Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
38. sayfa BirinciBirinci ... 283637383940 ... SonuncuSonuncu

MT-ATÖLYE İşi olmayan giremez!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #741
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba üstadlar arkadaşımın planet 5 inin debriyaj balatasını değiştireceğiz, debriyaj kablosu sağ kapaktan geliyor debriyaj batalatasıda sağ kapaktadır herhalde diye düşünüyorum eğer sağ kapaktaysa büyük ihtimalle yağsızdır ve contayla uğraşmayız, birde bu motorların platinide aynı sağ kapaktamıydı? eğer ordaysa açmışken onuda değiştirelim şimdiden teşekkürler
    yanılmıyorsam elektirik aksamı sağ tarafta
    http://www.youtube.com/watch?v=Dgs0ltHsmwk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #742
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba üstadlar arkadaşımın planet 5 inin debriyaj balatasını değiştireceğiz, debriyaj kablosu sağ kapaktan geliyor debriyaj batalatasıda sağ kapaktadır herhalde diye düşünüyorum eğer sağ kapaktaysa büyük ihtimalle yağsızdır ve contayla uğraşmayız, birde bu motorların platinide aynı sağ kapaktamıydı? eğer ordaysa açmışken onuda değiştirelim şimdiden teşekkürler
    sağ tarafta değil kardeş....sol tarafında....bu planet ve jawaların debrıyaj sistemi biraz eski oldugu için kablo sağa girse de balatalar solda...saga gırer ve orda üçgen şeklinde bir parça olur ve onun ucundada sol taraftaki balatalara kadar uzanan bir mil vardır ...
    aman diyim o üçgen parçayı ve mili cıkartırsanız dikkatli olun milin her iki ucunda da küçük birer tane bilye olur...onu kaybederseniz debrıyaj zor ayar tutar...hatta tutmaz da...
    zaten sağ kapagı tutan 2 yada 3 vıdası vardır onu göruncede insan düşünür o kadar balata vs var 2-3 tane vida mı tutuyor bunu dıye...
    kolay gelsın....

  3. #743

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Sol kapaktaysa oraya hiç girmeyip bir ustaya yaptırmakta fayda var onun daha contası falan var baya karışık bir iş bilgiler için teşekkür ederim

  4. #744
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol kapaktaysa oraya hiç girmeyip bir ustaya yaptırmakta fayda var onun daha contası falan var baya karışık bir iş bilgiler için teşekkür ederim
    contayı yırtmadan çıkartırsanız sıvı conta sürerek geri kapatabilirsiniz....ama eliniz yaktın değilse gene de bulaşmayın derim....
    eğer contası bayagı eskimiş ise gringlik dedikleri malzemeden yeni conta kestirebilirsiniz...hazır olarak onun contasını bulmak zor olabilir....

  5. #745

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Elim tamir işlerine yatkındır, otomobil ve çin malı motorlarla uğraştım fakat iki zamanlıyla daha önce hiç uğraşmadım. Motorda arkadaşımın ustaya gittik usta naz yapıyor yok planetle uğraşamam falan diye ona sinirlendik ve kendimiz yapalım diye düşündük. Ve birde motor 3. vitestende atıyor hazır açmışken onada bir bakılsa iyi olurdu aslında vitesten atması için ne yapabiliri? bide sol kapağı indirdiğimizde direkmi çıkıyor debriyaj karşımıza? Daha sonra toplarkende contasını değiştirsek dahi sıvı conta sürecekmiyiz? Şimdiden teşekkürler

  6. #746
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elim tamir işlerine yatkındır, otomobil ve çin malı motorlarla uğraştım fakat iki zamanlıyla daha önce hiç uğraşmadım. Motorda arkadaşımın ustaya gittik usta naz yapıyor yok planetle uğraşamam falan diye ona sinirlendik ve kendimiz yapalım diye düşündük. Ve birde motor 3. vitestende atıyor hazır açmışken onada bir bakılsa iyi olurdu aslında vitesten atması için ne yapabiliri? bide sol kapağı indirdiğimizde direkmi çıkıyor debriyaj karşımıza? Daha sonra toplarkende contasını değiştirsek dahi sıvı conta sürecekmiyiz? Şimdiden teşekkürler
    vitesten atma olayı biraz sakat....onun için motoru ikiye ayrımanız lazım ki...onu yapmasanız iyi olur....hilalleri bitmiştir....
    bence o şekilde kullanmaya devam edin...3. viteste yüksek devire cıkmazsanız vitesten atmaz...
    sol kapağı acınca balatalar direk cıkar karsınıza....eliniz yatkın ise yaparsınız... o kadar da büyütülecek bir şey değil...
    yeterki debriyaj tasını söküp takarken dikkatli olun 5 yada 6 tane baskı yayının takıldıgı yerleri kırmayın....bir de orda büyük vida olur onun önünde vidanın sabitlenmesi için üstüne yamultulan pul olur onlara dikkat edin....
    yeni contada olsa bir tarafına ince bir kat sıvı conta sürmekte fayda var...en azından conta sabitlenmiş olur...takarken kaymaz....

  7. #747

    Üyelik
    18 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    As 200 Gy TAY
    Merhaba arkadaşlar as 200 gy tay var vites geçişlerinde sorun yaşıyorum özellikle birinci vitese geçerken ne yapabilirim.

  8. #748

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vitesten atma olayı biraz sakat....onun için motoru ikiye ayrımanız lazım ki...onu yapmasanız iyi olur....hilalleri bitmiştir....
    bence o şekilde kullanmaya devam edin...3. viteste yüksek devire cıkmazsanız vitesten atmaz...
    sol kapağı acınca balatalar direk cıkar karsınıza....eliniz yatkın ise yaparsınız... o kadar da büyütülecek bir şey değil...
    yeterki debriyaj tasını söküp takarken dikkatli olun 5 yada 6 tane baskı yayının takıldıgı yerleri kırmayın....bir de orda büyük vida olur onun önünde vidanın sabitlenmesi için üstüne yamultulan pul olur onlara dikkat edin....
    yeni contada olsa bir tarafına ince bir kat sıvı conta sürmekte fayda var...en azından conta sabitlenmiş olur...takarken kaymaz....
    Anladım hocam vites olayını geçtik o zaman peki debriyaj vidalarını ne kadar sıkacağız? sonuna kadar değildir herhalde :D ve birde balataların dizilişi bir balata bir plaka şeklindemi oluyor ?

  9. #749
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Solduyu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar as 200 gy tay var vites geçişlerinde sorun yaşıyorum özellikle birinci vitese geçerken ne yapabilirim.
    kardeş motor kaç km de...debriyaj telinin durumu nedir...
    balatalarının durumu nedir.... sen motoru nasıl kullanıyorsun.... bunların hepsini istiyorum...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım hocam vites olayını geçtik o zaman peki debriyaj vidalarını ne kadar sıkacağız? sonuna kadar değildir herhalde :D ve birde balataların dizilişi bir balata bir plaka şeklindemi oluyor ?
    aslında tork anahtarı olsa onunla daha iyi olur...
    tabiki de bir balata bir sac.... balatalarla beraber debriyaj telini yağlayın gerekirse değiştirin...
    balataları da takmadan önce güzelce tek tek elle yağlayın...
    sökerkende gerekirse foto cekin... hangi parça nerden cıkıyor iyi takip edin...
    parça artırmayın....
    ustanın iyisi parçadan artırandır....

  10. #750

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Yok resim çekecek kadar tetenek değilim :D debriyaj telinide yeni değiştirdik bu arada debriyaj ayarını düşürmemiz gerekicekmi peki bunları sökerken?

  11. #751
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok resim çekecek kadar tetenek değilim :D debriyaj telinide yeni değiştirdik bu arada debriyaj ayarını düşürmemiz gerekicekmi peki bunları sökerken?
    düşüreceksin tabi...sağ tarafta tornavida ile ayar yeri var...ordan gevşeteceksin.... yeni balataları takarsın...sonra motoru topladıgında tekrardan ayar yapacaksın....kavrama noktasını iyi ayarlamak lazım...viteste iken debrıyaja basarak motorun oldugu yerde stop etmeden, ileri gitmeye yeltenmeyecek şekilde güzel bir ayar çekeceksin....

  12. #752

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Tork anahtarıda bulduk bi arkadaştan emanet alacağız, kaç kglık tork anahtarıyla sıkmalıyız ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    Pardon dalgınlıkla yanlış yazmışım kaç nm'lik olacak tork anahtarımın ayarı ?

  13. #753
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı darjeling adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork anahtarıda bulduk bi arkadaştan emanet alacağız, kaç kglık tork anahtarıyla sıkmalıyız ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    Pardon dalgınlıkla yanlış yazmışım kaç nm'lik olacak tork anahtarımın ayarı ?
    valla orasını hiç bilmiyorum...çünkü hayatımda hiç elime bile almadım....genelde ilkini ya yalama ederim ya içinde kırarım sonrakiler düzene girer....
    "sökerken kaç nm ile sökerseniz sıkarkende aynı" gibi bir ihtimal varsa öyle deneyin yoksa.......
    onuda sen düşün yahuu ....

  14. #754

    Üyelik
    18 Aralık 2011
    Arkadaşlar bende birşeyler paylaşmak istiyorum.
    -Motosikletinizi yıkarken basınçlı suyu radyatörden uzak tutun yoksa radyatörün dilimleri yamulabilir. Ayrıca motosikletinizi sıcakken yıkamayın motor bloğunu çatlatma riskiniz var.
    -Motosikletin zincirini 300-500 km de bir yağlayın, yoksa o-ringleri bozulur ve zincirin ömrü biter.
    -Motosikletinizi ilk çalıştırdığınızda hemen gaz vermeyin biraz bekleyin ki motor yağlamasını yapsın, yoksa motora zarar verirsiniz.
    -Motor bloğunuza antifiriz değdirmeyin iz bırakır.
    -Hidrolik yağınızı değiştirirken dikkat edin damladığı yerde boyaya zarar verir.

    Umarım işinize yarar arkadaşlar.
    anılgan bunu beğendi.

  15. #755

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tiger 250
    arkadaşlar tiger 250 nin 2.5 yıldır kullanıcısıyım tmeiz bir motorum var 12 binde bakım yapayım diyorum .uzun süre binerim ben daha buna inşallah
    öncelikle debriyaj balatasını değiştireyim diyorum fakat balata biraz kafamı karıştırdı.internette dolanırken balata için ilanlarda ''kalın'' ''ince'' şeklinde yazmışlar.sanırım 5 tane çıkıyor balata ama bu kalın -ince olayı ne oluyor anlayamadım :S bi fikir verseniz

    sonra karbüratör temizliği yapıyım .birde subap ayarı yapıcam ama ankara soğuk bu aralar
    fren hidroliğini hiç değiştirmedim onudamı değiştirsem ki?
    biraz üşeniyor insan ama napalım sıkıldım ilgilenesim var

  16. #756
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    selam arkadaşlar aranızda fazerında akrapovic eksozu olan varmı?
    varsa susturucu istermisiniz,
    bunlardan seri bir şekilde yaptırmayı düşünüyorum.
    orjınal olanlara bire bir benzeri olacak,
    yapınca burada paylaşırım.

    bunlar orjınal susturucuları

    98 Beygir.....

  17. #757

  18. #758

  19. #759

  20. #760


    REKLAM ALANI
38. sayfa BirinciBirinci ... 283637383940 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)