#tvs Apache Rodaj Yardımm!#
-
MERHABA ARKADAŞLAR BEN BU GÜN TVS APACHE ALDM MOTORM DAHA 6KM DE DİREK GARAJA KOYDM.
YRN MOTORA BİNMEYE BAŞLICAĞIM BU BENİM İLK 0 ALDIĞIM MOTORUM.
RODAJ HAKKINDA HİÇ BİR BİLGİM YOK KAÇ KM BOYUNCA KAÇ DEVİRİ GEÇMEMEM LAZM MOTOR 9 BİNDE REDLINE GİRİYOR BEN EVE GELENE KADAR 4BİN RPMİ GEÇMEDİM.
BNA DETATLI BİR BİLGİ VEREBİLİRSENİZ UYMAYA ÇALIŞACAĞM.KAÇ DEVİRRİ GEÇMEMEM LAZM VE KAÇ KLOMETRE BOYUNCA?? YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM...
ŞMDİDEN TEŞEKRLER
Reklamlar
-
belirli bi devir olduğunu sanmıyorum yada varsada motordan motora değişir bilmiyorum ama tek bildiğim motoru 500kmye kadar devirli kullanmaman gerektiği yanlışsa bilen arkadaşlar düzeltir
hayırlı olsun bu arada kazasız belasız
-
Valla 1000 km dıkkatlı olursan motorun ıcın daha hayırlı olur..Motora oldugunca 2 kısı bınmemeye uzun sure yokus cıkartmamaya ust devırlerde kullanmamaya ayrıca sureklı aynı devırde de kullanmamaya dıkkat et aklıma gelenler bunlarr..Skuter desen daha yardımcı olurdum ama vıtes devır olayı vs oldugu ıcın tamda bılmıyorum..Ben benım skuter ıle 1000 km 50 km hızı gecmedım gectıgım cok nadır olmustur oda gerektıgı ıcın..Sımdı motor 21 bınde gayet saglıklı..
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.. rodaja gelince motosikletini çok fazla hırpalamadan ve ezmeden normal kullan önemli olan ilk bakımları.. aman yağını falan zamanında değiştir.. ben 300 km de 600 km de ve 1000km de yağ deşimi yaptım benim apache ye ...
-
ilginiz ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim..
dediklerinizi yapıcam.korgi senin söylediğin kmlerde yağımı değiştiricem.
çok tşekürler
-
Hayırlı olsun öncelikle."nitrious81" arkadaşımızın yazdıklarını uygulamınız yeterli sanırım...
-
hayırlı olsun..........motoru çok zorlamadan belli aralıklarla basarak kullan ... uzun süreli basma kafi........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Arkadaşım öncelikle hayırlı olsun... İlk 1000 km bakımına kadar 4000&6000 devır arası sür. 1000 km kadar tek basına bınmeye calış. cok dık ve uzun rampalara tırmanmamaya bak. Sürekli aynı devırde gıtme 4000 ve 6000 devır arası gıt gel. İlk 300-400 km boyunca lastıklerıne hıc guvenme. motor yenı oldugu ıcın kaldırmakta zorluk cekersın depraj balatasının 200x300 km sonra rahat rahat surersın. bunları yapsan motoruna uzun uzun saglıklı bır sekılde bınersın... Lastiklerin havasını kontrol ettir. Birde yagına bı baktır derim...
-
hayırlı olsun dostum... günümüz teknolojisinde motor rodaj devri .. hemen hemen kalkmıştır.. yani dediklerim yanlış anlaşımlasın baştan söyliim..
yeni nesil makinalar en ince ayrıntısına kadar cnc tezgahlarda lazerlerle su jetleriyle milimetrik kesilir. tümparçalar incelikle monte edilir..
dikat edecegin önemli hususlar şunalr .. 1000 km boyunca motoru zorlamadan stabil bir şekilde kullanman... uzun yolda yapılan rodaj daha saglıklı olur..
motorun rodajı her halukarda yapılır .. sonuçta binip kullanıyoruz önemli olan aktarma organlarının düzgün ve uyum içinde çalışması . buda demektirki vites geçişlerini dikkatli yapman gerekir. çok zor degil. ilk 400 500 km.. boyunca vitesleri zorlama . sonra sonra birinci vitesi ikinci vitesi ve digerlerini uzatarak kompresöre bırak
sonra vitesleri sıralayıp düşür .. ama servis kitapçıgında ilk yag degişmini mutlaka km sinde yap..ve en kaliteli yagı kulanmaya özen göster.. makinanın yagı degiştikten sonra hızlanmaya başlayabilirsin .. şimdilik aklıma gelenler bunlar
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
motorun 300 km gelene kadar 5000 deviri geçme
fakat 300 geçtikten sonra yapıştır gitsin bişecik olmaz motorunu hantal alıştırma sonra 90 ı geçmiyo diye ağlarsın...
Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...
-
Motorun hantal alışması diye bir şey yoktur. Bahsettiğiniz şey bir canlı değil Makine'dir. Motorun parçalarının tümünün(!) birbirine alışması ilk 5000km (yanlış yazmadım) içerisinde gerçekleşir. Bu parçaların başlıcaları krank, piston, silindir, supaplar ve mekanizmaları, tüm yataklar ve özellikle vites kutusudur. Bu süreçte motorun ve yürüyen aksamın aşırı zorlanması motora ciddi zararlar verebilir. Bunun örnekleri uzun dönem testi yapılmış motorlarda görüldü. Motorun açılması diye tabir edilen şey özellikle geri teknoloji motorlarda daha birbirine alışmamış olan parçaların birbirine alışarak iç sürtünmenin azalarak motorun optimum boşluklarla rahat çalışmasıdır. Bu süreç yeni motorlarda da vardır ama daha yüksek teknoloji kullanıldığı için süreç daha kısa sürede gerçekleşir.
Arkadaşın yapması gereken ilk 500km orta devrin üzerine çok gerekmedikçe çıkmamak. Sonraki 500km de ise orta devirlerin üstüne biraz çıkarak kullanabilir. Vitesler ve aktarma kullanıldıkça alışacaktır. 1000km de yağı ve yağ filtresini değiştirip motorun genel bir kontrolünden sonra rahatça kullanabilirsiniz. Bu süreç içerisinde motordan garip sesler ve değişik bazı titreşimler hissedilirse hemen motoru göstermenizi tavsiye ederim.
İyi günler.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
1000e kadar 5000deviri geçme yeter
-
Arkadaş heralde rodajı bitirdi bol bol geziyor o günden sonra birdaha foruma uğramamış baksanıza kaza bela vermeden sürer inşallah.
-
korgii adlı üyeden alıntı
öncelikle hayırlı olsun güle güle kullan.. rodaja gelince motosikletini çok fazla hırpalamadan ve ezmeden normal kullan önemli olan ilk bakımları.. aman yağını falan zamanında değiştir.. ben 300 km de 600 km de ve 1000km de yağ deşimi yaptım benim apache ye ...
ben 1000 km içerisinde 3 kere yağ değişimini ilk defa duyuyorum sanırım gereksiz bir masraf olmuş , kesinlikle hiç bir zararı olcağını düşünmüyorum fakat bütçeye yazık gibi geldi.
-
Makine adlı üyeden alıntı
Motorun hantal alışması diye bir şey yoktur. Bahsettiğiniz şey bir canlı değil Makine'dir. Motorun parçalarının tümünün(!) birbirine alışması ilk 5000km (yanlış yazmadım) içerisinde gerçekleşir. Bu parçaların başlıcaları krank, piston, silindir, supaplar ve mekanizmaları, tüm yataklar ve özellikle vites kutusudur. Bu süreçte motorun ve yürüyen aksamın aşırı zorlanması motora ciddi zararlar verebilir. Bunun örnekleri uzun dönem testi yapılmış motorlarda görüldü. Motorun açılması diye tabir edilen şey özellikle geri teknoloji motorlarda daha birbirine alışmamış olan parçaların birbirine alışarak iç sürtünmenin azalarak motorun optimum boşluklarla rahat çalışmasıdır. Bu süreç yeni motorlarda da vardır ama daha yüksek teknoloji kullanıldığı için süreç daha kısa sürede gerçekleşir.
Arkadaşın yapması gereken ilk 500km orta devrin üzerine çok gerekmedikçe çıkmamak. Sonraki 500km de ise orta devirlerin üstüne biraz çıkarak kullanabilir. Vitesler ve aktarma kullanıldıkça alışacaktır. 1000km de yağı ve yağ filtresini değiştirip motorun genel bir kontrolünden sonra rahatça kullanabilirsiniz. Bu süreç içerisinde motordan garip sesler ve değişik bazı titreşimler hissedilirse hemen motoru göstermenizi tavsiye ederim.
İyi günler.
Aynen katılıyorum Daha kestirme bir yol izleyerek arkadaşa kullanma klavuzunda yazılanı yapmasını tavsiye ediyorum.
-
O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.
En çok direnenler, en çok bilenenlerdir
-
ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin
500-1000 km arası 7000rpm'i geçme
1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme
ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy
Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.
mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.
KONTROLSÜZ GÜÇ,GÜÇ DEĞİLDİR-
BİNDİM KAWASAKİ ZZR1400'ÜN ÜSTÜNE KÖKLEDİM BEN GAZINI ARKAMDAN GELEN F-16 YESİN EGZOS GAZIMI:queen:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)