Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Lastik Danışma Hattı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Lastikler hakkında araştıma yaparken edindiğimiz bilgileri bu başlıkta paylaşmak amacıyla açtım başlığı.

    Caponord için Metzeler Tourance bakıyordum. Aslında en ideal lastiği o gibi görünüyor ancak ne yazık ki distribütör LAPAŞ'ta kalmamış arka lastik.



    Geriye kalan tercihlerim, Metzeler'den daha ucuz olan Bridgestone Trailwing ve Pirelli Scorpion ST idi. Bu iki lastik de hemen hemen aynı fiyat. Aralarındaki farklar benim gibi bir kullanıcının doğrudan farkedemeyeceği kadar ufak.

    Trailwing


    Scorpion S/T



    İkisi de Metzeler'den daha sert hamura sahip ve daha geç ısınıyor. Pirelli Scorpion'ları ilk 50-100 km civarı çok dikkatli kullanmak gerekiyor. Lastik rodajı dediğimiz bu süreç içinde lastik, üzerindeki kaplama yüzünden kaymaya meyilli.

    Gün geçtikçe tecrübelerimi aktaracağım yine bu başlıktan. Siz de lastikler hakkında yaptığınız araştırmalarınızı paylaşırsanız sevinirim
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Haziran 2007
    Bunlar tubeless lastikler değil mi_? İç lastikle mi kullandın?

  3. #3
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Aprilia Caponord pek az enduroda olan tel jant - tubeless lastik kombinasyonuna sahiptir. Bu lastikler tubeless'tır. Ancak sanıyorum iç lastikli olanları da var.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  4. #4
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Onur aradığın Metzeller lastikler şu sitede mevcut, bi bak istersen.

    http://www.motogiyim.com/main/produc...&sub_cat_ID=87
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  5. #5
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onur aradığın Metzeller lastikler şu sitede mevcut, bi bak istersen.

    http://www.motogiyim.com/main/produc...&sub_cat_ID=87
    Eralp Abi ile görüştüm zaten Mert
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  6. #6

    Üyelik
    14 Haziran 2007
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aprilia Caponord pek az enduroda olan tel jant - tubeless lastik kombinasyonuna sahiptir. .
    Bunu nasıl yapabildiğini kısaca açıklayabilir misin ? Mesela jant içinde çift katman var ve tel bağlantıları dış katmanda mı kalıyor?

  7. #7
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı Prometheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aprilia Caponord pek az enduroda olan tel jant - tubeless lastik kombinasyonuna sahiptir. Bu lastikler tubeless'tır. Ancak sanıyorum iç lastikli olanları da var.
    Bu sistemi benim bildiğim kadarıyla BMW bazı modellerinde kullanıyor özellikle.

    Jant telleri jantın alın kısmıyla bütünleşiyodu galiba
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı lütufpaşa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu nasıl yapabildiğini kısaca açıklayabilir misin ? Mesela jant içinde çift katman var ve tel bağlantıları dış katmanda mı kalıyor?
    Hayır...Teller dıştan geçmeli.... Jantın iç yüzüyle bağlantısı yok........
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır...Teller dıştan geçmeli.... Jantın iç yüzüyle bağlantısı yok........
    +1
    Gördüğüm BMWlerde de öyleydi diye hatırlıyorum.
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  10. #10
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Bu telli iç lastiksiz Jant




    Bu da iç lastikli jant

    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  11. #11
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Caponord lastikleri tam olarak şu şekilde:



    Teller jantın dışarı uzayan kısmına monte durumda.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #12
    dalyanoner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    avcilar-istanbul

    Arka Lastik Hakkinda...

    Arkadaslar kullandigim chopper motorumun lastik olculeri on:110/90/16 arka:130/90/15. Bugunlerde yeni bir arka lastik almam lazim. Sorum su: 140 yada 150/90/15 bir arka lastik alsam olur mu? yani jant'in toleransi ne kadardir?

  13. #13
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    jant damak toleransı yanında arka çatal ve merkezden odaklama mesafesine de dikkat edilmesi gerekiyor.unutmayınız ki lastik taban ölçüsü kalınlaştıkça dolayısıyla yanak kalınlığı ve merkezden dış kenar çapı da farklılaşır.
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  14. #14
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Pro,

    Lastik kalmamış ne demek yahu?

    Metzeller alacaksın.
    Kafan rahat olacak.

    Pirelli son zamanlarda sükse yapıyor.
    Tek nedeni bazı yarışlarda anlaşmalı firma olması.
    İkisi karşılaştırılacak lastik değil.
    Tabii ki kötü değil.
    Ama iyisi var.
    Örneğin Kenan Sofuoğlu Pirelli ile yarışıyor.
    Ama sor bakalım kendi motosikletine takar mı?

    Diğer bir konu Dual-Sport bir motor almışsın.
    Bu yol yapacaksın demek.
    Lastik rodajının ya da çabuk ısınmasının ne önemi var ki?
    Pistte yarış mı yapacaksın?
    Yol yapacaksın bu motorla.
    İsterse yarım saat sonra ısınsın.

    Şunu unutma!

    Geç ısınan lastik,
    geç soğur...

    Kendi kullanım özelliklerine haiz bir lastik seçmeye bak...

    Ayrıca,
    ben endurocuyum.
    Bakın enduro aldım filan diye havalara girme.
    Aldığın motor enduro değil.
    Türkiye'de enduro o..
    Ya da hiç enduro görmemişler için enduro...

  15. #15
    gupilya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Truva 250 TR
    Kenan Sofuoğlu Pirelli lastik kullanıyorsa ve bugünkü gazetede söylediğine göre sponsor desteğine ihtiyaç duyduğunu söylüyorsa, sırf bu nedenle yani pirelli'nin Kenan Sofuoğlu'na sponsor olması nedeniyle bile Pirelli alınır.

  16. #16
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı gupilya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kenan Sofuoğlu Pirelli lastik kullanıyorsa ve bugünkü gazetede söylediğine göre sponsor desteğine ihtiyaç duyduğunu söylüyorsa, sırf bu nedenle yani pirelli'nin Kenan Sofuoğlu'na sponsor olması nedeniyle bile Pirelli alınır.
    Pirelli Sofuoğlu'na sponsor değil.
    Konu yanlış anlaşılmasın.
    SS ve SBK yarışları çok az modifiyeye izin veren, yani pilotaja önem veren yarışlardır.
    Bu nedenle tüm motorlarda tek tip lastik kullanılır.
    Bu yıl bütün SS lerde Pirelli kullanılıyor.
    Gelecek yıl belki de başka bir marka ile anlaşılır ve o marka lastik kullanılır.

    Konu budur.

  17. #17
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Lastik danışma hattına soru : Hocam bu lastikler caddede kullanılır mı? Ben mecburiyetten kullanıyorum, cadde lastiği alacak param yok da

    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  18. #18
    kumita45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara

    kawasaki er-5 için lastik tavsiyesi arkadaşlar....teşekkürlerrr...

    kawasaki er-5 için lastik tavsiyesi arkadaşlar....teşekkürlerrr...
    asla bitmeyen aşk motosiklet aşkıdır

  19. #19
    Dogan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    Crypton T115
    walla arkadaşlar banada lastik lazım üstünde kenda diye bi lastik var yolu iyi tutmuyor bana daha iyi bi lastik önerebilecek var mı 130/60-13 ölçülerinde scooter lastiği ama ben viraj alırken fazla yattıgım için yarış lastiklerinden olursa iyi olur. virajlarda fazla kayma olmaz sanırım öyle. link ile bu lastiği alsan derseniz gidip alıcam yada sipariş vericem.

  20. #20
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    130/60-13 metzeler ME 7 teen. Fiyatı 41 euro ben bunu kullanıorum gayet ii tavsiye ederim.
    scooter diil VESPA


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)