Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

#tvs Apache Rodaj Yardımm!#

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    2008 TVS Apache
    MERHABA ARKADAŞLAR BEN BU GÜN TVS APACHE ALDM MOTORM DAHA 6KM DE DİREK GARAJA KOYDM.
    YRN MOTORA BİNMEYE BAŞLICAĞIM BU BENİM İLK 0 ALDIĞIM MOTORUM.
    RODAJ HAKKINDA HİÇ BİR BİLGİM YOK KAÇ KM BOYUNCA KAÇ DEVİRİ GEÇMEMEM LAZM MOTOR 9 BİNDE REDLINE GİRİYOR BEN EVE GELENE KADAR 4BİN RPMİ GEÇMEDİM.
    BNA DETATLI BİR BİLGİ VEREBİLİRSENİZ UYMAYA ÇALIŞACAĞM.KAÇ DEVİRRİ GEÇMEMEM LAZM VE KAÇ KLOMETRE BOYUNCA?? YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM...


    ŞMDİDEN TEŞEKRLER


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    belirli bi devir olduğunu sanmıyorum yada varsada motordan motora değişir bilmiyorum ama tek bildiğim motoru 500kmye kadar devirli kullanmaman gerektiği yanlışsa bilen arkadaşlar düzeltir

    hayırlı olsun bu arada kazasız belasız

  3. #3
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Valla 1000 km dıkkatlı olursan motorun ıcın daha hayırlı olur..Motora oldugunca 2 kısı bınmemeye uzun sure yokus cıkartmamaya ust devırlerde kullanmamaya ayrıca sureklı aynı devırde de kullanmamaya dıkkat et aklıma gelenler bunlarr..Skuter desen daha yardımcı olurdum ama vıtes devır olayı vs oldugu ıcın tamda bılmıyorum..Ben benım skuter ıle 1000 km 50 km hızı gecmedım gectıgım cok nadır olmustur oda gerektıgı ıcın..Sımdı motor 21 bınde gayet saglıklı..
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Aralık 2007
    Şehir
    İzmit
    öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.. rodaja gelince motosikletini çok fazla hırpalamadan ve ezmeden normal kullan önemli olan ilk bakımları.. aman yağını falan zamanında değiştir.. ben 300 km de 600 km de ve 1000km de yağ deşimi yaptım benim apache ye ...

  5. #5

    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    2008 TVS Apache
    ilginiz ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim..
    dediklerinizi yapıcam.korgi senin söylediğin kmlerde yağımı değiştiricem.
    çok tşekürler

  6. #6
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Hayırlı olsun öncelikle."nitrious81" arkadaşımızın yazdıklarını uygulamınız yeterli sanırım...
    Saygılarımla...

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    hayırlı olsun..........motoru çok zorlamadan belli aralıklarla basarak kullan ... uzun süreli basma kafi........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #8
    crayzboyone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2006
    Arkadaşım öncelikle hayırlı olsun... İlk 1000 km bakımına kadar 4000&6000 devır arası sür. 1000 km kadar tek basına bınmeye calış. cok dık ve uzun rampalara tırmanmamaya bak. Sürekli aynı devırde gıtme 4000 ve 6000 devır arası gıt gel. İlk 300-400 km boyunca lastıklerıne hıc guvenme. motor yenı oldugu ıcın kaldırmakta zorluk cekersın depraj balatasının 200x300 km sonra rahat rahat surersın. bunları yapsan motoruna uzun uzun saglıklı bır sekılde bınersın... Lastiklerin havasını kontrol ettir. Birde yagına bı baktır derim...

  9. #9
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    hayırlı olsun dostum... günümüz teknolojisinde motor rodaj devri .. hemen hemen kalkmıştır.. yani dediklerim yanlış anlaşımlasın baştan söyliim..

    yeni nesil makinalar en ince ayrıntısına kadar cnc tezgahlarda lazerlerle su jetleriyle milimetrik kesilir. tümparçalar incelikle monte edilir..

    dikat edecegin önemli hususlar şunalr .. 1000 km boyunca motoru zorlamadan stabil bir şekilde kullanman... uzun yolda yapılan rodaj daha saglıklı olur..

    motorun rodajı her halukarda yapılır .. sonuçta binip kullanıyoruz önemli olan aktarma organlarının düzgün ve uyum içinde çalışması . buda demektirki vites geçişlerini dikkatli yapman gerekir. çok zor degil. ilk 400 500 km.. boyunca vitesleri zorlama . sonra sonra birinci vitesi ikinci vitesi ve digerlerini uzatarak kompresöre bırak
    sonra vitesleri sıralayıp düşür .. ama servis kitapçıgında ilk yag degişmini mutlaka km sinde yap..ve en kaliteli yagı kulanmaya özen göster.. makinanın yagı degiştikten sonra hızlanmaya başlayabilirsin .. şimdilik aklıma gelenler bunlar
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  10. #10
    Kumsal41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2008
    motorun 300 km gelene kadar 5000 deviri geçme
    fakat 300 geçtikten sonra yapıştır gitsin bişecik olmaz motorunu hantal alıştırma sonra 90 ı geçmiyo diye ağlarsın...
    Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...

  11. #11
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Motorun hantal alışması diye bir şey yoktur. Bahsettiğiniz şey bir canlı değil Makine'dir. Motorun parçalarının tümünün(!) birbirine alışması ilk 5000km (yanlış yazmadım) içerisinde gerçekleşir. Bu parçaların başlıcaları krank, piston, silindir, supaplar ve mekanizmaları, tüm yataklar ve özellikle vites kutusudur. Bu süreçte motorun ve yürüyen aksamın aşırı zorlanması motora ciddi zararlar verebilir. Bunun örnekleri uzun dönem testi yapılmış motorlarda görüldü. Motorun açılması diye tabir edilen şey özellikle geri teknoloji motorlarda daha birbirine alışmamış olan parçaların birbirine alışarak iç sürtünmenin azalarak motorun optimum boşluklarla rahat çalışmasıdır. Bu süreç yeni motorlarda da vardır ama daha yüksek teknoloji kullanıldığı için süreç daha kısa sürede gerçekleşir.

    Arkadaşın yapması gereken ilk 500km orta devrin üzerine çok gerekmedikçe çıkmamak. Sonraki 500km de ise orta devirlerin üstüne biraz çıkarak kullanabilir. Vitesler ve aktarma kullanıldıkça alışacaktır. 1000km de yağı ve yağ filtresini değiştirip motorun genel bir kontrolünden sonra rahatça kullanabilirsiniz. Bu süreç içerisinde motordan garip sesler ve değişik bazı titreşimler hissedilirse hemen motoru göstermenizi tavsiye ederim.

    İyi günler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #12

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    1000e kadar 5000deviri geçme yeter

  13. #13

    Üyelik
    27 Aralık 2008
    Arkadaş heralde rodajı bitirdi bol bol geziyor o günden sonra birdaha foruma uğramamış baksanıza kaza bela vermeden sürer inşallah.

  14. #14
    KID333 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    Beşiktas
    Motosikleti
    Kymco Xtown 125
    Alıntı korgii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.. rodaja gelince motosikletini çok fazla hırpalamadan ve ezmeden normal kullan önemli olan ilk bakımları.. aman yağını falan zamanında değiştir.. ben 300 km de 600 km de ve 1000km de yağ deşimi yaptım benim apache ye ...
    ben 1000 km içerisinde 3 kere yağ değişimini ilk defa duyuyorum sanırım gereksiz bir masraf olmuş , kesinlikle hiç bir zararı olcağını düşünmüyorum fakat bütçeye yazık gibi geldi.

  15. #15

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hantal alışması diye bir şey yoktur. Bahsettiğiniz şey bir canlı değil Makine'dir. Motorun parçalarının tümünün(!) birbirine alışması ilk 5000km (yanlış yazmadım) içerisinde gerçekleşir. Bu parçaların başlıcaları krank, piston, silindir, supaplar ve mekanizmaları, tüm yataklar ve özellikle vites kutusudur. Bu süreçte motorun ve yürüyen aksamın aşırı zorlanması motora ciddi zararlar verebilir. Bunun örnekleri uzun dönem testi yapılmış motorlarda görüldü. Motorun açılması diye tabir edilen şey özellikle geri teknoloji motorlarda daha birbirine alışmamış olan parçaların birbirine alışarak iç sürtünmenin azalarak motorun optimum boşluklarla rahat çalışmasıdır. Bu süreç yeni motorlarda da vardır ama daha yüksek teknoloji kullanıldığı için süreç daha kısa sürede gerçekleşir.

    Arkadaşın yapması gereken ilk 500km orta devrin üzerine çok gerekmedikçe çıkmamak. Sonraki 500km de ise orta devirlerin üstüne biraz çıkarak kullanabilir. Vitesler ve aktarma kullanıldıkça alışacaktır. 1000km de yağı ve yağ filtresini değiştirip motorun genel bir kontrolünden sonra rahatça kullanabilirsiniz. Bu süreç içerisinde motordan garip sesler ve değişik bazı titreşimler hissedilirse hemen motoru göstermenizi tavsiye ederim.

    İyi günler.
    Aynen katılıyorum Daha kestirme bir yol izleyerek arkadaşa kullanma klavuzunda yazılanı yapmasını tavsiye ediyorum.

  16. #16
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Alıntı KID333 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 1000 km içerisinde 3 kere yağ değişimini ilk defa duyuyorum sanırım gereksiz bir masraf olmuş , kesinlikle hiç bir zararı olcağını düşünmüyorum fakat bütçeye yazık gibi geldi.
    kesinlikle katılıyorum. Kitapçığında yazan ilk 500 de yağın değişmesi ve sonra 2500-3000 de bir değişmesi yağ ve filtrenin. Diğer türlüsü maddi külfettir.
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  17. #17

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin

    500-1000 km arası 7000rpm'i geçme

    1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme

    ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
    2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
    bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy

    Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.

    mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.
    KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
    BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)