Zincir Yerine Kayış...???
-
24 Ağustos 2007, 18:26
#1
Herkese selam...
Aktarmada zincir yerine kayış kullanılabildiğini daha konforlu bir sürüş yarattığı ve bakım derdi olmadığını duydum fakat detaylı bilgi sahibi değilim,tüm motorlarda kullanılabiliyormu nasıl olur bilemiyorum bilgi sahibi arkadaşlardan yorum bekliyorum..saygılar...
Reklamlar
-
24 Ağustos 2007, 18:57
#2
bu ne biçim cevap böyle?
benim motorum var ve ben kayış takılıp takılamadığını soruyorum doğru düzrüst cevap verceksen verirsin yoksa böyle sataşma laf atma tarzı konuşmalarla insanı forumlardan soğutan cevaplar verme.efendi gibi yazmışım oraya sorumu gelen cevaptaki şekle bak...ayıp ya.
-
24 Ağustos 2007, 19:06
#3
Bence motordan motora değişir Bence bir motosikletin varsa belirtseydin yada yapmak istediğin bir motor ona göre daha sağlam bilgi alırdın. Hem kayışlarında bakımı olur olmasa bile zorlandığı sürekli kayışa yük bindiği için zamanla kayışın kenarlarında tiftiklenme başlar ve buda o kayışın değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir üstelik kopma ihtimalide var (hiç tiftiklenmeden) Bence Zincir daha sağlıklı periyodik olarak yağ sürüyorsun ve uzun yıllar kullana biliyorsun. Yine zincirdede kopma ihtimali var fakat kayız kadar değil çünkü zincirler çelikten yapılır ve kopma ihtimali çok düşüktür. Konfora gelince hiç yüksek ccli kayışlı bir motosiklete binmedim ancak konfor onlarda anlaşılır heralde (yüksek ccli) ve hiç kimseden daha önce kayışlı aktarmanın zincirliden daha rahat veya konforlu olduğunu duymadim ilk defa senden duyuyorum. Aktarım rahatlığı yada verimli olanını sıralamak gerekirse (küçükten büyüğe)
1-kayış
2-zincir
3-şaft
Benden bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir. Tamamen benim bildiklerim ve düşüncelerimdir...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
24 Ağustos 2007, 19:11
#4
bende tanıdığım birinden duydum herhangi bir bilgi sahibi değilim zaten...
benim motor caracal 200 chopper sessiz olduğunu söylemişti kayışın ve vites geçişleri yumuşak bir biçimde oluyor dedi ama dediğin gibi kopma ihtimali filan artıyorsa tabiki gerek duymam kayışa...teşekkür ederim bilgilendirdiğin için...
-
24 Ağustos 2007, 19:18
#5
Önemli değil bu sitenin amaçlarından biri zaten (paylaşım ve dostluk)
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
24 Ağustos 2007, 19:34
#6
Bmw f 650 cs ler vardı akibetleri ne oldu bilmiyorum villa levent sürücü kursunda veriyorlardı nural meriçtan o zaman orada çalışıyordu beraber 6,7 ay o makinayı kullandık tek kullandığım kayışlı oydu.Tek bildiğim bakım gerektirmiyordu zamanı gelince değiştiriyorlardı.
-
24 Ağustos 2007, 19:54
#7
ben bir gv 650 kullanıcısıyım bundan önce kanuni tiger shadow 750 kullanmışlığım var. ama bunların arasında en çok gv 650 den memnunum. kayış motora hem rahatlık hemde performans veriyor.
-
24 Ağustos 2007, 19:59
#8
evet kayışlı motorlarda kullan at tipi olduu için kayış sistemi
çok daha rahat
hee motora uygulanırmu bence olur
neden olur, bi şeyi fabrika yapıyosa kullanıcıda yapabilir kanaatindeyim
her motora uymayabilir ama uyarlanabileceklere özel dişli takımı ve aparatlatıyla yapılabilir,
hee ona uygun kayış nerden bulurum dersen
en büyük muamma bu
-
24 Ağustos 2007, 20:34
#9
motor gücüde önemli bence kalkıpta bi ss e kayış gitmes bence çünkü kayış kaldırmaz diye tahmin ediyorum ama costum motorlarda genelde artık kayış tercih ediliyo. chopperda nesil deişiyo yavaş yavaş
-
24 Ağustos 2007, 20:42
#10
scooter larda aktarma kayışla.
ama dersen ybr 125 i kayışlı yapabilirmiyiz ? olur olmasınada extra donanım ister.
bana kalsa vitesli motorda kayış yüksek hızlarda sürtünmeden ısınma ve gevşeme yapabileceği için pek kullanışlı olmaz ..
benim bilgim ve fikrim dahilinde olanalr bunlar ...
-
24 Ağustos 2007, 21:11
#11
Merhaba,
Ben kendi motosikletim için araştırmıştım zincirden kayışa geçilirmi diye.. Şu adrese bir göz at, ben honda için olanını buldum.
http://www.scootworks.com/shop.cgi/p...187975168.3000
İnternette biraz araştırdım, bazı kişiler kayışın arada attığını yazmış. Bazılarıda çok memnun.
Google'da belt drive conversion kit şeklinde aratırsan bir kaç sonuç çıkıyor..
Eating tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machine's triple-plated chrome
-
26 Ağustos 2007, 17:25
#12
bilgiler icin cok tesekkurler arkadaslar...
-
26 Ağustos 2007, 18:10
#13
Forumdan Uzaklaştırıldı
Eski motorum Suzuki Savage LS650'de kayış vardı. Gayet sessiz çalışıyordu. Varlığını yokluğunu hissettirmeyen bir şey. Hiç bakım yapmak zorunda kalmadım.
Arabalarda trigger kayışı vardır. 90,000 km'ye gelince servislerde mecburen değiştirilir. Yani kayış deyip geçmeyin, çok sağlamdırlar.
-
26 Ağustos 2007, 18:13
#14
kayış daha sessiz.ayrıca otomatik şanzuman olduğu için genelde scooterlarda kullanılıyor.
-
26 Ağustos 2007, 19:00
#15
bende suzuki savege ls 650 var ve kayışlı çok güzel zincirin olağan sesinden uzak bir yolsuluk yapıyorsun ayrıca bakım gerektirmiyor zamanı gelince değiştirecen zaten zincirinde bir ömrü var onuda zamanı gelince değiştiriyon
-
26 Ağustos 2007, 19:29
#16
zincir bence her zaman daha uzun ömürlüdür. hiç kayışlı motor tecrübem olmadı ama şu an kullandığım otomobilimde egzantrik kayışı yerine zincir var ve 250.000 km bakım istemiyo. o kilometreden sonra da değişmiyo sadece bakım görüyo ve gerginliği ayarlanıyo. zaten o km. den sonra otomobilin ekonomik ömrü bitmiş oluyo.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
26 Ağustos 2007, 23:25
#17
Ben F650 CS kullanıyorum.
aktarma organı kayış
ortalama ömrü 60.000 km.
her 10.000 km'de gerginlik kontrolü var.
temiz,sessiz,uzun ömürlü,sanıldığından fazla sağlam (yaklaşık 2,5 ton kaldırma kapasiteli)
bu link'te 90.000 mile (144.000 km) sonraki resimlerini bulabiilirsiniz.
http://faq.f650.com/CSFAQs/CSBeltFAQ.htm#Life
THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET
-
güncel
bu iş için kitler var mı normal cg motosikletler için. konuyu açan arkadaşla aynı motorum var. arka dişli yerine aynı boyutta kasnak olsa takılmasında bir sorun yok. değer mi değmez mi?
-
solmyr adlı üyeden alıntı
güncel
bu iş için kitler var mı normal cg motosikletler için. konuyu açan arkadaşla aynı motorum var. arka dişli yerine aynı boyutta kasnak olsa takılmasında bir sorun yok. değer mi değmez mi?
Değmez, sen bu motorla ugrasacagın vakitte para kazanmayı düşün
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)