Ağaç işleri çok karışık işler, mesela budaklı ve ağaca katiyen yük taşıtamazsın çünkü budak yerinden anında kırılır. İnşaat gibi önemli işlerde yaş ağaç kullanımıda sakıncalı, ağaç kurudukça yamulur ve 10 santim kalınlığı olan bir ağaç kurudukça 9 santime kadar incelmeler görülür bir başka neden ise ağacın damar yapısı, her ağacın damar yapısı ile işte yapılmıyor. Kendi işimiz olan kereste ve palet imalatında motosikletin ekipman ve yedek parça borcunu ödediğim için mecbur çalışıyorum ve az çok bir şeyler kapmadım değil
, mesela ben orada ağaç keseceğim ve palet takozları çakacağım zaman malzemenin budaksız olmasına özen gösteririm 1 ton taşıyacak olan palet 100 kiloda bile kırılabilir budak bu kadar kötü bir şey.
Antifriz konusuna gelirsek bu konu kullanacağımız antifrizden antifrize değişir, Mesela Shell'in LongLife antifrizleri var ve vaat ettiklerine göre 5 sene veya 250.000 kilometre dayanacağını söylemekteler, diğerinde ise 3 sene veya 100.00 kilometre dayanacağını söylemekteler. Biraz zahmetli bir iş ama 3 veya 5 senede bir yapacağımız, maliyet ve sene bazından gayet ucuz olan bir bakımı aksatmamak bana daha mantıklı gelmektedir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Benim motosikletimde iyice hepsi maf olmuştu, tabi burada en büyük unsur karışım ama 9 sene boyunca antifrizin contalardaki ve korozyona karşı olan korumasının yitirdiğini düşünüyorum.