Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

NGK Bujide problem!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Arkadaşlar, motosikletimdeki standart NGK bujileri söküp yerine performans bujisi olarak anılan NGK'nın İridyum bujilerinden taktım. Vites araları biraz uzamışcasına %8 güçlenme ve 100 km de şehir içinde 3,4 litre yerine 3,2 litre yakıtta farklılık gözledim. Standart buji 5 ytl den satılırken iridyumu tanesi 30 ytl den aldım.
    Sorunuma gelince en soğuk kış aylarında bile jiklesiz bir kerede çalışan motor ara gazı sabit tutmadan çalışmıyor! Yan ayaklığa yatırıncada stop ediyor. Kendim rolanti ayarını az artırdım buseferde motoru dik tutunca rolanti yüksek çalışıyor. Benim bilmediğim ama yapılınca sorunun düzeleceği bir müdahale biliyormusunuz?

    18:30-22:55 bir satır yazı yazan bile olmadı!
    Ya çok tecrübe edilmiş bir soru ya da bilinmiyen bir soru
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    vallahi olsa tükan senin hoca.ama yorum yok...

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    motorun zaten ayaklığa alınca istop etmiyormu standardında?
    zannediyorum hava soğutmalı bi motor bence iridyum kullanma, pistonu delme riskin olabilir, hararetinde artabilir rolantin büyük ihtima ateşleme arttığı için artıyodur
    bunlar tahminlerim, daha detaylı bilgiyi uzman arkadaşlarımızdan ve bu motora iridyum buji takan başka birilerinden alabilirsin
    GKN MOTORS

  4. #4
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    ss 250 de ayaklık açılınca motor stop etmiyor öyle bir sistem zaten yok.
    Çevre aralığında elektrik deşarjlarından kaynaklı kurum birikintileri iridyumda olmadığından çiğ benzin atımı ortadan kalkıp,tam yanma ve max enerji açığa çıkıyor.. Çok iyi soğuk çalıştırma özellikleri! Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralıne dönüşmüş. Fakat dikkat edilmesi gereken başka bir ayar var zannediyorum. Fikrini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  5. #5

    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Şehir
    zerdalilik :)
    Motosikleti
    aprilia leo 150
    nasıl oluyor anlamıyorum ... benim scooterın kolay çalışabilmesi için VX bujileri kullanmam gerektiği söylenmişti...(daha az kurum ve is bağlıyormuş..) şimdi siz bunları yazınca garip geldi..

    bende cevabını sorunuzun bilmiyorum... ancak bence orjinal bujiyi kullanmaya devam et...

  6. #6
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    İlk defa böyle bişey duydum. Bujiden dolayı motosikletin stop etmesi çok garip geldi bana. Ayrıca rolantiyi ayarlarken motosikleti dik tutmanda fayda var.. Sorun hakkında bilgim yok kusura bakma..
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  7. #7
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Evet arkadaşlar,100 km kullanım sonucu bujileri serviste söktük bujiler sizlere ömür yanmış! Servisim aynı zamanda dostum olunca garantisiz ürünü yenisi ile değiştik. Aklımıza ilk gelen benzindeki katkı malzemelerinin bujiye verceği zarar oldu. Depoyu boşaltıp bp den katıksız 95 oktan doldurdum. Hava filtresini ve borusunuda kontrol ettik sorun yok. Faklat gaz kolunu çevirince v motorun hemen üstündeki benzini aktaran kısımda tel üzerindeki küçük plastik kısımın yırtıldığını ve benzini ortama gereğinden fazla gönderdiğini tespit ettik. Şimdi buji başları beyaz renk sorun artık yok,çekişi çok güzel oldu. Teknik bir arızaymış durum bujinin,satanın ve ya benim suçum yokmuş
    Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #8
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    yani anladıgım kadarıyla iridyum buji kulanmak daha iyi ben de almayı düşünüyodum ..şimdi alsam mı almasam mı???
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  9. #9
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar,100 km kullanım sonucu bujileri serviste söktük bujiler sizlere ömür yanmış! Servisim aynı zamanda dostum olunca garantisiz ürünü yenisi ile değiştik. Aklımıza ilk gelen benzindeki katkı malzemelerinin bujiye verceği zarar oldu. Depoyu boşaltıp bp den katıksız 95 oktan doldurdum. Hava filtresini ve borusunuda kontrol ettik sorun yok. Faklat gaz kolunu çevirince v motorun hemen üstündeki benzini aktaran kısımda tel üzerindeki küçük plastik kısımın yırtıldığını ve benzini ortama gereğinden fazla gönderdiğini tespit ettik. Şimdi buji başları beyaz renk sorun artık yok,çekişi çok güzel oldu. Teknik bir arızaymış durum bujinin,satanın ve ya benim suçum yokmuş
    Cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
    dostum normal kullandığın 7 serisi bujinin ve iridyumun nuamrasını yazar mısın?.

    teşekkürler.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #10

    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart buji 5 ytl den satılırken iridyumu tanesi 25 ytl den aldım.
    Viceroy, iridyum bujileri nereden aldığını yazarmısın, ltf.? Tşk.

  11. #11
    şakacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBF 150
    viceroy sorunu çözdüğüne sevindim. Yolun ve farın açık olsun

  12. #12
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    cbf 150 nin standart bujisi ngk ama ben iridyum takmak istiyorum
    ama duyduğum kadarı ile cbf150 için uyan iridyum buji yokmuş
    siz biliyormusunuz cbf150 için hangi seri iridyum'u kullanmak gerekir...
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  13. #13
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    BIR IRIDYUM ALDI BASINI GIDIYOR DESENIZE VICEROY DOSTUM NABER YAA SORUNU CÖZDÜĞÜNE SEVİNDİM BENDE BİR ARA TAKMISTIM İRİDYUM BUJİ SONRADAN ZAMANI GELIP DEĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALMIŞTIM NE YAZIKKI MEMNUNDUM AMA BU ARADA BOSTANCI BUZ MOTORDAN ALMIŞTIM SENIN ORDAKİ FİYAT İYİYMİŞ BUZ MOTORDA 35 YTL İDİ GEÇEN SENE TABİ

  14. #14
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    Hocam bu "%8 güçlenmeyi" nasıl tespit ettin onu ben pek anlayamadım?
    scooter diil VESPA

  15. #15
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Arkadaşlar NGK İridyum bujiler aldığım yerde 2 çeşitti. 7 numara ve 8 numara. Kutusundaki diğer seri numaraları zaten önemsiz. Olaki ilgi duyarsanız kutularından üstündeki herşeyi yazarım burada. 150-250 cc motorlarda genelde 7 numara,650-1100 cc arası 8 numara ilgili yuvaya uyum sağlıyor zaten. %8 lik artıştan bahsederken,her vites aralığında motorun ağlamadan gittiği bir eşik noktası ve sizin bir üst vitese geçme ihtiyacını duyduğunuz devir vardır. Buji değişimi ile çekişteki artışla beraber vites atma aralıklarım uzadı. Bunu kağıt kalem üzerinden hesaba vurduğumda %8 fark buldum. Usta 1000 cc BMW'sine taktı ve hız gösteren ibresini kırdı
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  16. #16

    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Gölcük/Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati
    Selam Arkadaslar,
    Buji motorrun önemli ve haszas birparcasidir! Bu yüzdende üzerindeki nummaralarin her harfi ve rakami cok önemli ve Buyi üreticileri ile motor üreticileri arasindaki bilgi alis verisi ile ortaya cikmistir. Bunun yaninda da bir Bosch ile NGK nummarasi tasarimcilarin farkli düsünmeleriden dolayi bir birini tutmaz! Teknikerlerin ellerindeki karsilastirma tabelalari ile berlirledikleriri buyiler, tasarladiklari motor icin kesin ve rasgele degistirilmemesi gerekir! Yukaridaki yazilarda bir 7 lik bujiden söz edilmekte, 7 lik buji su sogutmali makinada iyi radiman verirken havalida bu olmaya bilir! Makinanin tasarimi buna elvermez!! Bu yüzden Arkadasimiz burada bize tam nummarayi yazarsa hangi tarz makina icin tasarladigini ögrenmemiz daha kolay olur.
    Eskiden hava sogoutmali mopedlerde iki tür buyi bulundurulur ve motor isinincayakadar biri, isindiktan sonrada öbürü takilirdi....

  17. #17
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Evet buji kutusundaki tüm yazıları aktarıyorum ilgi duyanlara
    CR7HIX 7544 NGK IRIDIUM IX. NGK SPARK PLUG CO.,LTD. NAGOYA JAPAN.
    Başkada bir seri numarasına sahip 7 numara ırıdıum NGK ben henüz görmedim.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  18. #18
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    evet oficime 'nin de dediği gibiher markanın kendine ait buji seri numarası var. farzı misal NGK da CR7EB olan CHAMPION da RG6YC. Bu yüzden buji alırken dikkt
    scooter diil VESPA

  19. #19

    Üyelik
    15 Ağustos 2007
    Şehir
    MANİSA/Ahmetli
    Motosikleti
    Yamaha R1
    eski bujiyi tak birde öyle dene eğer eskiyi takınca sorun kalmazsa demek ki sorun iridyum bujideymiş dersin

  20. #20

    Üyelik
    11 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul Erenköy
    Motosikleti
    Honda CG 125 2006.
    motorun çift silindirli ise bişey olmaz, ama tek silindir motora iridyum buji ciddi hasarlar verir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)