Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj Tası Yayları Olduğundan İnce Takılırsa Ayırmada Sorun Çıkartırmı???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Sevgili ustalar,,,
    size yine ve yenıden bişiy danışmak istiyorum,
    bilindik üzere el elden üstündür,
    bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp,

    benım motorun debriyajı sert durumda,
    tel eskıdıgı zaman SUSTA aşındığından sertleşir bu bir gerçektir,
    bunun bilincindeyım,
    fakat yenısı takılınca yınede sert ,

    ben debrıyaj tası üzerindeki yayları,
    (''ÖRNEK'')6 MM olan yay kalınlıgını 4MM olarak değiştirmek istiyorum,




    bilindik üzere her motor değil fakat bazı motorlar yayları 1 mm olsa dahı secer ve ayırmaz olduklarını biliyorum (f650gs)

    fakat bu KANUNİ RACER 200 marka motorda geçerlimidir,
    deneyen veya fikri olan varmı??????????

    Yardımlarınız İçin Şimdiden TeşekkürleRR.......
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    stunt_rider_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    BMW K 1200 R
    Dostum sen orjinalini kullan eger 4mm lik bi yayla değiştirirsen her yayın farklı sıkıştırma kuvveti oldugundan bu kuvvet yetersiz kalır. motorun dönme hareketi baskı kuvveti yetersiz kaldıgından kayma sürtünmesi meydana getirir yani motorun hareketi vites kutusuna tam olarak iletilmeyebilir. hem çekişten düşer hemde sana yeni bir masraf acabilir ben böyle düşünüyorum

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kaçırma yapar balatan çabuk biter orjinali makbuldür. Dediğin gibi tel aksamını gözden geçir, kronik genelde modele özgü görülen bir sertlikse fazla kurcalama veya işinin ehline başvur.

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yorumlarınız için teşekkürler.

    dediğim gibi pıyasa motorlarının sertlıgınden bıraz fazla gıbı geldı bana,
    kronık bı sertlık evet,
    fakat ben bundan şikayetçiyim,
    gezmeyı fazla sevdıgım için sorun oluyor,

    deneyeceğim bakalım ne olacak,
    sorun çıkarsa eski yaylarını takacagım yine yerine,
    veya 4 yay oldugunu var sayarsak,
    2 yayı ince 2 yayı kalın olmak suretıyle deneyecegım...

    Yardımlarınız İçin TeşekkürleRR...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    abıcım zaten orda 6 tane yay var gördgum ve yasadıklarıma göre...hepsını değilde...3 tanesını dedıgın yap....hepsı yanyana değilde..bı eskı bı yenı bı eskı bı yenı....anladın herhalde ne demek ıstedıgımı...motoru cekısı kalkısı ıle ılgılı eskısıne göre bı değişiklik yoksa sorun olmaz sanırım...benım motorda senede 2-3 defa tel kopartıo...sertlıgınden dolayı...sımdı acmaya kalksam kopmle motoru ındırırım...bi sürü masraf cıkartırım kendıme...elım ayagım rahat durmuokı....

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Yayları olduğundan ince yaylarla değiştirmek topik başlığındaki gibi ayırmada değil KAVRAMADA problem yaratır.Bu yayların basıncının azalması debriyajı bıraktığında mantarlı ve mantarsız diskleri birbirine bastırarak motorun dönme hareketini şanzımana aktarır.Basıncın azalması kavramayı zayıflatır.Debriyajın sert olmasını telin geçtiği yerlerde ara bence.Hareketi kısıtlayan bir engel olabilir.Gerekli boşluk ayarları bırakılmamış olabilir.Manet küçük geliyor olabilir.
    Kolaygelsin.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı bahadinli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abıcım zaten orda 6 tane yay var gördgum ve yasadıklarıma göre...hepsını değilde...3 tanesını dedıgın yap....hepsı yanyana değilde..bı eskı bı yenı bı eskı bı yenı....anladın herhalde ne demek ıstedıgımı...motoru cekısı kalkısı ıle ılgılı eskısıne göre bı değişiklik yoksa sorun olmaz sanırım...benım motorda senede 2-3 defa tel kopartıo...sertlıgınden dolayı...sımdı acmaya kalksam kopmle motoru ındırırım...bi sürü masraf cıkartırım kendıme...elım ayagım rahat durmuokı....
    kardeşim balataların oldugu kapagın acılması sorun degıl,
    ve yaylarında cıkarılması cok basıt bişiy,
    bu arada bende oyle yapacagım zaten,
    bırı eskı bırı yenı sırası ile,


    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yayları olduğundan ince yaylarla değiştirmek topik başlığındaki gibi ayırmada değil KAVRAMADA problem yaratır.Bu yayların basıncının azalması debriyajı bıraktığında mantarlı ve mantarsız diskleri birbirine bastırarak motorun dönme hareketini şanzımana aktarır.Basıncın azalması kavramayı zayıflatır.Debriyajın sert olmasını telin geçtiği yerlerde ara bence.Hareketi kısıtlayan bir engel olabilir.Gerekli boşluk ayarları bırakılmamış olabilir.Manet küçük geliyor olabilir.
    Kolaygelsin.

    verdıgınız bılgıler için teşekkur ederın,
    ben bu aşamayı yapılabılıyor olarak bılıyorum,
    bır tek sorun cıkartan motor olarakta BMW F 650 GS diye duymuştum,
    mm ıncelıgı dahı kabul etmıyor ve kavramada sorun cıkartıyormuş,

    bu nedenle sordum,
    sonucta o kadar ince tasarlanan bır motor değil KANUNİ RACER 200,
    yanı 2 mm ınce yay takıldıgı zaman sorun cıkartmaz dıye düşünüyorum....
    manet boyu yeterınce uzun,
    ve debrıyaj telının yürüdüğü SUSTA içindede sorun yok,
    yenı değişti ve birde ince makına yagı ile yağladım yınede sert,

    bu nedenle yaylarla ugrasmayı düşünüyorum,

    Yardımlarınız İçin TeşekkürleRR....
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorumlarınız için teşekkürler.

    dediğim gibi pıyasa motorlarının sertlıgınden bıraz fazla gıbı geldı bana,
    kronık bı sertlık evet,
    fakat ben bundan şikayetçiyim,
    gezmeyı fazla sevdıgım için sorun oluyor,

    deneyeceğim bakalım ne olacak,
    sorun çıkarsa eski yaylarını takacagım yine yerine,
    veya 4 yay oldugunu var sayarsak,
    2 yayı ince 2 yayı kalın olmak suretıyle deneyecegım...

    Yardımlarınız İçin TeşekkürleRR...
    Sakın ha, 2 ince 2 kalın takayım deme titreşimden debriyajın sertliğini özlersin. Diğer kısımlarla uğraş yağlanacak yeleri yağla gerekirse değiştir.

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sakın ha, 2 ince 2 kalın takayım deme titreşimden debriyajın sertliğini özlersin. Diğer kısımlarla uğraş yağlanacak yeleri yağla gerekirse değiştir.
    dostum sanırım yanlış anladın sen durumu,

    ben mısal verdıım 4 yay var dıye,

    şöyle düşün,

    bak resimdekı sırayı motosıklettekı tas üzerindekı yay dizilimi olarak düşün,
    bu sistem ile brı yay dıerının gevşeklıgını araylamış olacaktır,,,

    sanırım yeterınce açık olmuştur,
    eğer hata var ıse uyarırsan sevınırım,
    kurdugum makınalarda ben bu sistemı zaten kullanıyorum ve hıçbir makınamda sorun yasamadım şimdiye kadar...

    Yardımların için teşekkürler...




    NOT::::RESİM ÖRNEK OLARAK KULLANILMIŞTIR,,,
    5 VİTESLİ BİR ARAÇ DEBRİYAJ SETİDİR...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2007
    kardeş bence yapma arkadaşların dediği gibi debriyaj sıyırabilir...ben sana başka bi çözüm önerebilirim o yayların kalitelisini alıp takabilirsin ben öyle yapıcam debriyaj balatalarını değiştirirken..bu arada ben debriyaj yerini sökmüştüm bi foto yükledim sökmediysen gör diye ayrıca debriyaj balatasını sökmen için yağ pompasını sökmen gerek yağ pompasını sökmen içinde özel bi aparat var ondan bulman gerekli...



  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sanırım yanlış anladın sen durumu,

    ben mısal verdıım 4 yay var dıye,

    şöyle düşün,

    bak resimdekı sırayı motosıklettekı tas üzerindekı yay dizilimi olarak düşün,
    bu sistem ile brı yay dıerının gevşeklıgını araylamış olacaktır,,,

    sanırım yeterınce açık olmuştur,
    eğer hata var ıse uyarırsan sevınırım,
    kurdugum makınalarda ben bu sistemı zaten kullanıyorum ve hıçbir makınamda sorun yasamadım şimdiye kadar...

    Yardımların için teşekkürler...




    NOT::::RESİM ÖRNEK OLARAK KULLANILMIŞTIR,,,
    5 VİTESLİ BİR ARAÇ DEBRİYAJ SETİDİR...
    Ben seni çok iyi anladım o hafif tansiyon yaylar ile yüksek tansiyon yaylar kavramanın dengesini bozar ve titreşimler oluşur 2 kat daha fazla balatan sıyırır. O üstündeki yayların kuvveti hesaplanmıştır. debriyajın yumuşaklığını böyle ayarlayamazsın boşuna değil, zarar edip ayrılırsın. Dediğimi yap sen komple kumanda sistemine çalış.

  12. #12
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    debriyajın sertliği tel ve manetle ayarlan mıyor mu? Mesela ben orijinal teli alamadım MCt taktım. Uzun geldiği için çok sert oldu. Uzunluk kısalık da sertliğe etki ediyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  13. #13
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Alıntı hakan_48586 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş bence yapma arkadaşların dediği gibi debriyaj sıyırabilir...ben sana başka bi çözüm önerebilirim o yayların kalitelisini alıp takabilirsin ben öyle yapıcam debriyaj balatalarını değiştirirken..bu arada ben debriyaj yerini sökmüştüm bi foto yükledim sökmediysen gör diye ayrıca debriyaj balatasını sökmen için yağ pompasını sökmen gerek yağ pompasını sökmen içinde özel bi aparat var ondan bulman gerekli...


    arkadaşım o dediğin anahtardan bende mevcut zaten,
    yanı yağ pompası benım için sorun değil,
    ve zaten bilgim olan bı konu,
    gerk kapagı sokmek olsun,
    gerek arıza gıdermek olsun,
    elımden gelıyor,
    her türlü takım mevcut,

    ve benım için pek sorun olacak bişiy değil yani kısacası,

    __________________________________________________ ___________

    sorun manet veya tel ile giderilmiyor,
    biz bu söylediğim olayı,

    ER5, 600F ve Jawa 350 motorlara uyguladık ve problem olusmadı,

    daha oncede yazdıgım gibi bılgım olan sadece BMW F 650 GS markalı motosıklete 1mm olsa dahı kavrama oluşmadıgı hakkında oldu,

    hatta bmw özel servısınede danışmıştık bu konuyu,
    servıs soylemıştı bize,
    her motor gevşeklıgı benımseyemez,
    motor stratejileri içinde yayları denenerek ve itina ile kullanılanlar mevcut diye,

    bende bu nedenle danışmaya gerek duydum...

    Yardımlarınız İçin Teşekkürler...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Selamun aleyküm
    Bu ayarlamanın dengesizliğe yol açabileceğini zannetmem O ksıımda dengesizlik olsa da yüksek bir titreşime sebep olmayacaktır. Dengesizlik malum ki sadece yay ağırlığıyla alakalıdır o da eğer eşit dağılmış olarak takılırsa dengesizlik mevzu olmaz. Yalnız balataya zarar vermesini tam olarak bilmem ama ona da zarar vereceği pek aklıma yatmadı. Çünkü yaylar metale basıyor Bu yüzde metal ince yay tarafında balataya az kalın yay tarafında balataya fazla kuvvet uygulamaz Metallerde farklı bir konumdan gelen kuvvet eşit olarak dğılır. Yani yüzeyden gelen kuvvet alt yüzeyde tüm yüzeyde dağılmış olarak etki der.
    Hayırlı günler dilerim

  15. #15
    byturuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2012
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    pulsar 200 NS
    öncelikle selamun alyküm ben cbf 250 kullanıcısıyım ve bir sorunum var motor tam kalkacakken uğultu sesi geliyor bunun debriyaj tasından olma ihitimali yada bu durumun sebebini bilen yada daha önce böyle bişile karşılaşmış olan bana yardımcı olabilirmi?

  16. #16
    BLaCK_j.W.a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2006
    Şehir
    EsKiŞeHiR
    Motosikleti
    Fz S600
    bu işlem sağlıklı oluyormu benimde aynı sorunum var..

  17. #17

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı BLaCK_j.W.a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işlem sağlıklı oluyormu benimde aynı sorunum var..

    Süleyman seninki yağsız telden oluyor aynidi bizdede var
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler