Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ER-5 Tekleme Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    Merhabalar ;

    2004 model er-5 imde 2000-3000 devir arası bi anda gaz açmak isteyince kendini bi anda ileri atıyor.4000-5000 devir arası sabit giderken tekleyerek gidiyor.5-6 viteslerde sorun yok.Senkron ayarı yaklaşık 1 ay önce yeni yapıldı bujiler yeni değişti hava filtresi vs.. yeni.Götürdüğüm usta motorun deposunun içinde çürümeden dolayı pislik olduğunu deponun içinin boyanması gerektiğini söyledi.Sizde 4 yıllık bir motorun deposunun çürümesi normalmi?Kendi tahminimce çürümeden dolayı olsa aynı devirlerde her zaman aynı şeyi yapmaz.Ben subap ayarlarından şüpheleniyorum sizin aklınıza gelen başka bi şey varmı?Km 30000 de yaklaşık subap ayarı hiç yapılmamış gördüğüm kadarıyla.Yardımlarınızı bekliyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Benzin filtresi tıkanmıştır benzin yetiştirmiyordur
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    2000-3000 devir arası bi anda gaz açmak isteyince kendini bi anda ileri atıyor.
    bu sorunu biraz açarmısın?
    2. olarak senkron ayarını dijital saatlemi yaptılar analok saatlemi?
    motor daha önce açıldımı, açıldıysa; nerden? (silindir, üstkapak, blok vs..)
    blok ta kaynak varmı?
    motor 0 dan beri sendemi?
    kullanım şekli nasıl, devirli devirsiz?
    yağ değişim ini aksattınmı daha önce?
    GKN MOTORS

  4. #4
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    motor yaklasık olarak su an 30,000 km lerde ben 20000 km lerde almıstım asagı yukarı 10.000 km dır bende senkron ayarı analog saatle yapıldı valla bendeyken km sı gelmeden hep yagını degıstırdım blokta kaynak vs hıc bı sey yok motorda motorcuya gosterdıgım kadarıyla hıc acılmamıs subap ayarlarından olabılme ıhtımalı olabılırmı dıye dusunuyorum ama hıc subap ayarı yapılmamıs galıba baya sıkırtılı calısıo sureklı devırlı kullanmıyorum genelde kullanım devirlerım 5000-6000 arası 2000-3000 devir aralıgında sanki pislik olsa motor kendını kasıpta bı anda gaz acılır aynı sekılde yapıo 4000-5000 devir aralıgında aynı seyi yapıo yuksek suratte sorun yok 5.6. viteste pislik olsa aynı devirlerde her zamn aynı olayı yapmaz dıye dusunuyorum ama ?

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Depoyla alakası yok...Eğer pislik olsaydı diğer devirlerde de yapardı......
    Güzel bir sibop ayarı lazım sanırım..Şıkırtıların çokluğundan bahsetmişsin... Senkron ayarı kafadan yapılmaz.. makineye bir ekleme yapılmamışsa gerek olmaz.. Eksoz falan açtın mı?...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    Senkron ayarı analog saatle yapıldı.uzerınde tiger egzoz tarzı acık egzoz var ama

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    motor karbüratör fişeklerinde aşınmadan dolayı belli devirlerde tutukluk yapabilir..
    30.000 de olması zor ama imkansız deil, günümüz şartları benzininde hele..
    öncelikle fişkleri kontrol ettir, sorunsuz ise sübap ayarına sok makianayı..
    bunun üzerine tekleme azalır ama kaybolmaz ve belli devirlerden kompresyona bırakırken öksürme yaparsa dijital senkron saatiyle ayara sokmanı tavsiye ederim..
    çünkü ayar yapıldı sanılırken, gerçek ayarlar bozulmuştur muhtemelen..

    alp abi bunlar şimlimi, ayarlımıı?

    Alıntı cancagliyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkron ayarı analog saatle yapıldı.uzerınde tiger egzoz tarzı acık egzoz var ama
    buda senkronu bozabilir ama bahsettiğin teklemelerin getirisi deildir
    yukarıda yazdıklarımı bi incele, muhtemelen sorunu bulucaksın
    GKN MOTORS

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı cancagliyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senkron ayarı analog saatle yapıldı.uzerınde tiger egzoz tarzı acık egzoz var ama
    Menşei belli olmayan bir eksoz takmışsın, muhtemelen sebebi o olabilir.... Ama teklemeye kadar gitmez... Sadece çekiş ve fazla yakış sorunu çıkarır...

    Dijital senkron ayarı yaptırmanı tavsiye ederim... İyi birde sübap ayarı...

    Gkn cım bunlar bildiğim kadarıyla ayarlı.... Şimli değil...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    Cevaplar ıcın sagolun arkadaslar teskkurler en ıyısı tekrar bır motorcuya kontrol ettırmek eklemeyı unuttugum bı sey var senkron ayarı yapılırken bujının bı tanesı cok asırı sıyah cıkmıstı bı de o bujının calıstıgı bujı pıposunun ıcı kararmıstı kendım ngk nın arabalar ıcın olan bujı pıposuyla degıstırdım ama bununla ılgılı bı sey olabılırmı bılmıyorum

    Orjinal egzozunuda takıp tekrar denıcem o zmn kitabında baktıgım kadarıyla ayarlı olması lazım sımlı degıl boslukları falan yazıodu kıtabında

  10. #10
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı cancagliyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar ıcın sagolun arkadaslar teskkurler en ıyısı tekrar bır motorcuya kontrol ettırmek eklemeyı unuttugum bı sey var senkron ayarı yapılırken bujının bı tanesı cok asırı sıyah cıkmıstı bı de o bujının calıstıgı bujı pıposunun ıcı kararmıstı kendım ngk nın arabalar ıcın olan bujı pıposuyla degıstırdım ama bununla ılgılı bı sey olabılırmı bılmıyorum

    Orjinal egzozunuda takıp tekrar denıcem o zmn kitabında baktıgım kadarıyla ayarlı olması lazım sımlı degıl boslukları falan yazıodu kıtabında
    ayarlıysa oldukça kolay olucaktır..
    buyi piposu bujinün tepesini kıskaçlıyorsa sorun yok ama içinin daha önce kararması neden?
    yüksek ateşleme akımı gelip yaktımı acaba?
    ateşlemede bi düzensizlik olabilirmi?
    kararan buji piposunun kıçından kabloyu çıkarıp ateşlemenin nasıl geldiğine bak, nerden anlicam dersen eğer sağlam olan tarafın ateşlemesini örnek alabilirsin
    ama kararma sadece su girdiği içinde olabilir, mutlaka motorunun tavsiye edilen numarasındaki buji yi kullan..
    bu arada, bujilerin eğer eskiyse öncelikle onları deiştir, ben yukarudaki yorumları full bakımlı bi motor için yaptım
    GKN MOTORS

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    arkadaşlar senkron ayarı neydi .

    ve o sorun bendede vardı . hele 2-3 viteste birden gaz aç böğğğğğ yapıp birden toparlayım uçuyordu . 2. vites 30 km hızda böyle sakin gidemiyordum sorun subab ayarı ve karbüratörden çıkan su oldu . şimdi motor o kadar tatlı oldu ki binmeye doyamıyorum
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  12. #12
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    bunları da denıcem hafta sonu baya bı ıs cıktı o zmn bana tavsıye edılen bujı takılı ngk dr9ea olması lazımdı galıba daha yenı degıstırdım 2 sınıde bakımları full km sı gelmeden yagını bujısını herseyını degıstırıyorum.Dedıklerınızı kontrol edıcem orjınal egozozunu da takıp denıcem.Calısma sesını duymak ıstıyorsanız ılanında vıdeosu var ozelden lınkını gonderebılırım.Yardımlar ıcın tesekkurler

  13. #13

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ngk bujin varsa arkadana bakma benim 9000 km olacak yakında ngk ile

    abicim egsozla pek alası olmaz gibime geliyor . bence subab ayarı ama bu işe yıllarını vermiş ustalarımız varken bize laf düşmez .
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  14. #14
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    ok, kontrollerini yap, si sorun çıkarsa bana ulaş tekrar
    elimden geldiğince
    GKN MOTORS

  15. #15
    cancagliyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    99 Honda XL600 Transalp-11 Honda Cbf 150
    Sagolun yardımlar ıcın tesekkurler

  16. #16
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı cancagliyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunları da denıcem hafta sonu baya bı ıs cıktı o zmn bana tavsıye edılen bujı takılı ngk dr9ea olması lazımdı galıba daha yenı degıstırdım 2 sınıde bakımları full km sı gelmeden yagını bujısını herseyını degıstırıyorum.Dedıklerınızı kontrol edıcem orjınal egozozunu da takıp denıcem.Calısma sesını duymak ıstıyorsanız ılanında vıdeosu var ozelden lınkını gonderebılırım.Yardımlar ıcın tesekkurler
    Dr8 deo lur... Bende 8 takılı hatırladığım kadarıyla....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  17. #17
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    hocam sen karbüratörü incelet, büyük ihtimal ordandır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)