Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

2 Zamanlı motosikletlerde, motorun yenilenmesi gerektiğini hangi belirtilerden anlarz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    szr egsoz farklı demelerini tam anlayamadım. Ayrıca tıkanıklığı temizleyememeleride çok garip. İki tarafı açık içinde susturucu kanalları olan bildiğimiz egsozdur. 2 zamanlıların tek farklı egsoz çıkış sonrasına geniş bir bölme koyuyorlar. sanıyorum geri basınç ve egsoz çıkış türbülansının ayarlanması amacıyla.

    İçindeki yağlı kurum gaz yağı ile rahatlıkla temizlenebilir diye biliyorum. Bence egsozu kendin sök. Bir tarafını iyice kapat diğer ucundan da gaz yağı doldurup uzunca bir süre çalkala bunu birkaç defa yeni gazyağı ile yap. Muhtemelen temizlenecektir.

    Karbüratör ise biraz daha teferruatlı bir iş. Sorun büyük ihtimal egsoz geri dönüşüm borusunun çıktığı yerde kurumlanmadır. İyi bir usta kolayca temizler bunu.

    Bence iyi bir bakımla sorunların çözülür.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı MoToR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskinin yenisi olsaydı bit pazarına nur yağardı derler atalarımız.30 bini devirmişsin normal, silindire bak motor çalışıyorken,herhangi kabarcık yağlanma sızıntı varmı bunlar kompresyonu etkileyen durumlar,kompresyon düşük olursa rampada çekişe azalır benzin yetersiz gelebilir.
    Usta, motoru epey dinledi ve pistonlardan olmadığını söyledi ; zaten rampa cekişi fena değil ; hızını aldımı iyi gidiyor...


    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayalet arıza beni en sinir eden şeydir motorda. ben de ön tekerleğimden muzdaribim.Allah yardımcın olsun.
    kimsenin günahını almak istemem ama 2 zamanlı bir motorun egzozu ve karbüratörü 800 ytl tutacağını sanmıyorum.yedek parçacılara sormanı tavsiye ederim. ayrıca konyada bazı mobiletçiler egzozun içini yakarak temizliyorlar. böyle bir imkanın varsa ucuza gelebilir.
    2 zamanlı motorun bittiğini anlamak için yazılanların dışında bir belirti de sesinin eskiye nazaran daha az ve pısırık çıkmasıdır.
    eğer uzun yol yaptıysan ve motorun peformansı düştüğünde dinlendirmediysen silindiri çizmiş de olabilirsin. 2 zamanlı motorda çizik silindir gider gitmesine ama hiç tat vermez.ayrıca contalarda kaçak varsa da yapabilir.ateşleme güçlü olduğu için çalışmada problem yaratmaz belki ama kompresyon düşer.
    bvs güzel motor bence 30 binde böyle olmamalı kolay gelsin.
    Haklısın ; parça fiyatları biraz uçuk gibi ama sorduğum yerde ,Yamaha nın Gaziosmanpaşa daki servisiydi bilemiyorum ; motorun sesinde bi azlık yok esasında ama bi kere yazın uzun yol yapmıştım(ist-altınoluk) belki orada dediğin gibi bi cizilme yapmış olabilir , 1.5 -2 saat inmeden kullandığımı hatırlıyorum...


    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi servise gitmişsen sana güzel sanayi ağzı ile motordan anlamadığını bildikleri için baya nağme yapmışlar
    şimdi bile bilmeyen konuşuyo
    birisi demişki duman atmaya başlar egzosttan şimdi tabi 4 zamanlı motorlada yıpranma sonucu yağ yakınca egzosttan duman çıkıyor ya duymuşya bunuda öyle sanıyo neyse zaten 2 zamanlı motordan duman çıkmadığı zaman korkmak gerekir ki arakadaş duman az çıkıyo demiş kardeşim burda bişeyler yazmak çizmek istemiyorum sen beni ekle yardımcı olayım yoksa kafan çok karışır daha kibaroglu5@hotmail.com
    Msn e ekledim ; görüşelim



    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    szr egsoz farklı demelerini tam anlayamadım. Ayrıca tıkanıklığı temizleyememeleride çok garip. İki tarafı açık içinde susturucu kanalları olan bildiğimiz egsozdur. 2 zamanlıların tek farklı egsoz çıkış sonrasına geniş bir bölme koyuyorlar. sanıyorum geri basınç ve egsoz çıkış türbülansının ayarlanması amacıyla.

    İçindeki yağlı kurum gaz yağı ile rahatlıkla temizlenebilir diye biliyorum. Bence egsozu kendin sök. Bir tarafını iyice kapat diğer ucundan da gaz yağı doldurup uzunca bir süre çalkala bunu birkaç defa yeni gazyağı ile yap. Muhtemelen temizlenecektir.

    Karbüratör ise biraz daha teferruatlı bir iş. Sorun büyük ihtimal egsoz geri dönüşüm borusunun çıktığı yerde kurumlanmadır. İyi bir usta kolayca temizler bunu.

    Bence iyi bir bakımla sorunların çözülür.

    Görüşmek üzere.
    Makine ; tam teferruatları ile ustayı dinleyemedim ama aklımda kalanlar şunlardı:Ustanın ağzı ile:Kardeşim , bu bws lerdeki egzost sistemi başka motosikletlerde yok bunların egzosunu içinde bikaçtane kanal, borucuk , kristaller var falan dedi ; ben o an fiyata odaklandığımdan ustaya pek motive olamamıştımKısacası anladığım bunların egzosunun karmaşık bi yapıya sahip olduğu şeklinde ama ne kadar doğru bilemiyorum. Egzostun kirlenme sebebi ise yarı sentetik yağ kullanmamam yani ben yağ ikaz lambası yanınca shell ya da bp benzin istasyonlarından normal 2T yağ alıp kullanıyordum ama bunlar kalitesizmiş ; Yamaha bws için Mobil in yarı sentetik yağını öneriyormuş

    Bu egzos geri dönüşüm borusunu egzosu söktüğümüz anda ulaşabileceğim bi yerdemi yani egzosdan karbüratöre bağlanan parça mı ama gaz yağı ile ilk fırsatını bulduğum anda egzosu temizlemeyi düşünüyorum ; birde bundan5-6 bin km önce egzos içindeki elyafımsı parçacıklar yakılmış, çünkü içindeki elyaf a benzer parcacıklar o zamanlar parcalanmış yani egzosun arkasında kaynak var ; bilemiyorum şuan kafam epey karışık dibe vurmuş vaziyetteyim ve egzosu söküp yıkama fikri mantıklı gibi geliyor


    Arkadaşlar ; hepinize yardımlarınız için teşekkür ederim

  3. #23
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    arkadaşım öncelikle öle bi fiyat şekli yok, bws in egzozu tabiki farklı ama tek deil, farkı ise içinde gerü dönüşüm olması..
    motorundaki güç kaybını sebebinin karbüratörden dolayı olduğunu zannetmiyorum
    karbüratör öle çabuk bozulacak bi parça deildir,
    ki olsa dahi 50 liraya çıkma bi karbüratör alıp değiştirebilirsin
    segman attık demişsin bana bu garip geldi..
    şimdi motora segman atmak çok eski devirlerde kalan bi hadise 2 zmaanlolarda sadece sıkıştırma segmanları vardır, bunlardaki minik bi ara sıkıştırmayı engeller ve patlatma düşer..
    taktığınız segmanlar ne idi, orjinal segmanları alıpmı taktınız yoksa kestirdinizmi?
    şayet kesildiyse 5.000 km yapmasu bile mucize, orjinalleri takıldıysa ki sanmıyoeum set halinde satılır sadece segmanla iş bitmez..
    piston 1 devir hareketini tamamlarken bu esnada hem silindir aşınır hemde segman aşınır, sen silindirine hiçbir işlem yaprıtmadığın için motorunun beygirleri kaçmışl olabilir..
    tabi daha bir çok olasılık var ama bunlarda yoğunlaşmanı öneririm..
    2. bi tavsiye sen kendine başka bi usta bul çok astronomik rakamlardan bahsedilmiş, bu tip 2 zamanlı motorlara asrafsız olduu ve bakım maliyeti düşük olduğu için biniliyor unutma..
    mottorun için 30.000 km hiç bişey deil, ii bakılması taktidirnde daha nice 30.000 kmler yapmalısın aslında
    2 zmanlı motorların can damarıdır yağ ama motorun krom silindirli olmadığı iiçin bencincilerden aldığın 2 zamanlı yağlar yeterli korumayı sağlamaktadır
    bahsediler motul mobil yada tts tipi yağlar yüksek performansllı 2 zamanlı motorlar için kullanılmaktardır..
    GKN MOTORS

  4. #24
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    GKn ; öyle bi fiyat şekli yok diyosun ama orji.egzos 270 euro, yan sanayisi 180 ytl , karbüratör 125 euro üstüne bide 100 ytl işçilik koy tamamdır. Segman değiştirme olayınıda , tanıdık bi abimle hallettik , baktık motor yine rampa kalkışlarında gaz yemiyor , kalkamıyor dedik motor kompresyonu düşük olabilir belki bi segmanla sorun çözülebilir diye değiştirdik ama değiştirdiğimiz segman orji.Yamahadan alınmış 25 Ytl lik bi parcaydı zaten ama sorarsan değişiklik oldu mu ; hayır olmadı.

    Bir de başka bi usta bul demişsin zaten ne cekiyorsam ustasızlıktan çekiyorum; gecen yıl açtığım bi topicte Yıldız tic. isa ustayı önermiştiniz o sorunu bulamamıştı ve anca motoru açıp herşeyine bakmam gerek falan demişti ama o sıra biraz yoğun olduğundan pek üstelememişti ; zaten ben Avrupa yakasındayım oraya şu ara zor giderim ki zira bu gittiğim usta da Yamaha g.o.paşa idi ; ne yapacaz ozaman ; tamam kabulüm pek anlamıyorum motordan ama servisede güvenemiyeceksek kime güvenicez ; bu yönüyle Yamaha yı esefle kınıyorum ; 6 aydır sorunumu çözemediler

  5. #25
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    bahsettiğin rakamlar tabiki doğrudur ama benim değinmek istediğim konu motosikletine çıkma parça alman yönündendi, sonuçta ederi belli, sıfır parçalarla yaptığın zaman nerdeyse bni motor parası vermiş oluyorsun..
    anadolu yakasında olsan sorununu çözebilecek çok kaliteli ustalar tanıyorum ama avrupa yakası pek tanıdık deil
    arkadaşlar bi el atında sağlam düzgün ustası olan biriniz arkadaşımıza yardım edin yönlendirin..en güzeli sen bi mt buluşmasına gel biz bakalım motoruna
    GKN MOTORS

  6. #26
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin rakamlar tabiki doğrudur ama benim değinmek istediğim konu motosikletine çıkma parça alman yönündendi, sonuçta ederi belli, sıfır parçalarla yaptığın zaman nerdeyse bni motor parası vermiş oluyorsun..
    anadolu yakasında olsan sorununu çözebilecek çok kaliteli ustalar tanıyorum ama avrupa yakası pek tanıdık deil
    arkadaşlar bi el atında sağlam düzgün ustası olan biriniz arkadaşımıza yardım edin yönlendirin..en güzeli sen bi mt buluşmasına gel biz bakalım motoruna
    Koyu olarak yazılan kısıma aynen katılıyorum ; isteyen olursa veriyim 1 hafta motoru anlayan ya da tanıdık sağlam bi ustası olan arkadaşa baksın etsin cezası neyse razıyım zaten dibe vurmuş durumdayım , buluşmalarınızı dikkatle takip ediyorum zaten fırsat olursa mutlaka ama sağlam bi motosikletle gelmek en iyisi

  7. #27
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Arkadaşlar ; h.sonu egzosu söktüm ve önce içine su doldurup fokur fokur kaynattım , daha sonrada içindeki su kuruyunca bikaç defa da mazotla çalkalayarak yıkadım ama öyle kayda değer bi pislik çıkmadı ofak tefek nokta gibi siyah parcacıklar cıktı ve egzostsuz motor max.75 km/s yaptı ; egzost varken 85 km/s yapıyordu ; benim bildiğim 2 zamanlı bi motor egzostsuz daha hızlı gider ama bilemiyorum; şimdi egzostu taktım ama motorda gaz ayarı max. seviyede olduğundan , rampa çıkışlarındaki etkisini bilemiyorum birde egzosun bi ucundan üfledim diğer taraftan gayet rahat hava çıkışı oldu ; sanırım sorun egzost değil

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Ocak 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    YBR
    hocam genellikle iki zamanlı motorlarda motorun bittiği şöyle anlaşılır..bilezik şıkırtısı gibi ses gelir buda sekmanlardan gelirki ve kompresörünü bi hayli düşürür yaptırmassan eğer ilerleyen zamanlarda bu piston,kranka,silindire kadar ilerler motordan garipten sesler gelmeye başlar.. masraf büyür yani!!!

  9. #29
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Sanırım egzost konusunda bi bilgisi olan yok

  10. #30
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008

    2 zamanlıların da egzoza ihtiyacı var

    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ; h.sonu egzosu söktüm ve önce içine su doldurup fokur fokur kaynattım , daha sonrada içindeki su kuruyunca bikaç defa da mazotla çalkalayarak yıkadım ama öyle kayda değer bi pislik çıkmadı ofak tefek nokta gibi siyah parcacıklar cıktı ve egzostsuz motor max.75 km/s yaptı ; egzost varken 85 km/s yapıyordu ; benim bildiğim 2 zamanlı bi motor egzostsuz daha hızlı gider ama bilemiyorum; şimdi egzostu taktım ama motorda gaz ayarı max. seviyede olduğundan , rampa çıkışlarındaki etkisini bilemiyorum birde egzosun bi ucundan üfledim diğer taraftan gayet rahat hava çıkışı oldu ; sanırım sorun egzost değil
    egozu sökünce performansı artmaz motorun.2 zamanlı bir motorun performansı
    açık egzozla artar ama komple sökünce düşebilir.ucuz 2 zamanlı yağdan egzozun tıkanacağını sanmıyorum çünkü antalya bölgesinde kiralık bvslerin çoğu bu yağlardan kullanıyor.
    segmanı pistonu da yeni değiştirdiğine ,aktarmanın da egzozun da sağlam olduğunu düşünürsek silindirin çizilme ihtimali var,ya da değişen piston segman daha alışmamıştır yani rodajı bitmemiştir.
    egzoz takılıuyken sesi nasıl ?eski halinden daha cılız çıkıyorsa sesi ve rampalarda uzun yolda sorun oluyorsa silindirden olabilir.

  11. #31
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    anlayan ve bilgisi olan arkadaşlar bana tek zamanlı 100 cc motoru olan trekker hakında bilgi verebilirmisiniz....
    1 tek zaman nedemek + sı ve - si nelerdir.?
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  12. #32

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Yokuşlarda bayılırsa bilki rektifiye istiyor...
    Rektifiye ettir bişeyi kalmaz...
    Hem performansı aratar yakıtı düşer...
    Saygılar...

  13. #33
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı stubborn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlayan ve bilgisi olan arkadaşlar bana tek zamanlı 100 cc motoru olan trekker hakında bilgi verebilirmisiniz....
    1 tek zaman nedemek + sı ve - si nelerdir.?
    Ben bahsettiğin motordan kullanıyorum.150cc scooter lardan daha serii, deparlı (atik) bir motordur. bahsettiğin tek zaman değil 2 zamanlı dır. tek zamanlı motor yok. 2 zamanlı benzini patlatması ve dışarı atmasıdır. yani 2 işlev görmesidir. bu sayede daha çabuk hızlanır ve hızlıdır. Hacmi ve boyutuna göre tatmin edecek kapasiteye sahiptir. Motorun durumu iyi ise dik yokuşlarda gaza asıldığında ön tekeri kaldıracak kadarda güce sahiptir. Bizzat ben yaşadım. tek kişi yokuş yukarı çıkarken biraz gaz verdiğimde motor şahlandı, sonra kontrol altına aldım. ön teker top gibi seke seke yokuşu çıktı. Bir eksisi (-)var oda 4 zamanlı motorlara göre biraz fazla yakması. Aşağıda yazdıklarım motosikletin özellikler....

    Peugeot Trekker 100
    100cc motor hacmi, Tek silindirli 2zamanlı, Basınçlı hava soğutma sistemli, Elden Marşlı + ayakla çalıştırma, Parazit engelleyici elektronik ateşleme, otomatik vites, 8.7Hp, 88Kg yakıtsız ağırlık, 6Lt yakıt tankı, 190mm Disk ön fren, 110mm Kampana arka fren, Arka tek ayarlana bilir hidrolik amörtisör, Ön çift amörtisör.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  14. #34
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı THE_LANCET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bahsettiğin motordan kullanıyorum.150cc scooter lardan daha serii, deparlı (atik) bir motordur. bahsettiğin tek zaman değil 2 zamanlı dır. tek zamanlı motor yok. 2 zamanlı benzini patlatması ve dışarı atmasıdır. yani 2 işlev görmesidir. bu sayede daha çabuk hızlanır ve hızlıdır. Hacmi ve boyutuna göre tatmin edecek kapasiteye sahiptir. Motorun durumu iyi ise dik yokuşlarda gaza asıldığında ön tekeri kaldıracak kadarda güce sahiptir. Bizzat ben yaşadım. tek kişi yokuş yukarı çıkarken biraz gaz verdiğimde motor şahlandı, sonra kontrol altına aldım. ön teker top gibi seke seke yokuşu çıktı. Bir eksisi (-)var oda 4 zamanlı motorlara göre biraz fazla yakması. Aşağıda yazdıklarım motosikletin özellikler....

    Peugeot Trekker 100
    100cc motor hacmi, Tek silindirli 2zamanlı, Basınçlı hava soğutma sistemli, Elden Marşlı + ayakla çalıştırma, Parazit engelleyici elektronik ateşleme, otomatik vites, 8.7Hp, 88Kg yakıtsız ağırlık, 6Lt yakıt tankı, 190mm Disk ön fren, 110mm Kampana arka fren, Arka tek ayarlana bilir hidrolik amörtisör, Ön çift amörtisör.
    6lt benzin ile kaç km gidiyorsun
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  15. #35
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egozu sökünce performansı artmaz motorun.2 zamanlı bir motorun performansı
    açık egzozla artar ama komple sökünce düşebilir.ucuz 2 zamanlı yağdan egzozun tıkanacağını sanmıyorum çünkü antalya bölgesinde kiralık bvslerin çoğu bu yağlardan kullanıyor.
    segmanı pistonu da yeni değiştirdiğine ,aktarmanın da egzozun da sağlam olduğunu düşünürsek silindirin çizilme ihtimali var,ya da değişen piston segman daha alışmamıştır yani rodajı bitmemiştir.
    egzoz takılıuyken sesi nasıl ?eski halinden daha cılız çıkıyorsa sesi ve rampalarda uzun yolda sorun oluyorsa silindirden olabilir.
    Öncelikle yardım etmeye çalışdığınız için cok tşk ederim ben egzostu tamamen söktüm doğru ve performans serilik sürat hiçbir şey kalmadı motorda ; ama motora piston segman atılmadı sadece yaklaşık 4 bin- 5 bin km önce segman değişti ; ayrıyeten karbüratörde hava giriş çıkışını sağlayan acılır kapanır kapaklar varmış ; tanıdık bi arkadaş sorunun bu olabileceğini söyledi ; ayrıyeten motor sadece rampa kalkışlarında bayılıyor ama hızını alınca çıkarıyor ama The_Lancet in dediği gibi de motor şaha kalkmıyor

  16. #36
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6lt benzin ile kaç km gidiyorsun
    150-200 km civarı tam hatırlamıyorum. Motorum satılığa çıkardığımdan beri pek kullanmadım. İlk alındığı zamanlarda aklımda kalanı yazdım şuan. Tabii eğer doğru hatırlıyorsam. Az veya Çok yazmış ola bilirim...

    Bu arada; szr senin motor değil. benim motordan bahsettim. Trekker. Üstelik Sıfır sayılır benimki fazla kullanılmadı. 5bin küsür km de....
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  17. #37
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    THE_LANCET ; 2 zamanlı 100 cc ya özellik falan aynı onun için senle kıyasladım ; hayırlısıyla satarsın inşallah

  18. #38
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı szr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    THE_LANCET ; 2 zamanlı 100 cc ya özellik falan aynı onun için senle kıyasladım ; hayırlısıyla satarsın inşallah
    İnşallah abi. Motorumu seviyorum. Sağlam motor her ne kadar bws kadar tanınmasada onun kadar sağlam. Bence hak ettiği muameleyi görememiş bir motor. Speedfight2 ile motor özellikleri aynı sadece kasası farklı. Aynı marka ve model, hor kullanılmış bir motorla 2 kişi düz yolda 80km/s gördüm. Neyse fazla övmüyüm yanlış anlaşılır şimdi... Satma sebebim ise kendime ait vitesli bir motor, ve hacim yükseltmek. Uzun yolda malesef yavaş kalıyor bana göre. Arabalar yanından vızır vızır geçince pek hoş olmuyor.

    Saygılarımla...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  19. #39
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    szr
    o açılır kapanır kapaklar manifolddan bloğa girişte olan parça.adı da diyafram veya klapedir.ucuz bir parçadır bence denemeye değer.kolay gelsin.

  20. #40

    Üyelik
    03 Mart 2008
    ikizamanli motor ekzoz u cikarirsan daha kötü calisir,baglantilarda bir hata varsada yapabilir bunu.
    manifota atilan gazin bir kismini geri emip taze benzin/hava karisimiyla yakiyor.sen eksoz u cikarirsan motor sade hava cekiyor.

    ben bunu defalarca yaptim,diger ikizamanli motoru olan arkadaslarin da ilgisine.

    eksozu sök,icinde delinmis cola-tenekesine benzer birsey bulacaksin.bu parcalari (manifot dahil) 200-300ml benzin ile isla (benzin her tarafa isabet etsin),ve yak.korkma biseey olmaz.plastik conta varsa cikar tabii.ateslrken eline dikkat et,aniden alev aliyor.
    hic dokunma yansin.yandikdan bis süre sonra duman kesilecek.parcalarin üstünde beyaz kuruluklar göreceksin.onlari temizle ve parcalari topla yerine tak.duman kesilmeden müdahale etme.
    bujiyi kontrol et.siyah kuruluklar varmi,yoksa asiri yaglimi?

    ikizamanlinin bujileri atesleme bölgeleri acik kahverengi olmasi lazim.yoksa bir sorun var.
    kullandigin yag ne?hepsi ayni diye motor yagi,sanziman yagi,ikizamali yagi karistirma.özel ikizamanli yagi kullan-eksozun kolay kolay tikanmaz bidaha.
    sicaksu,detejan,okuma/üfleme para etmez
    sana kolay gelsin.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler