Motosikletim.com.tr Hediye T-shirt
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Motosiklet Kamerası
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları

konjektör neden arızalanır?

  1. #1
    tan21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    Reklamlar  
    Kuba Motor

    konjektör neden arızalanır?

    slm arkadaşlar küçük bir problemim var aküm yeterince şarj edilmediğini bugün öğrendim 12 v 6 amper bir aküm var( mutlu akü ) 1 ay önce aldım bugün bir problemim çıktı akü boştu ve direkck aldığım oto elektrikçiye gittim konjektörün yeterli şarj etmiyor dedi bende kaçak varmı diye kontrol ettirdim kaçak yok akü şarj olmuyor normal seyirde 12.3 12.2 12.1 felan yazıyo ama ışık ve fan açıldığında (radyatör fanı)11. 3 11 .0 a kadar düşüyo bu voltajı 13 12.5 seviyelerinde olması gerekir dedi motor çalışırken konjektör yeterli beslemeyi yapmıyor motorum regal raptor 250 dd 9-b dadwy class 250 lik bir makina 2 yıl garantisi var radyatördeki fan müşirini iptal ettim ve fan elimle tek bir düğme ile kontrol ediyorum müşiri iptal etmekten konjektör bozulurmu bu parça garanti kapsamında ama yetkili bayi konjektör arızasını benim fana bağladığım mikro anahtardan olduğunu ima etmeye çalıştı siz nedersiniz konjektör neden arızalanır?
    Dream On Dream On Dream On
    Dream until your dream comes true


    Motomax
    Hadisatinal Buse - 720x80 - Forum İlk Mesaj
    AVM Forum
  2. #2

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Lütfen nokta virgül kullanarak yazınız. Yazınız okunmuyor, ne anlattığınız anlaşılmıyor.
    Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım

  3. #3
    faruk59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha xt600/97
    bence senin akün de arızalı,konjektör şarj dinamosundan aşırı üretilen gerilimi sabitlemeye yarar sadece yani fazla şarz edip aküyü bozmasın diye 13-14 volt arasınta tutar.aküler bağzen bozuk çıkabiliyor,şarj tutmayabiliyor.müşürü iptal etmektende konjektör bozulmaz.konjektörde eğere şarj dinoman aşırırı derecede enerji üretiyorsa 20 volt falan o zamanda bozulabilir.akü nü garantiden değiştirebilirsin sorun olmaz ama konjetkör gerçekten bozuksa alman gerekicek.taktığında da baktır bakalım şarjı nasıl elektrikçiler yardımcı olacaktır.kolay gelsin sana.
    ben tekirdağ dayım eğer bu çevredensen yardımcı olurum sana.nereli olduğun yazmıyor da.

  4. #4
    tan21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    saolun ya konjektör için baktım oda pahalı bir zımbırtı bakalım garantiden değiştirebilecekmiyim yada akü değiştirmem gerekicekmi onuda bilmyorum neye göre akü bozuk diyebilirim adam konjektörün bozuk diyor? bundan önce konjektörümde birşey yoktu ..
    Dream On Dream On Dream On
    Dream until your dream comes true

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Akünün bir gözü çalışmıyor.
    Motor çalışmıyorken akünün uçlarındaki gerilim 12.50-12.60 gibi fakat herhangi bir elektrik tüketen cihazı açtığınızda voltaj 10-11 voltlara düşüyorsa gözlerden biri arızalıdır.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    tan21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    adamlar ısrarla aküde bir arıza olmadığını eğer gözlerden biri arızalı olsa kontak çalışmıyacağını söylüyor :( ben bir başka yere gidip kontrol ettiricem aküyü
    Dream On Dream On Dream On
    Dream until your dream comes true

  7. #7
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Motorunu çalıştır.
    Ve akünün kutuplarından bir tanesini(tercihan eksi olanını çıkar motorun çalışıyorsa alternatör çalışıyordur.
    Motorunu çalıştır.
    Farları aç,
    Veee aniden gaz ver,
    Far ışığınında artması lazım,artmıyorsa konjektör,alternatör,sigorta,kablo estelasyonu vs vs vs arızalıdır.
    Baktın olmuyor bana gel yardımcı olayım.Ben Bursadayım,motor tamircisi değilim.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  8. #8
    tan21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2006
    bugün tekrar servise gittim birde orada kontrol ettik motor çalışmazken 12.45 volt çalıştırıyorum 12.40 v gaz veriyorum 12.50-12.85 volt a kadar çııkıyo ışığı veya fanı bir açıyorum 11.50 ye düşüyo ve çıkamıyo azalıyo gaz versende tık yok konjektör dediler ama siz nedersinzi bu dedikleriniz yapıcam şimdi
    Dream On Dream On Dream On
    Dream until your dream comes true

  9. #9

    Üyelik
    22 Haziran 2010

    konjektör arızası

    Alıntı tan21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar küçük bir problemim var aküm yeterince şarj edilmediğini bugün öğrendim 12 v 6 amper bir aküm var( mutlu akü ) 1 ay önce aldım bugün bir problemim çıktı akü boştu ve direkck aldığım oto elektrikçiye gittim konjektörün yeterli şarj etmiyor dedi bende kaçak varmı diye kontrol ettirdim kaçak yok akü şarj olmuyor normal seyirde 12.3 12.2 12.1 felan yazıyo ama ışık ve fan açıldığında (radyatör fanı)11. 3 11 .0 a kadar düşüyo bu voltajı 13 12.5 seviyelerinde olması gerekir dedi motor çalışırken konjektör yeterli beslemeyi yapmıyor motorum regal raptor 250 dd 9-b dadwy class 250 lik bir makina 2 yıl garantisi var radyatördeki fan müşirini iptal ettim ve fan elimle tek bir düğme ile kontrol ediyorum müşiri iptal etmekten konjektör bozulurmu bu parça garanti kapsamında ama yetkili bayi konjektör arızasını benim fana bağladığım mikro anahtardan olduğunu ima etmeye çalıştı siz nedersiniz konjektör neden arızalanır?
    Değerli kardeşim !

    konjektörün türkçe karşılığı ,regülatör,onunda karşılığı alternatif (AC) akım düzenleyici si dir.Bunların bir çalışma saati yani ömürleri vardır.Mesela vasat bir konjektörün çalışma ömrü,30bin saat veya üstüdür.Akü nü sıfırlarken,bundan sonra konjektörünü de sıfırla.Sakın çıkma parça kullanma,sıkıntı yaşarsın.Zaten bütün mekanik sistemlerde ,elektrik ve elektronik sistemlerde parçaların çalışma ömürleri saat olarak yada kilometre olarak limitlidir.mesela motor mekaniğinde, rulmanların,sızdırmazlık keçelerinin,karbüratörlerde,hava filtresi,karbüratörün sabitlendiği,emme boğaz lastiği komple,boğaz lastikleri (motora giriş) değişmesi gerekir,bu plastik ve esnek aksamlar,ısı farkından dolayı zaman içinde sertleşirler ve çatlama kırılma yaparlar,sonuçta bunlar sarf malzemedir.Benden sana tavsiye her 7000 km de bu parçaları değiştir,her 1000 kmde bütün vida ve somunlarını katalog değerlerinde torklattır.civatalarını sıkılaştır.Bunlara dikkat edersen problem yaşamazsın.
    Reklamlar  

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)