Night Rod Special Radyatör Suyu Akıtması
-
Merhaba,
Forumdaki ilk başlığım. Herkese selamlarımı iletiyorum. 2008 model Night Rod Special motorum yaklaşık 8 aydır bir ustada idi. 2 ayda biter dediği işlemler tam 8 ay sürdü (olabilir). Bu süreçte sibopların, contaların vs değiştiğini söyledi. (Öncesinde yağ ve su kaçırıyordu). Motoru bu sürenin ardından toplam 61bin tl ödeyerek geri aldım. Bu süreçte ise motoru sürekli 300-350 bin TL bandına başkalarına sattırmaya çalıştı. Onun tanıdığı ya da müşterisi olan insanlar arayarak pazarlık ettiler. Ben ilan sitesine baktığımda ise en düşük ilanın 570bin TL olduğunu gördüm. Sorunu kaldı mı? diye sorduğumda hayır yanıtını aldım ve arayanların pazarlıklarından da sıkıldığım için motorla 350 km seyahat ederek evime döndüm. Yolda radyatör suyunun yine az miktarda akmaya başladığını gördüm. Ustayı aradığımda "offf yine mi" "yapcaz bi şekil" gibi garip yanıtlarla karşılaştım. Çok fazla akıtmadığı için ve hararet göstergesini yakmaması nedeniyle dönüş yolcuğumu tamamladım. Geldikten sonra ise ilk sürüş deneyimimde yine epey yeşil su aktığını gördüm bloğun hem sağından hem de solundan. Ustayı tekrar aradığımda geri getirmem gerektiğini söyledi.
Şimdi;
1. Bu adam bir esnaf, dolayısıyla fatura evrak şu bu almadım, verecek bir evrakı da yok gibi, sanayide çalışan kendi halinde biri görüntüsü var. Ama elimde dekontlar, kısa yazışmalar ve aramalar var. Bunun haricinde elimde pek bir şey yok (Dekontlar önemli olabilir gerçi: Açıklamada tamir yazıyor)
2. Çanakkale'deyim ve bölgede yardımcı olacak iyi ve dürüst bir ustaya ihtiyacım var. Kullanmaya devam etmek istiyorum çünkü.
3. Ustaya icra takibi başlatma önerisinde bulundu avukatım. Böyle bir yolu daha önce deneyen var mı?
Not: Yetkili servise neden götürmedin gibi bir soru sorulabileceği için yanıtım: Yetkili servise götürdüm, kendileri sadece değişim yaptıklarını söyleyerek bu ustayı kendileri önerdiler.
Hem tamir, hem diğer noktalarla ilgili görüşlerinizi beklerim.
Herkese teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Allah o ustanın belasını versin, bu işten daha para kazanamasın inşallah.
-
Bence o ustanın bir daha kapısından dahi geçmeyin, motosikletiniz cidden değerli ve çok güzel bir motosiklet. Fiyatları pahalı tutabilir ama ben yine yetkili servise götürmenizden yanayım. Birde bildiğim kadarıyla İzmir'de Motomania var oraya motosiklet transfer eden insanlarla yollayıp tamir ettirebilirsiniz, videolarını izlediğim kadarıyla müşterilerini memnun ediyorlar.
-
Avukatınızın tavsiyesi mantıklı. Keşke fatura vs. alsaydınız. 61K az değil ki. Bu adam hayatını bu işten kazanıyorsa illa bir kaydı vs. vardır. Bir de 8 ay nedir yahu. Üstelik te arıza veriyor aldıktan sonra... Yuh.
Benim Superduke'un motorunun komple indirilip, açılıp, piston silindir değişip, temizlenip, toplanıp, kapanması bile 3-4 ay sürdüydü, ki KTM'in direktifi doğrultusunda her parçayı ultrasonik banyoda temizleyip toplamışlardı. Sadece 2 hafta o sürdüydü...
-
Siz yetkili servise ne için başvurmuştunuz acaba, bir arıza mıydı?
Gittiğiniz yetkili servisin tutumunu HD'nin Türkiye sorumlularına bildirin ayrıca Avrupa ve Amerika merkezlerine de bildirmeyi unutmayın derim.
Ustanın yapmaya çalıştığı şey adi bir ahlaksızlığa benziyor (beklendiği gibi) ama asıl sorun yetkili servisin ustaya yönlendirmesi gibi duruyor.
-
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
[/COLOR]
hasmet adlı üyeden alıntı
Avukatınızın tavsiyesi mantıklı. Keşke fatura vs. alsaydınız. 61K az değil ki. Bu adam hayatını bu işten kazanıyorsa illa bir kaydı vs. vardır. Bir de 8 ay nedir yahu. Üstelik te arıza veriyor aldıktan sonra... Yuh.
Benim Superduke'un motorunun komple indirilip, açılıp, piston silindir değişip, temizlenip, toplanıp, kapanması bile 3-4 ay sürdüydü, ki KTM'in direktifi doğrultusunda her parçayı ultrasonik banyoda temizleyip toplamışlardı. Sadece 2 hafta o sürdüydü...
Harley ustası bulmak konusunda yaşadığım bölge nedeniyle biraz şanssızım, bölgemden çıkınca da şans eseri hareket etmek zorunda kalınca başıma gelen bu. KTM'in direktifi ya da politikaları çok daha iyi imiş dediğiniz gibi.
fazil adlı üyeden alıntı
Siz yetkili servise ne için başvurmuştunuz acaba, bir arıza mıydı?
Gittiğiniz yetkili servisin tutumunu HD'nin Türkiye sorumlularına bildirin ayrıca Avrupa ve Amerika merkezlerine de bildirmeyi unutmayın derim.
Ustanın yapmaya çalıştığı şey adi bir ahlaksızlığa benziyor (beklendiği gibi) ama asıl sorun yetkili servisin ustaya yönlendirmesi gibi duruyor.
Yetkili servise motorun yağ ve su kaçağı için başvurdum, tamir yapmadıklarını parça değiştirdiklerini piston vs değiştirmeleri gerektiğini söylediler çok yüksek bir meblağ (motorun şu anki fiyatıyla neredeyse denk) talep ettiler. Hemen ardından da görüştüğüm yetkili servis ustası,"bu tür durumları çözen" bir usta olduğunu belirterek ona yönlenmemi sağladı. ABD'ye bir e-posta iletmek niyetindeyim, en azından daha nitelikli yollar bulunabilmesi adına. 2016 model C180 kullanıyorum, garantisi şusu busu yıllar yıllar önce bitmesine rağmen hala Almanya merkezi direkt konulara dahil oluyor. Umarım böyle bir yol gösterici durum ile karşılaşabilirim.
-
Yetkili servise motorun yağ ve su kaçağı için başvurdum, tamir yapmadıklarını parça değiştirdiklerini piston vs değiştirmeleri gerektiğini söylediler çok yüksek bir meblağ (motorun şu anki fiyatıyla neredeyse denk) talep ettiler.
Bu konunun yazılı belgesi olsa işe yararmış ama yoktur büyük ihtimal. Demek ki yağ ve su kaçağı olunca yeni motor takıyorlarmış. Standart prosedür böyle midir acaba servislerde...
-
fazil adlı üyeden alıntı
Bu konunun yazılı belgesi olsa işe yararmış ama yoktur büyük ihtimal. Demek ki yağ ve su kaçağı olunca yeni motor takıyorlarmış. Standart prosedür böyle midir acaba servislerde...
Hic zannetmiyorum. Acilir bakilir problem neymis diye. Sonra probleme gore fiyat belirlenir. Belki sorun sadece head gasket?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Hic zannetmiyorum. Acilir bakilir problem neymis diye. Sonra probleme gore fiyat belirlenir. Belki sorun sadece head gasket?
V-rodların su pompası nasıl bilmiyorum ama, su pompasının contasından dolayı yağa su karıştırma olayı yaşanan bir durum. Ben yetkili Ktm, Piaggio, Kymco ve Suzuki motosikletlerin hem yedek parçası ile hemde servisinden sorumlu bir insanım bu işe başlayalı uzun zaman olmadı ama genelde problemli yer ile ilgileniriz ve motorda belli bir nedenden dolayı arıza oluşmuşsa ve tespit yapılmayıp direkt blok değişilmeye gidiliyorsa bu çok sıkıntılı bir durum.
-
fazil adlı üyeden alıntı
Bu konunun yazılı belgesi olsa işe yararmış ama yoktur büyük ihtimal. Demek ki yağ ve su kaçağı olunca yeni motor takıyorlarmış. Standart prosedür böyle midir acaba servislerde...
Aslında yetkili servis ile ilgili bir direkt bir şikayetim yok. Tamirden ziyade parça değişimi yapmayı tercih etmeleri ve buna yönelik parça ve işçilik fiyatlamaları yapmaları normal. Sadece benim için çok yüksekti. Burada asıl sorun yönlendirildiğim ve refere edilen ustanın garipliğiydi.
hasmet adlı üyeden alıntı
Hic zannetmiyorum. Acilir bakilir problem neymis diye. Sonra probleme gore fiyat belirlenir. Belki sorun sadece head gasket?
Head gasket için götürmüştüm aslında ben de ilk gittiğimde. Sonra sorunun daha büyük olduğu söylendi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
V-rodların su pompası nasıl bilmiyorum ama, su pompasının contasından dolayı yağa su karıştırma olayı yaşanan bir durum. Ben yetkili Ktm, Piaggio, Kymco ve Suzuki motosikletlerin hem yedek parçası ile hemde servisinden sorumlu bir insanım bu işe başlayalı uzun zaman olmadı ama genelde problemli yer ile ilgileniriz ve motorda belli bir nedenden dolayı arıza oluşmuşsa ve tespit yapılmayıp direkt blok değişilmeye gidiliyorsa bu çok sıkıntılı bir durum.
Evet aslında durum tam da bu idi, hızlı bir kontrolden sonra direkt blok değiştirilmek istendi.
Konunun özeti aslında sorun X ise, bu X olan problemin çözülmemiş olduğunu dönüş yolunda anlamam, motoru almadan yarı fiyatına satılması konusunda ustanın çabası ve halen ne yapmam gerektiğini bilmiyor olmam. [COLOR="Silver"]
Bloklardan birinde çatlak olabilir diye düşünüyorum, böyle bir durumda direkt blok değiştirmem gerekir mi, yoksa farklı bir yöntem var mıdır?
-
Su radyatörden sızıyorsa çözümü çok basit , radyatörü sökecek bir usta Çanakkale'de elbette vardır , sanayi sitelerinde radyatöre basınçlı hava verip kaçak yapan yeri lehimlemek yarım saat sürmez , hem bu iş eski ustaya gitmenizden daha ucuza hallolur hemde o kişiyle tekrar muhatap olmak zorunda kalmazsınız , zannımca suz oraya giderseniz canınız daha çok sıkılacak , geçmiş olsun..
-
elinde belgeler dekontlar varsa avukata başvur önümüz kış bence elleme mahkemeye gittin diye getir ben düzeltirim diye arar seni mağdur etmemek için ve geri para vermemek için
-
Tüm dostlara yanıtları için çok teşekkür ediyorum.
Pazartesi günü 61bin TL'lik icra takibini başlatıp dekont ve yazışmaları avukatıma iletiyorum.
Tamiri ile ilgili ise birkaç çözüm soruşturmaya devam edeceğim.
-
Inuyasha89 adlı üyeden alıntı
Bloklardan birinde çatlak olabilir diye düşünüyorum, böyle bir durumda direkt blok değiştirmem gerekir mi, yoksa farklı bir yöntem var mıdır?
Silindirde çatlak varsa randıman alınması için sağlam silindirinde değişmesi gerekmektedir, eğer cidden silindirlerde bir problem mevcutsa motosikletinize uyumlu ve Harley Davidson'un onayladığı stage kiti mevcutsa motosikletinizin hem performansını arttırmış olursunuz hemde sıfır silindir ve piston takımına sahip olmuş olursunuz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)