Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Sc0oter Şanzıman yağ değişimi sae 140

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Merhaba , motorum kanuni bobcat 150 ... 7500 km de şu an..Şanzıman yağını şimdiye kadar hiç değiştirmedik.Geçen ustama sordum değiştirmesende olur dedi..
    Motorun üzerinde sae 140 yağ ile değiştirin yazıyor...servis te sae 90 varmış ondan koyalım farketmez dedi..Sae 140 yağ nerde bulabilirim bir de bu konuda fikir sahibi olanların tavsiyelerini ihtiyacım var .....


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Sanayide / benzinlikte her yağcıda bulabilirsiniz
    90 numara şanzıman yağı
    140 numara diferansiyel yağı olarak satılır

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    140 numara olmaması lazım otomobiller bile 90 kullanıyor kamyonmu bu bana kalırsa sen bir daha kontrol et onu

  4. #4
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı tamyak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba , motorum kanuni bobcat 150 ... 7500 km de şu an..Şanzıman yağını şimdiye kadar hiç değiştirmedik.Geçen ustama sordum değiştirmesende olur dedi..
    Motorun üzerinde sae 140 yağ ile değiştirin yazıyor...servis te sae 90 varmış ondan koyalım farketmez dedi..Sae 140 yağ nerde bulabilirim bir de bu konuda fikir sahibi olanların tavsiyelerini ihtiyacım var .....
    Otomobillerde çok uzun yıllar kullanılmakta,eminim motorunuzda da senelerce değiştirmeden kullanabilirsiniz.
    Kapalı olduğu ve motor yağı gibi karbon bileşiklerine maruz kalmadığı için yağınız bozulmaz.
    Zaten tapayı açıp yağı görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız.
    20-30 senelik sanayii makinalarının bile redüktör yağları değişmez.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  5. #5
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140 numara olmaması lazım otomobiller bile 90 kullanıyor kamyonmu bu bana kalırsa sen bir daha kontrol et onu
    slm usta da 90 lık olur dedi fakat hem motorun üzerinde hem de kullanım kitapcığında sae 140 yazıyor.Bende şüpheye düştüm dolayısı ile.

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    140 numara normal,şanzımanda 90 olabilir ancak 140 numara difransiyel benzeri düşük devirli torklu dişli gruplarında idealdir.
    90 numara kullanırsanız yazın ve uzun yolda dişlilerden ses gelmesine ve uzun vadede aşınmaya sebep olabilir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomobillerde çok uzun yıllar kullanılmakta,eminim motorunuzda da senelerce değiştirmeden kullanabilirsiniz.
    Kapalı olduğu ve motor yağı gibi karbon bileşiklerine maruz kalmadığı için yağınız bozulmaz.
    Zaten tapayı açıp yağı görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız.
    20-30 senelik sanayii makinalarının bile redüktör yağları değişmez.
    merhaba , ustamız da buna benzer konuşmuştu zaten....

    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140 numara normal,şanzımanda 90 olabilir ancak 140 numara difransiyel benzeri düşük devirli torklu dişli gruplarında idealdir.
    90 numara kullanırsanız yazın ve uzun yolda dişlilerden ses gelmesine ve uzun vadede aşınmaya sebep olabilir.
    90 numarayı koymayı düşünmüyorum zaten 140 numaradan emin olursam onu kullanacağım yoksa böyle kalsın..Motorun ingilizce kullanım kılavuzunu araştırıyorum netten bulabilirsem bir de ondan inceliycem türkçesine güven olmaz ....

    cevaplar için herkese teşekkür ederim...

  8. #8
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    bizim düldülün kullanma kılavuzunda şanzıman yağıı şu aralıkta değişmeli diyor ama serviste usta değişmesine gerek yok diyor ("onlara kalsa her zaman birşey değişmeli" diyor )

    bende anlamadım
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  9. #9

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    İhtiyar haklı şanzıman 90 olabilir ama diferansiyel 90 değil daha kalın 140 olmalı doğrusu bu

  10. #10
    navigator55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Ben x-max250 makinamda Mobil'in 75W-90 tam sentetik HYPOID Tip dişli yağı kullanıyorum,çünkü kitapçığında uygun bir yağ koyunuz denmiş sadece.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  11. #11
    kolpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    bende geçen hafta burgman 400 ün son dişli yağını 10-40 sentetik motor yağıyla değiştirdim. eğer burgmandaki gibi hazne içinde yüksek devirde çalışan bir dişli sistemi varsa benim önerim daha ince bir yağ kullanılması.



    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  12. #12

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    arkadan itişli otomobillerin diferansiyellerinde 140 kullanılıyor önden çekişlerde ise diferansiyel şanzımanın içinde olduğu için 90 kullanılıyor ama motorlardaki diferansiyel sitemi şanzımandan ayrık olması nedeniyle arkadan itişli otomobillerinkine benziyor dolayısyla 140 ta olabilir aslında her motorun servis manuellerine bakmak lazım

    Burgman şanzımanında 10-40 yağ olamaz çünkü herşeyden önce 10-40 yağ dişli yağı özelliği taşımaz o motor yağıdır. Dikkat ederseniz dişli yağlarının üzerinde EP gibi ifadeler bulunur bunlar extra pressure anlamına gelir yani yüksek film basıncına sahiptirler oysa 20-50 gibi motor yağları bu özellikleri karşılamazlar.

    Bu nedenle Burgman a 10-40 koymadan biraz daha araştırın bana kalırsa

    10-40 diferansiyel içinde hemen köpürme yapacak ve yağlama özelliğini kaybedecekir tekrar bilginize

  13. #13
    extreme1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Tam 35(!)
    Motosikleti
    Yamaha X Max250 & Yamaha Cygnus X
    Dikkat edilmesi gereken bir şey var ki adı üstünde şanzıman ve motor yağı.
    Motor yağıyla şanzıman yağı cok farklı özelliklere sahip
    bırakın motor yağını şanzımana koymayı 140 numara koyulması gereken yagın yerine 90 koyulması bile tavsiye edilmez
    2005 ve sonrası araçlarda 90 numara bile degil 80 numara koyuluyor
    140 numara 90 ve 80e göre daha kalındır akışkanlıgı daha azdır

    şanzıman yagı yerine motor yagı koymak tereyagında balık pişirmeye benzerr
    Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK

  14. #14
    kolpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400



    bu arada mektupta yazan kullanma klavuzundaki soldali kesik çizgilerle belirlenmiş alanın ekte gönderilen sağdaki metin yazılı etikelin yapıştırılması. ve son dişli yağı olarak 10-40 motor yağı kullılması önceki 90 numara yağ kullanın ibaresinin yanlış olduğu

    kafası karışan arkadaşlara ayrıca bi kaç resim daha ekliyorum bunlarada bi bakarsanız ilk resim forumda tesadüfen gördüğüm bi cbf150 nin kartel içindeki motor aksamı dişileler motor yağı içinde çalışıyor.
    topicde daha fazla resim var
    http://www.motosiklet.net/forum/tekn...km-bakimi.html



    buda burgman400 ün son dişli kutusu yağ havuzunun içinde çalışan dişliler :

    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  15. #15

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    Suzuki nin bu yaptığına saçmalık derler. Motor yağının diferansiyelde ne işi var demekki burgman ın diferansiyelinde bir sorun var ve zaten kendileride önce sae 90 ı önermiş sonra vazgeçmişler hatta o kadar sıkıntılılar ki 0 derece havalarda 90 yerine 80 kullanın bile demişler. Sonra zaman içinde kullanımdan alınan bilgilere baktıklarında 80 bile kalın gelmiş ve bu defada nasıl olsa bu bir otomobil değil sonuçta scooter ve dişli basıncı nasıl olsa az, ve 90 da 80 de zaten kalın geldi standartta 70 yada 60 numara yağda yok iyisimi koy motor yağını demekten başka bir şey değil bence
    çünkü ben ilk kitaba yanlışlıkla hatalı yazdıklarına inanmıyorum resmen bir ürünü ürettikten sonra uyumsuzluğun farkına varmaktan başka bir şey değil bu

  16. #16
    kolpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    V-Strom DL650 / Burgman AN400
    2005 den sonraki bütün burgmanların orjinal kitapçıklarında motor yağının kulllanılması tavsiye ediliyor. sanırım 2004 den sonra alışılagelmiş dişli yağındansa motor yağının daha veerimli olduğunu fark etmişler
    (\__/)
    (='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
    (")_(")*

  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R1150RT
    Aslında olayın ne olduğu kullanım kitabındaki böyle tuhaf ve hiç alışılagelmemiş değişiklikten anlaşılıyor.
    Motoru doğal olarak ilk seferde 90 numarayla çalışacak şekilde dizayn etmişler ama daha sokağa çıkarmadan soğuk iklimde 90 yerine 80 in daha iyi verim verdiğini gözlemledikleri için kitaba bunu da yazıp belirtmişler.

    Fakat üretim sonrası pratik kullanımda diferansiyelde sorun veya aşınma belirtileri veya başka bir sorun oluştuğunu gözlemlemiş olmalılar ki yağın daha da incelmesi gerektiğini kısacası 80 in bile kalın geldiğini fark edip inceltme yoluna gitmişler ama standartta daha ince yağlar artık motor yağı grubuna girmekte olduğu için diferansiyele de 10-40 koymayı çözüm olarak bulmuşlar..
    Tabii burada şanslılar ki bu bir otomobil değil motor ve dolayısıyla diferansiyele binen yük az dolayısıyla motor yağı bile kullanılsa dişliler birbirine yüksek basınçla basmadığı için dişli yağı yerine motor yağı bile işi idare ediyor.

    Kısacası denemişler ve uygun olduğunu görmüşler doğrudur ama bence yinede karamizah bir durum burgman adına


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)