Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

buji neden yağlanır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    slm arkadaşlar
    geçen gün arkadaşın scooteri bozuldu çalışmıyor çalışsada stop ediyor bujiyi yağlıyor neden yağlar bujiyi diyafram patlak oluncamı yağlar ben diyaframdan diy düşünüyorum sizce neden?
    (scooter biyanchi 150 cc 4000km de ve daha 1 senelik)
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşım söyleidğin motor 4 zamanlı heralde ona göre yazıyorum. bujinin yağlanmasının tek sebebi yanma odasına yağın girmesidir. buda nasıl olur? ya dışarıdan müdahale edildi benzinin içine yağ koyma gibi yada motorda kompresyon kaybı var yağlama yağı sekmanlardan sıyrılıp yanma odasına giriyor buda motor bitmiş demektir. ha ama 4000 km diyosun motora buda ayrı bir durum bi rampa çıkarken beyazımsı mavi bi duman atıyomu eksoz?
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  3. #3

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    yok depodan yağ koymadık motora 95 oktan kurşunsuz kullanıyor motor 4 zamanlı evet dediğin gibi egzosttan öyle duman atıyor ama rampada bayılmıyor motoru benim asyaya t1 e çok fark bile açıyor rampada bitik motor gitmezki rampada çözemedik bitürlü çocuk kafayı yicek motoru bi görsen sıfır gibi çok bakıyor makinaya ikidebirde bujiyi falan değiştiriyor hava filtresini temizliyor ama şans işte birde üstündeki karbüratörü 125 cc karbüratörüymüş bizim asya servisine götürmüştü motoru öyle demişler ona sıfır aldıydı motoru motor çok iyi gidiyor ama geçen gün bozuldu çözemedik
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  4. #4
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    eğer motor yağ yakıyorsa senin motoru geçmesi ve egsozdan duman atması normaldir.

    4000 km aslında motorun bitmesi için çok az bir km,fakat siteden sanırım 6000 km de 3 kez motor yaptıran vardı
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  5. #5
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motorun yağ sekmanları bitmiş veya kırılmıştır yada silindir kapağı contası patlamıştır yanma odasına motor yağını alır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  6. #6

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    peki yağ sekmanları bukadar çabuk bitermi? 4000km de
    belki contası yanmıştır
    teşekkürler
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  7. #7
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Yağ sekmanları kırılmışta olabilir.
    Bunların kırılma veya bitme nedenleri aşırı zorlamalar ve motorun yağının eksik olmasıdır.
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  8. #8

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    yani motrda gitmiş olabilir diyorsunuz
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  9. #9
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Motor neden gitmiş olsun ki yeni piston sekman alırsınız halledersiniz eğer piston sa tabiki..
    Buarada piston fiyatı 15-20 ytl civarı birşey + işçilik ücreti verirsiniz
    Ama büyük ihtimal contadandır
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  10. #10

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaların dediğine ek aklıma yeni br şey daha geldi eğer motor fazla zorlanmadıysa kapak contasından ve motorun çalışmasından eminsen motor yağ seviyesi normalden fazla olabilir buda yine özellikle karter havalandırmasından yağın fazla olarak yanma odasına girmesine neden olabilir. bi yağ seviyesini kontrol edin. hatta bende cbr nin yağını ayak yani motor yatıkken koydum buda motor düzlenince yağ seviyesini normalin üstünde çıkardı kullanım kitapçığında yağ seviyesi nasıl kontrol ediliyor bi okuyun yoksa bitik bir motor düz yolda rahat gider rampayı sardığında bayılır.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyiakşamlar;

    Yağ seviyesini kontrol edin. Normalden fazla yağ konulmuş olabilir. Birde hava filtresi kabında bulunan karter havalandırma borusunu kontrol edin. Bu boru tıkandıysa, oluşan yağ buharını hava filtresine direkt verecek, motor yağ buharı ile birlikte yağ yakıyor gibi duman atacaktır. Bu bir ihtimal.

    Motorunuz normal çalışmada (rölantide, veya örneğin yarım gazda) mı duman atıyor? Yani rölantide çalışırken duman atıyorsa, segmanlarınız kırık demektir. Buda güç düşüklüğü olarak kendini belli eder. (Bu arada duman mavi sanırım) Eğer duman mavi değilse, veya bariz yağ eksiltme yapmıyorsa, motorunuzun yakıt ile ilgili ayar problemi de olabilir.

    Son ve benim tahminim, bu motorlarda sık karşılaştığım yağ pompası arızasına bağlı veya yağ kanallarındaki tıkanmaya bağlı (etkili bir filtresi olmadığından) üst kapak yağlaması sorunudur. Üst kapak ve sübab sistemi motorun yağ pompası ile yağlanır. Eğer yağınız özelliğini yitirdiyse (motoru kullanın kullanmayın 6 ayda mutlaka yağını değiştirmelisiniz. Yağın kullanım ömrü 6 ay civarıdır) sübablar yeterince yağlanamıyor. Bu durumda motoru özellikle sübab yuvalarından çok çabuk aşınır (ki burada ısı çok yüksek) ve kompresyona bağlı olarak burada bulunan yağ lastiklerinden yanma odasına yağ sızdırır. Bunu yağ yakma ve buji kirlenmesi olarak görebilirsiniz. Bunu kontrol etmek için, motora hafif hafif gaz verin. Motorunuz orta devirlere (4000-5000) geldiğinden aniden gaz verip gaz kolunu kapatın. Motor anlık olarak devir düşürürken duman atıyorsa, süsbab lastiklerinden yağ kaçırıyor demektir. 4000km'de genel olarak bu arızanın olması muhtemel.

  12. #12

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyiakşamlar;

    Yağ seviyesini kontrol edin. Normalden fazla yağ konulmuş olabilir. Birde hava filtresi kabında bulunan karter havalandırma borusunu kontrol edin. Bu boru tıkandıysa, oluşan yağ buharını hava filtresine direkt verecek, motor yağ buharı ile birlikte yağ yakıyor gibi duman atacaktır. Bu bir ihtimal.

    Motorunuz normal çalışmada (rölantide, veya örneğin yarım gazda) mı duman atıyor? Yani rölantide çalışırken duman atıyorsa, segmanlarınız kırık demektir. Buda güç düşüklüğü olarak kendini belli eder. (Bu arada duman mavi sanırım) Eğer duman mavi değilse, veya bariz yağ eksiltme yapmıyorsa, motorunuzun yakıt ile ilgili ayar problemi de olabilir.

    Son ve benim tahminim, bu motorlarda sık karşılaştığım yağ pompası arızasına bağlı veya yağ kanallarındaki tıkanmaya bağlı (etkili bir filtresi olmadığından) üst kapak yağlaması sorunudur. Üst kapak ve sübab sistemi motorun yağ pompası ile yağlanır. Eğer yağınız özelliğini yitirdiyse (motoru kullanın kullanmayın 6 ayda mutlaka yağını değiştirmelisiniz. Yağın kullanım ömrü 6 ay civarıdır) sübablar yeterince yağlanamıyor. Bu durumda motoru özellikle sübab yuvalarından çok çabuk aşınır (ki burada ısı çok yüksek) ve kompresyona bağlı olarak burada bulunan yağ lastiklerinden yanma odasına yağ sızdırır. Bunu yağ yakma ve buji kirlenmesi olarak görebilirsiniz. Bunu kontrol etmek için, motora hafif hafif gaz verin. Motorunuz orta devirlere (4000-5000) geldiğinden aniden gaz verip gaz kolunu kapatın. Motor anlık olarak devir düşürürken duman atıyorsa, süsbab lastiklerinden yağ kaçırıyor demektir. 4000km'de genel olarak bu arızanın olması muhtemel.
    her işi ehline bırakıcaksın. teknik hocam gerçekten güzel yazmış ha benim kafa hala arabada kalmış 4.000 km de subaplara bişey olmayacağından kolay kolay yazmadım bile ama motor farklı gerçekten yorumuna sağlık hocam
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  13. #13
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Teşekkür ederim. Bende sizler gibi olanı paylaşıyorum.

  14. #14

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Valla hocam yakın bi tanıdığımın iş için yurt dışına çıkması dolayısıyla bir çok otomobil ve modifiye forumunda yerine yazılar yazdım valla canımdan bezdim 10 yaşındaki çocuk yada bi yerden saçma sapan bişey duyan gelip tartışmayı biliyor. arkadaş ben bu işin okulunu okumuşum o kadar sanayide serviste çalışmışım ve dediğim doğru yok adam hala aynı ama sizin yorumunuz gerçekten taktire şayen bir yorum. Kaliteli ortamları kaliteli insanları ve kaliteli düşünceleri severim. tekrar sağolun..
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  15. #15
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Haklısınız. Aslında "duymak", "inanmak" ve "öğrenmek" arasındaki ince çizgiyi pek ayırd edemiyoruz ne yazıkki. Bir yerlerden birşeyler "duyduğumuzda", bunun doğruluğuna, farklı gerekçelerimizle "inanıyoruz". Oysa duyulanın doğru mu, yanlış mı olduğunu değerlendirmeden. En zor şey inanılanı değiştirmektir. Bizler duymak yerine öğrenmeyi tercih edersek bu konuda birçok konuyu aşmış olacağız.

  16. #16
    barrokas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    maxillofacialtrauma Hamamatsu
    kardeş iyi bi usta bul karbürator ayarı yaptırgerisini geç
    Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......

  17. #17

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    herkese teşekkürler hocam dediklerinizi uygulayacağım muhtemelen yağını fazla koymuştur arkadaş eksik kullanacağını sanmam
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  18. #18

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    herkese teşekkürler hocam dediklerinizi uygulayacağım muhtemelen yağını fazla koymuştur arkadaş eksik kullanacağını sanmam


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)