Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

sıkıştırma oranı nedir bilen var mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    arkadaşlar sıkıştırma oranı nedir ve bunu yakıtla bi ilgisi varmı bunu merak ediyorum.
    mesela 250cc motorda 10.5:1
    150cc motorda 11 : 1
    100cc motorda 9: 1
    bu ne anlama geliyo hv ve yakıtın sıkıştırılmasımıdır .ve busayıya bakılırsa burda bu şemada 150cclik olan mı en fazla yakıtı harcıyor.


    cevap bekliyorum
    teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    ******************************************
    + Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.

    PEŞPEŞE (FLOOD) MESAJ atarsanız UYARILMADAN içeriği ne olursa olsun biri hariç diğer mesajlarınız silinecektir..!!
    Sonradan yazmanız gereken yazı olursa DÜZENLE butonunu kullanıp postunuza ekleme yapınız..!!..


    + Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    + Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    + Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    ***************X******************X*********

  3. #3
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    bu soruyu teknik bilgi kısmına açsaydın daha iyi olurdu.
    sıkıştırma oranı, silindir içinde pistonun en alt seviyede olduğu anda üstünde kalan boşluk vardır buna kurs hacmi denir.piston üst ölü noktaya geldiğinde ise oluşan boşlığa yanma odası hacmi denir.yanma odası ve kurs hacminin toplamına silindir hacmi denir.
    toplam silindir hacminin yanma odası hacmine oranı sıkıştırma oranıdır.

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    vlad saol.tamam çok güzel yazmışsın ama bunu yakıtla bi ilgisi varmı acaba.anladım sıkıştırma oranını saol ama dedğimi gibi yakıtla bi ilgi vrmıdır acaba merak ediyorum
    ÇOK SAOL VLAD

  5. #5
    ozgur77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Evet ben de merak ediyorum. Sıkıştırma oranı ile yakıt tüketimmi arasında bir ilişki var mı?

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    evet beni yalnız bırakmadığın için saol ozgur77.
    yokmu bilen arkadaş üstte harika anlatmış ama yakıtla acaba bağlantı var mı nasıl bi oranda bağlantı var

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2005
    sıkıştırma oranı 11-12'den az olan motorlarda 98 oktan'nın pek tavsiye edlimediğini biliyorum.
    gazı çektiğinde çok hızlı bir şekilde(sanki fren yapmış gibi) yavaşladığını biliyorum.
    aklıma gelenler şimdilik bunlar.

    bu arada başlığı yanlış bölüme açmışsın. mod'lardan kırmızı yazılı uyarıyı alacaksın, şaşırma.

  8. #8
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    sıkıştırma oranının benzinle ilgisi şudur, sıkıştırma oranı yükseldikçe kullanılan benzinin oktanıda artar,düşük sıkıştırmalı motorlara düşük oktanlı,yüksek sıkıştırmalı motora yüksek oktanlı benzin gerekli.uygun olmayan benzin kullanımlarında vuruntu veya detanasyon gibi problemler meydana gelir.buda motor için hiç iyi olmaz.
    yakıt tüketimiyle sıkıştırma oranı arasında bariz bi bağ olmadığını düşünüyorum.yakıt tüketimini artıran unsurlar başkadır.motorun hacmi,ağırlığı,kullanım tarzı ve koşulları.düşük hacimli bi motoru ağır şartlarda kullanırsan çok yakar.veya motoru tamgaz kullanırsan çok yakar. sonuçta nekadar devirli kullanım okadar çok yakıt sarfiyatı.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    vlad1462, vld1462 sen bu yakıt işlerini iyi biliyosun anladığım kadarıyla.Senin kafanı şişirdim bu konuda haklısın .Vaktin varsa cevap atarsan sevinirim.
    bende honsa dylan almak üzereyim(bi kaç ay sonra belki kışın geçmesini beklerim)
    o motor 150cc ve 15.8 hp.bumotorla 70km 80km hızla fazla yakarmıyım bilgin varmı acaba?niçin bu motorsitelerinde yakıtla ilgili dipnot yok anlayamıyorum.mesela 100km şehir dışı şukadar ltre yazmamışlar.
    neyse arkadaşım saolasın tekrar

  10. #10
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    kafamı şişirmek nedemek.bilgim varsa paylaşmak boynumun borcu.
    honda dylan hakkında pek bilgim yok.şu an hondanın sitesindede problem var.sanırım sitedede henüz bu model yer almamış.ama 150cc hacim ve 15 hp gibi bi güç üreten bi makinenin pek fazla yakmamasını beklerim.ağırlık-güç dağılımı motoru fazla zorlamayacağı için ve seninde pekfazla hız amaçlı kullanmayacağını düşünürsek yakıt tüketiminin fazla olmasını beklemiyorum.bu makinenin yakıt tüketimi hakkında bende bilgi bulamadım.ama 100km 2 lt den fazla yakmaması gerek.
    dahafazla yardımcı olmak isterdim ama şimdilik bukadarı elimden geliyo.topic teknik kısmına geçmiş,burada yardımcı olacak başka arkadaşlar çıkacaktır.

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    çok saol kardeşim..umarım istediğim motoru alabilirsin.gerçekten saol.Tabi umarım bu motoru bende alabilirim

  12. #12
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma

    Yergi-tepki-Bilgi....................

    -Arkadaşım gerçekten bu satırları yazarken acaba bu toplum neden bu kadar hazırcı. Ben kısaca ne yaptıgımı yazayım sizlere. Arkadaşın açtığı başlıktaki:
    -Sıkıştırma oranları nedir ne değildir sorusu.
    1 Google'a girdim ve aynen:
    motor sıkıştırma oranı'nı arattım.....
    http://www.google.com.tr/search?hl=t...an%C4%B1&meta=
    aynen bu satır. Bu linke tıkladıktan sonra ilk sayfadaki tüm sitelere girip bakabilirsin.

    2 hemen ilk çıkan linke tıkladım.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/Makaleler/T4_Egzoz.htm

    ve ardından bunlara ulaştım:
    -Değişik yük ve çalışma koşullarına göre sıkıştırma oranının değiştirilmesiyle daha iyi performansa ulaşmak mümkün görülmektedir. Kısmi yüklerde yanma verimini artırmak için karışımı zenginleştirmek yerine sıkıştırma oranının artırılmasıyla hem yakıt ekonomisi iyileşmekte hem de egzoz emisyonları düşmektedir
    Motorun sıkıştırma oranını değişken hale getirmek için ya sabit sıkıştırma oranlı motor üzerinde bir takım değişiklikler gerçekleştirilmekte ya da motor ilk baştan değişken sıkıştırma oranlı olarak tasarlanmaktadır. Motorun kısmi yük performansını artırmak ve yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla sıkıştırma oranının değişken hale dönüştürülmesi çeşitli şekillerde yapılmaktadır. Bunlar, yanma odası hacmini büyütüp küçülterek, biyel boyunu değiştirerek, piston yüksekliğini değiştirerek, krank mili ana ve biyel muylu çapını değiştirerek, silindir kapağını hareket ettirerek veya başka şekillerde olabilmektedir, Şekil 1. Bu motorlarda sıkıştırma oranı, silindir basıncına veya motor yükü ile hızına bağlı olarak değiştirilmektedir [1,2].

    -Fotografları ve diğer açıklayıcı bilgileriyle hepsini anlatmışlar.Gerekli tüm bilgilere buradan ulaşabilirsin.
    -EN son olarak benim bildiğim:Sıkıştırma oranı ne kadar artarsa (yani yakıt ne kadar sıkıştırılıp hız kazandırılırsa) hem o motorun teknolojisi o kadar artmış hemde yakıt o derece yanma odasına homojen ve verimli yanma ortamı sağlanabiliyor.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    son olarak ta:
    -Bu başlığı açan arkadaş bilmek istediği şeyi gerçekten güzel bir şekilde dile gitiriyor ve forumdaki bilgili arkadaşlarda cevap yazıp arkadaşı bilgilendirmeye çalışıyor.İşte forum sitelerinin ana şablonu budur ama belli bir konuşma ve bilgiler açılan konu başlığı altına yazıldıkça -konuyu açan kişi başka ve konuyla benzeşmeyen sorular sormaya başlayarak bu konu başlığı altına bilgi edinmek için giren arkadaşlara fazladan farklı farklı şeyler okuması zorunluluğunu getiriyor.

    -Lütfen açtığınız başlığı konunun içeriğine ve içinde soracağınız başka sorularınız varsa onlara göre düzenleyelim.
    ...........DMA.............
    hasmet bunu beğendi.
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  13. #13

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    canım hazırcı bi insan değilim öyle atıp tutmuşsun yok şöyle yok böyle.Buarada bu formların amacı sadece bilgi alıp kenara çekilmek değil.Bilgiyi alıp başka konular aracılığıyla motosiklet.net üyeleriyel iletişim kurmak.Ne çok bilmiş insanlarımız var bu ülkedez.Bu formlar cumhurbaşkanlığına yazılmamakla beraber belli bir remi ciddiyet taşımazlar anladınmı sevgili kardeşim benim.Konudan konuyu açmak o kişiyi ilgilendirir.Kimin hangi cevabı hangi forma yazıcağı seni ilgilendirmez..
    sAYgılar sevgiler heybecom...

  14. #14
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    -Sayenizde motosiklet.net forumları abuk subuk şeylerle doluyor. Yok şu motor nasıl yok bu motor nasıl, hangisi daha iyi, satılık ilanlarında kaç model - kaç para- kazası varmı soruları, bir konu açıp bilmediği bir şeyi sorup öğrendikten sonra o konu başlığını ben açtım, istediğimi yazarım diyen kişiler yüzünden; öğrenmek istediği konu başlığına girip bilgi alabilecek kişilere yardım edeceği yerde konuyu açan kişi açtığı konuya bakmadan abuk subuk şeyler daha sorup gereksiz yere hem forumu yavaşlatıyor hemde yüz kere yazılmış bir soruyu bir kez daha sorma ihtiyacı duyuyor.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    -Forum yöneticileri sürekli yalnış yere açılan, gereksiz açılan , konunun dışına çıkmış başlıkları düzeltmekle uğraşıyorlar.Eğer sen duyarlı biri olsan zaten,

    - biraz konu dışına çıktım, laf kalabalığı yaptım , ben istediğimi aldım, verdiğiniz bilgiler ve aklıma başka takılan soru varsa bak böyle bir yol var önce ben araştırayım bulayım sonra belki forumda benim gibi merak eden arkadaşlar vardır - onlarla paylaşayım diyeceğin yerde yok başbakanlıkmış yok istediği şeyi istediği yere yazarmış gibi abuk subuk şeylerle bu konu başlığını zaten yok ettin.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Umarım mod bunu görür ve ilgili işlemi yapar.Uyarı benden gerisi moda kalmış bir olay.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Sadece bir uyarı ve bilgilendirme amacıyla ilk mesajı göndermiştim.Ama konuyu açan arkadaş illaki bana cevap yazmak için kendi açtığı konuyu yok etti.Gerçekten güzel bir konu başlığı olabilirdi. Keşke düzgün bir şekilde benim yadığım yazıyı okuyup en azından verdiğim bilgi için teşekkür etseydi.Ama sadece okumak istediği yerleri okumuş. Ne yapalım.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Kimseyle tartışmak istemem sadece bilgilendirme amaçlı olarak yazı yazma hedefindeyim. Yazdıklarımın tümünü profil sayfamdan okuyabilirsiniz.
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  15. #15

    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    DENİZLİ / BALIKESİR
    Motosikleti
    DS 650 ADAY
    vlad-imir teknik bilgi çok iyi.Büyülendim.Emeğine sağlık...

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2005
    canım heybecom öpüyorum seni...sayın organizatörüm benim.
    Saygılar moda da selam .
    öpüyorum sizleri.

  17. #17
    ersin90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano WOLF S
    Sıkıştırma oranı, bir motorun (içten yanmalı veya Stirling motoru gibi) performansını öngörmek için kullanılan matematiksel oran. Pistonun en altta olduğu zaman ile en üstte olduğu zamandaki yanma odası hacimlerinin bir oranıdır.
    Formülü alttaki gibidir:


    b = silindir çapı
    s = piston strok mesafesi
    Vc = Yanma odası hacmi).

  18. #18
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Maşallah ersin...

  19. #19

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bunu ben hala anlayamadım, chopperlarda 9:1 falan racinglerde 2 silindirlerde 12-13
    aşşagı yukarı gidiş geliş oranı değil mi bu? yani tam tersi olması gerekmiyor mu? chopperlar patır patır oluyor 20:1 falan olması gerek yukarı aşşagı çok inip kalkıyor onlarınki racinglerinkide ortalama 6:1 falan sanıyordum ben yani sanmak derken ne oldugunu vikipediden ögrendikten sonra bu şekilde tahmin ettim ama motorlarınkine bakınca yanıldıgımı anladım ve ne oldugundan tam hala emin değilim

  20. #20
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunu ben hala anlayamadım, chopperlarda 9:1 falan racinglerde 2 silindirlerde 12-13
    aşşagı yukarı gidiş geliş oranı değil mi bu? yani tam tersi olması gerekmiyor mu? chopperlar patır patır oluyor 20:1 falan olması gerek yukarı aşşagı çok inip kalkıyor onlarınki racinglerinkide ortalama 6:1 falan sanıyordum ben yani sanmak derken ne oldugunu vikipediden ögrendikten sonra bu şekilde tahmin ettim ama motorlarınkine bakınca yanıldıgımı anladım ve ne oldugundan tam hala emin değilim
    Bahsettiğiniz şey sıkıştırma oranı değil stroke.

    Sıkıştırma oranı yanma odasının en geniş hacminin en küçük hacmine oranıdır. Bu oran ne kadar fazla ise patlama basıncı o kadar fazla olur ve motor gücü o kadar artar. Fakat pistonların dayanacağı yük sınırlı olduğu için sıkıştırma oranı sınırlıdır öyle sıkıştırmayı iki katına çıkarayım motorum 100 beygir olsun diyemezsin.

    Stroke pistonun yukarı aşağı hareket mesafesidir. Stroke büyüdükçe motorun torku artar. Stroke ne kadar az ise piston o kadar kısa mesafede hareket eder ve max devir sayısı artar. Yani kısa stroke yüksek devirde iyi, uzun stroke düşük devirde iyi.



    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler