Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Doğru Kask Seçimi

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Doğru kask seçimini nasıl yapmalıyız.
    Hepimizin motosiklet kullanımı güvenliğinde vazgeçilmez olarak bilinen kasklar aslında tam olarak ne kadar koruyucudur, değişik tiplerdeki kasklar neden var ve işlevleri nelerdir. Bunları kısaca tanıyalım;

    Kasklar hangi malzemeden yapılır:
    Kaliteli ve bilinen en iyi marka kasklar olması gereken Plastik, Fiber, karbon ve lifler karışımından oluşan, sürtünmeden doğabilecek ısıya dayanıklı olarak üretilirler içlerinde poli tetra florür karışımıda vardır. Çene bağları kolan malzemesi olan çok sayıda polietilen iplik dokumasından yapılır. İç süngerleri ise çeşitli sert süngerlerden sünger altları ise Köpük destekli malzemeden darbe emiş amaçlı yapılmıştır.

    Kask Tipleri Nelerdir:
    Full Face:
    Bu kasklar tam yüz tek parça olan yarış tipi kasklardır. Güvenlik seviyesi en üst seviyede kabul edilen şehir içi ve sıcak hava kullanımlarında sürücüyü rahatsız edebilecek sıkılıktadır. Ses yalıtımı en iyi olan kasklardır .

    Flip-Up:
    Çene kısmı mekanizmayla açılabilir kasklardır. (Polis teşkilatımızın kullandığı kasklar). Mekanizma sistemi darbe sırasında açılabilir tartışmaları yapıldığından en bilindik markalar dışındakilere süratli kullanımlarda tavsiye edilmezler. Yazın ve düşük hızlı şehir içi kullanımlarında çene kısmı açılarak daha fazla havalandırma sağlanabilir.

    Open face:
    Ön tarafı tamamen açık kafa kısmını koruyan yüz bölümünü ise vizör camı ile yarım veya tam kapatan kasklardır. Güvenlik açısından yüz ve çene bölgesi tamamen açık olduğundan scooter tarzı motorlarda sadece şehir içi yollar için düşük süratlerde kullanımı uygundur.

    Yarı Tas:
    Tas şeklinde tencere kapağı tabir ettiğim kask türü ,genelde cruiser kullanıcılarının tercih ettiği şekilden başka hiçbir işlevi olmayan kasklardır. Sadece başın üst kısmını kapatır bir darbe sırasında ise kafada hemen dönerek daha ciddi yaralanmalara sebebiyet verebilir. Bu kask geniş motor ön camı olmadan kullanılmamalıdır.

    Doğru kask bedeni nasıl tespit edilir:
    Kask satın almaya gittiğiniz mağazalarda terzi mezurası gibi ölçü mezurası vardır onunla kafanızın çapını ölçüp bedeninizi öğrenebilirsiniz. Bu değerler mağazada mevcuttur.
    Kaskı kafanıza taktığınızda başınızın üst kısımlarını sıkmayacak şekilde yanak ve ense kısımları tam olmalıdır. İki tarafından kaskı sıkıca tutun ve kafanızı çevirin başınızı kaskın içinde oynamadan sadece yanaklarınız hareket etmelidir.

    Piyasadaki ucuz kasklar ne kadar güvenli:

    Bu kaskların içindeki süngerler çok ince dışıda tamamen plastiktir ve en ufak bir darbede kırılır ve başınız yaralanabilir. Koruyucu niteliği yoktur. Unutmayın ki kaska verdiğiniz para kafanıza verdiğiniz değerdir.

    Güneşli havalarda kask kullanımı:

    Kask içine normal şartlarda gözlük takılmaz. Emniyet açısından yanlış bir harekettir. Gözlük camı sapı kırılıp kaza sırasında sizi yarlayabilir. Aldığınız kask için yedek güneş vizörü olup olmadığına dikkat edin. Yedek vizörü yanınızda taşıyın. Çantası olmayan motorlar için bellik şeklinde pamuklu kumaştan yapılmış vizör kılıfları var bunların içine koyup belinize bağlayabiliyorsunuz ve sizi hiç rahatsız etmiyor. Uzun yolda gece gündüz arası mutlaka ihtiyacınız olacaktır.

    çeşitli marka kaskların beden ölçüleri
    http://www.motorhelmets.com/htm-serv...art-helmet.htm
    kask beden ölçüleri markalara göre değişiklik gösterebiliyor...

    Alıntı.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    alıntı adresine diyecek lafım yok doğrusu.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıntı adresine diyecek lafım yok doğrusu.
    Toplu olarak gönderilen e-mail .

  4. #4
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var

    Nolan

    Arkadaşlar ben Nolanın bir modelini kullanıyorum. Kendiliğinden çift vizör var. Ayrıca vizör taşıma falan gerektirmiyor. Kullanımı da oldukça pratik. Şimdi gecenin bir yarısı olduğundan ayrıntı veremeyeceğim ama görmek isteyen arkadaşlar olursa resimlerini çekip yarın ekleyebilirim. Fiyatı da orta, çok pahalı değil.

  5. #5
    boooorky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    ARN 125
    bende arc kask var Motosikletli polislerde bu markayı kullanıyormuş honda bayiisinden 125 liraya aldım nasıldır iyimidir rahat rahat kullanayım mı

  6. #6
    zed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Motosikleti
    runner vxr 200
    viper arkadaşım güzel anlatmışsın eline sağlık bilgiler için

  7. #7
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Paylaşım için teşekkürler viper_1

  8. #8

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Paylaşım için teşekkürler
    Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım

  9. #9
    BeYfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    MT/Eskişehir
    Motosikleti
    CıbıRepSol
    saol viper_1 fuarda mezura fln yokdu kaskı alırken ama 2 salladık 1 vurduk öle aldık sayende saol
    hiçbirimiz bu hayattan sağ kurtulamayacağız ki..(FaRuK)

  10. #10
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    benim de bir faydam olsun


  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı boooorky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende arc kask var Motosikletli polislerde bu markayı kullanıyormuş honda bayiisinden 125 liraya aldım nasıldır iyimidir rahat rahat kullanayım mı
    Polislerin hepsi NOLAN kullanıyor. Eskişehirdeki polisleri ; 255 EURO'luk NOLAN FLİP-UP tercih etmiş. 120 EURO'dan başlayan güzel NOLAN kasklar da var.
    Senin bir yanlışın olmasın ?

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Sakın yarım kask takmayın....100 km sonra her an kafanızdan uçabilir...Bu gün kaskımı kaybettim...evet kafamdan uçtu...Durana kadar ara açılmıştı...Döndüm ama kaskım yoktu....Yarım kasktı tabiiki....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Viper, kafanın çapını nasıl ölçüyorsun. Çevresini ölçüp "pi"ye mi bölüyorsun? O kadar uğraşacağına sadece çevresini ölçsene ...
    May the force be with McLaren Renault

  14. #14

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Viper, kafanın çapını nasıl ölçüyorsun. Çevresini ölçüp "pi"ye mi bölüyorsun? O kadar uğraşacağına sadece çevresini ölçsene ...
    Olur mu hiç.

    En iyisi kafa terzisine gidecen.Kafanın ölçülerini alacak.Kaskı kendin diktirecen...

  15. #15

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Çok sağol viper öğrendiğim iyi oldu bunlarıözellikle kask ölçülerini ve kafamın içerde nasıl durması gerektiğini.Çünkü üç kağıtçı bi satıcıya denk gelirsek oldu oldu bu diye geçiremez

  16. #16
    february13th - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2006
    Şehir
    Kurtuluş
    Motosikleti
    ARN 125
    ya ben yarım kask aldım held marka, kullananınız var mı, umarım kotu değildir. bu arada alp yarım kaskın uçtuğunu sölüyorsun, bedeninden dolayı olmasın? işallah öyle bsyle karşılaşmam :( dün ilk motorumu aldım :D artık kırmısı arn 125 im vaaaar )

  17. #17
    kmete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Dabanvay 125cc
    Alıntı viper_1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru kask seçimini nasıl yapmalıyız.
    Hepimizin motosiklet kullanımı güvenliğinde vazgeçilmez olarak bilinen kasklar aslında tam olarak ne kadar koruyucudur, değişik tiplerdeki kasklar neden var ve işlevleri nelerdir. Bunları kısaca tanıyalım;


    Güneşli havalarda kask kullanımı:

    Kask içine normal şartlarda gözlük takılmaz. Emniyet açısından yanlış bir harekettir. Gözlük camı sapı kırılıp kaza sırasında sizi yarlayabilir. Aldığınız kask için yedek güneş vizörü olup olmadığına dikkat edin. Yedek vizörü yanınızda taşıyın. Çantası olmayan motorlar için bellik şeklinde pamuklu kumaştan yapılmış vizör kılıfları var bunların içine koyup belinize bağlayabiliyorsunuz ve sizi hiç rahatsız etmiyor. Uzun yolda gece gündüz arası mutlaka ihtiyacınız olacaktır.


    Alıntı.
    selam dostum beni en cok ilgilendiren bu madde ben sürekli gözlük kullanmak zorundayım 3,75 miyop + astigmat var gozluksuz dünyayı bulanık görüyorum yani gözlerimde lens takmaya müsait deil ? ben nasıl kask takacam?

  18. #18
    shakulin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    honda cbr 125
    Alıntı kmete adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam dostum beni en cok ilgilendiren bu madde ben sürekli gözlük kullanmak zorundayım 3,75 miyop + astigmat var gozluksuz dünyayı bulanık görüyorum yani gözlerimde lens takmaya müsait deil ? ben nasıl kask takacam?

    bu islemi 5 basit safhada gerceklestirmek mumkundur..

    1. gozlugu cikarilir.

    2. kask uygun sekilde takilir.

    3. vizor acilir.

    4. gozluk takilir.

    5. vizor kapatilir.







    Shakulin

  19. #19
    kmete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Dabanvay 125cc
    Alıntı shakulin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu islemi 5 basit safhada gerceklestirmek mumkundur..

    1. gozlugu cikarilir.
    2. kask uygun sekilde takilir.
    3. vizor acilir.
    4. gozluk takilir.
    5. vizor kapatilir.

    Shakulin
    bende ayni yontemi iç güdülerimle buldum ama takıldıgım nokta :

    Kask içine normal şartlarda gözlük takılmaz. Emniyet açısından yanlış bir harekettir. Gözlük camı sapı kırılıp kaza sırasında sizi yarlayabilir.

    kısmı

  20. #20
    shakulin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    honda cbr 125
    Alıntı kmete adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende ayni yontemi iç güdülerimle buldum ama takıldıgım nokta :

    Kask içine normal şartlarda gözlük takılmaz. Emniyet açısından yanlış bir harekettir. Gözlük camı sapı kırılıp kaza sırasında sizi yarlayabilir.

    kısmı

    valla hocam benim de durumum sizin gibi.. miyop - astigmat karisik sekilde.. lazer flm dusunmuyorum ama acikcasi motora da kör binmek olmaz diye dusunuyorum..


    orada yazanlar gunes gozlugu icin gibime geldi.
    yani zoraki kullanilmayacak bisi gunes gozlugu, onun yerine "gunes vizoru" kullanin diyor.

    yani bizim icin alternatif soz konusu degil gibi malesef. risk faktorunu de azicik arttirmis oluyormuşuz demek ki gozluk ile..






    Shakulin


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler