Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

ABS Fren Gerçeği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs li olsada felanca motor alacağına git 2005-2006 model 10-15.000 km de fazer al gibi bir öneride bulunabilirmisiniz.
    2006 model ABS li fazer al
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Bart sorun anlaşıldı.
    Tamamen duygusalmış.

    Ben yine de ABS olayını küçük göreceğim ve daha az problemle karşılaşma yüzdesi yüksek olacağından, az km yapmış ve genç bir motor tavsiye edeceğim.


    Yani aynı fiyata 2006 ve 2003 model karşılaştırması yaparsak, ABS bu fiyat farkını haketmiyor bence.

    Şu olabilir.
    2006 model fazer 15000 km de ABS yok 15000 lira.
    2005 model fazer 15000 km de ABS var 15000 lira

    O zaman 2005 al derim.
    Ama motosiklet alırken, az km yapmış model yılı daha yeni motosikletlere bakmak daha akıllıca olacaktır.
    Eski model bir de problemli çıkarsa, ona yapacağın masraflar genel toplamda sıfır ABS li motosiklet fiyatına gelebilir.

    Bu nedenle bence bulduğun modelleri forumda ayrı bir başlık açarak sorarsan, hem bu topici amacından saptırmamış oluruz,
    hem de sana faydalı oluruz.

    Yani şöyle yap.
    Bütçene göre bir motosiklet bulduğunda ayrı bir başlık aç.
    Orada arkadaşlarımız yorumlarıyla sana yol göstereceklerdir.

  3. #123

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    kocaeli kandıra
    Motosikleti
    2006 fazer a
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar.

    Benim şu anda sürdüğüm motor ikinci mavi GSR'm. Birincisiyle arasında 2 fark var. Birincisi 2006 model ve ABS'siz idi. İkincisi ise ABS'li 2007 model. Aralarında fren sistemi dışında hiçbir fark yok. Birincisini 12000 km'de sattım. İlkini 15000 YTL, ikincisini 19000 YTL aldım. Birinciyi satmamın nedeni otobanda 130'la giderken bir köpeğe çarpmam (köpek öldü maalesef, ama ben düşmedim) sonucu radyatörün delinmesi, ve orijinal radyatörün gelmesinin 2 ay sürebileceğinin belirtilmesiydi. ABS'li model çıktıktan sonra zaten kafam iyice karışmıştı. Ben de hemen kararımı verip, hem motorun km'sini sıfırlamış, hem ABS'ye kavuşmuş, hem de radyatör sorununu halletmiş oldum. Bazıları için pahalı bir çözüm yolu sayılabilir, bu doğru. Ama....

    Şehirlerimizde asfalt kalitesi çok kötü, farkındasınız. Çok kullanılan yollar cam gibi parlamış, süper kaygan hale gelmiş durumda. Bu durum arabalar için fazla kaygılandırıcı olmamakla beraber, motosiklette fren yaptığınızda hemen kilitlenmeye yol açıyor. Bunu gözlemlemeyenimiz yoktur herhalde. Birinci motorumla böyle zeminlerde fren yapmaya o kadar korkuyordum ki anlatamam. Tedirginliğim sürüş stilime yansıyordu ve gerginlikten dolayı zevk alamaz hale gelmiştim. Daha önce sürdüğüm ABS'siz motorlarla birkaç kez acil frende ön tekeri kilitleyip, Allah'tan düşük hızlarda, yere yapıştığım için, freni giderek daha az sevmeye başlamıştım. Sonra ABS donanımlı GSR geldi. Suzuki GSR ve VStrom'da aynı ABS sistemi var. Bosch marka ve en son teknoloji. Teknoloji farkını birazdan açıklayacağım. ABS'li motoru ilk aldığım günlerde lastik rodajını beklediğim için ve hala freni sıkmaya korktuğum için ABS'yi denemedim bile. Daha sonra parlak zeminli yerlerde trafik yokken yavaş yavaş cesaretimi toplayıp önce arka frene asıldım. Önceki GSR'da arka freni kilitlememek için meğerse hemen hemen hiç kullanmadığımı farkettim. Arka fren oldukça etkiliymiş meğerse. Bunu öğrendim. Daha sonra, aslında oldukça uzun bir süre sonra, ön frene asılmaya cesaret etmeye başladım. Ön tekeri kilitlemekten o kadar korkuyordum ki, bilinçaltım sağ elimi sıkmamı engelliyordu. Bilinçaltımı yenip ilk ön tekeri kilitlediğim zaman en mutlu motorcu bendim herhalde o anda dünyada. Motor zınk diye duruyordu, hem de hiç yana yatma eğilimi filan göstermeden. ABS artık oyuncağım olmuştu. Değişik zeminler ne kadar fren basıncıyla kaymaya başlıyor denemeye başladım. Parlak yol, kaba asfalt, otoban, toprak zemin, ve bunların ıslak versiyonlarını teker teker denedim. Hepsinde hangi basınçla kaymaya girildiğini tecrübeyle öğrendim. Bugünlerde ABS hiç devreye girmeden maksimum frenajı uygulayabiliyorum, hem de hiç korkmadan. Sınırı geçersem ABS hallediyor. Hissttiğiniz şey sağ ayağınızın ve sağ elinizin altında titreşimler. Motor sallanmıyor bile. Karımın Citroen C4 otomobilini arada sürüyorum. Ondaki ABS sistemi kazaları kolaylaştırmaktan başka bir halta yaramıyor bence. Kazık fren yaptığınızda, yavaşlamaya en çok ihtiyacınız olduğu anda freni bırakıyor, tkırdaya tıkırdaya, en ufak bir yavaşlama olmadan gidip dınk diye çarpıyorsunuz. Şimdiye dek hiç çarpmadım ama bu şekilde tıngır tıngır gidip göz göre göre önündeki araca çarpan arkadaşlarım var, değişik otomobilllerle.

    GSR'de böyle değil. Her daim maksimum frenajı hissediyorsunuz. Eski model motosikletlerde ABS sistemi gevşetme sıkma işlemini çok daha yavaş frekanslarda gerçekleştiriyormuş. Akıllı da değilmiş. Bunu arkadaşımın 2005 model BMW 1200 RT'sinde yaşadım. ABS takır tukur. Alet asla durmaya yanaşmıyor. Ön amortisörler zıplamaya başlıyor. İyi ki yeni GSR'yi almadan önce BMW'nin ABS'sini denemeye kalkmamışım. Deneseydim ABS'nin faydası olabileceğine asla inanmazdım. GSR'de ABS çok daha pürüzsüz çalışıyor. Amortisör asla boşalmıyor. Motorun sağı solu oynamıyor. Virajda bile kilitleseniz savrulma ihtimaliniz yok, ama tabii motor düzeliveriyor hemen. Bunun sebebi yeni nesil motosiklet ABS'lerinde tarama frekansının çok yüksek olması. Eski BMW ve Honda'larda saniyede 5-7 tarama, şimdiki sistemlerde bu yüzlerce taramaya çıkmış. Ayrıca kayma eğilimlerinin bilgisayar tarafından anlık analizi ile zemin hakkında bilgi toplanıyor ve gevşemelerde zeminin maksimum izin verdiği fren basıncına kadar gevşetiliyor.

    ABS'si olmayan motosiklet düşünemiyorum. Arada motoru değştirme fikri aklıma düşünce, almak istediğim motorlarda ABS olup olmadığına bakıyorum ilk olarak. Şu Hayabusa'ya ABS bir taksalar...

    Sevgiyle kalın..

    PS: İşte size birkaç güzel ABS videosu:

    http://www.brightcove.tv/title.jsp?t...nel=1125929446

    http://www.suzuki-gb.co.uk/_code/mod...abs/video0.php
    motosikletteki abs bilgileri için teşekkürler ve kesinlikle de katılıyorum
    c4 de ki abs ise bana garip geldi...c4 de abs den başka frenlemeyi ve dengeyi destekleyen başka bi özellik var mı bunu da bilmiyorum
    ben 3 yıldır mercedes vito kullanıyorum. bu ilk abs li aracım. daha önce hyundai mitsubishi ve vw transporter (abs siz) kullanmıştım.
    bi başka arkadaşta abs sebebi ile önünde ki araca çarptığını yazmış
    ben ce abs hertürlü yol şartında vazgeçilmezdir.
    (vito ile yaptığım fren testleri sebebiyle arkadaşlarım bana deli gözüyle baıyorlardı)
    abs hepimize nasip olsun

    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorularım anlaşılmıyacak kadar karışk mı?

    daha açık yazayım:
    1.abs li motoru olup abs yi devreden çıkartan oldu mu?abs devreden çıkınca fren anında ne tip bir tecrübe hissetti(iyiki abs var bir daha asla abs yi devreden çıkartmıyayım,yada ne biliim gereksizmiş boşver ben daha iyiyim,tüh be boşuna verdik o kadar farkı diyen,yada ne biliim bu tecrübe ile aklıma gelmiycek bir yorum getiren oldu mu?)
    2.abs li motor tercihnde en önemli faktör doğal olarak bütce.illa abs li olsun diyip her yönü ile iyi de olsa abs tenolojisi biraz eski bir motor almak yanlış olur mu olmaz mı?
    bu 1. maddeyi benim kuzen denedi
    ben yani bi motor alma niyetiyle sürekli abs li modellere bakarken
    kuzen bana abs nin o kadar da önemli olmadığını söylüyordu
    sonra bi gün f650gs sinin abs sini devre dışı bırakıp bi kaç deneme yapmış.
    yanıma geldiğinde rengi bembeyazdı
    sonra bana söylediği :
    - sen abs li motor aramaya devam et .. oldu

  4. #124

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Şehir
    Kozyatağı,İstanbul
    Motosikleti
    Dl-1000 Vstrom Midnight Blue, Kanuni Motorun 150
    Genel mantığa göre ABS'li bir motorun stoppie yapamaması gerekir ama R1200GS'lerin hepsi stoppie yapar. Defalarca şahit oldum. En kısa zamanda bir Dl'de de deneyeceğim.
    GÜCÜN BİLGİ OLMADAN HİÇBİR DEĞERİ YOKTUR.

  5. #125
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    forum bu sayfadaki cevaplar sayesinde bence tam anlamıyla amacına ulaştı.
    üstelik kafamda en ufak bir soru dahi kalmadı.
    tamamen sorunsuz ve bulabildiğimce yeni bir model abs li motor alacağım.
    ama inat ile abs ve araba konusunu tartışan arkadaşlara da fazla diyecek bir şeyim yok.onlara sadece motosilet ile arabaları mukayese etmenin kafa karıştırmaktan öte gitmeyeceğini son kez hatırlatmak istiyorum.
    ufak bir sorum olacak arkadaşın biri iki sayfa önce iki abs li motor mukayese ettiğini söylemişti.dönüp o yazıyı tekrar iki defa okudum:
    mukayese ettiği modeller 2006 gsr ve 2005 bmw 1200 RT imiş.
    şimdi ben o anda dikkat etmemiş ve eski model kelimesinde bir an 2005 i çok daha eski anlamıştım.
    oysaki 2005 ile 2006 arasında ciddi bir teknoloji farkı olacağını zannetmiyorum.
    şimdi sorum şu acaba bmw nin abs sinin takur tukur, rahatsız ve durmakta zorlanma sebebinin eski model değil de sorunlu yada arızalı olma durumu olabilir mi?belki lastikler kabaktı tekerlekler yol tutmadığından abs de durduramıyordu?belki amortisörler ölüydü motosiklet tekere yol hakimiyeti veremiyordu.
    yada bmw bu modeldeki abs yi hakkatten eski sistem mi tercih etmiş ti?
    yada ikinci el bir motorun abs sinin %100 verimli olduğu nasıl anlaşılır.

  6. #126
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Özür dileyerek düzeltiyorum. O motor 1200 ST idi. Hani şu önü BMW arabalara benzeyenden. Gerçekten ABS'si çok iğrençti, korukutucuydu. Arıza filan da değildi, bakımlı motordur o, hep yanımda olan detaylara düşkün bir arkadaşımın.

    ABS jenerasyonları birbirinden çok farklı. aYe'nin belirttiği gibi ABS yönetimi gelişmiş bir bilgisayarın elinde, bir sürü de sensor var. Bunlar bilgisayar teknolojisine paralel olarak gelişiyor. Birkaç yıl bilgisayarla çalışan herşey için çok büyük farklar demek. Bildiğim kadarıyla Suzuki'nin 2006 başından beri kullandığı yeni jenerasyon Bosch ABS'ler Bandit'lerde, VStrom'larda, GSR'lerde var. Yukarıdaki yazımda verdiğim video linklerinde motosiklet ABS'lerinin eski ve yeni nesil farklarını iyi demonstre eden bir örnek var, bir göz atın. Gidip sadece ABS'si olduğu için 1999 model ilk ABS'li Honda'lardan birisine takılmaktansa daha yeni bir ABS'siz model almanı öneririm ben de. Tamam ABS güzel de, sadece bir ayrıntı. O kadar da takıntı yapılacak birşey değil. Bence kaskının markası, lastiklerinin markası ve hatta lastik basınçların güvenliğin için daha önemli...

    aYe için:

    Anladığım kadarıyla dijital aleme hakimsin, Murat. Ben de kendi çapımda yıllardır C, Pascal (Delphi, Kylix), Lua, assembly (Z80, 68000, Intel x86) programlar yapıyorum. Bu aralar PalmOS için Lua ve Pascal ile küçük şeyler yazma merakı doğdu, tuvalette (ev halkının tek rahat bıraktığ yer) elimde Palm habire kod yazıyorum. ABS'nin kartındaki ROM'u disassemble edebilir ve içini görebiliriz, neler koymuşlar bakalım... PIC'dir muhtemelen... Bence stoppie ile filan fazla kasmamışlardır... Ekleyelim mi? (Ben stoppie yapmayı bilmiyorum ama!)

    .
    Üç boyoz bir kola

  7. #127

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorumlar ve katkılar için teşekkürler.
    ben abs yi sorgulamıyorum.beni yanlış anladınız.
    aslında abs ile ilgili kafamda en ufak bir endişe veya şüphe yok.
    tabii düşündüklerimi yazı uzamasın diye tam olarak buraya aktarmayınca yanlış anlaşılmaya neden oldu.ki doğal olarak hiç kimse aşağıdaki kadar uzun bir yazıyı okumayacaktır(şimdiden sabırlarınıza teşekkürler.)

    1.sezon öncesinde fiyatlar tavan yapmadan iyi bir motor almaya kesin kararlıyım.
    2.hacim olarak 500-650 cc arasında uzun yolda kullanmya dönük turing yada naked tipi bir motor alacağım.(ss ler gibi fazla eğilme istemeyen bel yormayacak uzun süre inmek gerekmeden sürülecek bir motor.)
    3.aradığım standartlarda sıfır motora bütcem elvermiyor.hele sıfır abs li bir motor cidden bütcemin dışında.(doğal olarak 9.000 ytl ve de iyi bir abs li için bunun baya bir üstüne çıkmak gerekeceğini kestirebiliyorum.)
    4.doğal olarak ikinci ele kayıyorum.
    ki bu durumda ya çok iyi durumda abs siz bir motor alacağım,yada abs li bir motor olup doğal olarak belki diğer motordan daha uzun yol yapmış ve de muhtemelen biraz daha eski bir yıla kayan bir motor alacağım(ki onu da bulursak diye düşünüyorum.)işin en zor kısmı zaten burada başlıyor.abs zaten fiyat farkından dolayı az tercih edilen bir ürün.bir de standartlar yükselince şartlar zora giriyor.
    5.aslında hem yeni hem absli hem de cebime uygun bir motor varsa bildiğiniz o zaman buraya soru yazmaya bile gerek kalmıyor olacaktı.
    6.aslında abs ile ilgili kafamdaki tüm sorularımı çözdüğüm anda bir arkadaşın marka model ve sene kıyaslaması neticesinde iki motordan eski seneli olanın abs sinin yeniye göre bariz fark ettiğini söyleyen yorumu son anda benim bütce-sene-model üçleminde kafamı karıştırdı.(deneme husus da bu bağlamda ikincil bir mesele onu da yazıp daha uzatmayayım.)
    SORUM ŞU:
    siz ikinci el bir motor alacak olsaydınız ve tercihlerinizde abs ön planda olsa idi,ve bütceniz son teknoloji abs ile donatılmış bir motora el vermeme ihtimalina sahip olsa idi(ihtimal diyorum çünki bir bakmışınız burdan bir arkadaş 2007 model motorunu yarı fiatına satılığa çıkartmış oluyor muş,misal),daha yeni-daha az km li ama abs siz bir malı mı tercih ederdiniz yoksa gene sorunsuz ama fark olarak sadece km bakımından biraz fazla yol yapmış,abs li ama trafiğe çıkış süresi daha eski ve gene sorunsuz bir malı mı tercih ederdiniz.
    soruyu anlamanız için tamamen atmasyon bir örnek vereceğim bu bakımdan örnekteki motorları karşılaştırma yapmayınız:
    -FZ6 Fazer abs siz 2006 model 15.000 km
    -ER-6n ABS li 2003 model 45.000 km de.
    not:
    ya da bu tip bir mukayese çok zor olacak ise son olarak bana şu model ve şu seneden aşağı abs li olsada felanca motor alacağına git 2005-2006 model 10-15.000 km de fazer al gibi bir öneride bulunabilirmisiniz.
    sana tavsiye edeceğim motosiklet cbf600'dür..
    hem abs'li,hem 4 siindirli,hem turing-naked..

    birde sana asıl ve en önemli tavsiyem koyu renk yazı yazmayı bırak..
    zaten yazdıklarını herkes okuyor merak etme..
    dikkat edersen senden başka koyu renk yazan yok..

  8. #128
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Rigel hocam pic'ler 35 komutluk oyuncaklar.

    Hiç bir profesyonel cihazda tercih edilmezler, %99 olasılıkla japon motorlarda hitachi-mitsubishi evliliği olan Renesas veya Nec(Tokin) kullanılmıştır.

    Avrupa için ST, NXP(Philips), Infineon(Siemens) veya TI olabilir.

    Ama ben Renesas'ı tek geçerim, şimdi acil ofise geçmem lazım, daha sonra bu konularda detaylı sohbet yaparız, özelden msn yollarım.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  9. #129

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özür dileyerek düzeltiyorum. O motor 1200 ST idi. Hani şu önü BMW arabalara benzeyenden. Gerçekten ABS'si çok iğrençti, korukutucuydu. Arıza filan da değildi, bakımlı motordur o, hep yanımda olan detaylara düşkün bir arkadaşımın.

    ABS jenerasyonları birbirinden çok farklı. aYe'nin belirttiği gibi ABS yönetimi gelişmiş bir bilgisayarın elinde, bir sürü de sensor var. Bunlar bilgisayar teknolojisine paralel olarak gelişiyor. Birkaç yıl bilgisayarla çalışan herşey için çok büyük farklar demek. Bildiğim kadarıyla Suzuki'nin 2006 başından beri kullandığı yeni jenerasyon Bosch ABS'ler Bandit'lerde, VStrom'larda, GSR'lerde var. Yukarıdaki yazımda verdiğim video linklerinde motosiklet ABS'lerinin eski ve yeni nesil farklarını iyi demonstre eden bir örnek var, bir göz atın. Gidip sadece ABS'si olduğu için 1999 model ilk ABS'li Honda'lardan birisine takılmaktansa daha yeni bir ABS'siz model almanı öneririm ben de. Tamam ABS güzel de, sadece bir ayrıntı. O kadar da takıntı yapılacak birşey değil. Bence kaskının markası, lastiklerinin markası ve hatta lastik basınçların güvenliğin için daha önemli...

    aYe için:

    Anladığım kadarıyla dijital aleme hakimsin, Murat. Ben de kendi çapımda yıllardır C, Pascal (Delphi, Kylix), Lua, assembly (Z80, 68000, Intel x86) programlar yapıyorum. Bu aralar PalmOS için Lua ve Pascal ile küçük şeyler yazma merakı doğdu, tuvalette (ev halkının tek rahat bıraktığ yer) elimde Palm habire kod yazıyorum. ABS'nin kartındaki ROM'u disassemble edebilir ve içini görebiliriz, neler koymuşlar bakalım... PIC'dir muhtemelen... Bence stoppie ile filan fazla kasmamışlardır... Ekleyelim mi? (Ben stoppie yapmayı bilmiyorum ama!)

    .

    bu bmw'nin abs fren sistemlerinin kötü olduğuna kesinlikle katılıyorum..
    önceki sayfalarda faruğunda belirttiği gibi f650 gs ve cbf1000 in frenlerini test ettik..tamam 2 side kızaklamadan durduruyor ama bmw gerçekten berbat..
    fren mesafesini uzattığı kısmına anca bu durumda katılırım..cbf1000 daha kısa mesafede durabilir..
    ayrca bmw daha 2006 model ve 4000km de olmasına rağmen absyi devreden çıkartma düğmesi bozulmuştu..
    f650 gs e binip de güzel motormuş diyenlere lafım yok..
    amaaaa..
    sakın özelliklerine bakıp aldanmayın o motora..
    işte enduro,bmw,enjeksiyon,abs falan fistan..
    sakın aldanmayın sakınnnnn..

    ama şunuda bastıra bastıra söyleyebilirim: ABS ŞART!!!

  10. #130
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    konuyu dağıtmak istemiyorum.ama bir şey ekleyip bir şey sormak istiyorum:
    1.bilgisayar teknolojisi ile diğer bütün teknolojilerin paralelliği doğrudur.ancak motosikletteki abs hesaplarının anladığımız düz bilgisayar sistemleri ile alakalı olmayacağını biliyorum.bu entegre ve mikro chip işlemcilerin gelişimi ile alakalıdır diye düşünüyorum.bu anlamda da 2005 ile 2006 arasındaki çok çok bariz farkı bmw nin müşteriye karşı bir taktiği olarak değerlendiriyorum.
    2.benim anlamadığım her daim bmw nin aynı sınıf ve model motorları çok yakın japon rakiplerinden her zaman ciddi fiyat farkları ile ön plana çıkması.tamam bir motorda abs ye gelinceye kadar fiyat belirleyen yüzlerce unsur var.ama fiyatları mukayese ettiğimizde bir motorda en fazla fiyat farkına neden olan parça abs.pekii allah aşkına bmw neden bu kadar pahalı satıyor.yani kalite demeyiniz zaten rakipler kimler :
    honda-yamaha-kawasaki ve suzuki.
    bilemiyorum bana bmw daha pahalı geldiğinden eklemek istedim.
    yoksa bunun en temel nedeni hondanın da öncülerinden olduğu fiyat belirleme taktiği mi?yani kawasaki bu anlamda daha ucuz gibi duryor oysaki.

  11. #131

    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    BODRUM / MUĞLA
    Motosikleti
    YAMAHA TDM 900A
    Paylaşım için çok teşekkürler eline koluna sağlık
    [B][COLOR="Red"]MEYDANLARDA GÜMBÜR GÜMBÜR KAVGALAR DÖNER DURUR,OLMUŞUM ÜÇ BEŞ PUŞTUN KATİLİ[/COLOR][/B]

  12. #132

    Üyelik
    25 Mayıs 2008
    ya arkadasım anladıgım kadarıyla sen teknık olarak suruculuk bılgısıne sahıp olmayan bır ınsansın demekki bu sekilde konusabılıyorsun.
    kendı sahsı tecrubelerınle bu olayı sakın bagdastırma cunku. yukardaki arkadasımın ızah ettıgı gıbı 100 lerce muhendıs bu sıstemı araclarda kullanamaya calısıyor , ama sen ısrarlar bu sıstem yaramaz nıye takıyorlarkı dıyorsun.

    araç sürme konusunda iddialı oldugunu düşünüyorsan sana takip mesafesi nedir diye bir soru sormak istiyorum.

    zaten cevabın neyi ne kadar bildiğini ortaya çıkaracak......

  13. #133
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Sayın Skybodrum kardeşim,

    Henüz ilk mesajınızda böyle esip gürlemenin size de bize de bir faydası olamaz. Kime bozulduğunuz bile belli değil, ayrıca bu forumda insanlar ne kadar bilgili olduklarına göre değil, ne kadar kibar ve saygılı olduklarına göre itibar kazanırlar.

    Öncelikle kendinizi tanıtmanızın, ardından ufak ufak sohbetlere girmenizin daha yapıcı ve karşılıklı bilgi alışverişi için faydalı olacağı kanısındayım.

    Teşekkürler.
    Üç boyoz bir kola

  14. #134
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Arkadaşım sorunun üzerinden 2 sene geçtiğine göre ögrenmişsindir sanırım ama aynı soruna sahip olarak ben freni tek parmakla sıkma yöntemi uyguluyorum . panik anında tekparmagın sıkma gücü kitlemeye yetmiyor.

    Buz üstünde abssiz araba ile freni kitlerseniz arka veya ön tekerleklerin baktıgı yönle tamamen alakasız bir yönde kayma olasılıgınız var. Absli araba da ise en azından gitmek istediğiniz yönde kayarsınız.

    Absli arabada fren pedalına uyguladıgınız gücü tıkırtıları duyunca azaltmayın sert basmaya devam edin.

    Alıntı spawnem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugun kücük bir kaza gecirdim.düz yolumda giderken bir bisiklet aniden önüme cıkıverdi bende refleks frene asıldım motor anında kendini sola attı.cok korktum artık frene dokunmaya korkar oldum.cunku elcik frenim cokmu sert bilmiyorum ama anında tepki veriyor.(motor kullanmayıda yeni öğreniyorum.)benim sormak istediğim normal yolda giderken ayak frenimi kullanılır yoksa elcik frenimi.motoru aldığım kişi en son care ayak frenini kullan diyordu ama orta şiddede dahi frene bassam tekerlekler anında kendini kitliyor.ön frene basmaya korkar oldum

  15. #135
    sularseller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nexus 500
    ABS ile alakalı kafamdaki bütün soru işaretlerini bu başlık altında buldum.Emek harcayanlara teşekkürler.

    http://www.kawasaki.com.tr/fiyatlar.html

    ER-6N 8.400 €
    ER-6N ABS 8.950 €

  16. #136
    emir27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa-İstanbul
    Çok iyi oldu böyle bir yazının varlığı.Bir çok yanlış anlaşılmayı düzeltecektir.Ellerinize sağlık.
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.

  17. #137
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Bu iş tahminlerle, kitapta yazılanlarla olmaz. Deneyin görün. ABS'li Silverwing 600' de iki kere yusuf yusuf durumuna geldim. Üstelik hızım 60 km civarıydı. Öndeki araca çarpmama ramak kaladı ve net olarak söylüyorum fren tutmadı. ABS'nin panik frenlerde manevra yeteneğinden fazla bir işe yaradığını zannetmiyorum.

  18. #138

    Üyelik
    12 Nisan 2008
    Şehir
    Bakırköy - istanbul
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650A 2010 Siyah
    ABS fizik kurallarını hiçe saymanıza yaramaz, hızınıza uygun takip mesafesi bırakmanız, şehir içinde hız sınırlarına dikkat etmeniz (kişisel olarak hız sınırının 2 katını geçmem ) yol ve asfalt durumuna göre hızınızı ayarlamanız gerekir.

    Araba ile ilgili şunu söyleyeyim: bir kez hayatımı kurtardı bir kaç kez de kaza engelledi:

    1- Hayatımı kurtardığı olayı anlatayım: Gece 2:00~3:00 gibi E5 de Anadolu dan Avrupa ya geçtim, daha Metrobüs filan yapılmamış, sol şeritte 160~180 civarı gidiyorum, yerler hafif ıslak yağış geçeli yarım saat gibi olmuş yer ıslak diye 220 lerde değilim kendimce yavaşım; yol boyu selektör yapmama rağmen önümden çekilmeyen bir taksiye iyice yaklaştım son dk ya kadar çekilir diye bekledim son anda sağlama yaparım diye. Şu ana kadar herşey hatalı değil mi, ama o zamanlar genciz çılgın gibi gidiyoruz..
    Neyse Haliç köprüsünde iken bir anda Taksi çekildi, ben benim için çekildi sanırken bir karaltı ile gözgöze geldim! Siyah bir Şahin/Doğan sol şeritte terkedilmiş, ışığı filan da yanmıyor! Frene asılarak önce sağa kırdım, ABS hemen devreye girdi zaten;Taksiye çarpmadan arabayı kontrol altına alıp tekrar sola kırdım, bariyere de çarpmadan şeridimde kalabildim.. Sadece ABS sayesinde oldu bu olay, Arabanın süspansiyonları yumuşak olduğundan birkaç kez kontra yapmam vs gerekse de tekerler kitlenmediğinden manevra yapabilmiştim.

    2-Bir kaza örneği: Sabah 5:30~6:00 arası dışarı çıktım, ya hafif yağmur yağmıştı ya çiğ vardı net hatırlamıyorum.. Araba uyarı verdi 3derece hava gizli buzlanma olabilir diye, Yolda bir sorun yoktu ama Sahilyolundan bakırköydeki üst geçide girdiğim anda rüzgar yüzünden yolun buz tuttuğunu anladım, ve birbirine çarpmış iki araç vardı yolda!
    Frene asılmam ile ABS devreye girdi ve frenleme miktarımın şaka gibi olduğunu farkettim ancak manevra yaparak kaza yapmış araçların arasından kurtuldum çarpmadan, arkamdan gelen araç sürücüsü benim kadar şanslı değildi, spin atarak o da o araçlara vurdu, bense dikiz aynasından film izler gibi izliyordum.. Merak ettim, yahu bu araba durmayacak mı diye freni bırakmadım; araç köprüyü geçince olan ışıkların orda ancak durdu. Hızım başlangıçta 35~40km/h civarı olmasına rağmen..



    ABS ile ilgili epey inceleme yaptım: fren teslerinde ABS siz frene göre tek iyi frenleme yaptığı yer yol yüzeyinde çok ince bir buz tabakası olduğu zaman. Bunun nedeni ise lastik kitlenince o tabakayı kırıp daha iyi frenaj sağlıyor. Ama kontrolünüz yok yani manevra yapamıyorsunuz ya da virajda iseniz o anda araç düz gidiyor sizin direksiyonunuzu umursamayıp.

    ABS siz araba almam.. Motorum da 250cc olduğundan ABS li 250cc yok hiç TC de.. Yeni motorum 650cc olursa ABS siz olmasını düşünemiyorum kesinlikle şart.

    Ayrıca ilk mesajdaki konunun linki değişmiş: http://www.cbfturkiye.org/forum/view...hlight=abs#276
    olmuş, okumak isteyen olursa diye..

    Bir de MCN nin ABS fren testi vardı onun da linkini koyayım: Gerçekten düşündürücü bir test ( 2009 HONDA FireBlade ABS testi):
    http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0

    Bir profesyönel yarış sürücüsü bir dergide motor testi yapan eleman bir de normal vatandaş var motorcu;

    Non ABS ABS
    Yarışçı: 59m 42m
    Dergi: 66m 61m
    Vatandaş: 92m 75m
    Hangimiz profesyönel yarışçının performansını gösterebiliriz ki?

    Bir de şu video var ön arka bütünleşik ABS sistemini Honda CBR600RR da anlatan:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...0rr-abs-video/

  19. #139
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    aynen doğru, arabada da acayip bir şekilde yarı yarıya fark oluyor.Freni absye sokmadan sınırında basarsanız çok daha çabuk duruyor araç
    facebook.com/kaskafa

  20. #140
    emir27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa-İstanbul
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ABS direksiyon hakimiyeti ve savrulmayı önlemesi bakımından çok yararlı ve faydalı bir araçtır. Ancak bende ABS var normalden kısa mesafede zırt diye durabilirim diye bir fikre kapılmayın. Öndeki aracı her zaman güvenli bir mesafeden seyredin. ABS sadece tekerleklerin kitlenmesini engelleyerek sürüş güvenliği sağlar. Daha iyi frenaj yapmakla ilgisi yoktur.
    İşte yazıların özeti.
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur.


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler