Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Radyatör kaynağı hakkında.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Motosikletimin radyatörünü sökerken hortumun girdiği yer çıkartırken çatladı ve şu an komple orası çıkık bir vaziyette, ben bunu kaynak yaptırsam randıman alabilirmiyim veya kaynağı olur mu? Gelirim iyi olsa direkt 0 radyatör alır geçerim ama 3000 lira civarı bir fiyatı var hal böyle olunca elim cebime giderken zorlanıyor .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Güzel bir işçilikle kaynak gayet sağlam olur.

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Memcoş48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir işçilikle kaynak gayet sağlam olur.
    Bu işlemi radyatörcüler mi daha iyi yapar yoksa o malzemeye kaynak yapan kaynakçımı?

  4. #4

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    radyatör işi yapanlar daha iyi olur, kendi fikrim.

    + istanbulda 1'e 1 radyatör yapan yerler çok seviliyor. Triumph, xl600v transalp gibi çoğu motora 0 radyatör yaptırdık.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı MrJ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    radyatör işi yapanlar daha iyi olur, kendi fikrim.

    + istanbulda 1'e 1 radyatör yapan yerler çok seviliyor. Triumph, xl600v transalp gibi çoğu motora 0 radyatör yaptırdık.
    Üstadım biraz daha açar mısınız? Tam olarak nasıl bir işlem yapıldı? Maliyeti ne oldu?

  6. #6

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    transalp ve triumph tiger 800'un kaza sonucu deforme (yamru yumru) ve bir çok notadan delinip kullanılamaz hale gelmişti. Orginal boyutlarında yeni radyatör yaptılar (3'te1'i maliyete gelmişti) örnek olması yetiyor.
    Yaptırdıkları yerin ismini şimdi rehberde bulamadım sordum dönsünler bulur atarım foruma.
    tommygun, espresso ve fazil bunu beğendiler.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Benim radyatör de 15 senelik, şimdilik akma kokma yok ama en nihayetinde eski. Şu an petekleri biraz tıkalı ve bu sıcaklarda bir kaç defa hararet ışığı yandı, korktum. Şöyle bir ayağa kalksam radyatörü temizletip sıvıları yenileteceğim. Olur da ileride bir gün radyatörüm ölürse sizin önerdiğiniz tarzda bir alternatif iyi bir fikir olurdu.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim radyatör de 15 senelik, şimdilik akma kokma yok ama en nihayetinde eski. Şu an petekleri biraz tıkalı ve bu sıcaklarda bir kaç defa hararet ışığı yandı, korktum. Şöyle bir ayağa kalksam radyatörü temizletip sıvıları yenileteceğim. Olur da ileride bir gün radyatörüm ölürse sizin önerdiğiniz tarzda bir alternatif iyi bir fikir olurdu.
    Ben radyatörü ve yedek su kabını söktüğümde içinden çıkan sıvıya ve kirlere çok şaşırdım sizinkinde nasıl durum olur bilemem, radyatörde pek iç açıcı değil ama sıfır çok pahalı, içini olabildiğince temizleyip tamir ettirip kullanmayı düşünüyorum, eğer bahsedilen radyatör üreticisinin verdiği fiyat makul gelirse yaptırıp onu kullanabilirim.
    tommygun bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben radyatörü ve yedek su kabını söktüğümde içinden çıkan sıvıya ve kirlere çok şaşırdım sizinkinde nasıl durum olur bilemem, radyatörde pek iç açıcı değil ama sıfır çok pahalı, içini olabildiğince temizleyip tamir ettirip kullanmayı düşünüyorum, eğer bahsedilen radyatör üreticisinin verdiği fiyat makul gelirse yaptırıp onu kullanabilirim.
    Ben her ne kadar düzenli olarak radyatör sıvısını yenilesem de muhtemelen benimkinin içi de pek hoş değildir. Hele bir temizletip performansına bakayım, memnun kalmazsam sonrasını o zaman düşüneceğim.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben her ne kadar düzenli olarak radyatör sıvısını yenilesem de muhtemelen benimkinin içi de pek hoş değildir. Hele bir temizletip performansına bakayım, memnun kalmazsam sonrasını o zaman düşüneceğim.
    Abi belki radyatörcüler senin radyatörü şişleyip tıkanıklığı açabilirler, eğer çatlak veya delik yoksa şişletme sizi uzun süre idare eder diye düşünüyorum, birde termostat eskimiş veya paslanmış olup geç açışıyor olabilir.


    Şişleme işlemi nedir? Radyatörün köşelerinin açılıp uzun bir demirle kanal boyunca ileri itilip geri çekilmesidir bu sayede tıkanıklıklar giderilmektedir.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi belki radyatörcüler senin radyatörü şişleyip tıkanıklığı açabilirler, eğer çatlak veya delik yoksa şişletme sizi uzun süre idare eder diye düşünüyorum, birde termostat eskimiş veya paslanmış olup geç açışıyor olabilir.


    Şişleme işlemi nedir? Radyatörün köşelerinin açılıp uzun bir demirle kanal boyunca ileri itilip geri çekilmesidir bu sayede tıkanıklıklar giderilmektedir.
    Ustam da benzer bir şey söyledi, "iğneyle teker teker açar temizleriz" dedi.

  12. #12

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    Kawasakinin dediği gibi her 36 ayda 1 değişiyorum soğutma sıvısını sistemin sağlığı için. Son 2 değişimim Motul Motocool Expert sarı olan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

    Büyük ihtimalle kale radyatör bayisi idi kartalda, sitesine baktım birçok yerde bayiliği var özel ölçü radyatör için

    https://www.canotoradyator.com.tr/index.html

    https://www.kaleoto.com.tr/icerik/tr...r-ve-servisler
    tommygun, Motoseverrr ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Radyatörün içini temizlerken içinden 2-3 santim büyüklüğünde böcek çıktı, daha öncesinde kurusun diye balkona koymuştum ama onun içine hortumlar varken nasıl girecek? 2. el araç alıyorsak başımıza her şey gelebilir, radyatörden böcek çıkmasıda dahil .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Radyatörün içini temizlerken içinden 2-3 santim büyüklüğünde böcek çıktı, daha öncesinde kurusun diye balkona koymuştum ama onun içine hortumlar varken nasıl girecek? 2. el araç alıyorsak başımıza her şey gelebilir, radyatörden böcek çıkmasıda dahil .
    Ek olarak pulda çıkmış lavaboyu temizlerken gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Bugün radyatörü yaptırdım, radyatörcü 300 lira fiyat istedi hem çok geldi hemde o kadar nakitim yoktu daha sonrasında başka radyatörcüye gittim ordada dükkan sahibi yoktu, başka biri daha geldi bu konu hakkında onla biraz konuştuk daha ilerlerde kaynakçının olduğunu söyledi ve oraya gittim, kaynağı 100 liraya hallettim şuan eskisindende sağlam olabilir.
    MrJ, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Fabrikada konulmuş orjinal radyatör suyu var motorda. 10 sene olmuş. Şimdilik bir sıkıntım olmadı.

  15. #15

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    sıvı sistem içerisinde korozyon-pas önleme özelliğini kaybediyor sistem sağlığı için 36ay'da bir değişimi tüm kılavuzlarda yazar.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrikada konulmuş orjinal radyatör suyu var motorda. 10 sene olmuş. Şimdilik bir sıkıntım olmadı.
    Büyük ihtimal termostat, termostat kapağı, su pompası, radyatör, radyatör kapağı ve radyatör hortumları paslanmıştır.

  17. #17
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ben de radyatör sıvısını 2-3 senede bir değiştiriyorum fakat belki de o kadar gerekli olmayabilir.
    Biraz alakasız bir örnek gibi gelebilir ama mesela Haydarpaşa Garı, ahşap kazık temeller üzerinde 120 senedir duruyor. Yani sudan çıkmadıkça hava almayan yerlere bir şey olmuyor gibi.

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal termostat, termostat kapağı, su pompası, radyatör, radyatör kapağı ve radyatör hortumları paslanmıştır.
    9 yaşında inazumada ve yine 9 yaşında nc750 motosikletlerimde fabrikanın koyduğu sıvı duruyor.
    Hep plastik kap hem sıvı ilk günkü gibi pırıl pırıl tertemiz.
    Eğer oas olsaydı hem sıvının hem plastik kabın rengi bozulurdu.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de radyatör sıvısını 2-3 senede bir değiştiriyorum fakat belki de o kadar gerekli olmayabilir.
    Biraz alakasız bir örnek gibi gelebilir ama mesela Haydarpaşa Garı, ahşap kazık temeller üzerinde 120 senedir duruyor. Yani sudan çıkmadıkça hava almayan yerlere bir şey olmuyor gibi.
    Ağaç işleri çok karışık işler, mesela budaklı ve ağaca katiyen yük taşıtamazsın çünkü budak yerinden anında kırılır. İnşaat gibi önemli işlerde yaş ağaç kullanımıda sakıncalı, ağaç kurudukça yamulur ve 10 santim kalınlığı olan bir ağaç kurudukça 9 santime kadar incelmeler görülür bir başka neden ise ağacın damar yapısı, her ağacın damar yapısı ile işte yapılmıyor. Kendi işimiz olan kereste ve palet imalatında motosikletin ekipman ve yedek parça borcunu ödediğim için mecbur çalışıyorum ve az çok bir şeyler kapmadım değil , mesela ben orada ağaç keseceğim ve palet takozları çakacağım zaman malzemenin budaksız olmasına özen gösteririm 1 ton taşıyacak olan palet 100 kiloda bile kırılabilir budak bu kadar kötü bir şey.

    Antifriz konusuna gelirsek bu konu kullanacağımız antifrizden antifrize değişir, Mesela Shell'in LongLife antifrizleri var ve vaat ettiklerine göre 5 sene veya 250.000 kilometre dayanacağını söylemekteler, diğerinde ise 3 sene veya 100.00 kilometre dayanacağını söylemekteler. Biraz zahmetli bir iş ama 3 veya 5 senede bir yapacağımız, maliyet ve sene bazından gayet ucuz olan bir bakımı aksatmamak bana daha mantıklı gelmektedir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 yaşında inazumada ve yine 9 yaşında nc750 motosikletlerimde fabrikanın koyduğu sıvı duruyor.
    Hep plastik kap hem sıvı ilk günkü gibi pırıl pırıl tertemiz.
    Eğer oas olsaydı hem sıvının hem plastik kabın rengi bozulurdu.
    Benim motosikletimde iyice hepsi maf olmuştu, tabi burada en büyük unsur karışım ama 9 sene boyunca antifrizin contalardaki ve korozyona karşı olan korumasının yitirdiğini düşünüyorum.
    fazil bunu beğendi.

  20. #20
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağaç işleri çok karışık işler, mesela budaklı ve ağaca katiyen yük taşıtamazsın çünkü budak yerinden anında kırılır. İnşaat gibi önemli işlerde yaş ağaç kullanımıda sakıncalı, ağaç kurudukça yamulur ve 10 santim kalınlığı olan bir ağaç kurudukça 9 santime kadar incelmeler görülür bir başka neden ise ağacın damar yapısı, her ağacın damar yapısı ile işte yapılmıyor. Kendi işimiz olan kereste ve palet imalatında motosikletin ekipman ve yedek parça borcunu ödediğim için mecbur çalışıyorum ve az çok bir şeyler kapmadım değil , mesela ben orada ağaç keseceğim ve palet takozları çakacağım zaman malzemenin budaksız olmasına özen gösteririm 1 ton taşıyacak olan palet 100 kiloda bile kırılabilir budak bu kadar kötü bir şey.

    Antifriz konusuna gelirsek bu konu kullanacağımız antifrizden antifrize değişir, Mesela Shell'in LongLife antifrizleri var ve vaat ettiklerine göre 5 sene veya 250.000 kilometre dayanacağını söylemekteler, diğerinde ise 3 sene veya 100.00 kilometre dayanacağını söylemekteler. Biraz zahmetli bir iş ama 3 veya 5 senede bir yapacağımız, maliyet ve sene bazından gayet ucuz olan bir bakımı aksatmamak bana daha mantıklı gelmektedir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------



    Benim motosikletimde iyice hepsi maf olmuştu, tabi burada en büyük unsur karışım ama 9 sene boyunca antifrizin contalardaki ve korozyona karşı olan korumasının yitirdiğini düşünüyorum.
    Şöyle bir durum var.fabrikanın koyduğu sıvı kalitesiz değil. Üstelik hiç açılmadığı ve hava ile hiç temas etmediği için bir sorun olmuyor.
    Ancak aynı motorlar bir sebeple 1. Yılında bu sıvıyı boşaltsalar,kalitesiz sıvıyı geçtim,sadece su ile 6 kullansalar o motor berbat olur işte.
    O yüzden ki bir şekilde orjinal sıvı boşaldıysa ya aynısı yada daha kalitelisi ile değişmeli ki korozyon başlamasın.
    Yoksa pas öyle bişeydir ki ( bir çeşit yanmadır) atı alan üsküdarı geçer ,engelleyemezsin.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)