Anket: Sizce mogli bu işi becerebilecek mi?
- Katılımcı sayısı
- 111. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Bence becerebilir. Sonunda da güzel bir motora kavuşur.
-
Hiç sanmıyorum. Güzelim motoru da boşuna dağıttı.
-
Bir yere kadar getirse bile istediği gibi olmaz.
-
Bence motoru dağıttıyla kalır.
-
Ohoo bunu yer üstüne bir de trike yapar bu hırsla.
Bobber yapmaya kalkışsam yardım eder misiniz?
-
23 Haziran 2009, 22:51
#1
Merhabalar...
Bu açtığım ilk konu yaklaşık 3 yıldır siteyi takip ediyorum ama ne kısa bir süre öncesine kadar yazma gereği duydum ne de bu ana kadar başlık açma gereği...
Umarım daha önce deneyip deneyim kazananlar vardır ve bana yardımcı olurlar.
Uzun zamandır kafamı kurcalayan bir projem var. Elimde bu haliyle kullanmak istemediğim ama satmaya da kıyamadığım 150cc, 13 bg, hava soğutmalı, 5 vitesli, çan çin çon bir cross var. Ben bu vefakar motorumu (Kamuran olur kendileri) kullanarak gari bir alet yapmak istiyorum. Aklıma ilk gelen 3 tekerlekli bir motor ya da bobber yapmak oldu. Sizce bunlardan herhangi birini 500 lira bütçeyle becerebilir miyim? Genel olarak bobber projelerini incelediğimde aklıma ilk gelen "Ben bu motoru nasıl bu kadar alçaltacağım?" oldu. Çünkü zaten önceden motorumu yükseltebilmek için epey uğraşmıştım ve şu anda hakkaten yüksek.
Hadi kestik biçtik alçalttık diyelim. Bu durumda kolay gei kalan şeyler de acaba 3 tekerlekli bir şey mi yapsam? Onu becerebilir miyim? Bana yardımı dokunacak birileri var mı acep? Hiç denediniz mi daha önce?
3 tekerlekli (ön tek arça çift düşünüyorum) bir şey yaparsam çok daha eğlenirim gibi, ama onda da diferansiyel olmayacağından virajlarda çok sorun yaratır mı? Diferansiyel baya pahaıya gelir diye düşünüyorum bilmem yanılıyor muyum?
Ya bir yardım edin yol göterin de ben de benzin döküp yakmaktan kurtulayım şu aletten ...
Şimdiden yardım eden ya da etmeye çalışan herkese teşekkürler.
NOT: Bu konuda hiçbir bilginiz ya da tecrübeniz olmasa bile aklınıza gelenleri paylaşmaktan ya da fantezi sınırlarınızı sergilemekten korkmayın.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
Reklamlar
-
23 Haziran 2009, 23:02
#2
yanlış anlamazsan bişey sorcam bobber ne ne işe yarar bilmediğim için sordum dalga geçmiyorum yani yanlış anlama
-
23 Haziran 2009, 23:06
#3
bobber mutevazi bir modifiye kulturudur motorun fazlalıklarını sokerek trike motor dan daha hesaplı bır calısma yurutebılırsın motorunun resmını koyarsan yardımcı olmaya calısırım
-
23 Haziran 2009, 23:13
#4
izmit gibi mükemmel bi memelekette isen oradaki sanayideki ustalar senin işine çok güzel yarayabilir düşüncesindeyim.. ama çan çin çon ise hic uğgraşma derim..
[B]:bounce: [COLOR="Red"]Ne Mutlu Türküm Diyene[/COLOR] :bounce: [/B]
-
23 Haziran 2009, 23:42
#5
-
23 Haziran 2009, 23:45
#6
ok şimdi o grenajları sokecez :D
birazdan detaylı yazıcam...
-
23 Haziran 2009, 23:45
#7
Şimdi sorarım size... Nasıl birşey yapılmalı?
Bugün ufaktan söktüm sağını solunu fikir edinebilmek adına bakın şöyle bir manzara çıktı ortaya;
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
23 Haziran 2009, 23:46
#8
çok güzel görünüyor bu motor yaw ! birşey yapmayın buna kıymayın bence
-
23 Haziran 2009, 23:46
#9
ya yanlış anlamayın da internette bobber die bakınca pek bi crossla olcak gibi gelmedi bana bence sen en iyisi bu küheylana sole kalınndan öne arkaya yol lastiği tak düz maviye boya koruma demiri gibi demirlerinide çıkar ole bi şekil yap çok daha güzel durr bence
-
23 Haziran 2009, 23:47
#10
abowww birşey yapılmaya başlanmış bile kolay gelsin
-
23 Haziran 2009, 23:52
#11
Ya aslında dediğiniz gibi sanki olmayacak gibi duruyor ilk bakışta ama sonuçta bobber dediğimiz şey elde olanla abidik gubidik ama el emeği birşeyler çıkarmak ortaya. Sonuçta yapacağım alette benim emeğim olacak ve ben ondan cross tadı beklemeyeceğim hiçbir zaman... Bu durumda beklentilerimi karşılar. Ama bu alete bu şekilde binerken cross kokusu geliyor insanın burnuna ve dayanamıyor sonra da her gün tamirciye uğramak zorunda kalıyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 PM ----------
berk_cglr adlı üyeden alıntı
ya yanlış anlamayın da internette bobber die bakınca pek bi crossla olcak gibi gelmedi bana bence sen en iyisi bu küheylana sole kalınndan öne arkaya yol lastiği tak düz maviye boya koruma demiri gibi demirlerinide çıkar ole bi şekil yap
çok daha güzel durr bence
Olacak olacak... Daha dur sen... Ben tam bir girişirsem bir sanat eseri olmasa da ortaya çok zevkli bir alet çıkarabileceğimi umuyorum.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
23 Haziran 2009, 23:57
#12
valla her inşallah herşey istediğin gibi olur dostum çok merak ettim nasıl bişey olcak diye senden özel ricam gelişmeleri resimlerle desteklersen çok sevinirim aşırı merak ettim severim modifiye olayını falan hadi kolay gelsin (takip ediceğim çok ilgimi çekti çünkü)
-
23 Haziran 2009, 23:58
#13
şimdi,
grenajları sokmen ıyı olmus fıkır edınmek acısından motorun arka kısmındakı canta vs takmak ıcın olan parcayı ve stobuda o kucuk mavı plastıkle bırlıkte alırsan arka taraf tamamdır
on tarafta da masanın yanında saglı sollu plastıkler var onlardan kurtul
gostergelerden ve on fardan kurtul on camurluktan kurtul...
sonra one klasık bır cruiser farı...
arkaya teklı saga sola veya ortaya koyulacak oldtimer bır stop
grenajları sokukkenkı halının daha cok fotosu lazım pc basından da ne zormus bu ıslemlerı anlatmak
sımdı abıcım nasıl alcaltacagın hakkında cross motorla ılgılı bır fıkrım yok ama arkayı sonuna kadar yapıstırmalısın kı "cross motordan da bobber olur" sav ını dogrulayalım
bu arada enduro,super sport,naked,touring gibi makınalardan da cok basarılı bobberlar ımal edıldı ancak bu kulturde en populer olan motor turlerı oldtimer triumph,bsa,nsu,ajs,bmw,royal enfield gıbı makınalar ıle cruiser lar...
motordakı oturus pozısyonunu olabıldıgınce asagıya cekmeye bak...
sonra ön gidona el atarız
msn kullanıyorsan oradan yardımcı olayım burdan sıyırma noktasına geldım cunku
-
24 Haziran 2009, 01:15
#14
Teşekkürler. Yarın vakit ayıramayacağım ama haftasonuna kadar dediklerinizi yapacağım. Tekrar fotoğraf yüklerim yaptıktan sonra.
Sanırım olacak bu iş...
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
24 Haziran 2009, 01:17
#15
tamam, breaker0701@hotmail.com dan da ulasabılırsın bana kolay gelsin...
-
24 Haziran 2009, 09:29
#16
tarz biraz bobbera uzak olduğundan şaseyle bayağı uğraşmak gerekiyor bobber a çevirmek için. trike yapmana karşıyım sebebi ise o hacimdeki bir motor o sistemi kaldıramayabilir. Sanıyorum bana yakınsın istersen görüşelim yaptığımız çalışmayı sana göstereyim ve senin alete yakından bakalım. Benim üzerinde çalıştığım bobber ı sana gösteririm. Ben gebze de ikamet ediyorum.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
24 Haziran 2009, 10:14
#17
herkes bobber yapma peşinde, motorlar alçalacakmış. işi bilenler bir yardım etsede benim şu 125 cc mondi uag mi krosumsu yapsak ,yükseltsek .şaka değil ciddiyim yokmu yardım edecek arkadaş.????Boyun uzun motor küçük kaldı....!
-
24 Haziran 2009, 10:47
#18
mototurkiye.com forumlarında mohican adında bir arkadaş mct 250 den kendisine sürer bir bobber yapmış, ona ulaşmanı öneririm...
"in the land of the blind, one eyed is the king..."
-
24 Haziran 2009, 22:53
#19
-
24 Haziran 2009, 23:08
#20
Arkadaşlar merak ettğim herkeste bir bobber yapma aşkı başlamış. Bu bobber'ın faydası nedir, ne işe yarar? Daha mı hızlı gider, daha mı konforludur, daha mı kolay sürülür? Birisi bizi bu konuda aydınlatsa sevinirim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler