Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir Yerine Kayış...???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Herkese selam...
    Aktarmada zincir yerine kayış kullanılabildiğini daha konforlu bir sürüş yarattığı ve bakım derdi olmadığını duydum fakat detaylı bilgi sahibi değilim,tüm motorlarda kullanılabiliyormu nasıl olur bilemiyorum bilgi sahibi arkadaşlardan yorum bekliyorum..saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    bu ne biçim cevap böyle?
    benim motorum var ve ben kayış takılıp takılamadığını soruyorum doğru düzrüst cevap verceksen verirsin yoksa böyle sataşma laf atma tarzı konuşmalarla insanı forumlardan soğutan cevaplar verme.efendi gibi yazmışım oraya sorumu gelen cevaptaki şekle bak...ayıp ya.

  3. #3
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Bence motordan motora değişir Bence bir motosikletin varsa belirtseydin yada yapmak istediğin bir motor ona göre daha sağlam bilgi alırdın. Hem kayışlarında bakımı olur olmasa bile zorlandığı sürekli kayışa yük bindiği için zamanla kayışın kenarlarında tiftiklenme başlar ve buda o kayışın değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir üstelik kopma ihtimalide var (hiç tiftiklenmeden) Bence Zincir daha sağlıklı periyodik olarak yağ sürüyorsun ve uzun yıllar kullana biliyorsun. Yine zincirdede kopma ihtimali var fakat kayız kadar değil çünkü zincirler çelikten yapılır ve kopma ihtimali çok düşüktür. Konfora gelince hiç yüksek ccli kayışlı bir motosiklete binmedim ancak konfor onlarda anlaşılır heralde (yüksek ccli) ve hiç kimseden daha önce kayışlı aktarmanın zincirliden daha rahat veya konforlu olduğunu duymadim ilk defa senden duyuyorum. Aktarım rahatlığı yada verimli olanını sıralamak gerekirse (küçükten büyüğe)
    1-kayış
    2-zincir
    3-şaft
    Benden bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir. Tamamen benim bildiklerim ve düşüncelerimdir...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  4. #4

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    bende tanıdığım birinden duydum herhangi bir bilgi sahibi değilim zaten...
    benim motor caracal 200 chopper sessiz olduğunu söylemişti kayışın ve vites geçişleri yumuşak bir biçimde oluyor dedi ama dediğin gibi kopma ihtimali filan artıyorsa tabiki gerek duymam kayışa...teşekkür ederim bilgilendirdiğin için...

  5. #5
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Önemli değil bu sitenin amaçlarından biri zaten (paylaşım ve dostluk)
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  6. #6

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Motosikleti
    Yamaha YZF R6
    Bmw f 650 cs ler vardı akibetleri ne oldu bilmiyorum villa levent sürücü kursunda veriyorlardı nural meriçtan o zaman orada çalışıyordu beraber 6,7 ay o makinayı kullandık tek kullandığım kayışlı oydu.Tek bildiğim bakım gerektirmiyordu zamanı gelince değiştiriyorlardı.

  7. #7
    oFLuAlper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Muğla Marmaris/Ortaca
    Motosikleti
    Hyosung GT650R
    ben bir gv 650 kullanıcısıyım bundan önce kanuni tiger shadow 750 kullanmışlığım var. ama bunların arasında en çok gv 650 den memnunum. kayış motora hem rahatlık hemde performans veriyor.
    GT650R

  8. #8
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    evet kayışlı motorlarda kullan at tipi olduu için kayış sistemi
    çok daha rahat
    hee motora uygulanırmu bence olur
    neden olur, bi şeyi fabrika yapıyosa kullanıcıda yapabilir kanaatindeyim
    her motora uymayabilir ama uyarlanabileceklere özel dişli takımı ve aparatlatıyla yapılabilir,
    hee ona uygun kayış nerden bulurum dersen
    en büyük muamma bu
    GKN MOTORS

  9. #9
    oFLuAlper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Muğla Marmaris/Ortaca
    Motosikleti
    Hyosung GT650R
    motor gücüde önemli bence kalkıpta bi ss e kayış gitmes bence çünkü kayış kaldırmaz diye tahmin ediyorum ama costum motorlarda genelde artık kayış tercih ediliyo. chopperda nesil deişiyo yavaş yavaş
    GT650R

  10. #10

    Üyelik
    24 Nisan 2007
    scooter larda aktarma kayışla.
    ama dersen ybr 125 i kayışlı yapabilirmiyiz ? olur olmasınada extra donanım ister.
    bana kalsa vitesli motorda kayış yüksek hızlarda sürtünmeden ısınma ve gevşeme yapabileceği için pek kullanışlı olmaz ..
    benim bilgim ve fikrim dahilinde olanalr bunlar ...

  11. #11
    porsuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Shadow 600 VLX
    Merhaba,
    Ben kendi motosikletim için araştırmıştım zincirden kayışa geçilirmi diye.. Şu adrese bir göz at, ben honda için olanını buldum.
    http://www.scootworks.com/shop.cgi/p...187975168.3000
    İnternette biraz araştırdım, bazı kişiler kayışın arada attığını yazmış. Bazılarıda çok memnun.
    Google'da belt drive conversion kit şeklinde aratırsan bir kaç sonuç çıkıyor..
    Eating tar and gasoline
    Every light I see is green
    Open pipes, my machine's triple-plated chrome

  12. #12

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    bilgiler icin cok tesekkurler arkadaslar...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Eski motorum Suzuki Savage LS650'de kayış vardı. Gayet sessiz çalışıyordu. Varlığını yokluğunu hissettirmeyen bir şey. Hiç bakım yapmak zorunda kalmadım.

    Arabalarda trigger kayışı vardır. 90,000 km'ye gelince servislerde mecburen değiştirilir. Yani kayış deyip geçmeyin, çok sağlamdırlar.

  14. #14
    norace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki Address
    kayış daha sessiz.ayrıca otomatik şanzuman olduğu için genelde scooterlarda kullanılıyor.

  15. #15
    hgunarbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-karşıyaka
    Motosikleti
    BMW F 650
    bende suzuki savege ls 650 var ve kayışlı çok güzel zincirin olağan sesinden uzak bir yolsuluk yapıyorsun ayrıca bakım gerektirmiyor zamanı gelince değiştirecen zaten zincirinde bir ömrü var onuda zamanı gelince değiştiriyon

  16. #16
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    zincir bence her zaman daha uzun ömürlüdür. hiç kayışlı motor tecrübem olmadı ama şu an kullandığım otomobilimde egzantrik kayışı yerine zincir var ve 250.000 km bakım istemiyo. o kilometreden sonra da değişmiyo sadece bakım görüyo ve gerginliği ayarlanıyo. zaten o km. den sonra otomobilin ekonomik ömrü bitmiş oluyo.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  17. #17
    airman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2006
    Şehir
    Osmaniye-kadirli
    Motosikleti
    VFR 1200X C/T
    Ben F650 CS kullanıyorum.
    aktarma organı kayış
    ortalama ömrü 60.000 km.
    her 10.000 km'de gerginlik kontrolü var.
    temiz,sessiz,uzun ömürlü,sanıldığından fazla sağlam (yaklaşık 2,5 ton kaldırma kapasiteli)

    bu link'te 90.000 mile (144.000 km) sonraki resimlerini bulabiilirsiniz.
    http://faq.f650.com/CSFAQs/CSBeltFAQ.htm#Life
    THICKHEADED MAN DOESN'T WEAR HELMET

  18. #18
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    güncel

    bu iş için kitler var mı normal cg motosikletler için. konuyu açan arkadaşla aynı motorum var. arka dişli yerine aynı boyutta kasnak olsa takılmasında bir sorun yok. değer mi değmez mi?

  19. #19

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güncel

    bu iş için kitler var mı normal cg motosikletler için. konuyu açan arkadaşla aynı motorum var. arka dişli yerine aynı boyutta kasnak olsa takılmasında bir sorun yok. değer mi değmez mi?
    Değmez, sen bu motorla ugrasacagın vakitte para kazanmayı düşün
    rm125 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)