Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Benzinin soğuk ve normal sıcaklıkta olması arasında fark varmıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    Benzinin soğuk ve normal sıcaklıkta olması arasında fark varmıdır?

    soğuk benzin kullanan motorda değişiklik olurmu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    ya aslında soğuk olursa daha iyi verim olduğunu duydum bildiğim kadarıyla soğuk olan benzin daha iyi yandığı söylenmekte yanlışım varsa düzeltsinler bildiğim bu emin değilim

  3. #3
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Saçma bir soru. Benzin soğuk olamaz. Çünkü motorun piston içi sıcaklığı o kadar yüksektirki benzinin girmeden önce hangi sıcaklıkta olduğunun bir önemi yok. Motorun içinde anında aynı sıcaklığa kadar ısınacak yani. Motoru ilk çalıştırdığında motor soğuksa sorunlu olur, benzinin kendiside ısıtmalı/soğutmalı kabinden gelmiyor heralde. Sıkıştırma sırasındada ısınıyor ayrıca.

  4. #4
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    Bence hicbir fark etmez.yukardada soylendigi gibi o yanma odasinin sicakligi yaninda 4-5 derece sicaklik farki birsey degistirmez...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  5. #5

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Lifan Glint 100
    geçenlerde draglarda yarışan biri yarışlardan önce benzini buzdolabına koyup yarışa girerken kullanıyormış.
    bişeylere etkisi varmış ama tam duyamadım
    soğuk benzin güvenle içiniz

  6. #6
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    kardes sosuk benzin ise yarasa tum motor firmalari motorlarina benzini sogutmaya yarayan bi sistem takarlardi...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  7. #7
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Emilen havanın soğuk olması avantajlıdır. Benzinin sıcaklığının önemi yok.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Zaten venturide(karbüratörlülerde)benzini n aniden buharlaşması kimi zaman karlanma ve buzlanmaya neden olur.o yüzden manifoldlarda ısı transferi çok iyi olmalıdır.Bir çok otomobil motorunda emiş manifoldu soğutma sistemine bağlanır,yani su ile ısıtılır.
    Aksi taktirde benzin içindeki su moleküllerinden dolayı karbüratör memesi veya enjektör nozılları(okunuşunu yazdım) donar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emilen havanın soğuk olması avantajlıdır. Benzinin sıcaklığının önemi yok.
    Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  10. #10
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    bence saçma bir soru değil.
    havanın soğuk olması gerek orası doğru.
    benzin konusnda ise aklıma takıldı;
    eğer benzin soğuk ise viskozite de azalacaktır. dolayısıyla enjektörlü makinelerde ara kademelerde depodan enjektöre kadar bi aşamadan geçecek bu benzin. akışkanlığı düşük olduğunda silindire pompalamada zorlanma olmaz mı?zorlandığı oranda da basınç değeri de artacaktır.yakıt pompalarında barıl-plencer arasında bir klerens yokmu?. gönderilen yakıtın vizkozitesi eğer normal değer dışında ise pompa yakıtı basabilir mi?yoksa bu tolerans değer çok küçük olduğu için bişey değişmezmi?pompa hakkında fazla bilgim yok incelemedim.inceleyenler anlatabilirmi? her pompanın bir klerensi vardır sürtünme yapabilmesi için.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  11. #11
    umutpoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN namı diğer düldül
    bilmiyorum ama şöyle bir mantık yürütülebilir sanırım:Benzin 30-40 derece arasında parlar Mazot ise daha yüksek noktada o yüzden dizel arabalarda kızdırma bujileri kullanılır mazotu parlayabileceği sıcaklığa getirmek için. Benzinin tahiminen depo içindeki sıcaklığı 17-20 derece arasındadır Bu sıcaklıktaki benzin yanma odasına girdiğinde oradaki sıcaklık yüzünden parlama noktasına gelir ve en ufak bir kıvılcımla patlar.( kışın her türlü motorun zor çalışmasının sebebide bu parlama noktasıdır) O bakımla soğuk benzin parlama noktasına gelene kadar ısıtılmak zorundadır sıcak benzine oranla daha zor parlayacaktır. Yine aynı mantıkla benzin depoları yerin altına yapılır benzinliklerde yer altı sıcaklığının yer üstüne göre daha düşük olması sebebiyle
    Umarım yardımcı olmuşumdur

  12. #12
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?
    Silindir (yanma odası)içerisine alınan birim hava ve yakıt karışımı ne kadar fazla olursa verim o derece artar.içten yanmalı motorlarımız 0 rakımda (deniz yüzeyi)verdiği performansı Erzurum yaylalarında veremez.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  13. #13
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir (yanma odası)içerisine alınan birim hava ve yakıt karışımı ne kadar fazla olursa verim o derece artar.içten yanmalı motorlarımız 0 rakımda (deniz yüzeyi)verdiği performansı Erzurum yaylalarında veremez.
    Yanma odasına alınan soğuk hava aynı birim sıcak havadan daha yoğundur dolayısıyla daha verimli yanar diye anladım. Pek pratik değil ama o zaman aslinda havayı soğutmak lazım.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  14. #14
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanma odasına alınan soğuk hava aynı birim sıcak havadan daha yoğundur dolayısıyla daha verimli yanar diye anladım. Pek pratik değil ama o zaman aslinda havayı soğutmak lazım.
    EVET

    Performans için araçlara takılan (nitro derler)Nitrojen bir anda emişten içeriye verilir ve emilen hava -80 -100 c lere düşer ve normalin 2-3 katı havayı içeri emer kompresyonu 10/1 olan motor bir anda 20/1 25/1 sıkıştırma sağlar.eğer motor sağlamsa 100 hp lik motor bir anda 200 250 hp lere çıkar

    Nasıl güzel değilmi?
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  15. #15
    trenox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    burkinefoso
    Motosikleti
    var işte...
    belirli bir hacimdeki havanın özgül ağırlığı sıcak soğuk olmasına göre değişir. soğuk havanın özgül ağırlığı buna bağlı olarak içinde oksijeninde ağırlığı artacaktır. sıcakta ise tam tersi havanın ağırlığı azalacak dolayısıyla oksijenin ağırlıksal oranı da azalacaktır. bu durumda silindirlere püskürtülen yakıtın belirli bir miktarı yakılamaz,eksik yanma oluşur ve egzoz dumanlı olur. eğer hava çok soğuk olursa;motorda ısıl gerilmeler olur.motorun ömrü azalır.
    Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.

  16. #16
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Şu meşhur CBR 125 ler teorik olarak 40 45 hp lere çıkabilir yani,
    aman duymasınlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  17. #17
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Soğuk benzinin yoğunluğu artacağı için yakılan hacim başına daha fazla enerji verecektir, ama bu fark hissedilecek oranda olur mu bilemem.

  18. #18
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı trenox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belirli bir hacimdeki havanın özgül ağırlığı sıcak soğuk olmasına göre değişir. soğuk havanın özgül ağırlığı buna bağlı olarak içinde oksijeninde ağırlığı artacaktır. sıcakta ise tam tersi havanın ağırlığı azalacak dolayısıyla oksijenin ağırlıksal oranı da azalacaktır. bu durumda silindirlere püskürtülen yakıtın belirli bir miktarı yakılamaz,eksik yanma oluşur ve egzoz dumanlı olur. eğer hava çok soğuk olursa;motorda ısıl gerilmeler olur.motorun ömrü azalır.
    Azalmak ne kelime

    Motora avans vermeyi unutmuyoruz.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  19. #19
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden? Soğuk havanın daha ağır olmasıyla bir alakası var mı?
    Pek tabiki KÜTLE değişmeyeceği için "aynı miktarda" soğuk havanında ağırlığı değişmez. Yani soğuk hava daha ağır değildir AMA aynı HACİMe soğukta daha fazla hava girecektir. Bunun karşılığı olan benzin karbüratör yada enjeksiyon tarafından verildiğinde performans artar. INTERCOOLER denilen sistem bunun için var. Intercooler bildiğimiz radyatör ama kısa zamanda motora giren havayı soğutmak için yapılıyor. Turbo sistemleri ile beraber kullanılıyor. (Çünkü turbo havanın ısınıp verimin azalmasına sebep oluyor)
    Benzin SIVI olduğu için sıcaklığı ve basıncı hacmini neredeyse hiç etkilemez. Ki benzin kaç derece olursa olsun motorun içine girdiğinde buharlaşıyor zaten. Bir motora istediğimiz kadar benzin sokabiliriz. Yeterince sokamadığımız şey havadır. Hava soğuk olursa daha çok sokabiliriz.
    Daha öncede yazdığım gibi, soğuk benzin anlamsız. Donmak üzere olan benzinide gönderseniz yine anında ısınıvericektir 800 derece silindire girince. Tabi motoru yeni çalıştırdıysanız motorun kendisinin soğuk olması problemdir.

  20. #20
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Asıl soruyu yönelttiğim muhterem cevaplamamış ama diğer arkadaşlarım cevaplamış. Hepinize teşekkür ederim.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler