Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Mondial 150ZAT karbüratör ayarı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı actros5457 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ucu vantuzlu nasıl hocam bılgı verırmısınız yanı hıc bı yerı sokmeden mı yoksa sıbop kapagını sokmem mı gerekecek

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 PM ----------

    hocam bıde motor yagı olarak 10 40 yerıne 0 30 yada 5 30 koysam daha rahat calısırmı motor bı zararı olmadan
    Cam yada fayans gibi düzgün bir yüzeye delmeden bir şey asmak istediğimizde kullandığımız plastik hafif kubbemsi parça varya,onun subap'ı kafasına yapışacak büyüklükte olanını bulup bir 25 cm uzunluğunda yuvarlak bir çubuğun ucuna sabit olarak takacaksın.Silindir kapağını sökecekesin,sübapları tutan ne varsa sökeceksin.Kapak ve sübaplar kalacak sadece.Bu aşamada aşınma derecesine karar vermek lazım.Bir motor uzmanına bu aşınmanın alıştırma ile düzelebileceğini doğrulatmak da fayda var.Bazen önce taşlama isteyebilir.
    Sonra vantuzu subapın kafasına yapıştırıp,subapın kenarlarına da biraz pasta süreceksin.Çekiçle çivi çakar gibi tık tık vurma hareketi yapacaksın,8-10 kerede bir kapağa doğru bastırarak çubuğu iki avucun arasında döndüreceksin.
    Hani ormanda dal parçası ile ateş yakmaya çalışmak gibi.Subabın ve yuvanın birbirini tamamen kavradığına emin olana kadar devam edilir.
    Bu işlen bir çeşit ince zımparalama işlemidir.Pastası da ince ve kalın olmak üzere iki çeşittir.Kalın ile başlanıp inceyle bitirilir.
    Soğuk yerlerde 5/30 olabilir.0/30 gerekmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    tamam hocam teşekkürler sibop ayarı yaparken yerınde donmus olabılecegınden sıbop alısana kadar beklıcem gecmesse bunları yapıca hocam



    bi sorum daha olucak hocam
    bı karburatordekı gaz pıston ıgnesının kademelerı var ben en uzun kademede yaptım bunu sankı daha ıyı cekıo artık
    ama sormak ıstedıgım mademkı benzı hava karısımı sabıt peki bu ıgne benzını konumnuma gore az yada cok verıor. nasıl bı mantık işlıyor bu ıgne işi hocam konumunu nasıl ayarlamalıyım

  3. #83
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Diyaframa bağlı iğne vakum arttıkça çekilerek daha fazla benzin verir.Vakum nasıl artar?Ana girişteki kelebek açıldıkça piston daha fazla hava emer böylece vakum artar.Ama,en maksimum yakıt ana (jet) memenin vereceği kadardır.
    Sabit hava ve yakıt sadece rölantidedir.

  4. #84
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam jet meme dedıgımız ıgnenın gırdıgı yermı?
    mesela benznde hava ile bagıntısı 40gr hava 1 gr benzın mıydı yanlısta olabılır ama onu kastedıyorum hocam sımdı mesela tam gazda kelebek tam acık ama ıgnenın uzunlugu kısalıgı degısırse havanın ıcıne katacagı benzın oranıda ona baglı olarak degısmez mı hocam
    yanı en ıdeal kademeyı arıyorum ıgnenın 5 kademesı var kısa ıken daha cok benzın verır demıstınız uzunken az verıo o zmn
    bu kademeyı arastırıyorum hocam hangı kademe ıddeal olur acaba

  5. #85
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bu değer için uzaktan şu demek yanlıştır.Burada üreticinin yaptığını kabul edeceksin,fakat,üretici ne kadar ciddidir,bu özelliği test edip ideal değeri ayarlamışmıdır?Fazla oynatmadan 1 ileri,1 geri sen bulacaksın,deneyerek.Bu ayarı ellemek gereğini hiç duymadım şimdiye kadar.Ama dediğin gibi bu karbüratörler 125 cc ve 150 cc için ortak satılıyor.Ellemek gerekebilir.
    Jet meme iğnenin girdiği değil,daha içerde sabit delikli olan bir memedir.

  6. #86
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Selam.Arkadaşım ben de aynı sorunu scooterimde yaşadım.10 kere karbüratör söküldü,takıldı.Bir keresinde başka bir çıkma karbüratör denedim,hemen farketti.Gittim sıfır karbüratör aldım.Ve olay bitti.Şu an 110 kuruş yakıyorum.Son hızım da arttı.Size de önerim budur.

  7. #87
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı essegesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam.Arkadaşım ben de aynı sorunu scooterimde yaşadım.10 kere karbüratör söküldü,takıldı.Bir keresinde başka bir çıkma karbüratör denedim,hemen farketti.Gittim sıfır karbüratör aldım.Ve olay bitti.Şu an 110 kuruş yakıyorum.Son hızım da arttı.Size de önerim budur.
    bende sıfır aldım zati ama ayar istiyor yinede

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 PM ----------

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu değer için uzaktan şu demek yanlıştır.Burada üreticinin yaptığını kabul edeceksin,fakat,üretici ne kadar ciddidir,bu özelliği test edip ideal değeri ayarlamışmıdır?Fazla oynatmadan 1 ileri,1 geri sen bulacaksın,deneyerek.Bu ayarı ellemek gereğini hiç duymadım şimdiye kadar.Ama dediğin gibi bu karbüratörler 125 cc ve 150 cc için ortak satılıyor.Ellemek gerekebilir.
    Jet meme iğnenin girdiği değil,daha içerde sabit delikli olan bir memedir.
    pilot jet değilmi hocam hani rolantiye etki eden.
    hocam iğnenin görevi bnzini buharlaştırmak mı yoksa valf gorevi mi yapmak

  8. #88
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Pilot jet rölanti için.İğne valf benzini azaltıp çoğaltır,hava ile birlikte ana jet den püskürüken hava ile karışır.

  9. #89
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam günaydın dün iğneyi en uzun konuma getirdim ve dediğim yeri 60 la çıktı en uzundeyken böyle ise kısalması durumunda cok kısa ıken bu kadar cekmıodu bunun bı ust kademesıne hıc almadım ama ne dersınız hocam en uzundayken boyle ıse

  10. #90
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı actros5457 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam günaydın dün iğneyi en uzun konuma getirdim ve dediğim yeri 60 la çıktı en uzundeyken böyle ise kısalması durumunda cok kısa ıken bu kadar cekmıodu bunun bı ust kademesıne hıc almadım ama ne dersınız hocam en uzundayken boyle ıse

    motorsiklet camiasında çoğu şey eksik işte ,
    bilmiyorum türkiyedeki hanki serviste 4 gas analiz cihazı var ?
    herşey rastgele, tahminle yürüyor ,
    yani kişisel !!

    bugün bir serviste karburatorunu ayarlat ,,
    yarım saat sonra başka servise git o daha başka ayarlar ,
    çünkü makina yok ,adam kafasına göre , ses`e göre ayar yapmaya çalışıyor .


    hava/yakıt karışımı devir ve o anki yüke göre farklı olmalıdır,
    çok önemlidir bu, otomobilde de aynı mantıktır, sonuçta o da bir motor kullanıyor.

    rölantide en ideal hava yakıt karışımı 14.7 dir .
    yük arttıkça karışım zenginleşmek zorundadır ,yani fazla benzin gitmelidir ,

    değerleri atıyorum :
    diyelim düz yolda tek başımıza sakin bir halde gidiyoruz ,
    bu durumda karışım 14.0 olsun ,
    fakat ,2 kişi dik bir bayırı tam gaz çıkarken karışım 13.2 olur .
    (unutmayın değerleri salladım ama kabaca mantık böyledir.)


    bu bir orandır ve değer düştükçe karışım zengine gider ,
    zengin demek daha fazla benzin demektir .
    14.7:1 oranı demek ,

    14.7 birim havaya 1 birim yakıt demektir ,

    13.2 birim havaya 1 birim yakıt yollarsak ne olur ?
    havaya oranla yakıt miktarı artar değilmi?
    yani o yüzden değer düştükçe çalışma zengine gider .


    şimdi nereye gelicem ?
    siz o iğne ile oynadınız ve motor daha iyi gitmeyemi başladı ?
    işte hava/yakıt ayarıyla oynadınız .
    peki hava yakıt kaç ?? bilmiyoruz .


    ama şöyle bir nokta vardır ,
    en önemlisi ,
    bir motorumuz var ve hava yakıt karışımı en ideal seviyede diyelim .

    bu motoru zengin karışıma alırsak ne olur ???
    çok yakmaya başlar ve gücü düşer ,
    çoğu insan hala çok benzin yakarsan daha iyi gideceğini düşünür bu memlekette ,bir türlü kafaları basmaz, anlamaz.

    peki,
    fakir karışımda ne olur ?
    bu sefer motor daha iyi gider biliyormusunuz ?
    hatta daha az yakar haliyle,
    tabi çok çok fakir oldumu ,,teklemeler patlamalar başlar,
    ama bu taraf tehlikelidir,
    özellikle yük durumunda yani 2 kişi yokuş çıkarken ,tam gazda uzun süre yolculuk sırasında falan fakir kalan motor iç ısısı inanılmaz artar ve piston grapej yapar yani erir.

    uzun lafın kısası, fakir olan motor iyi kaçar ,bu durum insanların hoşuna gider .
    hatta öyle hoşuna giderki ,iyice yüklenirler gaza, nasılsa iyi gidiyor ,
    yüzlerinde bir gülümseme olur ama bu gülümseme fazla uzun sürmez ,
    önce eksozdan mavi duman yani yağ yakmaya başlarsın sonra motor komple gitmiş olur ..


    sizin motor şu anda fakirdemi?
    onu bilmiyoruz ,
    ama ondan emin olmadan fazla heveslenmeyin demek istiyorum .
    belkide önceden çok zengindeydi şimdi normale döndü ?? olabilir ,

    ama ya öncesi normalse ve şimdi fakire gittiyse !
    işte cihaz lazım böyle işler için , ölçüm için .

  11. #91
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorsiklet camiasında çoğu şey eksik işte ,
    bilmiyorum türkiyedeki hanki serviste 4 gas analiz cihazı var ?
    herşey rastgele, tahminle yürüyor ,
    yani kişisel !!

    bugün bir serviste karburatorunu ayarlat ,,
    yarım saat sonra başka servise git o daha başka ayarlar ,
    çünkü makina yok ,adam kafasına göre , ses`e göre ayar yapmaya çalışıyor .


    hava/yakıt karışımı devir ve o anki yüke göre farklı olmalıdır,
    çok önemlidir bu, otomobilde de aynı mantıktır, sonuçta o da bir motor kullanıyor.

    rölantide en ideal hava yakıt karışımı 14.7 dir .
    yük arttıkça karışım zenginleşmek zorundadır ,yani fazla benzin gitmelidir ,

    değerleri atıyorum :
    diyelim düz yolda tek başımıza sakin bir halde gidiyoruz ,
    bu durumda karışım 14.0 olsun ,
    fakat ,2 kişi dik bir bayırı tam gaz çıkarken karışım 13.2 olur .
    (unutmayın değerleri salladım ama kabaca mantık böyledir.)


    bu bir orandır ve değer düştükçe karışım zengine gider ,
    zengin demek daha fazla benzin demektir .
    14.7:1 oranı demek ,

    14.7 birim havaya 1 birim yakıt demektir ,

    13.2 birim havaya 1 birim yakıt yollarsak ne olur ?
    havaya oranla yakıt miktarı artar değilmi?
    yani o yüzden değer düştükçe çalışma zengine gider .


    şimdi nereye gelicem ?
    siz o iğne ile oynadınız ve motor daha iyi gitmeyemi başladı ?
    işte hava/yakıt ayarıyla oynadınız .
    peki hava yakıt kaç ?? bilmiyoruz .


    ama şöyle bir nokta vardır ,
    en önemlisi ,
    bir motorumuz var ve hava yakıt karışımı en ideal seviyede diyelim .

    bu motoru zengin karışıma alırsak ne olur ???
    çok yakmaya başlar ve gücü düşer ,
    çoğu insan hala çok benzin yakarsan daha iyi gideceğini düşünür bu memlekette ,bir türlü kafaları basmaz, anlamaz.

    peki,
    fakir karışımda ne olur ?
    bu sefer motor daha iyi gider biliyormusunuz ?
    hatta daha az yakar haliyle,
    tabi çok çok fakir oldumu ,,teklemeler patlamalar başlar,
    ama bu taraf tehlikelidir,
    özellikle yük durumunda yani 2 kişi yokuş çıkarken ,tam gazda uzun süre yolculuk sırasında falan fakir kalan motor iç ısısı inanılmaz artar ve piston grapej yapar yani erir.

    uzun lafın kısası, fakir olan motor iyi kaçar ,bu durum insanların hoşuna gider .
    hatta öyle hoşuna giderki ,iyice yüklenirler gaza, nasılsa iyi gidiyor ,
    yüzlerinde bir gülümseme olur ama bu gülümseme fazla uzun sürmez ,
    önce eksozdan mavi duman yani yağ yakmaya başlarsın sonra motor komple gitmiş olur ..


    sizin motor şu anda fakirdemi?
    onu bilmiyoruz ,
    ama ondan emin olmadan fazla heveslenmeyin demek istiyorum .
    belkide önceden çok zengindeydi şimdi normale döndü ?? olabilir ,

    ama ya öncesi normalse ve şimdi fakire gittiyse !
    işte cihaz lazım böyle işler için , ölçüm için .
    öncelikle teşekkürler.



    bundan once hs karburatorum vardı orjınalı.
    ve bu karburator de gaza anı tepkı hızı dusuktu mesela anıden gaz verınce stop fılan...

    arkadasımın zat ı var ve ıyı kacıyor rolantısı dusukken ıyı calısıyor hosuma gıtmıstı yanı bende aldım ve sonuc guzel cok serı bı karburator gaz pıstonu alumınyum hs nınkı plastıktı onuda degısmıstım ama rolantıde herzaman sıkıntı yasattı en sonda samandırayla fılan oynayınca dedımkı daha duzen tutmaz zat karburatoru aldım


    velhasıl sımdı rolantıye takmıs durumdayım soguukken hemen alıyor jıkle kapanınca devır dusuyor stop edıyor. bunu da hava ayarını mılım mılım oynatmamla cozuyorum ama bu seferde sıcakken marsa basınca gaz vermeden hemen alıo fakat fazla bnzın attıgından anlık bı sure calısmıo denedım fazla bnzın attıgını kelebek cok kapalı ondan mı artık.

    sagolsun hocam cok yardımcı oluyor bana en sonda ıgne ıle ugrasıyorum dedıgınız gıbı ıgne kısa ama motor ıyı gıtmıo benzın cok verıo en uzuna aldım rastgele bıraz dha ıyı

    hersey deneme yanılma ama motor zaten cın motou sok tak bozulucak enson

    bu ıgnedekı gaz pıstonundakı onun yayındakı ılıskıler bızım ıcın en azndan benım ıcın bı soru işareti hep acaba kalıo aklımda ıste yay bıraz yumusak olsa mı ıyı gıder ıgnesı yukarda olsa mı ıyı gıder dıye



    ama guclerı belı zaten dun denedıgımde ıstedıgım yerı oncekı hızımla cıktı

    sımdı ıgneyı bı ust kademeye alıcam bu sefer hız duserse anlarımkı fazla benzın dusuk cekıc

    yanı sınır en uzun ıgne yanlısmı dusunmus olurum

  12. #92
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    İLK SAYFADAKİ MESAJDA BULUNAN RESİMDEKİ
    KIRMIZI İŞARETLİ HORTUM ASLINDA HAVA AYARI DEĞİLMİŞ

    BU HORTUM TAHLİYE HORTUMUDUR ,
    KARBÜRATÖRÜN ALT HAZNESİNDE BİRİKEN PİSLİKLERİ ATMAK İÇİN ARA SIRA KULLANILIYORMUŞ ..



  13. #93
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    hiç kulanmasanda pek bir şey fark etmiyor
    Yüksek Kalite Üstün Performans

  14. #94

    Üyelik
    02 Ocak 2010
    Selamlar, foruma yeni üye oldum. Motorum 125zn. Forumdan, bilhassa Maxiboost'un yazılarından çokça yararlandım. Teşekkürler.

    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İLK SAYFADAKİ MESAJDA BULUNAN RESİMDEKİ
    KIRMIZI İŞARETLİ HORTUM ASLINDA HAVA AYARI DEĞİLMİŞ

    BU HORTUM TAHLİYE HORTUMUDUR ,
    KARBÜRATÖRÜN ALT HAZNESİNDE BİRİKEN PİSLİKLERİ ATMAK İÇİN ARA SIRA KULLANILIYORMUŞ ..
    Burada bahsedilen kırmızı işaretli hortum bence karbüratörün altında biriken benzin seviyesini ölçmek, şamandıra ayarını gözlemek için kullanılan bir hortum. Girişindeki vida normalde kapalı, ancak bu ölçüm yapılacağı zaman açıp seviyeye bakılan bir hortum.

    Ayrıca teorik olarak karbüratörün içerisine pislik girmemesi gerekir. Girmesi durumunda da en altta birikecek diye bir durum da yok. Ek olarak bu hortuma gelen delik çok küçük ki eğer varsa pislik öncelikle orayı tıkar.

    Saygılarımla.

  15. #95

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zat-150

    Karbüratör farkı:

    ilk sayfada alıntıdır:
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba ,
    detaylı yazın için teşekkürler .

    genel olarak ben komple hatalı bir üretimden şüphelenmeye başladım artık .
    çünkü bakıyorum genel olarak herkesin zat 150 motoru hem çok yakıyor hem güçsüz .Arada bazı arkadaşlar çok memnun ,motorları hem 3.5 litre 100km de yakıyor ,hemde 100km hıza (max120km) rahatça ulaşabiliyorlar ,ki motorun normal değerleri bu aslında .

    Bir arkadaşımla aynı anda motoru aldık ,ben zat 150 aldım ,o 151 RS aldı ,
    o da 150 cc ,
    herkes zat ağır falan diyor ki ,doğrudur ama 3 katı ağır değilki ?
    arada 30kg fark var ,bu mu ağırlık farkı ?
    üstelik ,diğer motora 2 kişi biniyoruz ,o şekilde bile benim motordan çok daha iyi gidiyor ! yani 151 rs =2 kişi, 150 zat 1 kişi ,

    o yüzden ben bu zatlarda genel bir problem olduğu kanısına varıyorum ,
    fakat karbüratör olayından anlamıyordum ,enjeksiyon olsa çoktan problemi bulmuştum ,elektronik bilgim var ,hatta araçlar için lcd göstergeler üretiyorum ,
    şu anda motorlar içinde vites göstergesi çalışmam var ,şu anda bir cbf600 honda üzerinde deneniyor .
    Neden bunları yazıyorum ? kimse kimseyi tanımadığından ,kısacık kendimi tanıtmak için sadece ,yani benim elimden çok şey geliyor ,garanti olayı var diye motora dokunmadım 2 sene ,artık önüm açık


    şimdi ,
    karburatörü daha önce sökmüştüm zaten ,geçen gün tekrar söktüm ,
    fakat karburatörde en ufak bir hata gözükmemektedir ,
    yani memeleri temiz ,şamandırası düzgün çalışıyor ,
    içerisinde patlak çatlak yok ,diyaframı patlak değil ,

    Karburatörün yenisini almayıda düşündüm ,pahalıda değil biliyorum ama beni çözüme götüreceğini zannetmiyorum ,yoksa hemen yarın alırım .

    daha öncede yazmıştım ,
    motoru carbon ölçüm cihazına bağladım ,
    carbon (CO) ölçüm cihazı herkesin arabalarının eksoz emisyon ölçümü yaptırdığı cihazın daha basit halidir ,bu cihaz sadece carbonu ölçer .

    Carbon ,ne kadar yüksekse o kadar çok benzin yakıyorsunuz demektir .

    tekrar yazayım ,
    rölantide co %1 den daha düşük ,
    zaten gaz kelebeğinin hemen altında rölanti için karbon ayar vidası var karburatörün üstünde ,o güzel güzel çalışıyor ,yani işini yapıyor ..

    fakat ,
    motor sephadayken gaz verdiğimizde ,karbon %7 lere kadar çıkmaktadır ,
    bu inanılmaz yüksek bir değer ,zaten 100km de 6 litre benzin yakması onu kanıtlıyor .
    Normalde olması gereken şu ,
    yani benim bildiğim karburatörlü otomobillerde şöyle olur :
    gaz verirsin ,co %4 lere falan çıkar ve hemen %2 lere kadar düşer oralarda dolanır ,

    bizde %6,5 %7 lere fırlıyor ve orada kalıyor .
    yani yakıyor alet
    çok zengin !
    çok zengin = az güç ,fazla yakıt
    çok fakir = piston erimesi ,grapej ,motor bitmesi .

    sonuçta bunun bir doğru ölçüsü var .


    Nedir sorun?? nedir sorun ???
    geçen gün ,bir arkadaşım ,150 HS karburatörü verdi bana ,
    onunki değişmiş komple ,

    yazı fazla uzun olmasın diye 2 parça halinde yazıyorum ..

    bu arkadaşın bana verdiği 150 hs karburatörü neredeyse bizimkiyle aynı ,
    150 cc motor ve normal yakıyor !

    karburatörde birkaç ufak farklılıklar var ,zaten onlar kafamı kurcaladı ,

    resimleri foruma koyacağımı bilseydim daha düzgün çekerdim ..

    benim motoru tekrar söktüm ,
    karburatörleri karşılaştırdım .
    kolay anlaşılması için renklerle işaretler koydum resimlere .

    kısaca açıklayayım :
    görüldüğü üzere sağdaki zat karb .

    YEŞİL :

    yani yeşil hortum ,alttaki resimde görünen ,emme manifoldundaki yere takılıyor , ilk fark burada başlıyor ,
    bizde bu karburatorden çıkan yeşil işaretli hortum direk emme manifolduna takılıyor ,
    fakat 150 HS ve 151 RS lerde bu hortuma bir ( T ) takılmış ,
    yani bir ara hortum daha var o da selenin altındaki benzin deposunun yanında duran benzin regulatörüne gidiyor ,bizde benzin regulatörü yok ,
    bizde elektrikli pompa var o tuk tuk diye ses çıkararak devamlı benzin basmaktadır ,tabi şamandıra izin verdiği sürece .
    Sanırım bizim depo karburatorden aşağıda olduğundan dolayı pompa koymuşlar ,150 rs de depo yukarıda ,yani doğal olarak benzin aşağıya doğru akabiliyor .

    Ama genede o regulatör kafamı kurcalıyor ..


    MAVİ:

    mavi işaretli yerler ,karburatörün benzin giriş yerleridir.
    150 zat hortumu ,benzin pompasına gider ,

    150 hs ve 151 rs lerde ise ,hemen yukarıda yazdığım benzin regulatörüne gitmektedir .Ek bilgi : benzin regulatörünün 3 ucu var ,1.ucu benzin deposuna gitmektedir ,2. ucu çıkış ucudur ,karburatörun benzin girişine gider(mavi) ,3. uç ta yukarıda yazdığım gibi yeşile gitmektedir.



    KIRMIZI :

    kırmızı ,hava ayarının yapıldığı vidaya gider,
    buradan karburatorun hava ayarı yapılır ,
    (bende bunu araştıra araştıra öğrendim)
    bu ayarla oynayınca karburatörün yakıtı değişmiyor .
    baktım tıkalı falan değil ,


    SARI:
    150 hs de bu uç kapalıdır ,
    halbuki bizde orada bir hortum var ve hortumun ucu boş ,
    ikinci kafamı kurcalayan olay bu ,
    karburatörün içerisinde çok küçük bir delik var ,oraya gidiyor bu .


    en çok kafama yatan zat 150 lerde kullanılan meme deliklerinin yanlış olduğu yönünde ,
    birde biraz önce bir arkadaş yukarıda bir ayar yerinden daha bahsetmiş karburatorun içerisinde ,onada bakıcam ,
    zaten motorun komple grenajları sökük şu anda ,yarın tekrar sökücem karburatörü .








    ----------------------------------


    merhaba ,
    evet dediğiniz gibi o iğnenin üstünde segman var ,
    onu en yukarıya aldım ,
    ama bugün carbon cihazına takamadığım için ne kadar değişti veya değişiklik varmı ?? henüz bilemiyorum ,
    teşekkürler ,
    denediğim zaman buraya yazarım .




    --------------------------------------
    @StormlorD ,

    merhaba tekrardan ,
    bugün tekrar karburatörü söktüm ve yukarıda arkadaşın dediği değişikliği yaptım fakat otomatik jikle ile ilgili tuhaflık var ,

    Acaba jikleye 12 volt gittiği zamanmı devrede ?? yoksa gitmediği zamanmı onu anlayamadım ,terside olabilir..


    Bu, karburatörün üzerinde olan otomatik jiklenin kendisi ,
    üzerinde siyah plastik kapak olan şey .



    otomatik jikle ,
    havanın soğuk olduğunu NTC sensörü dediğimiz ısıya göre direnci değişen bir parçadan anlıyor ,(en azından otomobillerde öyledir)

    bizim motorda bu sensör ön tarafta didonun altında ,
    nasıl tarif edeyim ,ön farların arkasında ,saseye vidalıdır ,





    Şimdi gariplik burada ,

    bir kere şu anda hava sıcaklığı 30 derece falan ,
    otomatik jikleye sürekli 12 volt gidiyor ,
    ama dedim ya terside olabilir ,yani jikle ters çalışıyor belki ,bilemiyorum ?
    onun için sağlam bir tanesini kontrol etmek lazım .

    ikinci garip olansa ,
    bu ntc dediğim sensörün direnci şu anda 5.5 ohm gibi çok düşük bir değer ,


    slm


    alla alla ,forum bütün mesajlarımı otomatik olarak birleştiriyor ,
    halbuki yukarıda 3 farklı mesaj gönderdim ben ..
    HİÇ KİMSE GÖRMEK İSTEMEYENLER KADAR KÖR DEĞİLDİR..

  16. #96
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bahsedilen yeşil hortumdaki T bağlantı benim motordada vardı ama usta onu çıkardı işe yaramıyor diye. madem regülatör yok, diğer uç nereye gidiyodu merak ettim şimdi
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  17. #97
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsedilen yeşil hortumdaki T bağlantı benim motordada vardı ama usta onu çıkardı işe yaramıyor diye. madem regülatör yok, diğer uç nereye gidiyodu merak ettim şimdi
    hemen söyleyeyim ,
    bizde yani zat150 de elektrikli benzin pompası var , tuk tuk tuk ses çıkaran ,
    benzin deposuda karburatorden aşağıda, ayaklarımızın arasında,
    zaten o yüzden pompa var.

    diğer modellerde 151rs, 150hs
    onlarda pompa yok, vakumla çalışan bir regülatör var,
    o da selenin altında yani yukarda,
    o "T" hortumundaki diğer uç bu regülatöre gidiyor,
    vakumla benzin çekiyor oradan .

    haliyle 151 karburatorünü zata takarsan o uç boşta kalmış oluyor ve iptal etmek zorundasın.

  18. #98
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen söyleyeyim ,
    bizde yani zat150 de elektrikli benzin pompası var , tuk tuk tuk ses çıkaran ,
    benzin deposuda karburatorden aşağıda, ayaklarımızın arasında,
    zaten o yüzden pompa var.

    diğer modellerde 151rs, 150hs
    onlarda pompa yok, vakumla çalışan bir regülatör var,
    o da selenin altında yani yukarda,
    o "T" hortumundaki diğer uç bu regülatöre gidiyor,
    vakumla benzin çekiyor oradan .

    haliyle 151 karburatorünü zata takarsan o uç boşta kalmış oluyor ve iptal etmek zorundasın.
    benim karbüratör rs ninki değil ama, orjinal zat karbüratörü
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  19. #99
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Arkadaşlar Maxiboost adlı üyenin açtığı konu forumun en önemli konusu olduğu halde bir kaç üye haricinde ilgi görmemesi ve yeterince tartışılmaması benim çok garibime gitti.
    Saptama 1: Aşırı benzin tüketimi bütün scooter ve dahi yeni üretim motorların çoğunun sorunudur.
    Saptama 2: Servisler bu konuda yetersiz ve bilgisizdir ve ilgisizdir..
    Saptama 3: Bir çok kullanıcı kendi yapılabileceği basit ayarlar için servise gidip zaman ve para kaybetmek istememektedir.
    Saptama 4: Scooter bakım tablosunda karburatör 2 yılda bir değişim önerilmektedir.
    Saptama 5: Motorlarımızı daha verimli ve sessiz hale getirmek için uğraşmak yerine nasıl egsozu daha çok bağırtabilirim veya havalı korna takarak yayaları nasıl taciz ederim gibi konular daha çok ilgi görmektedir. (Işıklarla oynamayı dahil etmek istemiyorum)
    Saptama 6: Aynı motorlar, (zat, rs ve hs türevleri) sanılanın aksine amerika da ve avrupada da vardır ve kullanılmaktadır. Hondanın GY6 motoru da aynı motordur ATV ler de kullanılmaktadır.
    Saptama 7: Dışarda bu motorların da performans arttırma ve kalite yükseltme konusunda parça ve bilgi bulunabilmektedir.

    Hal böyleyken okuduğum yüzlerce sayfa sonunda ülkemizde yakıt tüketimini iyileştirme konusunda pratikte herhangi ciddi bir çalışma yapılmadığı, konuyu açan arkadaşın da tespit ettiği gibi halen hava filtiresini temizle, lastikleri şişir, akaryakıt istasyonunu değiştir gibi ezbere yaklaşımlarla çözülmeyeceği aşikardır..

    O zaman ne yapacağız?
    Motoru satıp başka motor mu alacağız? Yoksa karburatörü götürüp hocaya mı üfleteceğiz?
    Kullanıcıların yapılan değişiklerin sonucunu görmesi için yüzlerce kilometre gidip denemesi haricinde yol ve yöntem yok mudur. Taşrada kullananlar karbon ölçüm cihazı mı arasın?
    Aramızda para toplayıp ÇİN den usta mı getirelim?

    Bu soruların cevabını bulamadıkça benim gibi bir çok arkadaş rahat etmeyecektir.
    Saygı ve selamlar...

    You tube Bazı ilginç linkler:

    Camshaft zaman ayarı:

    http://www.youtube.com/watch?v=x1pJBft5iN4

    Karburatör temizleme:

    http://www.youtube.com/watch?v=S1RMDDyxkAg

    150 cc 4T karburatör:

    http://www.youtube.com/watch?v=XuMH_...eature=related


    150 cc scooter tuning, 80 mil (=130 km nasıl yaptırılır?)

    http://www.youtube.com/watch?v=s79Jt...eature=related

    Dışarda satılan 1500 cc parçalarından bazılarının resimleri.

    Komple motor:



    Karburatör:


    Mikuni benzin pompası:

    Power Pack, perf seti.:

    Varyatör kit:


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)