kanuni enduro kullanıcıları bilgi paylaşım forumu...
-
kanuni enduro kullanıcısı olarak 2 yılı yaz kış motorsikletimi her koşulda kullanarak devirmiş bulunuyorum. bilgilerimi ve çözümlerimi bu motoru yeni almış kulanıcılarla ve bu modeli almayı düşünen arkadaşlarla paylaşmak istedim.
ön fren diski çapı 265 mm disk çapı 4Mm.dir.alt fren hamili balata yuvası mondial km100 ve bisan lifanla benzer özellikler taıdığı için herhangibir motorcuda bu disk balatalarının ölçülerinde balatalar var.yalnız karbon fiber karşımı kanuni enduronunkinde daha yumuşak.bu yüzden aman diyorum değiştirirken orjinal balatasını taktırın bayisinden sipariş vererekte alabilirsiniz.çin benzeri balatalar çok sert fren mesafesini uzatmakla beraber fren diskinizide çok kısa sürede aşındırabiliyor.deneyerek test edilmiştir.
hava filtresine gelince yamaha bsw filtresini oturtup yanlarda kalan kısımlarını kesebilirsiniz.
debriyaj balatasını çok uzaklarda aramanıza gerek yok piyasada çok bulunan seyhan 150_kanuni racer oluyor.
arka fren balatasına gelince aynısını takıyorum diye bitmeye yüz tutmuş balatayı götürdüğünüzde size genişik ölçüsü aynı olan mondial kt veya mz yada seyhan 150 tambur balatası verebilirler.onuda ön balata gibi orjinalini takıyoruz.diğerlerinin en ölçüleri aynı olmasına rağmen balata kalınlıkları daha az yani atmbur içinde boşluk kalıyo tam oturmadığı gibi kaliteside yetersiz orjinal balata yağmurda şişmezken diğerleri şişiyor.ve arka frenlemelerde lastiği kitliyorlar.kesinlikle orjinal balata kullanın.bende ilk başta farkı anlayamadım balatayı taktıktan 20 dakika sonra ses gelmeye başladı tamburdan söküp baktığımda balatanın yuvasından çıkarak sağa sola çarparak parçalandığını fark ettim.servisi de olsa orjinalini talep edin diğerleri ucuz olduğu için takabiliyorlar.
ön amortisör yağını arazi yapmasanız dahi senede bir değiştirmenizi tavsiye ederim.alır almaz 5 tlye ülker piastik üretmeye başladı amortisör körüğü alıp amortisörlerinizin keçelerinizin ömrüne ömür katmak için taktırabilirsiniz.üstten su almaması içinde hırdavatçılarada satılan aliminyum kelepçe işinizi fazlasıyla görecektir.ikisi 1tl.
tek amortisör için amortisör yağ oranı 350ml.dir..
kesinlikle diğer yağları değil amortisörler için üretilmiş yağlardan alıp kullanınız.zamanında değişimler amortisörünüzün içinde oluşabilecek krozyonun ve paslanmanın önüne geçecektir.
ortalama motorsiklet benzin fiyatı 3 tl iken 105 bin tl eski paraya göre yakmaktadır.hart ve şehir içi şehir dışında 95 bin yine eski paraya göre yakmaktadır.4000 km den sonra bu oranlara bakarak gerekli ayarlamaları yaptırabilirsiniz.
eksoz paslanması için sanayi sitelerinde satılan yanmaz siyah boya alabilirsiniz.henkel ve akçalı kaliteli boyalardır.15_20tl arası satılıyor.bir sprey boya ile 2 sefer boyayabilirsiniz.
zincir 128 bakla çekstavak mz zincirleri veya oring zincirde alıp takabilirsiniz.7,5 tlden 250 tlye kadar var.sert kullanım da 12000 gibi değiştirmek gerekiyor.hertarafına çamur sıçratan tüm endurolarda olduğu gibi belli aralıklarda zincirinizi gaz yağıyla ve boya fırçasıyla temizleyip 80_90 motor yağıyla yağlamanızı öneririm.gresler taşı ve tozu tortu olarak biriktirip.dişli zincirinizi aşındırıyor.
plastik grenajlarınıza silikonlu ciladan yıkıyarak uygularsanız sıcak havalarda güneşte esnek Pilastiğin açılıp boya çatlamalarına sebeb olmasını engellersiniz.ve renk solmalarınıda.
iç lastiği çok kalın belki bu yüzden patladığında yama tutmuyor.yeni iç lastiklerde 50 tl olduğunu düşünürsek çevrenizde bulunan tır iç lastiği tamir eden yerlerden birine giderek; yanlız yanınızda eski bir motorsiklet iç lastiğide götürün kauçuklu ütüde pres yapılarak yama yaptırırsanız oluyor.
http://www.kanuni.com.tr/tr/modeller...i/1_mavi_b.jpg
Reklamlar
-
Peki motorun performansı nasıldı iyi yanları kötü yanları?
-
hocam herkesin motoru kendine güzeldir.sana şunu söylesem herşeyi anlatır sanıyorum.ben en az bu motoru 5 yıl daha kullanmayı düşünüyorum.Buda artılarını tabiki ön plana çıkarıyor.ama benim çok şaşırdığım konu ise bu motorsikletin neden hakettiği satışa ulaşamadığı.
-
böyle bir forum actıgın için öncelikle tşk ederim.
bende kanuni enduro kullanıcısıyım motosikletimden şimdilik memnunum tek sıkıntı arka fren biraz zayıf kalıyo asfaltta mecbur biraz yüklenmek gerekiyor fren pedalına
-
Hocam ben enduro olarak cbf150 kullandım.O motor enduromuydu derseniz.Evet tam bir endurodur.Benim girmediğim dağ yolu köstebek çukuru kalmadı.Asfalt olmayan her yolda denedim.Yolda su birikintisi vardı tarlaya girdim.Amortisörler bir kere bile tık demedi.Lastik patladı.Tubless lastik olduğu için yolda bırakmadı.Hemen inmedi.Yalnız bi kusuru varsa çamura girdiğimde ön çamurluk alçak olduğu için çamur birikmesi oluyo.Ön tekerlek zor dönmeye başlıyo.
Öyle 4.000 kilometrede şurasını değiştirin.10.000 kilometrede burasını değiştirin diye bişey yok.Alın CBF150'yi 100.000 kilometre hiçbir yerini değiştirmeden kullanın.Hiç korkmadan dağa bayıra vurun.Tık demez bu motor.Üstelik kanuniden az daha pahalı.
Herkese hayırlı sürüşler....
-
motorsikletin kaç km'de bilmiyorum ama zamanla balatanın kendisine yer açana kadar bu biraz böyle hissiz frenleme yapacak daha sonra düzeliyor merak etcek bir şey yok ilk zamanlar aynı sorunu bende yaşamıştım balatanın öpüşen yerlerini kontrol etmeme rağmen bir sorunla karşılaşmadım.zımparalayıp taktım.sonra kendiliğinden düzeldi.
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
motorsikletin kaç km'de bilmiyorum ama zamanla balatanın kendisine yer açana kadar bu biraz böyle hissiz frenleme yapacak daha sonra düzeliyor merak etcek bir şey yok ilk zamanlar aynı sorunu bende yaşamıştım balatanın öpüşen yerlerini kontrol etmeme rağmen bir sorunla karşılaşmadım.zımparalayıp taktım.sonra kendiliğinden düzeldi.
motosiklet şuan 1500 km de
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
arkadaşım biz enduro kullanıyoruz.senin motorsikletin güzel ama dağlarda dikkat et yuvarlanırsın.
Yok arkadaşım cbf150 ile hiçbişey olmaz.Ön far koruma demiri de taktın mı düşse bile bişey olmaz.Taş gibi motordur cbf150.Bi ara cbf150 grubuyla enduro gezisi planlayın.Çamura girmedikten sonra geride kalmaz hiçbiri.
-
kingman arkadaşım cbf 150 hiç bir zaman enduro olmadı.enduro motorların özellikleri farklıdır sen ybr'le falan karşılaştır.ayrıca böyle arazi falan fazla girersen 100000den önce değiştireceksin parçaları gibi geliyo bana.lastiğin patladığında seni tamirciye kadar idare etmişse şehre yakın tarlalardasın anladığım kadarıyla.
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
hocam herkesin motoru kendine güzeldir.sana şunu söylesem herşeyi anlatır sanıyorum.ben en az bu motoru 5 yıl daha kullanmayı düşünüyorum.Buda artılarını tabiki ön plana çıkarıyor.ama benim çok şaşırdığım konu ise bu motorsikletin neden hakettiği satışa ulaşamadığı.
Bana göre şu anda kanuninin en iyi motoru yanlız teknik verilerde arka frenin kampana olduğu yazıyor fotoğraflarda disk gibi gördüm yanılıyormuyum.
-
arkadaşımda var bir sefer yattı motorla kafa grenajını değiştirdi kırıldığı için parça ücreti.300 tl 100 işçilik verdi.bende daha kötü kaydım ama hiçbir şey olmadı.aynı sorun bende olsa 70 tl.aradaki fark bu.işçilik yok bayisinden alıp takabiliyorum.
-
kingman30 adlı üyeden alıntı
Yok arkadaşım cbf150 ile hiçbişey olmaz.Ön far koruma demiri de taktın mı düşse bile bişey olmaz.Taş gibi motordur cbf150.Bi ara cbf150 grubuyla enduro gezisi planlayın.Çamura girmedikten sonra geride kalmaz hiçbiri.
arkadaşım forum kanuni enduro bilgi paylaşım formu.burada cbf150 ile enduro kıyaslamıyoruz.tmm sende girmişindir araziye ama 1 girersin 2 girersin üçüncüde dikket et motosikletin sagı solu kırılmasın cünkü cbf150 enduro degil
-
evet arka fren disk olarak tasarlanmış.ilk prototipte fotolardada öyle ama arka fren kilitlenmesi olmasın diye,arge tarafından değiştirilmiş olabilir.çünkü ilk motorsikleti yurt dışı getirdiler.yanlış hatırlamıyorsam enduroyu italyada çizdirmişler.
-
titanxxx adlı üyeden alıntı
arkadaşım forum kanuni enduro bilgi paylaşım formu.burada cbf150 ile enduro kıyaslamıyoruz.tmm sende girmişindir araziye ama 1 girersin 2 girersin üçüncüde dikket et motosikletin sagı solu kırılmasın cünkü cbf150 enduro degil
Arkadaşım maksadım konuyu bulandırmak değil.Sadece fikrimi belirttim.Ancak şunu söyliyim.Ben araziye ne 1 ne 2 , kaç kere girdim bi bilsen.Traktörün bile gidemiyeceği yollarda kullandım.Sağı solu nereye kırılacak.En ufak çizik bile yok.Taş gibi motor.Herkese tavsiye ederim cbf150'yi.
-
o zaman ayrı bir yerde forum aç özelliklerini yaz hatta endurocu.comda enduroculara yaz cbf 150 endurodur diye.aldığın cevaplara ben daha sonra bakarım.ok.
-
ozanzumrut adlı üyeden alıntı
evet arka fren disk olarak tasarlanmış.ilk prototipte fotolardada öyle ama arka fren kilitlenmesi olmasın diye,arge tarafından değiştirilmiş olabilir.çünkü ilk motorsikleti yurt dışı getirdiler.yanlış hatırlamıyorsam enduroyu italyada çizdirmişler.
Yani arka fren kampana dimi.
Birde birşey merak ediyorum motor nasıl sorun çıkartıyormu.
Ve titreşim nasıl yani az da olsa uzun yola gidermi? Resimlerinide paylaşında görelim şunun kullanıcı fotolarını.
-
-
O şekilde resimleri göremeyiz ki. imageste linkle ordan foruma yolla.
-
motorsikletim 20000km yaptım.3sefer ön balata değiştirdim.orjinal balata 10tl kendim değiştiriyorum.arka balata bitmek üzere,far ampulü 3 sefer değiştirdim 4,5 tl *13,5tl.hava filtresi 1 sefer değişti 5 tl.zincir çekostavak aldım 12000de 20 tl.başka değişen parçası yok.titreşim ilk 4000km ye kadar var daha sonra bayağı düşüyor.kabuledilebilir seviyede.amortisör yağını kendim değiştirdim 2kutusu 1 lt 20 tl.motor bloğunun keçelerinde çinlilerde alışık olduğunuz yağdan eser yok.bujiyi 3000de bir değiştiririm.3tl ngk d8ea.
kanuni sitesinde benzin deposunu 8 lt yazıyor daha önceki modellerde yani benim depo 12 lt.yeni alan arkadaşlar sizin 12mi 8 mi yoksa yanlışmı yazmışlar.
-
Vay canına abi 20000 yapmışsın demekki sağlam makine hem fazla sorunda çıkartmamış peki çekişi nasıl 200cc'ye göre beygiri biraz düşük deniyor güçlümü?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)