MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motor blogu komple degişimi

  1. #1
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    motor blogu komple degişimi

    arkadaşlar benim arkadaşımda 350 cc bir java style var. yaklaşık on yıl önce bende almıştım bu motordan fakat ihtiyaç nedeniyle 2 ay bindikten sonra satmıştım. ama açıkçası doyamadım. ne demek istedigimi bu tip motor kullanan arkadaşlar daha iyi anlar.

    sorum şu ki ben bu motoru alsam motor blogunu komple degiştirsem şöyle üzerine 4 zamanlı 250 cc lik bir motor taktırsam bunu ruhsata işletebilirmiim.

    bu konuda ne gibi sorunlar yaşarım

    diyeceksinizki neden: öncelikle ses iki zamanlı oldugu için rahatsızlık verici günümüz koşullarında. ayrıca 2 zamanlı oluşundan dolayı su gibi benzin içmekte.

    ayrıca yaglı benzin kullanılması çevreyi kirletmekte.


    şimdiden söyleyeyim motor + motor blogu trafik tescil işlemlerine verecegin paraya git ikinci el X marka model al diyecekler hiç demesin. bende biliyorum gidipte hiç ugraşmayacagım naked tarzı bir motor almayı ama istedigim şey elinde bu tarz iki zamanlı motor bulunan arkadaşlarada faydalı bir proje olsun en azından evde babasından amcasından kalma bu tip bir motor varsa bu şekilde degerlendirsin istiyorum. sonuç olarak jawa, mz ler şimdi çıkan çogu çin malından kasa olarak çok saglam motorlar. ama ne yazıkki 2 zamanlı ve benzin düşmanı.

    görüşlerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.

    herkese iyi forumlar


    AVM Forum
    Kadırga Scooter
    Motomax
  2. #2
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motosikleti
    Burgman AN 400
    Bulduğun yeni motorun faturasını alıcan sonra bisürü işlem seni bekliyor..
    Proje çizdirme v.s. v.s..
    Astarı yüzünü geçer
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  3. #3
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    seninde dediğin gibi; yok niye yapıcan yapma, git şunu al benzeri lakırtılar gelir birazdan.
    benim bildiğim kadarıyla makina mühendisinin birine proje hazırlatman arkasından muayene olman gerekiyor.
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  4. #4
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı axoyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seninde dediğin gibi; yok niye yapıcan yapma, git şunu al benzeri lakırtılar gelir birazdan.
    benim bildiğim kadarıyla makina mühendisinin birine proje hazırlatman arkasından muayene olman gerekiyor.
    benim merak ettigim konu bir kaç yerde okumuştum adamlar 150 cc yi 200 cc silindir takıyor. yada 125 lik motora 150 lik silindir takıyor. bunlarda mı evrak proje işine tabii oluyor. ayrıca eski model 2.4 yada benzinli fordlara ekonomik ve güçlü olsun diye 2.5 dizel motor takılmakta. yada esk amerikan arabalarına dizel motorlar takılmakta istedikten sonra olur yani.

    zaten yaparsam üzerine paralel 2 silindir cin malı chooper ların kullandıgı 250 cclik bir motor blogu taktırırım ekonomik olur. ayrıca 20 hp güç bu kadada yeterli olur görüşündeyim

    bu evrak proje işlemleri ne kadara malolur.

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    ER-5
    şimdi olayın birde şu boyutu var.

    ben bir kaç kez muayeneye girdim,ne bu motor kaç silindir diye baktılar nede kaç cc diye hacmini ölçtüler.

    değiştirdiğimizi farz edersek ve ruhsata işletmezsek ne olur.



    şimdi aklıma geldi sanırım tek sorun motor numarasında çıkar
    Konu babaçi tarafından değiştirilmiştir. (26 Haziran 2009 saat 16:28)
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA (2013)
    Motor da senin adına faturalı olmalı. Projeye gerek olduğunu sanmıyorum. "Motor değişti ,yeni motor numarası bu, bu da faturası, montajını da kendim yaptım " diye götürüp muayene ettirebilirsin bence. O marka motosikletin orjinal motorunun hangisi olduğunu nereden bilecekler ?
    Konu kurubuz tarafından değiştirilmiştir. (26 Haziran 2009 saat 16:27)

  7. #7
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    @babaçi
    motor numarası tutmalı... motor numarasını kontrol eden biri olduğunda ruhsattakiyle farklı olursa sorun çıkacaktır..

    @asivezor
    hocam doyamadım demişsin güzel tamam bunu anlarım o motorlar oldukça güzel doyulacak makınalar değil..
    ama sen motorunu 4 zamanlı yaparsan ne seriliği kalır ne de zevki (kanımca)
    yapma değmez olmaz demiyorum sonradan pişman olursun bence..
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  8. #8
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motosikleti
    Burgman AN 400
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor da senin adına faturalı olmalı. Projeye gerek olduğunu sanmıyorum. "Motor değişti ,yeni motor numarası bu, bu da faturası, montajını da kendim yaptım " diye götürüp muayene ettirebilirsin bence. O marka motosikletin orjinal motorunun hangisi olduğunu nereden bilecekler ?
    Sen öyle san
    Keşke öyle olsaydı ama olmuyor işte..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  9. #9
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @babaçi
    motor numarası tutmalı... motor numarasını kontrol eden biri olduğunda ruhsattakiyle farklı olursa sorun çıkacaktır..

    @asivezor
    hocam doyamadım demişsin güzel tamam bunu anlarım o motorlar oldukça güzel doyulacak makınalar değil..
    ama sen motorunu 4 zamanlı yaparsan ne seriliği kalır ne de zevki (kanımca)
    yapma değmez olmaz demiyorum sonradan pişman olursun bence..
    serilik olarak pek bişe farketmez. çünkü paralel 2 silindirli 5 vitesli bir choope motoru düşünmüştüm şaseye uydurmak hem kolay olur hem elektrikli kikc start olur motor hemde 20 hp güç zaten kendi orjinal motoru 23 hp 3 hp lik güç farkı önemli degil. 5. vitesin verecegi rahatlık yüksek hızlardaki vibrasyonu iyi bir ayarlamayla yok edecektir çünkü bu motoru kullanan arkadaşlar bilirler 100 ün üzerine çıktıgında sarsıntı çok oluyor orjinal motoruyla.

    zaten sorunum serilik felan degil ruhsata işletebilirmiyim bu motoru ve bana maliyeti ne olur. evrak işlerinin.

  10. #10
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    evet arkadaşlar bu konuda görüş bildirecek deniyimli arkadaşların topik gözünden kaçmış sanırım. her türlü fikre açıgım.,

    ne demişler akıl akıldan üstündür

  11. #11
    TuğrulÖzbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    ruhasata işlenebilir.
    yeni takılacak olan motorun faturası ve motor tadilat projesi çizilmesi gerekir.
    aynı zamanda muayane ücreti ve iki ruhsatın değişmesi lazım
    proje 150 - 200 TL
    Ek-1 20 TL (takipçilerde, şöförler odasından daha iyi olur)
    muayene 63,72 TL (muayene süren geçmemiş ise, geçmişse her ay için 3,20 TL üzerine eklenecek)
    Ruhsat için 70 - 100 TL
    imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz

  12. #12
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    2013 KTM duke 200-2012 CBF 150
    Alıntı hurricane_cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @babaçi
    motor numarası tutmalı... motor numarasını kontrol eden biri olduğunda ruhsattakiyle farklı olursa sorun çıkacaktır..

    @asivezor
    hocam doyamadım demişsin güzel tamam bunu anlarım o motorlar oldukça güzel doyulacak makınalar değil..
    ama sen motorunu 4 zamanlı yaparsan ne seriliği kalır ne de zevki (kanımca)
    yapma değmez olmaz demiyorum sonradan pişman olursun bence..
    sana tamamen katılıyorum arkadaşım.

    ama ilaki yapacam dersen zaten çin malı bir motor takmaya düşünüyon hiçte randıman alamassın.
    ilk problem javalar zinciri sağa taraftadır dolayısıyla arka çatal da buna göre uyarlıdır takacağın motor soldan zincirli olmaz diye bişey yok ama çok uğraşırsın ve maliyeti çok olur.
    ikincisi komple elektrik tesisatını değişmen gerekiyo yani takacağın motorun tesisatını döşemen gerekiyo yoksam çalıştırımazsın javanın elektrik tesisatı dört zamanlıya göre çok farklı çalışıyo yani onun tesisatından sadece aydınlatmayla ilgili kısmı kulanabilirsin ki onuda ayırıp diyerine uyarlamak çok fazla elektrik bilgisi ve beceri ister.
    diyer sorunda vibrasyon olucak kulanmak istediğin motor çok vibrasyonlıdur ki javaya monte etiğinde zaten yine direk şaseye bağalam zorunda kalıcan buda vibrasyonu direkmen her tarafa yayılması demek.
    tüm bunları halederim dersen ve sabırla beklerim diyosan olur tabiki ama dedğim gibi çok fazla işçilik ve maliyetli olur ve her şeye rağamen yaparsın ama binince orjinal halindeyken aldığın zevki alamasın emin ol çünkü en başta seriliği kalmaz vites araları kısa olur ve javanın en zevkli tarafı olan viteslerin uzamasını bidaha hiç hisedemessin.
    yapılmaz bişey yok yeterki istek ve sponsor olsun sana şimdiden başarılar
    Hayat ENDURO yla başlar
    ENDURO yla devam eder
    ENDURO yla biter.

  13. #13
    hurricane_cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2007
    Şehir
    ίϨтάήϐυL-κdκγ-ќzLтρяκ
    Motosikleti
    Araç çok ama YaYa :)
    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serilik olarak pek bişe farketmez. çünkü paralel 2 silindirli 5 vitesli bir choope motoru düşünmüştüm şaseye uydurmak hem kolay olur hem elektrikli kikc start olur motor hemde 20 hp güç zaten kendi orjinal motoru 23 hp 3 hp lik güç farkı önemli degil. 5. vitesin verecegi rahatlık yüksek hızlardaki vibrasyonu iyi bir ayarlamayla yok edecektir çünkü bu motoru kullanan arkadaşlar bilirler 100 ün üzerine çıktıgında sarsıntı çok oluyor orjinal motoruyla.

    zaten sorunum serilik felan degil ruhsata işletebilirmiyim bu motoru ve bana maliyeti ne olur. evrak işlerinin.
    3 hp fark deyıp geçme.. biri 2 zamanlı biri 4 zamanlı oldukça farklıdır emrah abi açıklasın istersen...
    Ϝίάт dѳϐLѳ Ί.Ҙ мυLтίjέт || üstü kapalı hayabusa ||

  14. #14
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı TuğrulÖzbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ruhasata işlenebilir.
    yeni takılacak olan motorun faturası ve motor tadilat projesi çizilmesi gerekir.
    aynı zamanda muayane ücreti ve iki ruhsatın değişmesi lazım
    proje 150 - 200 TL
    Ek-1 20 TL (takipçilerde, şöförler odasından daha iyi olur)
    muayene 63,72 TL (muayene süren geçmemiş ise, geçmişse her ay için 3,20 TL üzerine eklenecek)
    Ruhsat için 70 - 100 TL
    vermiş oldugun bilgiler için teşekkür ederim.

    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana tamamen katılıyorum arkadaşım.

    ama ilaki yapacam dersen zaten çin malı bir motor takmaya düşünüyon hiçte randıman alamassın.
    ilk problem javalar zinciri sağa taraftadır dolayısıyla arka çatal da buna göre uyarlıdır takacağın motor soldan zincirli olmaz diye bişey yok ama çok uğraşırsın ve maliyeti çok olur.
    ikincisi komple elektrik tesisatını değişmen gerekiyo yani takacağın motorun tesisatını döşemen gerekiyo yoksam çalıştırımazsın javanın elektrik tesisatı dört zamanlıya göre çok farklı çalışıyo yani onun tesisatından sadece aydınlatmayla ilgili kısmı kulanabilirsin ki onuda ayırıp diyerine uyarlamak çok fazla elektrik bilgisi ve beceri ister.
    diyer sorunda vibrasyon olucak kulanmak istediğin motor çok vibrasyonlıdur ki javaya monte etiğinde zaten yine direk şaseye bağalam zorunda kalıcan buda vibrasyonu direkmen her tarafa yayılması demek.
    tüm bunları halederim dersen ve sabırla beklerim diyosan olur tabiki ama dedğim gibi çok fazla işçilik ve maliyetli olur ve her şeye rağamen yaparsın ama binince orjinal halindeyken aldığın zevki alamasın emin ol çünkü en başta seriliği kalmaz vites araları kısa olur ve javanın en zevkli tarafı olan viteslerin uzamasını bidaha hiç hisedemessin.
    yapılmaz bişey yok yeterki istek ve sponsor olsun sana şimdiden başarılar
    aslında elektrik tesisatı olayını hiç düşünmemiştim ama ayarlanabilir bi şekilde çünkü motosiklet araba gibi çok fazla teferruatlı degil. motor konusunda haklısın çin malı makinalar vibrasyonlu aslıda bütçe olsa üst sınıf bir gs 500 motoru yada er-5 motoru makina için daha iyi olur ama sıfır motor blogu almak çok pahalıya malolur çıkma bir motor bulmak ise hem zor hemde pek güvenilmez.

    farklı önerileriniizi bekliyorum aslında yakıt sarfiyatını daha farklı yöntemler uygulayarak düşürülebilir. ama makina yaglı benzin kullanmakta günümüz şartlarında oldukça rahatsız edici bir durum.
    Konu asivezor tarafından değiştirilmiştir. (27 Haziran 2009 saat 21:43)

  15. #15
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı asivezor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vermiş oldugun bilgiler için teşekkür ederim.



    aslında elektrik tesisatı olayını hiç düşünmemiştim ama ayarlanabilir bi şekilde çünkü motosiklet araba gibi çok fazla teferruatlı degil. motor konusunda haklısın çin malı makinalar vibrasyonlu aslıda bütçe olsa üst sınıf bir gs 500 motoru yada er-5 motoru makina için daha iyi olur ama sıfır motor blogu almak çok pahalıya malolur çıkma bir motor bulmak ise hem zor hemde pek güvenilmez.

    farklı önerileriniizi bekliyorum aslında yakıt sarfiyatını daha farklı yöntemler uygulayarak düşürülebilir. ama makina yaglı benzin kullanmakta günümüz şartlarında oldukça rahatsız edici bir durum.
    çin malı motor alacagın paraya gidip cin malı kısa bir chooper alıp da deposunu, jantları, çatalı, koltugu ne bileyim ön farını falan jawayla değiştirmek dedigin işi yapmaktan daha kolay geliyor kulaga

  16. #16
    cagri_5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    YZF R6
    slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje

  17. #17
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motosikleti
    Burgman AN 400
    Alıntı cagri_5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje
    Bi akıllı senmisin
    Anlamıycaklar dimi motor numarası çakıldığını
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  18. #18
    cagri_5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    YZF R6
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bi akıllı senmisin
    Anlamıycaklar dimi motor numarası çakıldığını
    bu numarayı trafikte caktırabilirsin akıllılıkla alakası yok sen mı akıllısın daha önce cup motosiklete yaptırdık ve muaynede sorun olmadı

  19. #19
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motosikleti
    Burgman AN 400
    Alıntı cagri_5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu numarayı trafikte caktırabilirsin akıllılıkla alakası yok sen mı akıllısın daha önce cup motosiklete yaptırdık ve muaynede sorun olmadı
    Aynı motorun aynı bloğunu fabrikadan temin edip onaylatarak numarayı yazdırabilirsin.
    Farklı şaseye farklı motor koymak için bisürü plan proje gerekiyor..
    Ben yapmadım mı sanıyorsun?
    Aprilia Rs50 üzerine Yamaha rx motoru koymuştum..
    Bütün günümü sanayide geçirdiğim halde neden gidip numarayı taşlatıp yeniden çaktırmadım acaba tornacıya neyse bunu geçtim..
    Yukarıda yazdığın mesajda sanayide bir tornacıya git diye akıl veriyorsun
    Neden farklı şeyler olunca kıvırma hissi duyuluyor anlamış değilim..
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  20. #20
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    Alıntı cagri_5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm böyle bir proje düşünüyorsan pert veya sıfır toplattığın motor bloğunu çatıya bindirmelisin biniş yerleri falan hazır olmalı sonra motorun üstündeki markayı macun zımpara boya sildir üstüne jawa yazdır motor bloğundaki numaraları sildir. tanıdığın falan warsa sanayide tornacı vs numaraları ruhsattakine göre çaktır muayneden falan motoru geçirirken markası üstünde jawa yazıcak numaralar kontrol edilirken motor bloğuna baktıkları zaman ruhsattakinin aynısı yazıyor olacak böylece sorun kalmayacak kolay gelsin güzel proje
    fikrin için teşekkürler ama malesef senin dediğin gibi olmaz küçük bi yerde yaşasam belki durumu kurtarırız ama koca antalyad bu şekilde sahtecilik yaparsan yakalandıgında o motorun gidecegi yer mezaarlıktır ve asla çıkaramazsın. daha önce motor numarasını degiştirmiştim ama degiştirilen motor peugeot bir mopete aitti. bilen arkadaşlar silindir üst kapagın üzerinde çakılıdır motor numarası. sonuçta yeni bir üst kapak alıp çaktırmıştım. ama muayinede uzman kadro ile çalışılıyor adamlar bilmiyormu jawanın böyle bir motoru olmadıgını. sonuç olarak pek akla mantıga uygun degil.
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler