda vibrasyon olucak kulanmak istediğin motor çok vibrasyonlıdur ki javaya monte etiğinde zaten yine direk şaseye bağalam zorunda kalıcan buda vibrasyonu direkmen her tarafa yayılması demek.
tüm bunları halederim dersen ve sabırla beklerim diyosan olur tabiki ama dedğim gibi çok fazla işçilik ve maliyetli olur ve her şeye rağamen yaparsın ama binince orjinal halindeyken aldığın zevki alamasın emin ol çünkü en başta seriliği kalmaz vites araları kısa olur ve javanın en zevkli tarafı olan viteslerin uzamasını bidaha hiç hisedemessin.
yapılmaz bişey yok yeterki istek ve sponsor olsun sana şimdiden başarılar
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
-
27 Haziran 2009, 14:56
#13
asivezor adlı üyeden alıntı
serilik olarak pek bişe farketmez. çünkü paralel 2 silindirli 5 vitesli bir choope motoru düşünmüştüm şaseye uydurmak hem kolay olur hem elektrikli kikc start olur motor hemde 20 hp güç zaten kendi orjinal motoru 23 hp 3 hp lik güç farkı önemli degil. 5. vitesin verecegi rahatlık yüksek hızlardaki vibrasyonu iyi bir ayarlamayla yok edecektir çünkü bu motoru kullanan arkadaşlar bilirler 100 ün üzerine çıktıgında sarsıntı çok oluyor orjinal motoruyla.
zaten sorunum serilik felan degil ruhsata işletebilirmiyim bu motoru ve bana maliyeti ne olur. evrak işlerinin.
3 hp fark deyıp geçme.. biri 2 zamanlı biri 4 zamanlı oldukça farklıdır emrah abi açıklasın istersen...
Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||
-
27 Haziran 2009, 23:35
#14
TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı
ruhasata işlenebilir.
yeni takılacak olan motorun faturası ve motor tadilat projesi çizilmesi gerekir.
aynı zamanda muayane ücreti ve iki ruhsatın değişmesi lazım
proje 150 - 200 TL
Ek-1 20 TL (takipçilerde, şöförler odasından daha iyi olur)
muayene 63,72 TL (muayene süren geçmemiş ise, geçmişse her ay için 3,20 TL üzerine eklenecek)
Ruhsat için 70 - 100 TL
vermiş oldugun bilgiler için teşekkür ederim.
ucanteneke5 adlı üyeden alıntı
sana tamamen katılıyorum arkadaşım.
ama ilaki yapacam dersen zaten çin malı bir motor takmaya düşünüyon hiçte randıman alamassın.
ilk problem javalar zinciri sağa taraftadır dolayısıyla arka çatal da buna göre uyarlıdır takacağın motor soldan zincirli olmaz diye bişey yok ama çok uğraşırsın ve maliyeti çok olur.
ikincisi komple elektrik tesisatını değişmen gerekiyo yani takacağın motorun tesisatını döşemen gerekiyo yoksam çalıştırımazsın javanın elektrik tesisatı dört zamanlıya göre çok farklı çalışıyo yani onun tesisatından sadece aydınlatmayla ilgili kısmı kulanabilirsin ki onuda ayırıp diyerine uyarlamak çok fazla elektrik bilgisi ve beceri ister.
diyer sorunda vibrasyon olucak kulanmak istediğin motor çok vibrasyonlıdur ki javaya monte etiğinde zaten yine direk şaseye bağalam zorunda kalıcan buda vibrasyonu direkmen her tarafa yayılması demek.
tüm bunları halederim dersen ve sabırla beklerim diyosan olur tabiki ama dedğim gibi çok fazla işçilik ve maliyetli olur ve her şeye rağamen yaparsın ama binince orjinal halindeyken aldığın zevki alamasın emin ol çünkü en başta seriliği kalmaz vites araları kısa olur ve javanın en zevkli tarafı olan viteslerin uzamasını bidaha hiç hisedemessin.
yapılmaz bişey yok yeterki istek ve sponsor olsun sana şimdiden başarılar
aslında elektrik tesisatı olayını hiç düşünmemiştim ama ayarlanabilir bi şekilde çünkü motosiklet araba gibi çok fazla teferruatlı degil. motor konusunda haklısın çin malı makinalar vibrasyonlu aslıda bütçe olsa üst sınıf bir gs 500 motoru yada er-5 motoru makina için daha iyi olur ama sıfır motor blogu almak çok pahalıya malolur çıkma bir motor bulmak ise hem zor hemde pek güvenilmez.
farklı önerileriniizi bekliyorum aslında yakıt sarfiyatını daha farklı yöntemler uygulayarak düşürülebilir. ama makina yaglı benzin kullanmakta günümüz şartlarında oldukça rahatsız edici bir durum.
-
28 Haziran 2009, 00:35
#15
asivezor adlı üyeden alıntı
vermiş oldugun bilgiler için teşekkür ederim.
aslında elektrik tesisatı olayını hiç düşünmemiştim ama ayarlanabilir bi şekilde çünkü motosiklet araba gibi çok fazla teferruatlı degil. motor konusunda haklısın çin malı makinalar vibrasyonlu aslıda bütçe olsa üst sınıf bir gs 500 motoru yada er-5 motoru makina için daha iyi olur ama sıfır motor blogu almak çok pahalıya malolur çıkma bir motor bulmak ise hem zor hemde pek güvenilmez.
farklı önerileriniizi bekliyorum aslında yakıt sarfiyatını daha farklı yöntemler uygulayarak düşürülebilir. ama makina yaglı benzin kullanmakta günümüz şartlarında oldukça rahatsız edici bir durum.
çin malı motor alacagın paraya gidip cin malı kısa bir chooper alıp da deposunu, jantları, çatalı, koltugu ne bileyim ön farını falan jawayla değiştirmek dedigin işi yapmaktan daha kolay geliyor kulaga
-
28 Haziran 2009, 01:06
#16
slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje
-
28 Haziran 2009, 01:09
#17
cagri_5 adlı üyeden alıntı
slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje
Bi akıllı senmisin
Anlamıycaklar dimi motor numarası çakıldığını
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
28 Haziran 2009, 01:17
#18
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Bi akıllı senmisin
Anlamıycaklar dimi motor numarası çakıldığını
bu numarayı trafikte caktırabilirsin akıllılıkla alakası yok sen mı akıllısın daha önce cup motosiklete yaptırdık ve muaynede sorun olmadı
-
28 Haziran 2009, 01:22
#19
cagri_5 adlı üyeden alıntı
bu numarayı trafikte caktırabilirsin akıllılıkla alakası yok sen mı akıllısın daha önce cup motosiklete yaptırdık ve muaynede sorun olmadı
Aynı motorun aynı bloğunu fabrikadan temin edip onaylatarak numarayı yazdırabilirsin.
Farklı şaseye farklı motor koymak için bisürü plan proje gerekiyor..
Ben yapmadım mı sanıyorsun?
Aprilia Rs50 üzerine Yamaha rx motoru koymuştum..
Bütün günümü sanayide geçirdiğim halde neden gidip numarayı taşlatıp yeniden çaktırmadım acaba tornacıya neyse bunu geçtim..
Yukarıda yazdığın mesajda sanayide bir tornacıya git diye akıl veriyorsun
Neden farklı şeyler olunca kıvırma hissi duyuluyor anlamış değilim..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
29 Haziran 2009, 00:06
#20
cagri_5 adlı üyeden alıntı
slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje
fikrin için teşekkürler ama malesef senin dediğin gibi olmaz küçük bi yerde yaşasam belki durumu kurtarırız ama koca antalyad bu şekilde sahtecilik yaparsan yakalandıgında o motorun gidecegi yer mezaarlıktır ve asla çıkaramazsın. daha önce motor numarasını degiştirmiştim ama degiştirilen motor peugeot bir mopete aitti. bilen arkadaşlar silindir üst kapagın üzerinde çakılıdır motor numarası. sonuçta yeni bir üst kapak alıp çaktırmıştım. ama muayinede uzman kadro ile çalışılıyor adamlar bilmiyormu jawanın böyle bir motoru olmadıgını. sonuç olarak pek akla mantıga uygun degil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler