Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
35. sayfa BirinciBirinci ... 25333435363745 ... SonuncuSonuncu

MT-ATÖLYE İşi olmayan giremez!!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #681

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    Bursa
    Benden de bi formül...Motosikletinizin debriyaj balatalarını değiştirirken (eğer bunu kendi yapan varsa) motordan çıkan yağı bi kaba koyup, yeni balataları yağın içine atın..10 dakika kadar beklesin ve yağı biraz emsin...sonra motorun eski balatalarını çıkarıp yerine yenilerini güvenle takabilirsiniz ..Saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #682
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    evet yağda dinlendirmek gerekiyormuş takılacak olan balataları ama bizim usta lap diye taktı ogündür bugündür bir ıgıltı sesi geliyor motorumdan.

  3. #683
    efsars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    fz8,hayabusa, ybr125 07,08
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ihtiyar walla yuzum guldu artik motorum benden baska tamirci tanimazken bu baslik beni cok mutlu edecek bak gorursun , tessekurler

    Ben soyle basliyim

    1-Motorunuzu herzaman golgede yikayin ve cilasini golgede yapin.Gunes isigi yiyen su kabarcigi boyada buyutec etkisi yapar ve boyada kalici lekelere sebeb olur.
    2-Zincirinizi yagladiniz 2 gun gezdiniz arka jant batmis , hic moralinizi uzmeyin bir parca benzin ile bezi batirin janti guselce silin ustune su sikin sonrada (yoksa benzin boyayi catlatir) Jantiniz tertemiz olur
    3-Zamanla asinan somunlar ingiliz anahtari acarken sorun yapabilir.Siyrilan somun anahtarin kacirmasina sebep olur. Eski t-shirt u alin somunun ustune koyun ve anahtari o sekilde dondurun bez ile sikisan anahtar o anlik acilmasina yardimci olur.Ama somunun yenisini takmayi ihmal etmeyin.
    4-Plastik tokmak kullanin cekic yerine .Komsulariniz ile pazar gunu cekic sesi yuzunden kavga etmek zorunda kalmazsiniz.
    5-En cok yasanan olay vidalarin acildiktan sonra kaybolmasi yada bulunamasidir.Eger seleniz bizim motorlar gibi sokuluyor ise selenin tersinin icine koyun.Eger olmuyor ise on tekerin hemen onune bir kapta biriktirin.Tamir esnasinda el ayak durmaz vidalari saga sola atabilir.

    Ne ise birazda digerlerini duyalim gece gece aklima bu geldi
    kardeş forumdanda pek anlamıyorum ama bana bi yardımcı olurmusun
    bende 2 zamanlı cross var bu crosslar için egsozlar varmış sesiz azda olsa azaltıp kalınlaştırıyormuş azıcıkda performans veriyormuş bi yardımcı olurmusun sesi azaltıcak birazda kalın yapıcak.. azıcık değişme olsa yeter : )

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------

    kardeş bana bi yardımcı olun benim 2 zamanlı cross motorum var sesi azaltan egsozlar varmış birazda kalınlaştırıyormuş bi yardımcı olurmusunuz uygun fiyatlı bir şey önerebilirmsiniz : )

  4. #684

    Üyelik
    08 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda SES 150
    Arkadaşlar Honda Dylan SES 150 servis manueli,Servis kitabı indirebileceğim bir www adresi var mı?
    Aslında derdim akünün bitmiş olması.Akünün nerede olduğunu bilmiyorum ve motorun orasını burasını şuursuzca sökmek istemediğim için bu kitaba ihtiyacım var.Daha sonra aküyü söküp şarja bağlatmayı düşünüyorum.
    Bu güne kadar daha büyük motorlar kullandığım için otomatik şanzımanlı bir motorum olmadı ve diğerlerinde yaptığım gibi yokuş aşşağı vurdurularak çalıştırılabilir mi?(pek sanmıyorum ama bilmediğim yolu vardır belki)
    Ayrıca biraz aküde enerji var.ama far yandığı için yetmiyor gibi bir durumda var.farın yanmamasını geçici olarak nasıl sağlayabilirim.
    Biliyorum çok oldu sorular ama,manueli yok işte ne yapayım :D:D
    Saygılarımla

  5. #685

    Üyelik
    29 Ekim 2010

    25 senelik tecrübe.

    meraba ben yeni katıldım.ama 25 senelik motorcuyum. 10 sene kuryelik yaptım. motorun paslı yerlerini gaz yağı ile silin.tertemiz olur.zinciride 500 km de bir fırçayı gaza batırıb.silin hem yağlar hem temizler.birde zincir spreyi ile yağlayın.hiç yıpranmaz.

  6. #686
    mehmet cihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR1200X
    Alıntı burakbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf 250 debrıyajımı değiştirdim hiçte gözde büyütecek bir iş değilmiş.balata 25 tl. (tayvan malı balata) sıvı conta 5 tl.arka teker tahrik takozları 15 tl. toplam 2 saat bütün işlem tamam. durduğun zaman boşa geçmiyor ve vieslere çok zor geçiyordu hepsi mükemmel oldu
    Selam, biraz detay yazabilirmisiniz. Saydığınız parçaların temini ve işlemler gibi.

  7. #687

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Şehir
    of-trabzon
    Motosikleti
    planet 5

    yağlama sorunu

    arkadaşlar aranıza yeni katıldım.planet 5 motorum var.2 zamanlı yağı benzine normal oranda,yani 1 litreye 40 ml kattığım zaman buji yağlanıyor.motor tekliyor.bazen stop ediyor.oranı yarıya düşürüyorum.ozaman sorun olmuyor.acaba az yağ kullanmam hasar yaparmı.neden normal oran bujiyi ıslatıyor.bilgisi olanlar yardımcı olursa memnun olurum.bide bazan vitesten atıyor.yani boşa düşüyor.acaba debriyaj balatasımı bitti.motorum 7000 km.de.şimdiden teşekkür eder,kazasız sürüşler dilerim.

  8. #688
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    2T yağ kullanmıyorsanız bu durum normal olabilir. kış aylarında yağ oranının düşmesi pek sorun teşkil etmeyebilir tabi bu oran yarı yarıya da değil...
    yarı yarıya azaltılan yağ aşınıma ve sürtünmeye dayalı ısıdan şişmeye kadar gidip piston ve sekman da hasara sebep olur. önerilen oranın dışına çıkmamak en iyisi... ikinci ihtimal ise motor zengin karışımdan boğulup bujiyi karartıyor olabilir...
    vitesten atmasınında sebebi yağ da olabilir, hilal de olabilir. hilal derler kama derler yöreye, ustaya göre değişebilir... her neyse sorun ya bu ikisi ya da dediğiniz gibi balata... sorun her ne olursa olsun çözümü basit ve ucuzdur... dişlilerde sorun olacagını düşünmüyorum çünkü bazen diye belirtmişsiniz.

  9. #689
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı yasaraycin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar aranıza yeni katıldım.planet 5 motorum var.2 zamanlı yağı benzine normal oranda,yani 1 litreye 40 ml kattığım zaman buji yağlanıyor.motor tekliyor.bazen stop ediyor.oranı yarıya düşürüyorum.ozaman sorun olmuyor.acaba az yağ kullanmam hasar yaparmı.neden normal oran bujiyi ıslatıyor.bilgisi olanlar yardımcı olursa memnun olurum.bide bazan vitesten atıyor.yani boşa düşüyor.acaba debriyaj balatasımı bitti.motorum 7000 km.de.şimdiden teşekkür eder,kazasız sürüşler dilerim.
    bir rus için 7000 km de vitsten atması olduk şey deyil bence küçük bir ayar gerektırıyor. rus planeta 5 lerın kitapcıgı ver neresı nasıl ayarlanacak diye.
    serdalkilkis@msn.com bu adresi msn ne ekle sana online oldugunda dosyasını yollayayım. bujiye gelincede kattıgın yağ 2t ( iki zamanlı motor yağı ) değil sanırım ondan yapıyordur. benzıncıler genelde kalın yağ karıştırıyor. olması gereken 2t ama yok ben herseferınde alamam diyorsan normal yağını azalt ama yarıya düşürme 40 ml diyorsun ya onu 30 yap en azından. artı normal yağı motorun tam yakamayacagı için eksozunda yağ birikecektir. tavsiyem her zaman için 2t yağ kullan man

  10. #690

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    eveeeeet beyler gozunuz gonlunuz sorun gorsun

    bnde mondıal 250 mct var daha surmek nasıp olmadı motorun akusunu sarj ettrdım aksam calıstı sabah gıttım aku bıtmıstı vurdurmayı denedım vurdurdugum halde yıne calısmadı.

    Not:akü var ısıklar yanıo ama zayıf bı sekilde

  11. #691
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Aküden çalışmaması; akü ölmüştür şarj ettirirsin bir gün dayanır ancak ve makinayı çalıştırmaz. Eğer böyle ise yeni akü şart.
    Vurdurduğun halde niye çalışmadı pek anlam veremedim ama ya ateşlemende sorun var yada karbüratör ayarlarında...
    Şuan tam olarak yardımcı olamıyorum. Benzer sorunla karşılaşanlar yazacaklardır.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  12. #692

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    bu sabah calıstırana kadar öldüm 10 kere falan vurdurdum anca calıstı.20 km yol gıttım servıse ulastım servıste marşa bı kere bastım calıstıneyse motorum artık servıste ve guvende ılgılerınız ıcın tesekkurler

  13. #693
    meyto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gv250
    Alıntı vatan63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meraba ben yeni katıldım.ama 25 senelik motorcuyum. 10 sene kuryelik yaptım. motorun paslı yerlerini gaz yağı ile silin.tertemiz olur.zinciride 500 km de bir fırçayı gaza batırıb.silin hem yağlar hem temizler.birde zincir spreyi ile yağlayın.hiç yıpranmaz.
    gaz yagı yerıne benzın kullansam on dişlide sorun yaratırmı acaba. bıde titresimi azaltabılecegımız formul varmıdır kardes

  14. #694
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı meyto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gaz yagı yerıne benzın kullansam on dişlide sorun yaratırmı acaba. bıde titresimi azaltabılecegımız formul varmıdır kardes
    gaz yagı yerine benzin olmaz kesinlikle ilk başta işe yarar gibi görünsede. plastık ve kavucuk kısımları zamanla aşındırır ve kırılgan hale getirir.
    titreşimdede ne kadar para okadar köfte. motorun tek silindirse zaten titreşim göbek adı olur ayrılamaz. az titreşim v silindirlerde boksorlerde ise hiç yok denecek kadar az olur. ben kendi motorun için söyleyım baglantı saplamalarını sonuna kadar güzelce sıkıyorum titreşim oldukca azalıyor bunu arada bir kontrol ediyorum.

  15. #695

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    bu bağlantı sapması denilen yer nere olaki ..:D

  16. #696
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    Alıntı FinalCUT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bağlantı sapması denilen yer nere olaki ..:D
    Kaba tabirle motor kulakları diye geçen şase bağlantı kısımları olabilir?? Tek silindir kullanan ve vibrasyon olmadan motora binemeyen biri olarak bende zaman zaman buraları kontrol ediyorum!!!

  17. #697
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    evet motorun şaseye baglantısı için gerekli uzun cıvatalar. bunlar gevşediyinde acayip sarsıntı yapar.

  18. #698
    ferhatdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2009
    Motosikleti
    tvs apache
    selam arkadaşlar lastik sıkıntım var 90-90-17- (prellı dunlop metzeller michlen) lastık arıyorum (irc vs istemiyorum ) 2 sefer sorun yaşadım irc vardı motorumda varmıdır bıldıgınız duydugunuz bir yer tesekkurler

  19. #699

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Arkadaslarrr motorumun boyası mat görünüyo diye uzulmeyinnn! ! !GEREKENLER 1.adet bez 1.adet ufak sunger veya bezz.arkadaslar ilk once motorumuzu güzlece yıkıyoruz camur kalmıcak sekilde.kuruluyoruz ustunde hiç su kabarsıkları ws kalmıyo.evde mazotu olan vardir beze yada sungere az bir mazot suruyoruz sonra sıkıyoruzzzz.sıkmassak mazot cok bulasır temizlemesi zor olur.cok ince bi şekilde güzelce suruyorsunuz.(AMAN SİZ SİZ OLUN BULAMAYIN)bu mazot kalın oldugundan motorunuzdaki ufak çizgileri kapatır ve plastikleri buyuk bi şekilde parlatırr..suanda surdugunuz mazot moyanızı parlattı.simdi ise kalan mazotu teizlemeye kaldı.boyamızın ustundeki mazotu öteki temiz bezle guzelce temizliyoruz parlatıyoruzzz.sonuc cilaya para vermeye gerek kalmadıı.çizikler kapandı motorunuzun boyası ve plastik aksamları yuksek miktarda parladı.inanmıyosanız motorunuzun az biyerinde uygulayın ve gorunnn

  20. #700

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Gazyağlı havlu en etkili yöntemmiş. 2-3 havlu da ben yaptım, motoru yıkamaya bile gerek kalmıyor.
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...u-sistemi.html


    REKLAM ALANI
35. sayfa BirinciBirinci ... 25333435363745 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)