30,000 km deki bir motorun piston ve pistonkollarında problem olması beklenmez değil mi
bir de silindirde bulunan 2 buji beraber mi sıraylamı ateşleme yapıyor.beraber yapıyorsa her ikisininde bozuk olması gerekir bu durumda
30,000 km deki bir motorun piston ve pistonkollarında problem olması beklenmez değil mi
bir de silindirde bulunan 2 buji beraber mi sıraylamı ateşleme yapıyor.beraber yapıyorsa her ikisininde bozuk olması gerekir bu durumda
Piston ve piston kolları dahil ; motordaki tüm aksamların ömürleri, kullanıcıya göre değişir.
merhabalar probleniz büyük ihtimalle buji bizde işyerinde sıfır var. rölantide jigle ile uzun zaman çalşınca bujide kesin problem çıkıyor.800km de iki kere buji değişti her pistonda iki buji var birisi bile kesse tekliyor.
herkese teşekkürler
sorun motoru 2 günde bir jigle ile 15 dk kadar çalıştırmamdan kaynaklanıyor gibi.(kışın olduğu yerde 2-3 günde bir çalıştır demişlerdi) jigle bujileri bozuyor sanırım .
dün israrlı bir şekild jigleyi kapatıp gaz verince diğer blok(ısınmayan blok) özelliklede egzos ısındı hatta parmağımı yaktım. problemli buji sanırım devreye girdi.(yada çalışan silindir diğerini de ısıttı)
yeni soru:
acaba sadece bineceğim zaman mı çalıştırayım (yerinde çaılştırmam jiglesiz pek mümkün olmuyor jiglede bujiyi bozuyor)
yada yerinde çalıştırmada tavsiye edeceğiniz başka bir yöntem mi var?
(bu soruların cevaplarnı daha sonra forumlarda özetleyeceğim lütfen bilgi sahibi olanlar görüşlerini yazsınlar benzer problemi olanlara yol gösterelim)
hangi silindirin çalışıp çalışmadığını anlamak için size basit bir yol. elinize bir ıslak sünger alın her iki silindirin eksoz manifoltuna ıslak süngerle dokunun manifolttan cosssssss diye bir ses çıkarsa yani aşırı sıcaksa o silindir çalışıyordur eğer soğuksa o silindir çalışmıyordur arıza ateşleme karbiratör veya daha büyük olabilir izmirde olsaydın yardımcı olabilirdim
senin motorunla ilgili bir sorun var bu sorun karbiratörün olma ihtimali yüksek gene sana tavsiyem sağlam bir teknik eleman bulman. kesin arızayı ancak bu şekilde bulunur ve sende transalp binmenin keyfini eskisi gibi yaşabilirsin
@hincesu Öncelikle yaptığın hata jikle çekili halde bu kadar uzun süre çalıştırma yapılmaz. Neden 2 güne bir çalıştırdığını anlamış değilim. Sebebine gelince jikle zengin karışım sağlar ve soğuk motorun rahat çalışmasını sağlar bunun yanında uzun süre kullanımda bujide kurumlanmaya sebep olur ve senin motorundaki gibi buji çalışmaz. Öncelikle
1- 2 bujiyide değiştirin
2- Motoru jikle ile çalıştırdıktan sonraki 3dk içinde jikleyi yarım kademe düşürün ve eğer hareket etmeyecekseniz elinizle gazı ayarlayıp jikleyi kapatın belli bir sıcaklıktan sonra zaten motor sönmez.
3- Motorunuzun aküsü 2 haftadan önce boşalmaz. (Eğer alarm vs kullanıyorsnaız sadece haftasonu çalıştırmanız ve 10dk gezmeniz yeterlidir)
4- Bu tarz yerinde çalıştırmalarda tüm egsoz yeterli sıcaklığa ulaşmadığı için içindeki suyu tam atamaz. Bu sebeple mutlaka yol yaparak kullanmaya özen gösterin.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Durduğu yerde uzun süreli çalıştırmak fayda sağlamayacağı gibi zararlarda açar....2 günde 1 değil de 10 günd 1 çalıştırmak yeterli.....Her ne kadar su soğutmalı olsa da dizaynı hava soğutmasına uygun olarak yapılmışlardır....Hava +su....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
transalplerde her silindirde 2 adet buji var yani cift atesleme o yuzden bujide sorun oldugunu sanmiyorum bence bir an once servise gotur
Motoru kış boyunca kullanmayacaksanız gerekli depo bakımlarını yaparak kuru ve sıcak bir yere kaldırmanızı veya en azından dışarıda kalacaksa brandasını örterek yağışlardan etkilenmeyecek bir yere koymanızı tavsiye ederim. Ve tekrar binmeye karar verinceye kadar kesinlikle motorunuzu kısa süreli çalıştırmayın. Kısa süreli çalıştırmalarda silindir bloğu içerisinde nem kalacağından motorunuz için çok zararlı olacaktır. Onun yerine akünüzü sökün ve evde saklayın.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
hincesu, o kadar arkadaş yazı yazmış güzel bilgiler vermiş ancak atlanan bir nokta var, eğer Transalp in manuelini bulup incelerseniz arka(1.Silindir olarak belirtilir) silindirin ön silindirden önce ısındığını yazdığını ve bunun normal olduğunu görürsünüz, bir müddet çalıştıktan sonra her ikiside aynı ısı değerine ulaşır, yani motorunuzda bu açıdan bir aksilik yok dolayısıyla tamirciye gitmenizi gerektirecek bir durum da yok, diğer tavsiyeleri de gözardı etmeyin.Selamlar...
Bu yazıyı gözardı etmeyin, ayrıca Transalplerin soğuk havalarda jiklesiz çalışmama gibi bir hastalığıda (aslında karbüratör yapısı itibarı ile özellik demek lazım) vardır, çalıştırabilmeniz için mutlaka jikleyi tam çekip çalıştıktan sonra devri jikle yardımı ile 2000 devir civarına düşürün, kısa bir süre çalıştırıp sonra jikleyi kapatmanız daha doğru olur, normal rolanti devri 1.100-1.300 aralığıdır.Selamlar...
makinede bir sorun yok bu gayet normal bir durum
üzerine çıkıp bir kaç km kadar yürüyünce böyle bir şey varsa sorun demektir , ki su soğutmalı bir makinede de böyle bir şey zaten olmaz
jiklede motosikleti bir kaç dakikadan fazla çalıştırmayın , ki bu çalıştırma kısmınıda ısıtma olarak değil yağlama olarak değerlendirin , yazın dahi bir kaç dakika çalıştırıp yağlama sağlanmadan yürümeyin
ben yarım dk çalıştırıyorum yeterli oluyor....
ya rakadaş 10 küsür milyara motor alıyorsunuz başınız sıkışınca forumda soruyosunuz git servise sor arkadaş vakit kaybetme ne kadar değersiz malınız var.burda yanlan yanlış veyahut doğru bi sürü şey sölüyolar korkma para bile istemez hatta memnun olur servistekiler. bu kadar da sanal çocuk olunmazki canım haksız değilim bu konuda kimse muhalefet edip ukalalık yapmasın!
ZeK
Piston kolundan çıkması ihtimal ama uzak bir ihtimal...Bujini kontrol et (Soğutup diğeriyle değiştir ) / Buji kablosunu ve pipo denen soketi kontrol et ( OHM metren varsa çok iyi olur ) Kablo kırığı türü bir sorun var mı diye ! / Bobini ne baktır....Büyük ihtimal motor değil,elektrik arızasıdır...İnşallah !!!
böyle arıza olur da nasıl motor rölantide çalışır anlamadım gitti.ateşleme ve yanmada sorun olur ve bunu da zaten rölantide anlarsın.yani çok zor çalışır motor.motordan sesler gelir.gaz yemez.muhtemelen ateşleme sorunu bu ama gaz verince anlaşılır arkadaşım.
biker-rider o zaman tüm forumların bi anlamı kalmaz.... değil mi... zaten dikkatli okusaydın sorunun neden kaynaklandığını topici açan arkadaş bir gün sonra açıklamış.. Dolayısıyla yaşadığı olayı forumda paylaşmış ve forum amacına ulaşmıştır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)