Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kazazededen kaskı çıkarmadan solunum kontrolü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    arkadaşlar, geçenlerde aklıma bir soru takıldı ve çözemedim.. ilk yardımda ilk bakılacak yer yaralının solunumunun durup durmadığını kontrol etmektir, şoka girmiş yaralının dili geriya kaçıp solunumu tıkamış olabilir, peki fullface kaskı çıkarmadan bunu nasıl kontol edeceğiz?? ben kaskımın içinden burnumu bile zor kaşıyorum, tabi kaskımın ağız kısmının altında ve üstünde rüzgar korumaları var birde bluetooth mikrofon var baya kalabalık bir yer, belki böyle olmayan kapalı kasklarda daha kolaydır bilemiyorum, biri bizi aydınlatsın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kumsal41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    gebze
    Motosikleti
    Yamaha YBR 2008
    yaralıyı yan çevirirsin ve dilinin soluk borusunu tıkamasını önlemiş olursun ve hayati faaliyetlerini yitirip yitirmediğine nabız kontrolü ile bakarsın ve mümkün olduğu kadar yaralıyı kımıldatma yerinden ilk yardım ekibi gelene kadar...
    Yatakta ve Batakta eşi iyi olmayan eline mahkumdur...

  3. #3

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    yaralıyı yan çevirmekte omurgası için tehlikeli olmazmı? kaskı çıkarmakla aynı etkiyi yamış olmazmıyız?

  4. #4
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    kaskın içinden ben elimi ağzıma sokabiliyorum bunu bir başkası daha rahat yapabilir dikaktli bi şekilde dil düzeltilebilir bence
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  5. #5
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    Birincisi gözlem yoluyla, yani göğüs kafesinin inip kalkması ile diğeri de küçük bir aynayı kaskın altından burun ve ağız üzerine koyarsın eğer buğulanma yoksa nefes alıp vermiyordur. Aynayı nereden bulacağım dersen, bir bayan sürücü durursa ya da sen durdururak elde edebilirsin. İlk aklıma gelenler bunlar

    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaralıyı yan çevirmekte omurgası için tehlikeli olmazmı? kaskı çıkarmakla aynı etkiyi yamış olmazmıyız?
    Yan çevirme olayının boyunluk takıldıktan sonra yapılması daha uygundur. Eğer boyun omurlarında kırık varsa, sinirleri yırtabilir ve felç hatta ölüme kadar götürebilir.
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı kevın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birincisi gözlem yoluyla, yani göğüs kafesinin inip kalkması ile diğeri de küçük bir aynayı kaskın altından burun ve ağız üzerine koyarsın eğer buğulanma yoksa nefes alıp vermiyordur. Aynayı nereden bulacağım dersen, bir bayan sürücü durursa ya da sen durdururak elde edebilirsin. İlk aklıma gelenler bunlar
    Kaza yapan motorun aynasını da (hala kırılmadıysa) kırıp kullanabiliriz.

  7. #7

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Parmağınızı ıslatıp yaralının burnuna ya da ağzına tuttuğunuzda eliniz ısınıyorsa nefesi algılarsınız bu da bir başka yöntemdir. Yaralıyı yan yatırmak her zaman uygun olmayabilir, yaralı çeşidine göre değişir.

  8. #8
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı barisozcetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, geçenlerde aklıma bir soru takıldı ve çözemedim.. ilk yardımda ilk bakılacak yer yaralının solunumunun durup durmadığını kontrol etmektir, şoka girmiş yaralının dili geriya kaçıp solunumu tıkamış olabilir, peki fullface kaskı çıkarmadan bunu nasıl kontol edeceğiz?? ben kaskımın içinden burnumu bile zor kaşıyorum, tabi kaskımın ağız kısmının altında ve üstünde rüzgar korumaları var birde bluetooth mikrofon var baya kalabalık bir yer, belki böyle olmayan kapalı kasklarda daha kolaydır bilemiyorum, biri bizi aydınlatsın..
    Arkadaşım güzel bir soruya deyinmişsin ama bu konuda ne kadar anlatılırsa anltılsın ilk önce müdahaley yapacak kişini bilgili olmasının yanında soğuk kanlılığınıda koruyabilmesi lazım.

    1. İlk önce bir kaza gördüğünüzde müdahale etmeden önce sağlık ekiplerine haber verin.

    2. Kaza alanının güvenliğini sağlayın. Kazazedenin ve sizin başka bir araç tarafından yaralanmanıza sebep olmayacak şekilde işaretleyiciler ile belirleyin.

    3. Kazazedenin yaşam fonksİyonlarını, el bileğinden nabız kontrolü, göğüs hareketlerinden solunumunu, göğsünün üzerine elinizi veya kulağınız koyarak kalp atışlarını, elinizi kaskın vizöründen içeri sokup hissetmeye çalışarakta nefes alıp almadığını en kolayı hangisi ise sizin için o anda kontrol edin.

    4. Nefes alışında bir problem yoksa ve kalp atışları devam ediyorsa problem yok, sağlık ekibinin gelmesini bekleyin.

    5. Eğer yaşamsal belirtilerinde (kalp atışları veya solunum) problem var ise, bu konuda ilk müdahaleyi sizin yapmanız gerekebilir. Ama lütfen bunun eğitimini almadıysanız daha vahim sonuçlar doğurmamak için müdahale etmeyin (Kuyu cadısı, bu konuda bir seferberlik başlatıp ilk yardım kursları konusunda çok çaba harcamıstır teşekkürler).

    Gelelim kaskın çıkarılmak zorunda olduğu durumlara. Malum bir çoğumuz geziler yapıyoruz, dağ bayır dolaşıyoruz bu kaza bir caddede olmayabilir bir dağ başında yada sağlık ekibinin kolay ulaşamayabileceği bir yerde de olmuş olabilir. Kaskı bizim çıkarmamız ve solunum yolunu tıkayan (dil, eşarp, maske, veya herhangi bir) nesneyi çıkarmak için neler yapabileceğimize. Burada yazacalarım kafadan herhangi bir açık yara görülmeyen durumlarda yapılabilir. Açık yara olup olmadığını kaskın içinde herhangi bir kan izi olup olmadığına bakar kontrol edebilirsiniz.

    6. Kaskı çıkarırken mutlaka kazazedinin baş ucuna (kaskın tepe kısmına) geçilmeli ve mümkün olduğunca yanlara doğdu açarak çıkarılmaya çalışılmalıdır. Bu sırada kesinlikle yavaş hareket edilmeli ama kaskı dışarıya doğru germeyi hiç bırakmaksızın (çünkü kazazedenin kafasını sıkıştırmamalıdır) çıkarılmalıdır. Eğer kazazede dışında iki kişi iseniz ilk yardımı uygulayacak bu işi birlikte ama dengeli yapabiliyorsanız daha uygun olacaktır.

    7. Kask çıkarma işlemi sırasında boyunda oluşmuş olabilecek herhangi bir hasarı göz önünde bulundurarak, kalın yumuşak (atkı, şal, hırka, sweet) bir bez ile boynu sıkıştırmadan oynatmadan sarmalı ve kask çıktıktan sonra zemin ile kafa arasında oluşacak boşluğu kapatacak bir destek te sağlanmalıdır başın altına.

    8. Bu destek boynu bükecek kadar yüksek olmamalı, kafayı çok geriye düşürecek kadar da alçak olmamalıdır.

    9. Solunum yolunu tıkayan herhangi bir cisim tespit etmiş iseniz, bunu çıkarmak için kazazedenin başını mümkün olduğunca oynatmadan çenesini açmalı ve solunum yolunu tıkayan cisimi mümkün ise elinizle oradan almalısınız.

    Bu uygulamadan sonra kazazedenin oynatılmadan ulaşacak olan yardım ekibi gelene kadar sabit ve cüvut ısısının kaybedilmemesine çalışılarak refakat edilmelidir.

    Ayrıca bütün bunların bizimde başımıza gelebileceği düşünülerek, mümkünse boynunuzda veya anahtarlığınıda mutlaka, kan grubunuz, geçirdiğiniz ameliyat veya hastalığınız, alerjiniz, sürekli kullanmak zorunda olduğunuz ilaç ve bir veya iki yakınınızın telefonların yazılı olduğu bir tanıtım kartınız olsun.

    Sizinle paylaştıklarım, daha önce görmüş olduğum ilk yardım eğitimleri ve yine bu sitede ilk yardım konusundaki merakım nedeniyle ouduğum yazılardan alıntıdır. Bu yöntemlerin herhangi bir tıbbi bilirkişi olarak değil sadece okuduklarımı öğrendiklerimi sizinle paylaşmak adına yazdığımı bilmenizi isterim.

    Yinede;

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  9. #9

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    piaggio x9 evolution
    solunum şayet varsa zaten dil geriye gitmez önce solunuma bakmak lazım, şayet solunum durmuşsa zaten düşünmeniz gereken
    nasıl ağzına ulaşacağımız değildir kask düzgün bir şekilde çıkarılmalı ve suni solunum yapılmalıdır. aksi takdirde solunum durmuş bir yaralı ölecektir.
    [COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]

  10. #10
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    Alıntı E-M-R-E adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    solunum şayet varsa zaten dil geriye gitmez önce solunuma bakmak lazım, şayet solunum durmuşsa zaten düşünmeniz gereken
    nasıl ağzına ulaşacağımız değildir kask düzgün bir şekilde çıkarılmalı ve suni solunum yapılmalıdır. aksi takdirde solunum durmuş bir yaralı ölecektir.
    yaralının solunumu dili geriye kaçtığından yada ağzına bir cisim girip solunumu tıkadğından durmuş olabilir diliini geriye alınca yada cisimi çıkarınca solunum devam eder.solunum yolu açılmadan suni tenefüse başlanmaz ilk yardım kursunda bu şekilde hatırlıyorum bu yüzden kaskı çıkarmadan ağızı kontrol etmek gerek gibime geliyor tabi yinede uzmanlara danışmak lazım.
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  11. #11
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Suni teneffus öyle hemen yapılacak bir müdahale değildir. Öncelikle kişinin nefes almadığından emin olunmalıdır , suni teneffüs için solunum yolunun açılması gerekir.

    Ayrıca , yukarıda nabız kontrolü yazılmış. Eğer suni teneffüs kalp masajına başlanacaksa , nabız kontrolü veya göğüs üzerinden kalp atışı kontrolü sakıncalı bir yöntemdir. Kaza atmosferinde , nabızı tutup kalbin atıp atmadığını anlamak zor iştir. Şimdi bile kendi nabzınızı tutun , kalp atışlarınızı zor sayarsınız. Kalp durmadan kalp masajı yapmak öldürücü olabilir!
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler