Gidiyorum Ama Duramiyorum :):):)lütfen Yardim
-
direk debriyaj sıkıp frene asılmak muhtemelen arka tekerı kılıtleyıp kaymana sebep olur gazı keserek motoru kompresyona bındirebilirsın en azından kaymayı kontrol edebılecegın bır hıza dusene kadar ondan sonra debrıyaj ve vıtesle ugrasıp durmaya yada durumdan kurtulmak ıcın kacacak yere dogru hızlanmaya nıyetlenebılırsın ama bu ıslemler bazen bırkac sanıye ıcınde yapılması gerekebılır bu da motorunuzu cok ıyı tanımanız , tecrube ve soguk kanlılıkla mumkun olacaktır. ( bir ara bir programcı arkadasım her fırsatında kod yazardı cay bahcesındekı pecetelere bıle ne kadar cok yazarsan pratıgın artar derdı sanırım bunda da gecerlı )
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
Reklamlar
-
-
ve bunların yanında ihtiyacın olan en büyük şey; ZAMAN...
-
Zormuş ya acaba sco. yu bırakmasak mı
-
frenleme olayının en sağlıklısı arka tekerin oraya ayakkabımızın alt tabanını hafifçe sıkıştırıp yavaşlamaktır küçükkene arkadaşlarım bisiklette öyle yaparlardı
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
eskiden motoGP'yi izlerken motosikletten düşünce motoru tek başlarına yerden kaldıramadıklarını görünce '' pehhh şunlara bak , bi motoru 3 kişi kaldırıyolar '' diyip gülerdim ama gerçekten alet baya ağırmış,özellikle dururken hafif yana doğru yatırınca geri düzeltene kadar içim dışıma çıkıyor.yaklaşık 170-180 kg falan galiba...
-
ben bu sabah 210 kg olanıyla bayaa bi cebellestim sol bacak hala agrıyo
Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.
-
Motorun iyiliği için (balataları ısınır) 15 saniyeden fazla debriyajda bekleme..
Hem zaten elin yorulur
-turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
debriyaj çok sert zaten,15 sn dayanamam
-
http://www.kalfaoglu.com/motosiklet/surus.html 'den alıntı:
Frenleme
Bir motosikleti durdurmak için iki fren birden kullanılmalıdır. Yani hem ön fren (sağ elcik tarafından idare edilir) ve arka fren (sağ ayaktaki pedal tarafından idare edilir). İki fren aynı anda kullanılmalıdır. Ön frenler daha güçlüdür ve genelde durmanın %70-%90'unu ön frenin hareketi sağlar. Yeni sürücüler genelde ön freni sıkmaktan çekinirler, ama motor her yavaşladığında yada durduğunda kullanılması gereklidir.
Hızla yavaşlama anlarında ağırlık ön tekerleğe aktarılır. Bu da motorun arka kısmının hafiflemesine sebep olur. Bu olduğunda, arka tekerlek durabilir ve kaymaya başlayabilir. Sürücü bu durumda arka freni basılı tutmaya devam ederek motoru gitmek istediği yöne sürmeye devam etmelidir. Motorun arkası kaymaya devam edecektir, ama motor hala bu durumda sürülebilir.
Ön tekerleğin kilitlendiği durumlarda, sürücü ön frendeki gücü azaltmalıdır. Bu yapılmazsa ya motor kontrolden çıkıp devrilebilir yada sürücüyü üzerinden atabilir. Bu kilitlenmeye mani olmanın en iyi yolu, frene yavaş yavaş artan bir hızda basmaktır.
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
-
efendy_iso adlı üyeden alıntı
örnek saatte 80 km hızla gidiyosunn ve durman gereken yere yaklaşmaya başladınn, sağlıklı durabileceğin mesafede vites düşmeye başlıyosunn, aynı zamanda %30 arka %60 ön frene basarak motoru duracak kadar yavaşlatıyosun ,sonrada sağ ayağın arka frende sol ayağın yerde elin debriyajda motor birinci viteste aynaları kontrol ederek bekliyosunn, sakın boşa atıp bekleme çünkü arkandan hızla gelen dingilin biri duramayıp sana vurabilir o yüzden devamlı kalkışa hazır bekle, Tekerin düz bassın
%10 u ne yapsın
çakmaktaşlar gibi sol ayağını yere sürtsün bence
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
-
sitenin sahabısı olan arkadaş ta geldi sonunda
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
sitenin sahabısı olan arkadaş ta geldi sonunda
kimmiş o
-
togepi
Mesajlar: 44
Üyelik Tarihi: 30-10-07
Bulunduğu Yer: samanyolu galaksisinde
Motosikleti: yokkiiiii ama olacak yakında
Kan Grubu: O Rh+
nası yani buna rağmen sana motor teslim eden var mı?
-
valla aslında arkadaşlarında varsa vitesli motor arada iste bin 4e 5e at hızlan ve durmayı dene. benim burdan tanıştığım arkadaşlar var il grublarından.saolsunlar arada benzinleri oldukça müsade ediyorlar deneyim oluyo. yakında ybr alcağım için arada kullanıyorum ;)
-
bu tip şeyleri anlatmaya gerek yok bence herşeyden önce bi motor sahibi ol ve kullan.ondan sonra ne yapman gerektiğini yaşayarak öğrenirsin
-
-
cumartesi akşamı saat 17.30'dan 18.30'a kadar 1.viteste baya bi sürdüm motoru yine.Akşam akşam sürmek çok güzeldi,birde akşam sürünce daha hızlı gidiyormuş gibi geliyor insana....
pazar günü sabah 1.5 saat ,öğleden sonra da yaklaşık 2 saat sürdüm yine ve ilk defa 2. vitese attım ve bu defa kuzen arkama oturmadı...Artık tek başına sürebilirsin diyor.Bana kalsa trafiğe de çıkacam da kuzen izin vermiyor.Haftaya çıkacam trafiğe.Ama ehliyet yok.Trafik dediğim de 3. çevre yolu,fazla araba geçmiyor.
Dur kalk konusunda artık sıkıntı çekmiyorum,baya alıştım....Ehliyeti almam lazım en kısa sürede......................
-
togepi adlı üyeden alıntı
herkes küçük hacimli bir motosikletle başlamam gerektiğini söylüyor ama benim çalıştığım makina 1000cc'lik bi yamaha.henüz 2.vitesi görmedim ama kuzen yavaş yavaş diyor...banada koyun gibi ''tamam'' demek düşüyor.
merak ettiğim şeyleri de burda soruyorum,kuzene de soruyorum ama o ''sürdükçe alışırsın zaten,anlatmayla olmaz'' diyor. bence önce dinlemek sonra uygulamak daha yararlı olur.
_________________________________________________
cumartesi akşamı saat 17.30'dan 18.30'a kadar 1.viteste baya bi sürdüm motoru yine.Akşam akşam sürmek çok güzeldi,birde akşam sürünce daha hızlı gidiyormuş gibi geliyor insana....
pazar günü sabah 1.5 saat ,öğleden sonra da yaklaşık 2 saat sürdüm yine ve ilk defa 2. vitese attım ve bu defa kuzen arkama oturmadı...Artık tek başına sürebilirsin diyor.Bana kalsa trafiğe de çıkacam da kuzen izin vermiyor.Haftaya çıkacam trafiğe.Ama ehliyet yok.Trafik dediğim de 3. çevre yolu,fazla araba geçmiyor.
Dur kalk konusunda artık sıkıntı çekmiyorum,baya alıştım....Ehliyeti almam lazım en kısa sürede......................
Trafiğe çıkma istersen şimdilik, hele binlik makine ile hiç düşünme bile. Küçük cc makine ile başlamanın amacı hatalarını daha rahat telafi edebilmektir. Allah göstermesin bu durumda en ufak kazada hem kendini hem de mal sahibi yakarsın.
Fren konusunda internette yeterli sayıda kaynak bulabilirsin. Ayrıca OMM'un "Motosiklet Yol Sanatı" ve Donald Duck'ın "Motosiklet Teorisi" kitaplarını okuman faydalı olur. Doğrudur, bu işi en iyi pratik yaparak öğrenirsin ama teorik kısmın eksikse pratikde yaptığın yanlışlar başına çok iş açabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)