CBR125 ile 900RR takas ! Ustaların bilgisi lazım.
-
Selamlar,
motorumu satılığa çıkardım. Dün ilginç bir teklif geldi. Aşağıda ilanı gözüken 900rr ile CBR125'i takas edermisin diye.
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4212172
Danışmak istediğim konu şu;
900RR 'ın problemi :
Motor üst kapak contasını çatlatmış. Contayı değiştirirken sübap ayarını sentede yapmamışlar. Bu yüzden motor 2 sübapı eğmiş. Sübap pek problem değil. Fakat yanlış zamandaki sübap ayarı, eksantirik miline, pistona ve silindire zarar verirmi ? Ne gibi hatalar doğurabilir.
Motor Adıyamanda grenajları resimlere bakılırsa yeni yapılmış. Görüntüsünü beyendim. İçime kurt düşürdü. Motora bakmayı düşünüyorum. Ama Bursadan Adıyamana gidip bakmaya deyermi ?
Özetle bu arıza tahmini olarak motorda ne gibi hatalar doğurabilir ? Eğer gidersem yakınım makina mühendisi sağlam bir ustayla gidicem. Sizce motoru incelerken nelere dikkat etmek gerekir ?
Şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
kardeş o konuda pek bir bilgim yok ama daha önceden forumlardan okuduğum kadarıyola, racing tip motosikletler, kullananların genelde akıllı olmayıp motorun haşatını çıkarmalarından dolayı, çok çabuk elden çıkar. 1993 model de kesinlikle bu yoldan geçmiştir ki öyle olmasa 4500 ytl fiyat çekmezler. ustalar hatam varsa beni düzeltsin
Ama yapmayın diyordu Tanrı, o daha bir çocuk...!!!
Nükleere H A Y I R!!!!!
**01 JJ 743**
-
Şahsi kanaatimi sorarsanız,bu makinanın bu km de olması pek mantıklı değil.
söküp takmak istediğiniz her civatanın elinizdekalma olasılığı pek yüksek,hiç sorunu olmasa dahi bir müddet sonra çıkabilecek sorunlarda yılmanız işten bile değil.
------------------------------
Şahsen ben,isterse duvara vurmuş olsun,ama birileri tarafından bilinçli ya da bilinçsiz el sürülmemiş bir makinayı tercih ederim.
Varsayalım ki bu makina ilk sahibindeyken uçuruma yuvarlanıp nehire düşmüş olsa,kilo hesabı hurdasını alsak bari ne hurdası aldığımızı biliriz.Ama bu makina benim için muamma.
Sağlıcakla kalınız.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Bu ilandaki 1000f 550.000 küsür km de.
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3864239
1.000.000 km'yi devirmiş racing Hondada gördüm (Boy ve Görkeme sorabilirsin ). Benim işim makina. Otomotiv sektöründe çalışıyorum. Bu tarz şeylerle uğraşmaktan hoşlanırım. CNC torna, frezede kullandığım, çalıştığım ortamda çok hassas tezgahların olması bana biraz güven veriyor. Hondanın sağlamlığını kanıtlamasıda ayrı bi faktör.
Eğer arızası yapılabilir değilse neden olmasın diyede düşünmüyor değilim. Şu an net bi karar vermedim. İHTİYAR, teknik ustanın yazıları kafamdaki fikri büyük ölçüde şekillendirecek diye düşünüyorum. Bakalım ustaların yorumları ne olacak.
Yorumun, fikrin için teşekkürler
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Şahsi kanaatimi sorarsanız,bu makinanın bu km de olması pek mantıklı değil.
söküp takmak istediğiniz her civatanın elinizdekalma olasılığı pek yüksek,hiç sorunu olmasa dahi bir müddet sonra çıkabilecek sorunlarda yılmanız işten bile değil.
------------------------------
Şahsen ben,isterse duvara vurmuş olsun,ama birileri tarafından bilinçli ya da bilinçsiz el sürülmemiş bir makinayı tercih ederim.
Varsayalım ki bu makina ilk sahibindeyken uçuruma yuvarlanıp nehire düşmüş olsa,kilo hesabı hurdasını alsak bari ne hurdası aldığımızı biliriz.Ama bu makina benim için muamma.
Sağlıcakla kalınız.
Beklediğim yorum geldi.
Orhan abi, dün boy'a da danışmıştım. Oda aynı şeyi söyledi. Galiba en iyisi bu motordan uzak durmak.
-
Benim motoru geçen sene aldım.Satan adam subab ayarlarının yapıldığını ama beğenmediğini söyledi,neyse.
Ben alınça makinayı komple dağıttım.Bir çok civatasının uygun olmadığını farkettim hatta bir çoğu sökerken elimde kaldı.Bir baktım civata yapıştırıcısı ile yeniden yapıştırılmış veee sökerken zor çıkanlara kılavuz çektiğimde kılavuz sıkışıp kırıldı,neden mi içinde yay vardı
Neyse hepsini elden geçirip içime sinerek topladım,ama bolca küfür ettim,ve zamanımı aldı.
Bu sezon sonu tekrar dağıtıp güzeeeellllceee boyayacağım.
Revizyon sabır işi yani.
Baştan karşılaşacaklarını tahmin edebiliyorsan sorun yok.
Veee kendi ellerinle topladığın makinanın tadı başka bir şeyde yok
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Orhan abi, yardıma ihtiyacın olursa seve seve gelirim. Hem sendende birşeyler kaparız.
-
Sağolasınız teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
Benimde size zerre kadar faydam olduysa ne mutlu bana.
Hayat keyiftir,keyfiniz daim olsun.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
Kaba bir hesapla 1 yilda ortalama 300 km yapmis...Cok
enteresan...
Arkadasim kesinlikle uzak dur...
-
Moderatör
Ayni teklifi banada yapti o arkada$.. Aslinda Orhan abinin yarisi kadar bilgimiz olsa alinip biraz zaman ve para harcayarak sorunsuz hale getirilebilir.. Ama nakit ve vakit harcamak istemiyorsan ve az bucuk motordan anlamiyorsan uzak dur bencede..
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
06 Temmuz 2007, 23:45
#10
Üstadım ne güzel calısan bir motorun var tın tın gidiyorsun işte ne gerek var vitrine koyacak motoru
En kötü motor ölü motordur. Durmadan masraf çıkartacak, bazı parçalarınıda bulamayabiilirsin dertsiz basına dert acarsın.
Bak IHTIYAR abime. ne güzel anlatmıs. Bence motor bitmek üzeredir.
Gel sen en iyisimi tertemiz cıbırından vazgecme
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
06 Temmuz 2007, 23:52
#11
CERRAHI adlı üyeden alıntı
Üstadım ne güzel calısan bir motorun var tın tın gidiyorsun işte ne gerek var vitrine koyacak motoru
En kötü motor ölü motordur. Durmadan masraf çıkartacak, bazı parçalarınıda bulamayabiilirsin dertsiz basına dert acarsın.
Bak IHTIYAR abime. ne güzel anlatmıs. Bence motor bitmek üzeredir.
Gel sen en iyisimi tertemiz cıbırından vazgecme
aynen katılıyorum bu söylenenlere hiç yakınına bile uğrama bence
-
07 Temmuz 2007, 05:28
#12
93 Honda CBR 900'ün orjinal olduğuna eminmisin?
93 lerin ön çamurluk böyle değil.
Bu tür motorların makina arızası kolay telafi edilmiyor haberin olsun.
Eski model olduğu için parça sıkıntısı yaşama olasılığında çok fazla.
Tahminim kısa zamanda sibop keser ve el işi segman da bunlara uymaz....
-
07 Temmuz 2007, 13:47
#13
Bende tavsiye etmiyorum.
Geçenlerde bir abimizin eski model r1 inde ufak bir tamiratta motor yandı ve masraf 1000 ytl yi geçiyor.
Ee zaten motorun değeri 5000 ytl, garajda yatıyor şimdi.
Bence 2 yaşından büyük racing almak risk...
ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)