Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

benzine bir kapak yağ katmak iyi geliyomuş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik konularda espiri adı altında yanlış bilgi vermek bence pekte şık bir
    davranış değil arkadaşım..

    Yanlış verilen bilgi bakın ne şekil bir tepki yaratıyor..
    değilmi yoksa öbür tarafa son sürat giderdim.
    zaten sormadan yapmazdım.

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depoya koyduğun yağ ile beraber böcek ilacıda koyarsan mahllayi ilaçlarsın egzostan çıkarttığın duman da bir işe yaramış olur.
    süper valla belediyeye yardım için ve rahat uyumak için böcek ilacı hep beraber.

    ApAcHe_31
    ben ne yağ kattırdım ne de duydum sorarım ama. peki yağ yanmıyorsa egzostanmı atılıyor dışarı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    Alıntı SaRı39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta adamın yazdığı yazıya baksana benden alıntı yapmadan önce
    2 zamanlı yanma odasına yağ gitmezse duman nasıl çıkıcak..
    Yağ ile benzin beraber gider ve yanar
    Hadi yanmadı diyelim ee yanma odasına gitmeden eksozdan nasıl atılcak o yağ?
    Hep grangın orda mı durcak
    Hem iki zamanlıda duman çıkıyosa sorun varmış nasıl yaniiiii
    Buharlaşan yağ mı kurum olur yoksa yanan yağ mı??????
    ben büyük oranda gitmez diyorum tamamen değil elbette silindir ciarınında yağlanması gerekir ama yanlzca iki zamanlılar için geçerlidir(tabii ki bu tip yağlama)yağ yakıt karışımının basınç altında ısınmasından dolayı yağın yakıttan ayrılıp enyakın yüzeye yapışma eğilimi gösterdiğini de yazmıştım ama birmiktar yağ çıkış penceresinden egzost a ulaşır ama bu aşırı mavi dumana sebek olmayacak orandadır ama sen yağ oranını yüksek tutarsan haliyle dumanında artar egzost çıkışında vıcık vıcık yağ olur.
    yazıyı tam olarak okumamışsınız eğer okumuş olsaydınız sanırım ne demek istediğimi anlamış olacaktınız.Ama tabii bende tam olarak izah edememiş olabilirim eğer bir hatam var ise hepinizden özür diliyorum amacım kimseyi yanıltmak veya yanlış bilgi vermek değildi yanlızca prensiplerin neler olduğunu açıklamak istemiştim

  3. #43
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bunları yazıyoruz ama çok bilmişler hala ; yüksek oktan = daha iyi yanma = daha yüksek performans falan yazıyorlar. Piyasada satılan en düşük benzin zaten 95 oktan. Bu nedenle normalden düşük oktanlı benzin kullanmak mümkün değil. Ancak 98 oktana kadar benzin var. Ne zaman oktanın benzinin daha kolay değil daha zor tutuşabilirlik derecesi olduğunu anlarlarsa o zaman yüksek oktanlı ile daha fazla performans alıyorum diye atmaktan vaz geçerler. Eğer 12:1 yada 13:1 gibi kompresyon oranlarına sahip bir race motorunuz varsa durum değişir. Yoksa çin malı scooterinize ne koysanız farketmez.

    seni bu tarz konuşmaktan men ederim..konu bir yana konuşma tarzında biraz daha dikkatli olmanı tavsiye ediyorum..burda kimse sallamıyor..ya da senin tabirinle atmıyor..bildiklerimi konuşurum..eğer bilgi yanlışsa adam gibi bunu düzeltirsin..sana bu şekilde konuşma hakkını vermiyorum..birdaha konuşma düzeyini iyi belirle..!!
    yüksek oktan performans benzinidir diye biliyorum arkadaşım..formula araba motorlarında çok daha yüksek oktan kullanılıyor..hatta art yakıt kullanılıyor bu da oktanı arttırıyor..benim bildiğim budur..sen açıkla ben de açıklayayim..seviyeni de koru..bişeyi bilmen seni benden üstün kılmaz...!!
    saygılar.....

  4. #44

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ApAcHe_31
    ben ne yağ kattırdım ne de duydum sorarım ama. peki yağ yanmıyorsa egzostanmı atılıyor dışarı.
    madem yağ yanmaz diyorsunuz kamyoncular nasıl yakıyor bu yağları beyler bilmeden konuşmayın eğerki ince yağ koyarsanız 2 zamanlı yada 4 zamanlı motorsiklet motorlarına yakar egsozdan dışarı atmaz yağ yanmaz diyenlere bir sorun var motor conta patlattığında yağ eksilir ve egsozdan mavi dumanlar çıkar bu motorun yağ yaktığını gösterir ve çekiş düşünlüğündende anlarsınız zaten bunu bilmiyorsanız google ye yazın motor yağ yakarmı felan diye çıksın görün yakıyormu yakmıyormu kulaktan dolma bilgilerle yanılmayın

    alın size bir haber link i okuyun

    http://www.milliyet.com.tr/2006/07/17/son/soneko16.asp

    bir diğer link
    http://arsiv.zaman.com.tr/2003/04/17/akdeniz/h5.htm
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  5. #45

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    Alıntı ApAcHe_31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    madem yağ yanmaz diyorsunuz kamyoncular nasıl yakıyor bu yağları beyler bilmeden konuşmayın eğerki ince yağ koyarsanız 2 zamanlı yada 4 zamanlı motorsiklet motorlarına yakar egsozdan dışarı atmaz yağ yanmaz diyenlere bir sorun var motor conta patlattığında yağ eksilir ve egsozdan mavi dumanlar çıkar bu motorun yağ yaktığını gösterir ve çekiş düşünlüğündende anlarsınız zaten bunu bilmiyorsanız google ye yazın motor yağ yakarmı felan diye çıksın görün yakıyormu yakmıyormu kulaktan dolma bilgilerle yanılmayın

    alın size bir haber link i okuyun

    http://www.milliyet.com.tr/2006/07/17/son/soneko16.asp

    bir diğer link
    http://arsiv.zaman.com.tr/2003/04/17/akdeniz/h5.htm
    sayın dostum yağ yakma terimi genel olarak halk arasında kullanılmış bir terimdir ve yine bir çok terimde olduğu gibi buda yanlış bir anlam yükleyerek kullanılmaktadır

  6. #46

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sayın dostum yağ yakma terimi genel olarak halk arasında kullanılmış bir terimdir ve yine bir çok terimde olduğu gibi buda yanlış bir anlam yükleyerek kullanılmaktadır
    yakın çevrende bir usta varsa sor bir kamyon şoförü varsa sor motor yağ yakar ehliyeti olan arkadaşlarda bilirler kurslarda öğretirler
    araç çalışırken egsozdan mavi renkte duman çıkıyorsa bu aracın yağ yağtığı anlamına gelir
    yine araç çalışırken egsozdan siyah renkte duman çıkıyorsa buda aracın yanmamış yakıt atması anlamına gelir.
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  7. #47

    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    bursa/karacabey
    Motosikleti
    ramzey gm 200-gy
    Alıntı ApAcHe_31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakın çevrende bir usta varsa sor bir kamyon şoförü varsa sor motor yağ yakar ehliyeti olan arkadaşlarda bilirler kurslarda öğretirler
    araç çalışırken egsozdan mavi renkte duman çıkıyorsa bu aracın yağ yağtığı anlamına gelir
    yine araç çalışırken egsozdan siyah renkte duman çıkıyorsa buda aracın yanmamış yakıt atması anlamına gelir.
    çok doğru söylüyorsun dostum kamyon şoförleri eniyisini bilir yazık mühendisler boşuna dirsek çürütmüşler boşuboşuna yıllarını heba etmişler bu dünyada kurukalabalık olarak yaşıyorlar ve onca bilgiyide boşuna kalın kafalarına doldurmuşlar

    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seni bu tarz konuşmaktan men ederim..konu bir yana konuşma tarzında biraz daha dikkatli olmanı tavsiye ediyorum..burda kimse sallamıyor..ya da senin tabirinle atmıyor..bildiklerimi konuşurum..eğer bilgi yanlışsa adam gibi bunu düzeltirsin..sana bu şekilde konuşma hakkını vermiyorum..birdaha konuşma düzeyini iyi belirle..!!
    yüksek oktan performans benzinidir diye biliyorum arkadaşım..formula araba motorlarında çok daha yüksek oktan kullanılıyor..hatta art yakıt kullanılıyor bu da oktanı arttırıyor..benim bildiğim budur..sen açıkla ben de açıklayayim..seviyeni de koru..bişeyi bilmen seni benden üstün kılmaz...!!
    saygılar.....
    size bir cevap verdiğimi hatırlamıyorum

  8. #48

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    Başlığa yarıldım ya gülmekten akşamları yatmadan önce bir bardak süt içmek iyi gelir misali bir aracın standart yakıtı neyse odur yağ motorun başını yemesine daha çok katkıda bulunur kurum bağlattırır onu söyleyenler çok biliyorlar demekki
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  9. #49
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    sevgili MİB ..mesajım size hitaben değil di..yucika isimli üyeden alıntı yaparak onun söylediklerine cevap verdim..

  10. #50
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Bir deli benzine bir kapak yağ atmış, kırk akıllı çıkartamamış.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  11. #51

    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    R' lı bişiler düşünüyom
    ya hacı kapak mı yağdan çıkar? yağ mı kapak tan çıkar
    ::winkwink[B]zeki çevik ve ahlaksızım beni böle seven manitanın hastasıyım::winkwink[/B]

  12. #52

    Üyelik
    23 Temmuz 2008
    Şehir
    HaTaY
    Motosikleti
    TVS-ApAcHe 150cc MOTORU ÇİFTLEDİM &MONDİAL 125-UAG
    Alıntı mib adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok doğru söylüyorsun dostum kamyon şoförleri eniyisini bilir yazık mühendisler boşuna dirsek çürütmüşler boşuboşuna yıllarını heba etmişler bu dünyada kurukalabalık olarak yaşıyorlar ve onca bilgiyide boşuna kalın kafalarına doldurmuşlar
    gönderdiğim linki baştan sona oku arkadaşım ben iyi bişey demiyorum ama yağ yanmaz diyenler var bu onlara cevabımdır.ben bu işin içinde 6 senedir varım neyin ne olduğunu bilebilecek kapasitedeyim ve senin o çok övdüğün mühendislerin çoğu yatarak maaş alıyorlar sana yaptıkları çok hataları gösteririm ama burda değilsin ben gördüklerimi ve bildiklerimi yazıyorum
    şimdi bana gelipte onların ağzından edebiyat yapma işini iyi yapan çok az mühendis tanıyorum.

    bu da okumaya yeltenemeyen arkadaşlar için haberin detayını buraya yazıyorum ;

    Kamyoncular motorin yerine yağ kullanıyor!

    Zafer Akpınar / AA

    20'nin üzerinde kalemde vergi ve benzeri ödemesi bulunan onlarca kamyoncu, maliyetlerini düşürme adına litre fiyatı 2,41 YTL olan motorin yerine litresi 1,8 YTL olan yağ ya da 250 YKr'lik yanık yağ kullanıyor.
    Yağ yakmaları nedeniyle genellikle piston saran kamyonların onarım maliyeti ise 3 bin YTL'den başlıyor.
    Alınan bilgiye göre, birçok batı ülkesinin sahip olamadığı sayıda kamyonun bulunduğu Türkiye'de, yurt içi ve yurt dışına yönelik 800 bine yakın kamyon ve TIR çalışıyor.
    Buna bağlı ülkede çok sayıda kişinin geçimini sağladığı bu sektör, son dönemlerde ödedikleri vergiler ve yakıt fiyatlarının yüksekliğinden şikayet ediyor.
    KDV, gelir vergisi, K-1 belgesi, motorlu taşıtlar vergisi, araç muayenesi, egsoz pulu, yeni araç alımlarında ÖTV, geçici vergi gibi 20'nin üzerinde kalemde ödemelerde bulunan ve motorine litrede 2,41 YTL ödeyen kamyoncular, maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle zor günler geçiriyor.
    Sayılarının da fazla olması nedeniyle, arz-talebe göre yük taşıdıkları uzaklığa bağlı eskisine oranla daha az kazanan kamyoncular, maliyetlerini düşürme adına çeşitli yollar deniyor.
    Araçlarına yakıt düşürücü cihazlar takan, kamyon ve TIR'larının daha az yakması için her türlü öneriye uyan kamyoncular, son çare olarak motorin yerine litresi 1,8 YTL olan yağ yakmaya başladı.

    MİLYONLARCA YTL'NİN DÖNDÜĞÜ BİR SEKTÖR OLUŞTU
    Konya'ya başka illerden yük getiren ya da il dışına çıkacak binlerce kamyoncunun uğrak yeri olan Konya Kamyon Garajı'nda, şoförlerin araçlarına her şeyi göze alarak yağ koymaları sonucunda milyonlarca YTL paranın döndüğü kayıt dışı bir sektör oluştu.
    Garajdaki çok sayıda dükkan, artan talep nedeniyle 18 kilogramlık tenekelerle tonlarca yağ satmaya başladı. Ancak, bu yağların kayıt dışı olması, faturasız satılması yüzünden devletin vergi kaybı milyonlarca doları buluyor.
    26 yıldır kamyon şoförlüğü yapan Bahattin Günbaşı (50), son 2 yıldır yaşadığı sıkıntıyla daha önce hiç karşılaşmadığını söyledi. Kamyonunu hareket ettirmek, evine ekmek parası götürmek adına yağ yaktığını ifade eden Günbaşı, ''Litrede maliyeti 60-65 YKr düşürmek için, aracımızın motorunun bozulmasını göze alıyoruz. Başka çaremiz yok. O kadar yol gidiyoruz ama elimize geçen paralar çok komik...'' dedi.

    YANIK YAĞ YAKAN BİLE VAR
    Benibil Nakliyatın ortaklarından Mehmet Küçükcırık ise kamyoncuların kendisini bir kapana kıstırılmış olarak gördüklerini kaydetti.
    Ödedikleri birçok verginin yanı sıra yakıt fiyatlarının yüksekliğinin kamyoncuları zor durumda bıraktığını dile getiren Küçükcırık, ''Normal yağı bir tarafa bırakın, otomobillerden çıkan yanık yağı bile litresi 25 YKr'den depolarına koyup yakanlar var. Motorin yerine yağ yakmak motora büyük zarar veriyor. Yağ yakması nedeniyle piston saran bir kamyonun onarımı 3 bin YTL'den başlıyor, zarara göre 8 bin YTL'yi bulabiliyor'' dedi.
    Buna rağmen kamyoncuların teneke ve bidonlar dolusu yağı deposuna doldurduğunu belirten Küçükcırık, ''Yakında kamyonların çoğu, vergilerini ödeyemedikleri için parka çekilecek. Birçok kamyoncu esnafı da işsiz kalacak. Kamyoncular içinde bulundukları sıkıntılı durumdan kurtulmak için destek istiyor'' diye konuştu.


    bakın en açık şekilde zararını söylemişler ben diyorum sürekli kullanmanın zararı çok ama biz motorlarda pislikleri temizlemek için karbüratörden az miktarda yağ döküyoruz bir müddet çalıştırıyoruz bu motordaki pistonlarda bağlanmış kurumları temizler ama sürekli kullanımı ZARARLIDIR..................
    [COLOR="Red"]ваиа daЯвє атаиı вєи наЯвє ѕокаЯıм:cat:::shhh::[/COLOR][COLOR="Red"]Ben Kimseyi Kaybetmedim Herkes Beni Kaybetti[/COLOR]

  13. #53
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    abi bende benim cub a koysam mı

    nekadar nasıl yağ koyucam yaaaw

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  14. #54
    attraction - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    aprilia rs250
    Alıntı caner22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi bende benim cub a koysam mı

    nekadar nasıl yağ koyucam yaaaw
    hım şimdi senin motora koy tabi caner koymadan olmaz bırak biraz da yag yaksın hep benzin yaka yaka adamın ocagına incir agacı diker o
    koydugun benzinin 5 te biri kadar da yag koy hatta bacasil at benzine egzos da temizlenir :D
    .....

  15. #55
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    17 Şubat 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KV 250 AGUİLİA
    [QUOTE=Gültekin;1260216][COLOR="Red"]Cumoni abinin başka bir sitede yazdığından Alıntıdır

    Konu, motorlarda hangi benzini kullanmak gerektiği ile alakalıdır:
    Var olduğunu savunan taşralı arkadaşlarım yanılıyorlar; kesinlikle yok, çünkü üretilmiyor. Var olan, 95 oktan kurşunsuz süper benzindir. Bu benzin katkı koyularak kurşunlu benzine muadil hale getirilip satılmaktadır (ciddi istasyonların çoğunda pompanın bir kenarında yazar; katkılı kurşunsuz benzindir diye). Taşrada, ekonomik sebeplerden dolayı eski (karbüratörlü/katalizatörsüz) araçlar çoğunlukta olduğu için oralardaki benzin istasyonları bu araçlara en uygun yakıtı katkı konulmak sureti ile yine kurşunsuz benzinden sağlıyorlar.

    Katalizatörsüz motorlarımızda kurşunsuz benzin kullanırken katkıya neden ihtiyaç duyulur veya kurşunsuz benzini katkısız olarak direk kullanırsak ne olur gibi sorulara açıklık getirmek gerek! Öncelikle problemi doğru anlamak adına kurşun maddesinin olaydaki rolünü belirlemeliyiz! Gerçekte kurşun yakıt içinden atık bir madde olarak açığa çıkmaktadır; hem soluduğumuz havayı kirleterek ve hem de motorumuzun içini kurumla kaplayarak olumsuzluklar yaratmaktadır.

    Öte yandan kurşun, genleşik ısı ortamında darbeli çalışan parçaların birbirleri ile temaslarını yumuşatabilen bir maddedir ve bu özelliği sayesinde motorun silindir (gömlek), segman, piston, supap gibi hayati aksamlarının daha uzun süre görev yapmalarına vesile olur. Kurşunun, buna rağmen istenmemesi, havada atık şekilde yoğun olarak bulunduğunda canlıların sağlıklarına zarar vermesindendir.

    Sonuçta üreticiler kurşunsuz benzinle çalışabilecek sağlam metallere (bazıları seramik de kullanıyor) yönelerek daha dayanıklı motorlar üretmeyi başardılar. Bu motorlar tabiki kurşunlu benzinle de ve üstelik daha uzun ömürlü çalışabilir motorlardı. Ama ardından katalizatör ilavesi ile atık emisyonunu dengeleme hikayesini yutturdular! Başlangıçta katalizatör ilavesindeki asıl amaç emisyonu dengelere oturtmaktan ziyade, kurşunlu benzinin katalizatörü ve hali ile motor beyninin çalışma programını bozacağı gerçeğini öne sürerek, tüketicileri kurşunsuz benzin kullanmaya zorlamaktı! Yoksa, benzin zaten kurşunsuz, yani çevreyi zehirleyecek madde ortadan kaldırılmış ise emisyon dengelemenin ne alemi var? Emisyon dengeleri için geriye hava yakıt karışım oranları kalıyor ki zaten hiçbir kimse ayarsız bir aleti kullanmak istemez, zira sarfiyat artar ve üstelik güç/tork eksikliğine sebep olur. Yani bu ayarların sağlıklı olmasını herkes ister ve gönüllü olarak yaptırır!

    Basit anlatalım dedik ama yine de çok uzattık galiba... Her ne ise... Yukarıda bir arkadaşımız yazmış; asıl zararlı olan kurşunsuz benzine göre imal edilmiş motorlara kurşunlu benzin koymaktır diye. Doğru söylemiş ama böyle bir ihtimal yok; kurşunlu benzin zaten piyasada yok ki koyalım! Peki eski teknoloji motorlarımıza kurşunsuz benzin koyarsak ne olacak? Aslında fazla korkulacak bir durum olmayacak; sadece motorlarımızın ömürleri bir miktar azalacak. Bunu istemiyorsak, kurşunsuz (sert) olan benzini katkı koymak sureti ile yumuşatmak zorundayız! Katkı olarak kullanılan maddelerin aslında kurşunla alakaları yoktur ama kurşunun sağladığı faydayı sağlamaktadırlar.

    Çoğu istasyonlarda katkılı kurşunsuz benzin bulmak mümkün. Ancak, söz konusu katkı maddesinin yeterli oranlarda kullanılıp kullanılmadığından hiç bir zaman emin olamazsınız. Dolayısı ile eski teknoloji motorlarımız Allaha emanet durumda! Katkısız, sade kurşunsuz benzini de pekala kullanabiliriz; bunun kısa vadede motorumuza hiçbir zararı olmayacaktır. Katkısız kurşunsuz benzin kullanmak durumunda kalıyorsak, yapabileceğimiz tek şey motorumuza daha nazik davranmaktır! Agresifçe fazla devir çevirmek sureti ile motorlarımızın limitlerini zorlamamaktır.

    Yok ben katkılı benzin bulamıyorum, kurşunsuz benzin kullanıyorum ama motorumun da tadını çıkararak, limitlerinde keyfimce kullanmak istiyorum diyorsanız, sizlere çok hayati bir önerim olacak: İKİ ZAMANLI MOTOR YAĞI KULLANIN! İki zamanlı motor kullananlar bilirler. Bu yağ iki zamanlı motorların deposundaki benzine ortalama %2 oranında katılan bir yağdır ve piyasada bolca mevcuttur. Tabi dört zamanlı bir motor için çok düşük bir oran yeterlidir (benim kullandığım oran, ortalama 10 litreye 10 gram kadardır). Çünkü buradaki amaç motoru yağlamak değil benzini yumuşatmaktır. Bu işlemi motorunuzun ömrünü uzatmak adına mutlaka yapmanızı öneririm; emin olun faydası pek çok, zararı pek az!

    Son cümle biraz kafa karıştırıcı mı oldu? Peki, bunu da açıklayalım: Dört zamanlı motorların egzostları yağ atığına uygun dizayn edilmemişlerdir ve çoğunun kolayca sökülüp içinin temizlenmesi de mümkün değildir. Benzine katacağınız yağ yüzünden (ama çok düşük oranlarda kullandığınızı var sayarak) uzun vadede egzostunuz dolup tıkanabilir. Bu o kadar uzun bir vadedir ki bu süre içinde normalde de egzostunuz çürüyüp dökülecektir... İçi boşaltılmış performans egzostları bulunanlarda zaten hiçbir sorun olmaz; hatta onlara biraz daha fazla oranlarda yağ katmalarını dahi önerebilirim.

    Eski teknolojili iki zamanlı motorlarda ise üreticinin önerdiği miktarlarda iki zamanlı motor yağını aynen depoya ilave etmek şartı ile kurşunsuz benzin kullanımının hiçbir zararı yoktur. Yukarıdaki izahatımdan sonra bunu hatırlatmama bile gerek yoktu; olayı netleştirmek adına fikir edinmeniz için söyledim!

    Sevgilerimle...

    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yukarıda yazılan bilgiler tam olarak doğru değil maalesef. Benzine kurşun ilave edilmesinin sebebi vuruntuyu önlemek içindir. Kurşunun yağlayıcı etkinliği varsada benzin içine katılmasının sebebi bu değildir. Yüksek kompresyon oranına sahip motorların performansı elbette düşük kompresyon oranlı olanlarda fazla bunu hepimiz biliyoruz. Eskiden yüksek oktanlı benzin üretimi rafinasyon teknolojisi bu kadar iyi olmadığı için mümkün olmuyordu (benim motosikletimin bakım kitapçığında 70 oktan ve üzeri benzinleri kullanınız yazıyor demekki bir zamanlar 70 oktan benzinde satılıyormuş) Kompresyonbu arttırırca düşük oktanlı benzin sıkışma sonucu erken tutuşuyor ve vuruntuya yol açıyordu. Yani bujinin ateşlemesinden önce yanma eğilimine giriyordu. Bunu önlemek için benzine kurşun ilave edildi. Kurşun ilavesi benzinin erken tutuşmasını önleyerek bir nevi oktanın artmasına sebep oluyordu. Daha sonra katalitik konvertör icad edilince kurşun kullanmak imkansız hale geldi. Çünkü benzinin içindeki kurşun normalde yanmadan atılıyordu.Ancak bu sürede zaten kurşun kullanmadanda yüksek oktanlı benzin üretecek rafinasyon teknolojisi gelişmişti. Katalitik konvertörün seramik gözenekli yapısı kurşunu dışarı atamayıp tutuyor ve çok kısa sürede tıkanıyordu. Peki katalitik konvertör kurşunu süzmek için yapılmamışsa ne için yapılmıştı? Elbette emisyondaki kükürt miktarını azaltmak için. Katalitik konvertörün görevi benzin içindeki kükürdü yakarak atmosfere salınmasını engellemektir. Atmosfere salınan kükürt suyla birleşince sülfirik asit oluşturarak asit yağmurlarına yol açmaktadır.
    Şimdi bu bilgiler ışığında konunun özü olan 4 zamanlı motorun deposuna kurşunsuz benzin koyunca bir kapakta yağ atsak iyi olurmu? sorusunun cevabına. Yeni motorların hepsi kurşunsuz benzinle çalışacak şekilde üretilmektedir.. Benzine koyacağınız yağ yanma odasında tam yanmayacak ve egzosttan duman olarak atılıp havayı kirletecektir. Eski bir motorunuz varsa ve kurşunsuz benzin kullanınca vuruntu yapıyorsa daha yüksek oktanlı benzin kullanmanız sorunu çözecektir. Ancak benim motorumda 95 oktanlı benzin vuruntuya yol açamaktadır. Çünkü tavsiye edilen 70 oktanın oldukça üzerinde bir değere sahiptir. Son olarakta aracınız kullanabileceği en düşük oktanlı benzini kullanmanız hem çevre açısından hemde cüzdanınız açısından daha faydalı olmaktadır. Yurtdışında bir çok ülkede 91 oktanlı benzinden daha az vergi alınarak kullanımı teşvik edilmektedir.
    Yazdığım bilgilerin arkasındayım dostum. Bence sen biraz daha bilgi derlemelisin; Mesela, eski model araçlar kurşunlu benzinle çalışırlarken vuruntulu mu çalışıyorlardı? Ben o kadarını sorayım da anlayanlar anlayacaklardır nasılsa! Bir gün sen de anlarsın inşallah!
    ÖNEMLİ OLAN ZAMANA BIRAKMAK DEĞİL; ZAMANLA BIRAKMAMAK !!!

  16. #56
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    adam 2 yıl önce yazmış, yeniymiş gibi cevap veriyosun:D
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  17. #57
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Yakıta azda olsa yağ katma olayı sadece Dizellerde faydalıdır. onun dışında buji ile ateşlemeli dört zamanlı benzinli motorlarda bunun yarardan çok zarar sağlayacağı aşikar.. zaten konunun başlığıda bir varmış bir yokmuş gibi açılmış neyi tartışıyoruz Allah aşkına
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  18. #58
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Konu hortlamış :
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  19. #59
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Yazdıklarımız iki yıldır okuyup hala anlamayanlar var.
    Bi iki yıl daha okuyup tekrar cevap yazarlar.
    Sonradan gördüm iki yıl öncede ileri geri konuşanlar olmuş ama neyse isteyen zeytinyağı koysun benzine isteyen tereyağı artık karışmıyorum.
    İki yıl yüksek okula gitselerdi motor bölümünü bitirirlerdi.
    İki yıl daha okurlarsa petrol mühendisi olurlar artık.

  20. #60

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    bilecik
    Motosikleti
    honda cgl 125
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer olurda katmyaı düşünüseniz bu 2 zamanlı motor yağı olsun (kutusunda 2T yazar) çünkü 4 zamanlı yağlar yanıcı değildir bujileri bitirir
    wala ben dün köye çıktım honda cgl 125 ile.baktım motorda az bişey benzin kalmış hiç çalkalayınca sees bile gelmiyor depoda.giddim artık motorlu bıckının yağlı benzini vardı devirdim 1 lt reye yakın koydum. :D şimdilik yok problem .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler