Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Eksantrik Zincir Gergisi Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Herkese Merhaba,

    Bugün araştırma yaparken eksantrik zincir gergisi diye bir parça duydum ve manuel ve otomatik olmak üzere 2ye ayrılıyormuş sanırım.

    Merak ettiğim nokta şu: tüm motosikletlerde bu parça bulunur mu? (otomatik olanını kastediyorum)

    Bunu manuel olanla değiştirmek ne gibi bir fayda sağlıyacaktır?

    Herkese hayırlı ramazanlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Manuel herkesin harcı değildir, dolayısı ile tavsiye olunan otomatik olanına yönelmeli, hasılı maşa var iken ateşe el vurulmaz hesabı.

    Extrem durumlarda bazı modellerde kronik sorun olduğundan (drz400 gibi) manueller tercih sebebi , kendimde deneyimledim, net olarak orjinal otomatik olan bozulmadığı sürece en idealidir, maceraya gerek yok.
    telike bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Cevap icin tesekkurler fakat merak ettigim bir nokta var:

    Bazi motosikletlerde bu kendiliginden oluyor mu? Yoksa kişinin kendi mi takmasi gerekiyor?

    Eger fabrika çıkışinda bu alet yoksa insanlari bunu takmaya iten nedir?

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Egzantrik gergisinin olmadığı, sökük olduğu düşünülemez , silindirin dış duvarında durmaktadır , yani dışta ve göz ile görebilirsiniz , içerdeki malzemeler gergi pabuç/plastikleri'dir , dışında ve bahs ettiğiniz ise metal parmak,bazen yuvarlakça bir parça, iç kısmında otomatik olanda yay ve tırnaklı bir mildden yay ile otomatik gerinme sağlatır ,manuel olanda aynı mil ve arkasında vida setleme cıvatalı tip olup sabittir , ve sıhhat için neredeyse uzman edası ile gergi ayarlanmalıdır, bozuk/ayarsız olması durumunda çalışmada sıkıntı sübab zaman ayarlarının kaçması söz konusu olabilir , olaki boşa düşerse hele devir yüksek ise, içerde şenlik olur.

    Takmaya/değişmeye iten neden , rölantide/seyirde hiss edilen dalagalanma, ses tıkırtı dolayısı ile randımansız çalışan motordur , teşhisi iyi bilen yapmalıdır, otomatiklerin bozum sebebi ekseriyetle ve kendi motorumdada başıma gelen tırnak/tutucunun zamanla görevini yapamamasıdır.

    Geçici olarak 125cc birini tornada deldirip mil ile cıvatalı manuel gergi kullandım, tam ayarladığım halde, bir müddet sonra stoğa giren orjinal otomatik olanı tekrar edindiğimde arada hiss edilir fark oluşştu , hepi topu ederi 10-50 tl arası bişey olsa gerek.

    Otomatik gergi



    Özetle aklınızdan ne geçiriyor iseniz kendiniz yapmaya kalkışmayın , işi bilene servise/ustaya gidin.

    Bu parçanın extra performans +5 beygir gibi bir katkısı yoktur, olması gereken sıhhatte kırank dişlisinden aldığı hareketi zamanlamaya dönüştürüp sübabların açma kapamasını sıhhatle yapmasıbu sağlar, tek silindir 250cc artık gözü kapalı söküp toplayacak kıvama geldiğimden mütevellittir bu yazdıklarım.

    Servis/ustanıza danışın.
    BatuhanK ve keremkrmn bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Cevap icin tesekkurler.

    Bu konuyla alakalı duzgun bir yazi bulamadim acikcasi hele ki her motorda olmasi beni daha da sasirtti ama verdiginiz cevap gayet yeterli oldu.

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/128071-yamaha-ybr-250-manuel-eksantrik-gergi-yapimi-ve-montaji.html
    Eksantrik maceramı burada paylaştım şu ara 69.000 e doğru ilerliyoruz
    aksako bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)