Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150ZAT karbüratör ayarı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Mondial Zat 150
    Arkadaşlar merhaba,mondial zat ım var ve karbüratör sorunum vardı, durmadan stop ediyordu,kendi kendine rolanti yükseliyordu,en önemlisi motor 5-6 saat çalışmaz halde durduktan sonra karbüratördeki benzinin uçmasıydı her kontagı açtıgımda benzin pompasında tır tır diye uzun bir ses çıkıyordu yani karbüratöre benzin pompalıyordu, forum'un yukarısında bir arkadaş 150 rs karbüratörü takın demiş bende ole yaptın şu anda çok memnunum bütün sorumların geçti, arkadaşa teşekkür ederim

    herkese keyifli sürüşler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    arkadaşlar bendede 150 hs var benımde motorum cok yakıyor 20 liralık benzinde 80 bilemedin 100 km yapıyorum servise götürdüm hiç birşey anlamıyorlar benım karbüratör sıfır 1 aylık hava filtresi yenı bujı yenı ama neden çok yaktıgını çözemedim bugun motorun hava filitresinin oldugu yerı söktüm hava filitresinin hava aldıgı iki tane delik var üstünde sünger gibi birşey var onları vidalarından söktüm birde ne göreyim motor bakımdayken servisteki lavugun biri oraya bez sıkıstırmıs sanıyorumkı unutmus böyle bir saçmalık olmaz kımın hangi serviste oldugunu bilsem ortalıgı dagıtacaktım motoru ıkıncı el aldııgm için kimin yaptıgı bilmiyorum herneyse o bezi ordan aldım motor havayı çok rahat alacagı yerde meger zorlanıyormus bir güzel temizledim
    ikinci yaptıgım olay ise şu google arastırdım karbüratörün hava aldıgı ayar yerı vidasını tam sıktıktan sonra normalde 1.5 tur acıp bırakıyormussun aynen öyle yaptım motorun çalışması falan değişti ben biraz daha az yaksın diye çeyrek tur daha actım hakıkaten motorun çalışması biraz daha değişti gaz verirken eskiden cok benzin cektigini hissediyordum bu sefer benım tahmınce az cekmeye basladı bugun depomu fulledım bakalım ne kadar yakacak
    konuyu acan arkasa tavsiyem hava filitresinin oldugu yerleri iyi kontrol etsın havanın gelmedini engelleyen birşey vardır mutlaka ve o karbüratördeki ayarı mutlaka yap 1.5 değilde 1.5 tan biraz daha o vidayı ac derim servisler bes paar etmez ben daha kolay kolay servise götürmem para tuzagından baska birşey değiller

  3. #43
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı StormlorD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    kullandığın motor CV tarz bir karbüratör kullanır.(Constant Velocity)
    motorun doğal emme/vakum etkisi ile benzini motora çeker. Emme manifoldundan küçük bir boru veya egzosttan çıkan küçük bir boru egzosta girer (benzin hortumu gibi) bütün scooterlar aynı arbüratörü kullanıyor diyebilirim.
    Motoru çok çamurlu,kirli tozlu bir yerde kullandıysan ve açık hava filtresi tarzı tozu iyi tutmayan bir eleman kullandıysan, motorun içine giren toz karbüratör boğazında çamurumsu bir tabaka oluşturmuş olabilir, en önemlisi ana meme tıkanmış olabilir.

    Bana soracak olursan karbüratörünü sök. Zira 8500kmye gelmişsin. Hortum bağlantılarını bir yere not et (vakum hortumlarını karıştırma yoksa çalışltıramazsın) karbüratörü söktükten sonra alt kısmında 3 veya 4 tane vida göreceksin bunları çıkar. Ama dikkat et söktüğün yerin içi benzin dolu ona göre önlemini almalısın. Alt kapağı söktüğünde plastik bir şamandra görceksin şamandranın yükseklik ayarını bilmiyorum o yüzden sökmeye çalışma zorlama. şamandranın orta 2 tane biri ortada olmak üzere düz tornavida ağzıyla açılabilecek memeleri göreceksin.Büyük olanı soba borusuna benzer Bunları dikkatli bir şekilde sök ve en yakındaki kompresör olan bir yerde bolca hava tut. Büyük ihtimal memelerin bazı delikleri tıkalı olduğu için hava deliklerden geçemiyor dolayısı ile benzini pülverize edemiyor. Sakın ola ki deliklerden tel geçirme, memenin ayarını bozarsın. Diğeri daha küçük bir parça olmakla beraber aynı işlemi buna da yapacaksın. Daha sonra minik deliklere basınçlı hava tutarak tıkanmış olabilecek yolları da açmış olacaksın.

    Karbüratörde arızalı olabilecek bir parça da elektrikli jikle olabilir. Sizin scooterlarda motor soğukken çalışabilmesi için havayı kısmak yerine sisteme özel bir valf ile bol bol benzin akıtır. Eğer bu parça arızalı olursa soukken çalışmaz. Takılı kalmışsa sürekli bol benzin verir ki böyle birşey olsa hava filtrene kadar benzin gelir. Bu ihtimali düşük tutuyorum.

    Son olarak:
    hava filtren orjinal mi? orjinalse temiz mi? eğer temizse karbüratörü taktıktan sonra şunları uygula:
    motoru çalıştır, motor iyice ısındıktan sonra karbüratörün sağ tarafında düz tornavida ağızlı bir ayar vidası göreceksin, bu sisteme giren havanın seviyesini ayarlayan hava karışım vidasıdır. NE KADAR açarsan (saat yönünün tersine) karışım fakirleşir, kısarsan zenginleşir.

    genellikle hava ayarını şöyle yapıyorsun:
    motor iyice ısındıktan sonra çalışırken hava vidasını sıkmaya başlıyorsun (bu arada eski ayarına geri almak gerekirse vidayı sonuna kadar sıkarken kaç tur döndüğünü not et ki sorun yaşama) ne zaman ki motor rolantide boğulma belirtileri gösteriyor bu senin ayar alt noktan olacak bunu not et. Daha sonra vidayı gevşetmeye başla (yavaş yavaş) ne zaman ki motor devirlenmesi dengezisleşiyor bu ayar da üst sınırındır.
    Teorik olarak hava ayarı bu iki ayar arasındaki tur sayısının yarısıdır. (örneğin alt nokta ile üst nokta arasında 3 tur fark varsa ayarın alt noktaya getirdikten sonra vidayı 1,5 tur çevirmen demektir)
    Rolantide 0.5 veriyorsa karbüratör haa karışımın normal fakat memelerin tıkalı olabileceğini gösteriyor.
    Dediğim gibi sen önce karbüratör memelerini bi güzel sök, gerekirse sentetik tinerle fırçala sonra hava tut bol bol.

    Şimdiden kolay gelsin
    not: karbüratörlerin fiyatı düşük genelde max 60 ytl ye sıfırını alabilirsin. İişi öğrenmek istiyorum dersen şansını dene derim.
    hocam hava ayarını kıstıgım zaman fakırlesıo actıgımda motor boguluo emme mnıfoldunun bı yerıınden hava aldırınca meydana cıkıo durum

  4. #44
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Karbüratör

    Hortumların yerlerini karıştırmışsın veya T bağlantının kör tapası çıkmış gibi.

  5. #45
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    yok hocam yanlış anlattım galiba.hortumların hepsi tamamda.
    motor sıcakkenbı 10 dakka bekledıkten sonra marsa basılınca motor alıo ama anında kesilio. sebebini ugrasa ugrasa buldum hocam.aynı sekılde dün yandaki hortumun birini çıkartttım (2 hortum cıkısı var zaten) ve gordugum karsısında bu kanıya vardım. hortum cıkınca motor rahatlar gıbı bı sure uksek devırde tek marsta alıyor. tahmınımca zengın benzınden dolayı bogulan motor hava alınca bı surelıgıne duzelıor.ben de saat yonunun tersıne actıgımda o hortum acık olsa bıle motor calısıyor

    yanı hocam demek ıstedıgım saat yoıonu tersıne zengınlesıor saat yonu fakırlesıyor.
    hava ayarını şu sekilde yapmaya başladım kendimce; O dedıgım hortumların bırını hafıf ten elımle tam hava emıs yerının yani takıldıgı yere agızlıyorum hava ayrını bıraz acıyorum ve o hortumu elımle hafıf cekıp hava aldırınca devır anıden yukselıo anlıyorumkı benzın fazla hocam kısyorum tam ıstedıgım gıbı oluo hava alınca o hortumdan stop edıo tam o denge noktasını bulmaya calısıyorum fakat bu sefferde rolantıde ıstedıgım gıbı tıkır tıkır calısmıo calısıo ama degısık calısıo rolantım 1.5 ta yuksegını ayarlamıyorum oyle sevıyorum ama hata mı edıyorum. hocam


    hocam o dedıgım vakum hortumdan motor hava alınca hemen stop mu etmelı yoksa bıraz devır yukselıptemı stop etmelı bunu bılebılırsem tam ayarı yapmıs olucaz.

    saygılar...

  6. #46
    ozyoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2005
    Şehir
    izmir
    kardesım kolaygelsın oncelıkle hava ayarına baktın mı bakmadıysan bak bırde 3 cü fotoda gördüm karburotorun hava ayaryerınde problem mı var kapatmıslar hava ayarını 3 tur olarak ayarla ayarcıvatası kapalıysa karısım olarak sadece benzın alır ve cok yakar

  7. #47
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Rölanti

    Rolantide motor devri 1000 devir dakika civarında olmalıdır.Bu sadece hava vidasıyla sağlanmaz.Gaz telinin bağlandığı yerdeki vida ile de oynamak gerekir.Öncelikle bu vidayı biraz sıkarak(sanki gaz veriyormuş gibi) motorun devamlı çalışmasını sağladıktan sonra hava vidası ile titremeden,teklemeden düzgün çalışması sağlanır.Hava ayar vidası sadece rölantide iş görür.Devirli sürüşte görevi yoktur.Ama Hava karbüratöre hep ana ağızdan girer.Bunun için kelebeğin biraz aralık olması gereklidir.
    Sonra tel vidası gevşetilerek 1000 devir ayarlanır.Devri nasıl ölçerim dersen aletsiz olarak,burada kulak alışkanlığı gerekiyor.Yorumlamak gerekiyor.Kabaca şöyle olabilir.Hani ınnn,ınnnn yapar gibi gaz verip bıraktığında istop etmeyeceği son en az ayar.

  8. #48
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolantide motor devri 1000 devir dakika civarında olmalıdır.Bu sadece hava vidasıyla sağlanmaz.Gaz telinin bağlandığı yerdeki vida ile de oynamak gerekir.Öncelikle bu vidayı biraz sıkarak(sanki gaz veriyormuş gibi) motorun devamlı çalışmasını sağladıktan sonra hava vidası ile titremeden,teklemeden düzgün çalışması sağlanır.Hava ayar vidası sadece rölantide iş görür.Devirli sürüşte görevi yoktur.Ama Hava karbüratöre hep ana ağızdan girer.Bunun için kelebeğin biraz aralık olması gereklidir.
    Sonra tel vidası gevşetilerek 1000 devir ayarlanır.Devri nasıl ölçerim dersen aletsiz olarak,burada kulak alışkanlığı gerekiyor.Yorumlamak gerekiyor.Kabaca şöyle olabilir.Hani ınnn,ınnnn yapar gibi gaz verip bıraktığında istop etmeyeceği son en az ayar.
    hocam devir saati var ama 1000 yazan yerde cok dusuk oluo dedıgınız olay yanı stop etmeyecegı 1500 en az.peki bu hava ayarını yuksek devırde yapılması anlasılmıo kı hocam yanı yuksek devırde tıkır tıkır motor rolantıde sorun yasanıyor. bu vakum hortum meselesne ne diyosunuz anlattım ya hani

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:22 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 AM ----------

    Alıntı ozyoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardesım kolaygelsın oncelıkle hava ayarına baktın mı bakmadıysan bak bırde 3 cü fotoda gördüm karburotorun hava ayaryerınde problem mı var kapatmıslar hava ayarını 3 tur olarak ayarla ayarcıvatası kapalıysa karısım olarak sadece benzın alır ve cok yakar
    selam kardeşim
    hava ayrıyla ugrasıyoruz zatende ezbere olmuo 3 tur fılan cunku her motorun fıltresı farklı yerı farklı oluo teşekkurler yınede

  9. #49
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Hortumu çıkarınca hava almasından ana kelebeğin yeteri kadar açık olmadığı kanısına vardım.Rölanti devri motordan motora değişir.Misal benim EN500 için 1300 devir.150 cc scooter için 900 devir.Her iki vida ile ortaklaşa ayarlanır.1500 devirde normal çalışıyorsa gaz teli vidasını gevşeterek devir düşüreceksin yavaş yavaş.her gevşetişten sonra bir dakika kadar bekle.bir ara gazı ver,bekle.

  10. #50
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hortumu çıkarınca hava almasından ana kelebeğin yeteri kadar açık olmadığı kanısına vardım.Rölanti devri motordan motora değişir.Misal benim EN500 için 1300 devir.150 cc scooter için 900 devir.Her iki vida ile ortaklaşa ayarlanır.1500 devirde normal çalışıyorsa gaz teli vidasını gevşeterek devir düşüreceksin yavaş yavaş.her gevşetişten sonra bir dakika kadar bekle.bir ara gazı ver,bekle.
    hocam 1500 asagı dusunce stop edıyo denedım geldım şimdi nasıl yapmalıyım kelebek tamammen kapanack nerdeyse dusurunce nsıl yapayım

  11. #51
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Hava Ayarı

    1500 de çalışır hale getirmen tel vidasıylamı oluyor?Bu durumda hava vidasını yavaş yavaş iki tarafa da dene.Devirin en yüksek olduğu yerde bırak.sonra tel vidasından düşür yeteri kadar.

  12. #52
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1500 de çalışır hale getirmen tel vidasıylamı oluyor?Bu durumda hava vidasını yavaş yavaş iki tarafa da dene.Devirin en yüksek olduğu yerde bırak.sonra tel vidasından düşür yeteri kadar.
    hocam evet rolanti vidası ile oluyor
    şimdi rolantıyı kaca getırıp hva ayarı yapayım

  13. #53
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayar

    düzgün çalıştığı en az yere getir,1500-1400-1300 neresiyse.Sonra hava vidasıyla sağa veya sola, devir yükselmeye başladığı yerden, en yüksek devire getir.Sonra rölanti vidasından normale düşür.

  14. #54
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    peki hocam hemen yapıyorum
    yapayım yine bildireyim
    teşşekkürler

  15. #55
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düzgün çalıştığı en az yere getir,1500-1400-1300 neresiyse.Sonra hava vidasıyla sağa veya sola, devir yükselmeye başladığı yerden, en yüksek devire getir.Sonra rölanti vidasından normale düşür.
    hocam olmuyo ya dedıgınız gıbı bı devır yukselmesı olmuo ayrıca sıcakken yıne hemen calısmıo

  16. #56
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    servis mervis istemiyorum demişsin ama sana yakın diye söylüyorum.cevizli tarafında benim güvendiğim çok iyi bi usta var.oğluda arkadaşım oda motor ustası.istersen gidelim bi baktıralım arkadaşım diye söylemiyorum bende gide gele arkadaş oldum.iyi olmasalar gitmezdim zaten.düşünürsen bende gelirim buluşup götürürüz birlikte.düşünürsen zelden mesaj atarsın
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  17. #57
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis mervis istemiyorum demişsin ama sana yakın diye söylüyorum.cevizli tarafında benim güvendiğim çok iyi bi usta var.oğluda arkadaşım oda motor ustası.istersen gidelim bi baktıralım arkadaşım diye söylemiyorum bende gide gele arkadaş oldum.iyi olmasalar gitmezdim zaten.düşünürsen bende gelirim buluşup götürürüz birlikte.düşünürsen zelden mesaj atarsın
    ben ssivastayım kardeş
    yınede saolasın

  18. #58
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı actros5457 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam olmuyo ya dedıgınız gıbı bı devır yukselmesı olmuo ayrıca sıcakken yıne hemen calısmıo
    Subap ayarlarını doğru yaptığına eminmisin?

  19. #59
    actros5457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2009
    Şehir
    sivas divriği
    Motosikleti
    texas HS150T-3
    hocam sabahtan kalktım sogukken ıkısınıde 0 10 yaptım kompresyon ıyı aslında ama marsa bas
    ınca anlık bı gerı basıo havayı hortumu sokup baktıgımda buhar gıb bı sey cıkıodu mesela

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:58 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:44 PM ----------

    hocam hava ayarının normal gıdişe etkisi nedir

  20. #60
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Ayar

    Üst tarafı sök,bujiyi de sök.Motorun sağ tarafındaki motora hava üfleyen pervanenin muhafazasının egsoza bakan yanında yuvarlak iri bir kapak var.Onu çıkar.Krankı yavaşça çevirerek(ayak pedalı ile)bu delikten T harfini işarete hizala bu durumda aşağıdaki resimde görülen delik yukarda,işaret sağdaki durumda olacak.Bu durumdayken 0.10 aralık ayarı yap iki subap'ıda.Bu durumdayken buji deliğinden tornavida sokup pistonun yukarıda olduğuna bak.
    Son mesajında yazdığın ters poflama ayarı tam ters noktada yaptığının belirtisi.
    Kolaygelsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)