ybr kullanıcısıyım,yaşadığım yer çok sıcak olduğu için castrol ün motosikletler için ürettiği gps 15-50 yağını kullanıyorum.Motosikletin kullanım klavuzunda her 3000 km de bir değiştirin deniyor bende klavuza uyuyorum.
ybr kullanıcısıyım,yaşadığım yer çok sıcak olduğu için castrol ün motosikletler için ürettiği gps 15-50 yağını kullanıyorum.Motosikletin kullanım klavuzunda her 3000 km de bir değiştirin deniyor bende klavuza uyuyorum.
Valla benim motorum her yağla çalışır diyorum ben. Ayrıca şanzımanıda ayrıdır ve kuru çalışır. Sonuçta her yağla çalışır dememin sebebi düşük devirli bir motor. Öyle özel yada pahalı bir yağ istemez çünkü 50 yıl önce o yağlar yoktu zaten.
BMW'lerin 1970 model öncelerinde madeni yağ kullanın. Tercihen 20-50. Vites kutusunda, arka diferansiyelde SAE80-90 vites kutusu yağı kullanın.
Öncelikle firmalar 10-40 yağ kullanılmasını mevcut bölgenin mevsimlere göre hava sıcaklığı max ve min değerlerine göre belirler. Bu nedenle Türkiyenin her yerinde rahatlıkla kullanılabilen yağ 10-40'dır. Bu demek değildir ki 15-50 kullanamazsınız. Sizin memleketinizde kışın sıcaklık -5 in altına düşmüyorsa 10-40 yağ almanın mantığı yoktur. ki 10-40 yağ -15 in altındaki derecelerde sorunsuzca akışkanlığını sürdürür. Mesela Akdeniz 'de bana göre en uygun yağ vizkositesi 15-50 veya 10-50 'dir. 10-40'da kullanılabilir. Bu vizkositelere göre hangi marka sentetik kaliteli yağ olarak buluyorsanız onu kullanın arkadaşlar.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
benim Honda Activanın ilk yağ değişimi 1000 km.dolunca yapıldı. daha sonrası için kılavuzda "her 4000 km.de bir" yazıyor. ayrıca klavuzda bir tablo verilmiş. sanırım bu tablo 4 zamanlı motorlar için. kullanılacak motor yağı yaşadığınız yerleşim bölgesinin iklimine göre değişiyor. mesela:
-5 derece ile +50 derece arasında: 15 W-40 veya 20 W-50 numara yağların,
-15derece ile +50 derece arasında: 10 W-40 numara yağların,
-15 derece ile +35 derece arasında 10 W-30 numara yağların kullanılması tavsiye ediliyor.
bu tablodan çıkan sonuç şu: ülkemizdeki iklim ve bölge farklılıkları düşünüldüğünde en kullanışlı yağ yüksek deterjan özellikli ve kaliteli, kabının üzerinde "SJ sınıfı API servisine uygundur" yazan 10 W-40 numaralı yağlardır.
bende hyosung rx125 war ve castrol 15-40 4T aldım.
bunu kullanıcam.Bursada oturuyorum...
castrol gps 10/40
her 1000km'de bir mutlaka değiştiririm.
honda dylan...
Castrol 4 Zamanlı motosiklet yagını kullanıyorum 10/40 dan sasmiyorum
Bundan sonra 1000 Km de bir degistiririm artik alt yani 1 LT. yag 15 YTL bundan kacmaya gerek yok en belki Bu Çinliler biraz daha uzun yasar..
Arkadaslar Eger Çinli Motor aldiniz ise bence ilk iş olarak yagını degiştirin. ÇinLilerin motora ne koydugunu kestirmek zordur. Princ yagi falanda cikabilir
İnsanlarla Ugraşmaktansa Makinalarla Uğraşmayı Tercih Ederim....
Mobil in internet sitesinde demis zaten;
Burdada castrol ün motosikletler için ürettiği yağlar bulunmakta.Tam sentetik Mobil 1 Motosiklet Yağları, motosikletlerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bu yağların formülasyonu diğer Mobil 1 ürünlerinde kullanılan kanıtlanmış teknolojiye dayanmakla birlikte, bir motosiklet motorunun ve/veya şanzımanının özel gereksinimleri için optimize edilmiştir. Yüksek hızda uzun süreli kullanım ve yaz trafiğinde uzun süreli rölanti dahil olmak üzere, bu yağları, geleneksel motor yağlarının tek kelimeyle yetersiz olduğu zor şartlarda motosikletinizi koruyacaklarını bilerek, güvenle kullanabilirsiniz. Mobil 1 Motosiklet Yağlarını spor motosikletleri, yüksek performanslı motosikletler ve 2 zamanlı motosikletler için özel formülasyonlarda bulabilirsiniz.
http://www.castrol.com/castrol/subse...tentId=6008855
Bp ninde yazmak istedimde sitesi acilmiyor
siz kontrol edersiniz
http://www.bpmadeniyaglar.com/
Kalite olarak mobil bir numaradir yağda
abi benim motorum bisan pasific 125 her 1000 km de yağ değiştiriyorum mesela bu yağı 1500 km de değiştirsem bişey olurmu bi cevap yazın arkadaşlar bugün bi yere gideceğim malum pazar her yer kapalı 1000 km de bişey olmaz dimi ?????????????????????????????????
nedense herkes çoğunlukla castrol kullanıyor :D
bende castrol 10-40 4T yağ kullanıyorum
Motor icin Catrol R4 ve sanziman icin Castrol MTX full synthetic.
Motosikletlerini yaris icin kullanan arkadaslar Castrol R40 kullaniyor ama her kullanisdan sonra motoru temizlemen gerekiyor, bu neden normal motosiklet icin hic tavsi etmem.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
castrolun 4 zamanlı motor yağını kullanıyorum.numaralarına dikkat etmedim ama şimdiden sonra edicem 1500 km bir değiştiriyorum
benzincilerde satılan kırmızı renk karbüratör temizleyici özelliği olan maddeden
birkaç defa kattım.faydası var gibi fakat benzinle iyice karıştığından
emin olun.
Piyasa satılan kaliteli yağları, katkı malzemeleri ile "iyileştirmek" mümkün değil, ve bunların kullanılmaması gerektiğini duymuştum. Bu yaglar icin zaten yıllarca araştırma yapılıyor ve öyle ortaya çıkıyor, daha bişeyler katmak sadece yağın kalitesini bozuyormuş.
Benim ilk yağ değişimim 560 KM de oldu. Bir sonraki, kitabına göre, 4000KM ve onun katlarında yapmam lazım. -turgut
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Önceden beri motosiklet merakım vardır fakat hiç motosikletim olmadı. Bu yıl önce ehliyetimi aldım, şimdi de hangi motosikletin bana uygun olacağına karar vermeye çalışıyorum, fakat motosikletlerin bu kadar sık bakım ihtiyacı duyması açıkçası beni ürkütüyor. Asıl sorun para değil, buna zaman ayırabilmek. 1000 ila 3000 km'lik bakım periyodlarından bahsedilmiş ki, çok kısa. Deneyimli arkadaşlar lütfen, bakım periyotları hakkında bilgi verir misiniz? Bu durum Japon motosikletlerinde, enjeksiyonlu, su soğutmalı modellerde de aynı mıdır? Otomobillerde önceleri 3000 km'de yağ değiştirilirken yağ değişimi artık 10-15 bin km'lerde yapılmakta. Eskiden 3000-5000 km'de bir yaptırdığımız parça değişiklikleri artık 60 bin km'lerde yapılıyor. Motosiklet teknolojisi bu gelişmelerden hiç nasibini almadı mı? Bu durum tüm markalarda, tüm tiplerde böyle midir? İki haftada bir bakım isteyecekse, motosiklet zevkim de eksik olsun diyeceğim.
ben motora (110 luk cup) her türlü yağ koydum dizel bile.ama asla ve asla tavsiye etmem.! hatta içine su bile döktüm.cidden döktüm içindeki pis yağ iyice boşalsın diye.
aslında bunu benzinle yapmam icap ediyordu.paraya kıymamanın cezasını tam 15 ytlye aldığım 1 lt. yağı heba ederek ödedim.çünkü motorun içinde su kalmış ve yağ suyla karışınca çamur gibi oldu boşaltmak zorunda kaldım.
castrol actevo bence en iyisi 4t ler için.
bu arada iki zamanlı motor yağı 1 lt. 6 lira iken 4 zamanlı neden 15 lira gibi yüksek bir fiyat!!!!
itina ile kaza yapılır
mondıal mt125 kullanıcısıyım uzunyol gittiğim için her 1000 de değiştiriyorum kışın 10.40 yazın 15.40 kullanıyorum şehiriçi 2000 normal.
-geç gitmek HİÇ GİTMEMEKTEN iyidir-
www.perkitan.com
BİRKISIM İNSANLARA KIZIP TÜM İNSANLARA DÜŞMAN OLMAYA DEĞMEZ BUHAYAT
zonghsen zs 200 cross
Normalde en iyi 1000 km de değişmesi gerekir.. Tabi istege baglı olarak 2000 - 5000 km de olabilir..
Bende castrol 4 Zamanlı motosiklet yagı kullanıyorum.. 1 lt lik yag üstünde hem 4 zamanlı motorlar için yazıo hemde enduro resmi var. 10-40 olması lazım tam hatırlamıyorum
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Benim Motorum Bisan Pasific 125 Her 1000 Km De Valvoline Tam Sentetik 10-40 Motosiklet Yaği Kullaniyorum Sorunsuz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)