Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hyosung GV250 Acayip Bir Rölanti Problemi çözüm önerileri lütfen..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Merhabalar değerli arkadaşlar, Samsun'dan yazıyorum motorum çift silindir Hyosung GV250 2016 Aquila Enjeksiyonlu model.

    Hemen hemen bir yılı aşkın süredir rölanti dalgalanması problemim var. Sıcak-soğuk farketmeksizin rölanti 1600-2000 arasında hep dalgalanıyor, belki birkaç saniye sabit duruyordur. Ayrıca son zamanlarda kırmızı ışığa filan yaklaşırken bir anda debriyajı çektiğimde motor 800-1000 devirlere kadar düşüp toparlamaya çalışıyor ya da toparlayamayıp stop ediyor. Ayrıca genelde tek marşta çalışırdı ara sıra tek marşta almamazlık yapardı, son 5-6 aydır imkanı yok tek marşta çalışmaz en az iki marş veririm her gün, ki marştan sonra çalışınca da önce 1000-1200 devirlerde sanki tek silindir çalışıyormuş gibi üç beş saniye çalışır sonra rölanti 1600-2000 civarlarına gelir.
    Yaşadığım yerde iyi ve hakkı hukuku gözeten bi usta tanımadığım için tamire götürmedim ki çoğu usta zamanında pek anlamıyoruz bundan demişlerdi. Yanlış anlaşılmasın her ustaya da güvenemiyorum sağlam motoru bozdukları da oluyor bazılarının, hatta geçen bir somun sıkmaya 50 lira istedi, az ilerdeki başka bir usta da ona para mı istenir yahu deyip sağolsun işimi görmüştü.

    O sebeple forumdan araştırdığım kadarıyla şu işlemleri yaptım;
    1-Buji, buji piposu, buji kablolarını değiştirdim, problem düzelmedi.
    2-Ateşleme bobinlerinin direnç değerlerini ölçtüm normal sayılabilecek aralıklarda çıktı, uyumlu sayılabilecek başka bir sağlam bobin de taktım problem düzelmedi. Hatta sadece birer bobini bağlayarak her bir silindiri ayrı ayrı çalıştırdım, ön silindir 1500-1600 devir civarlarında arka silindir ise 1400-1500 devir civarlarında sabit bir şekilde güzel çalışıyordu. Sadece bir iki defa arka silindir tekken bayılarak stop etti, ama son iki gündür bayılma da yok fakat bu rölanti dalgalanması problemim düzelmedi.
    3-Rölanti sensörünü(ISC selonoid) söktüm elektrik verdiğimde ucu ileri oynamaktaydı, uyumlu başka bir rölanti sensörü bulamadığımdan değişme imkanım olmadı.
    4-Gaz kelebek konum sensörünün (TPS) değerlerini ölçtüm kapalıyken 0.9 v, açıkken 4.6 v idi. Kılavuzda kapalıyken <0.5 v olması gerek yazmış ama bazı forumlarda çoğu arkadaş kapalı konumda 0.9-1.1 v ye ayarlayınca daha iyi performans aldığını yazmışlar, zannımca benden önceki kullanan da gaz telini değiştirtirken TPS'yi bu şekilde ayarlatmış.
    5-Boğaz kelebeğini ve ilgili parçaları söktüm tertemizlerdi ama yine de balata spreyiyle bi güzel temizledim, yine problem düzelmedi.
    6-Bir arkadaş forumda SAV selonoidi(ikincil hava valfi selonoidi) ölçün yazmış, servis kitapçığında gösterdiği yerde o bahsedilen selonoidi motosiklette bulamadım yada ben göremedim.
    7-Bir arkadaş da pick-up coil'e bakın yazmış, değerleri 85-100 ohm olması gerek yazmış, benimki 125 ohm (eski bir multimetre kullanıyordum ölçüm farkı olabilir diye düşünüyorum) 25 ohm çok farkettirmez diye düşündüm.
    8-Yan ayaklık müşürü temassızlık yapıp stop ettiriyor olabilir diye düşündüm onu da iptal ettim problem düzelmedi.
    9-Hava filtresini komple çıkardım ama değişiklik olmadı. Sonra geri taktım.
    10-Enjektörleri test etme şansım olmadı ama 8-10 ayda bir düzenli olarak enjektör temizleyici kullanırım.
    11-Yakıt pompasını test etme şansım olmadı ama sesi gayet ilk günkü gibi güzel geliyor bence iyi çalışmakta.
    12-Zamanı gelince yağ yağ filtresi hava filtresi genel yağlama zincir bakımı varsa gevşek cıvata sıkımı gibi genel bakımlarını özenle yaparım.

    Bütün bunlara rağmen motor FI ışığı yanmamakta, yani bir hata yok diyor. Herhangi bir sensörü yerinden çıkarınca FI lambası hemen yanıyor ve doğru sensörü işaret ediyor ama bu problemlerimde FI ışığı da yanmıyor, normal. Motorda performans kaybı pek yaşamadım gibi (hızlı sürmediğimden farkedememiş de olabilirim), yakıt tüketimim de hep şehiriçi 3.8-4.1 lt/100 km (çantalarla) arasında, artış olmadı. Egzostan çıkan havayı kokladım geçenlerde, sanki bi tık benzin kokuyor gibiydi, belki normal de olabilir ben öyle zannetmiş olabilirim, yakın zamanda benzer bir motosiklet egzosu koklarsam farkı da yazarım buraya varsa :DD

    Kısacası arkadaşlar bir rölanti dalgalanması, tek marşta çalışmama, bazen debriyaj çekince stop etme gibi sorunlarım var sorun zaman geçtikçe ilerliyor gibi duruyor, araştırdığım kadarıyla kendimce baya bir şey yapmaya çalıştım ama sebep bulamadım. Sizlerin de çözüm önerilerini danışmak için konu açtım ayrıca Samsun'da hyosung'tan tam anlamıyla anlayan hakkı hukuku gözeten bir usta tanıdığınız varsa ona da götürebilirm tavsiyeleriniz doğrultusunda. Şimdiden teşekkürler saygılar...
    Ugur S. bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bunlar da servis cihazı yokmuydu yada anahtarı çeviriyordun ışık yanıp sönüyordu hata kodunu anlıyordun dediğin şey bana rolanti sensörü yasa oksijen sensörü gibi geldi
    suayip01 bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Manifolttan vs biryerlerden hava emiyor olabilir , subaplar yanık olabilir..rölanti dalgalanması sebebidir ve arıza koduda vermez bunlar..
    suayip01 bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Servis cihazı zamanında Türkiye'de 2 tane vardı şimdi var mıdır bilmem ama evet anahtarı 5 defa çevirince gerekli hata kodunu servis cihazı gibi söylemekte. Anahtarı çeviriyorum 5 defa ama herhangi bir hata kodu vermiyor hatta bobinin birini söküp anahtarı 5 defa çevirince hemen bobin hatası veriyor mesela. Oksijen sensörlerinin değerlerini de ölçtüm 12 v olması gerekiyormuş bendekiler en son 11.6-11.8 idi galiba, yazmayı unutmuşum onları da balata spreyiyle temizledim fakat problemim düzelmemişti. Fakat forumlarda onların her halükarda 5 yılda bir değişmesi iyi olur diye tavsiye ediyorlardı uyumlu bulamadığımdan değiştirememiştim. Belki de dediğin gibi oksijen sensöründen kaynaklanıyor olabilir, çözüm öneriniz için teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

    Subap arızaları da duymuştum konuyla ilgili olarak, zaten bu forumdaki tavsiyelerden sonra subaplara ve ayarlarına baktıracağım kendim yapamadığım o iş kalmıştı. Yarın öbür gün manifold ve diğer tüm hava borularını da kontrol etmeye başlarım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Oksijen sensörünün içinde kıl kadar ince bir platin parça var oksijen sensörü ayrıca temizlenmesi önerilmez direk değiştirilmesi önerilir .. çünkü temizlik sıvıları spreyler içindeki o platine zarar veriyor bence hyosung dan anlayan bir usta yada servise götür genelde hyoların arızaları fiks ve aynıdır usta sen dediğin an anlar bilir çünkü o arıza ile başkalarında gelmiştir kesin ona ..
    suayip01 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Tamamdır teşekkür ederim..

  7. #7
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Motorun problemi hava yakıt karışımını ayarlayamamasi egzos kokusuna bakılırsa zengin karışım çalışıyor
    Bunlar içinde sırasıyla yakit ve hava ve ateşleme hattının kontrolü gerekiyor
    Ama bu durumlarda genellikle gizli şüpheli oksijen sensörü yada hava akış metredir yada motor başka yerden ekstra hava alıyordur hata kodu vermezler ama motorsikletlerde hava akismetre yok galiba hava hattınada smoke test yapmanızı öneririm

  8. #8

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Alıntı lordmayros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun problemi hava yakıt karışımını ayarlayamamasi egzos kokusuna bakılırsa zengin karışım çalışıyor
    Bunlar içinde sırasıyla yakit ve hava ve ateşleme hattının kontrolü gerekiyor
    Ama bu durumlarda genellikle gizli şüpheli oksijen sensörü yada hava akış metredir yada motor başka yerden ekstra hava alıyordur hata kodu vermezler ama motorsikletlerde hava akismetre yok galiba hava hattınada smoke test yapmanızı öneririm
    Anladım, hava hattının kontrolünü sağlayacağım, ayrıca oksijen sensörünü detaylıca test edeceğim. MAP sensörü bile vardı motorda ama hava akışmetre veya benzeri bir sensör bulamadım dediğiniz gibi. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim gerekli kontrollerden sonra sonuçları buraya yazacağım.

  9. #9

    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 - 2012
    Alıntı suayip01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar değerli arkadaşlar, Samsun'dan yazıyorum motorum çift silindir Hyosung GV250 2016 Aquila Enjeksiyonlu model.

    Hemen hemen bir yılı aşkın süredir rölanti dalgalanması problemim var. Sıcak-soğuk farketmeksizin rölanti 1600-2000 arasında hep dalgalanıyor, belki birkaç saniye sabit duruyordur. Ayrıca son zamanlarda kırmızı ışığa filan yaklaşırken bir anda debriyajı çektiğimde motor 800-1000 devirlere kadar düşüp toparlamaya çalışıyor ya da toparlayamayıp stop ediyor. Ayrıca genelde tek marşta çalışırdı ara sıra tek marşta almamazlık yapardı, son 5-6 aydır imkanı yok tek marşta çalışmaz en az iki marş veririm her gün, ki marştan sonra çalışınca da önce 1000-1200 devirlerde sanki tek silindir çalışıyormuş gibi üç beş saniye çalışır sonra rölanti 1600-2000 civarlarına gelir.
    Yaşadığım yerde iyi ve hakkı hukuku gözeten bi usta tanımadığım için tamire götürmedim ki çoğu usta zamanında pek anlamıyoruz bundan demişlerdi. Yanlış anlaşılmasın her ustaya da güvenemiyorum sağlam motoru bozdukları da oluyor bazılarının, hatta geçen bir somun sıkmaya 50 lira istedi, az ilerdeki başka bir usta da ona para mı istenir yahu deyip sağolsun işimi görmüştü.

    O sebeple forumdan araştırdığım kadarıyla şu işlemleri yaptım;
    1-Buji, buji piposu, buji kablolarını değiştirdim, problem düzelmedi.
    2-Ateşleme bobinlerinin direnç değerlerini ölçtüm normal sayılabilecek aralıklarda çıktı, uyumlu sayılabilecek başka bir sağlam bobin de taktım problem düzelmedi. Hatta sadece birer bobini bağlayarak her bir silindiri ayrı ayrı çalıştırdım, ön silindir 1500-1600 devir civarlarında arka silindir ise 1400-1500 devir civarlarında sabit bir şekilde güzel çalışıyordu. Sadece bir iki defa arka silindir tekken bayılarak stop etti, ama son iki gündür bayılma da yok fakat bu rölanti dalgalanması problemim düzelmedi.
    3-Rölanti sensörünü(ISC selonoid) söktüm elektrik verdiğimde ucu ileri oynamaktaydı, uyumlu başka bir rölanti sensörü bulamadığımdan değişme imkanım olmadı.
    4-Gaz kelebek konum sensörünün (TPS) değerlerini ölçtüm kapalıyken 0.9 v, açıkken 4.6 v idi. Kılavuzda kapalıyken <0.5 v olması gerek yazmış ama bazı forumlarda çoğu arkadaş kapalı konumda 0.9-1.1 v ye ayarlayınca daha iyi performans aldığını yazmışlar, zannımca benden önceki kullanan da gaz telini değiştirtirken TPS'yi bu şekilde ayarlatmış.
    5-Boğaz kelebeğini ve ilgili parçaları söktüm tertemizlerdi ama yine de balata spreyiyle bi güzel temizledim, yine problem düzelmedi.
    6-Bir arkadaş forumda SAV selonoidi(ikincil hava valfi selonoidi) ölçün yazmış, servis kitapçığında gösterdiği yerde o bahsedilen selonoidi motosiklette bulamadım yada ben göremedim.
    7-Bir arkadaş da pick-up coil'e bakın yazmış, değerleri 85-100 ohm olması gerek yazmış, benimki 125 ohm (eski bir multimetre kullanıyordum ölçüm farkı olabilir diye düşünüyorum) 25 ohm çok farkettirmez diye düşündüm.
    8-Yan ayaklık müşürü temassızlık yapıp stop ettiriyor olabilir diye düşündüm onu da iptal ettim problem düzelmedi.
    9-Hava filtresini komple çıkardım ama değişiklik olmadı. Sonra geri taktım.
    10-Enjektörleri test etme şansım olmadı ama 8-10 ayda bir düzenli olarak enjektör temizleyici kullanırım.
    11-Yakıt pompasını test etme şansım olmadı ama sesi gayet ilk günkü gibi güzel geliyor bence iyi çalışmakta.
    12-Zamanı gelince yağ yağ filtresi hava filtresi genel yağlama zincir bakımı varsa gevşek cıvata sıkımı gibi genel bakımlarını özenle yaparım.

    Bütün bunlara rağmen motor FI ışığı yanmamakta, yani bir hata yok diyor. Herhangi bir sensörü yerinden çıkarınca FI lambası hemen yanıyor ve doğru sensörü işaret ediyor ama bu problemlerimde FI ışığı da yanmıyor, normal. Motorda performans kaybı pek yaşamadım gibi (hızlı sürmediğimden farkedememiş de olabilirim), yakıt tüketimim de hep şehiriçi 3.8-4.1 lt/100 km (çantalarla) arasında, artış olmadı. Egzostan çıkan havayı kokladım geçenlerde, sanki bi tık benzin kokuyor gibiydi, belki normal de olabilir ben öyle zannetmiş olabilirim, yakın zamanda benzer bir motosiklet egzosu koklarsam farkı da yazarım buraya varsa :DD

    Kısacası arkadaşlar bir rölanti dalgalanması, tek marşta çalışmama, bazen debriyaj çekince stop etme gibi sorunlarım var sorun zaman geçtikçe ilerliyor gibi duruyor, araştırdığım kadarıyla kendimce baya bir şey yapmaya çalıştım ama sebep bulamadım. Sizlerin de çözüm önerilerini danışmak için konu açtım ayrıca Samsun'da hyosung'tan tam anlamıyla anlayan hakkı hukuku gözeten bir usta tanıdığınız varsa ona da götürebilirm tavsiyeleriniz doğrultusunda. Şimdiden teşekkürler saygılar...
    Aynısını yaşıyorum hocam. Test edilecek şeyleri sıralamıştım. Bu hafta sonu bakacaktım. Sen benden önce hepsini test etmişsin eline sağlık
    Koklamak istediğin benzer makine egzozu benim makine olabilir. Lâkin ben İstanbul'dayım. Senin profilinde Samsun yazıyor. Bu iş zora girdi sanki.

    Konuyu takibe aldım. Gelişmelerden haberdar edersen harika olur. Boşa tırmalamayız biz de.
    suayip01 bunu beğendi.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Çok abuk sabuk gibi gelebilir ama,
    Bazen sensörlerin bağlantı konnektörlerinde nemden, ısıdan, sallantıdan veya montaj hatası gibi nedenlerden direnç oluşabiliyor.

    Bu durumda sensör hatası oluşmuyor ve bir F hatası göremiyorsunuz.

    Ama sensörün okuduğu değer beyine doğru değerden farklı bir değerde gittiğinden, mapin farklı yerlerine denk geliyor ve bu tür anormal çalışma şekilleri ortaya çıkabiliyor.
    suayip01 bunu beğendi.

  11. #11
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    11 Sene önce de aynı sorunlarla uğraşıyorlarmış. Motor GT250 Comet olsa da aynı motor bloğu. Linkini verdiğim sayfalarda @Osbourne nikli üye bu sorunla epey uğraşmış. Başkaları da var. Sayfaları tek tek okursanız belki bir fikir verir. Benim okuduğum kadarıyla giderken çekişte kesiklik olarak yaşamışlar sorunu. Okuyup sizin sorununuzla bir paralellik var mı bir bakın.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-67.html
    suayip01 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Efi leri sıkıntılı geldi hyo efi işinde bence eline yüzüne bulaştırdı . Bu hyo ları alıcaksan son seri gelen 2007-2008 di galiba karbüratörlü leri vardı onlar tam geçiş motoruydu hem eski kronik sıkıntılardan arındırılmış hemde enjeksiyonsuz ondan bir yıl sonra zaten efi ler çıktı ..

    Bu hyo nun çözümü varda sağlam uğraşmak gerekiyor tüm elektrik hattını söküp elektrik işi yapılan yere yolluyorlar bütün elektrik hattı daha yüksek bakır oranı olan üst kalite kablolarla değişiyor birde özelikle sensör beyin göstergelere giden hatlara araya akım dalgalanmasına karşı ne olur ne olmaz kondansatör koyuyorlar motor evladiyelik sorunsuz hale geliyor ama meşakkatli uzun süren bir süreç motorun komple parçalanıp toplanması gerekiyor iyi bir elektrikçi bulmak gerekiyor şimdi komple hat yenilemeye 5 bin tl den aşağı bence hiç bir elektrikçi istemez ilmik ilmik yüzlerce kabloyu yeniliycek tane tane o kablolar döşendilkten sonra araya komdasötler takılacak falan filan .. yorucu iş ama bittimi hyo evladiyelik sorunsuz oluyor ..

    Nerden biliyorum yapan iki kişiyi biliyorum ordan biliyorum
    suayip01 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Alıntı Ugur S. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynısını yaşıyorum hocam. Test edilecek şeyleri sıralamıştım. Bu hafta sonu bakacaktım. Sen benden önce hepsini test etmişsin eline sağlık
    Koklamak istediğin benzer makine egzozu benim makine olabilir. Lâkin ben İstanbul'dayım. Senin profilinde Samsun yazıyor. Bu iş zora girdi sanki.

    Konuyu takibe aldım. Gelişmelerden haberdar edersen harika olur. Boşa tırmalamayız biz de.
    Öncelikle size de geçmiş olsun, bence test etmeye başla. Multimetre genelde yeterli oluyor parçalar haricinde. İlk 4-5 maddede sorunu genelde bulabilmişler forumlarda. Sonuç alamazsan bile elinde yedek parçan oluyor en azından boşa masraf yapmamış oluyorsun. Sonuç alınca yazacağım buraya, teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok abuk sabuk gibi gelebilir ama,
    Bazen sensörlerin bağlantı konnektörlerinde nemden, ısıdan, sallantıdan veya montaj hatası gibi nedenlerden direnç oluşabiliyor.

    Bu durumda sensör hatası oluşmuyor ve bir F hatası göremiyorsunuz.

    Ama sensörün okuduğu değer beyine doğru değerden farklı bir değerde gittiğinden, mapin farklı yerlerine denk geliyor ve bu tür anormal çalışma şekilleri ortaya çıkabiliyor.
    Aslında hocam böyle bir ihtimal de var motoru açtığımda elektrik tesisatı baya baya tozlu idi, yer yer paslı yerler de vardı. Hatta bazı parçalarda direnç değerlerinde ufak sapmalar olması bunu destekliyor olabilir. Fakat tüm tesisatı kontrol etmek oldukça zor o kısmı biraz sona bırakacağım, tavsiye için teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    11 Sene önce de aynı sorunlarla uğraşıyorlarmış. Motor GT250 Comet olsa da aynı motor bloğu. Linkini verdiğim sayfalarda @Osbourne nikli üye bu sorunla epey uğraşmış. Başkaları da var. Sayfaları tek tek okursanız belki bir fikir verir. Benim okuduğum kadarıyla giderken çekişte kesiklik olarak yaşamışlar sorunu. Okuyup sizin sorununuzla bir paralellik var mı bir bakın.
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-67.html
    Anladım bi inceleyeyim bu linki de, teşekkür ederim..
    Ugur S. bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Arkadaşlar sorun hakkında bir güncelleme yapmak istiyorum; dediklerinizden bir kaçını yapmaya çalıştım;
    Rölantiyle ilgili hava hattına ve hava filtresi çevresine duman verdim kaçak yok emme manifoldunu sadece gözle kontrol edebildim ama hava hattı zannımca gayet sağlam. Oksijen sensörlerini söktüm fakat 12 v veremedim kablosu soketin çok içindeydi, zaten söker sökmez o2 sensör hatası verip takınca da düzeldiğinden pek detaylı incelemeye biraz üşendim oksijen sensörleri de zannımca sağlam.

    Fakat tüm bunları yaparken rölanti sensöründe birşey farkettim.

    Evet rölanti sensörünün multimetre ölçüm değerleri normal fakat kontak açıp enjeksiyon verdiğimde valfin ileri yada geri hareket etmesi lazım bunu her zaman yapmıyor, ayrıca rölanti motorunu test ettikten sonra ayarlamadan taktığımdan çubuğun olması gereken ayarı kaçırıyormuşum tahminimce. Yani çubuk 0-250 adım arası oynaması gerekirken, bence zaman zaman 0-150 adım arası oynuyor bu da rölanti dalgalanması yapıyor diye düşündüm ve rölanti motorunu yerine takarken çubuğu pense ile belli bir açıklık kalacak şekilde ayarladım.
    Sonrasında evet tek seferde marş aldı, iki üç sefer kullanımdan sonra yine ara ara tekte marş almıyordu ama bunu eskisi kadar sık yapmıyor en azından şimdilik. Ayrıca yolda bi anda debriyajı çekince olan stop etmeler de kesildi sayılır şükür. Hatta egzostaki çiğ benzin kokusu da gitti.
    Kısacası bunları şu amaçla yazdım, rölanti sensörünüzün değerlerini normal ölçseniz bile rölanti sensörünüz arızalı olma ihtimali varmış.

    Sonrasında GV250 uyumlu rölanti sensörü alayım dedim ama TR'de yok, yurtdışından kargoyla gelişi total 1000-1200 tl civarı. İnternet yada forumlarda uyumlusu var mı diye baktım, maalesef bilen yok. Üstünde Continental D5185 W3184B yazıyordu arattım bir şey çıkmadı. Ben de görseline benzeyen Opel Astra 1.4 F'nin MGA 55310 modelli rölanti sensörünü aldım. Görsel olarak hemen hemen aynılar, boyut olarak da öyle, sadece vida deliğini yarım cm yana yapmışlar ama matkapla hallettim o kısmı da. Sonrasında taktım ama tek marşta çalıştığı da oldu çalışmadığı da maalesef. Ayrıca rölanti bu sefer 1900-3000 arasında dalgalanıyordu. Demek ki sensör tam uyumlu olması gerekiyor diye düşünüyorum. Gelişmeler oldukça buraya yazmaya çalışırım.
    İlgilenip okuyan ve önerilerde bulunmaya çalışan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum. saygılar.
    Thracian ve Ugur S. bunu beğendiler.

  15. #15
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Geçmiş olsun, epey uğraşmışsınız umarım çözüme ulaşırsınız.

  16. #16
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Sensörü MGA değilde çıkmacilardan orijinali bulup denerseniz muhtemelen sorun çözülecek
    O parçalarda yan sanayi maalesef iş yapmıyor
    Ya Bosch ya Siemens ya valeo yada delphi oem üretim yapıyor

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Rolanti Sensörü motopit te yokmu baktın mı rolanti sensörünü ordan al varsa bence yoksa çıkma falan kovala sorun değiştirmene rağmen değişmesse senin motorun sorunu büyük ihtimal beyinden ..

  18. #18

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Bir kez daha aklıma elektrikli motorlar yaygın olsa ucuzlasa diye geldi hoş onlarda da sensör vs olacak onlarda şeytanın aklına gelemeyecek arızalar olacak

  19. #19

    Üyelik
    14 Haziran 2022
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    hyosung gv250 efi 2016
    Aynen sensör işleri başta karmaşık görünse de hata kodunu söyleyen sistemler sayesinde işler biraz kolaylaşabiliyor, tabi biraz da dilinden anlamak lazım.
    Rölanti sensörümle sanayiye gittim tıpatıp benzeyen palio 1.4 8v 'nin 9949149 kodlu sensörünü buldular bana, ama farklı bir sensör takmak istemedim direk orjinalini takmak istedim. Motopitte yok motosikletçilerde buna en yakın modial rx3 evo nun rölanti sensörü olabilir dediler ama almadm 900-1000 liraya satıyorlar. Kısacası gerçekten de Türkiye de GV250 nin sensörü yok. GV250'si olan arkadaşlara yedek parça konusunda gerçekten şans diliyorum. Hyosungsource ebay vs sitelerde satıyorlar maddi durumum uygun olunca alırım takarım gelişmeleri burdan aktarırım. Tabi bu aralarda da elektrik tesisatını gözden geçirmeyi ve subap ayarlarına baktırmayı da ihmal etmeyeceğim.

    İlgilenen sabırla okuyan ve yazan arkadaşlara tekrardan teşekkürler.

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Sana farklı bir yöntem söyliyim AliExpresse gir hysoung parçaları satan satıcılarla temasa geç neticede senin hysoung source yada ebay dan alıcağın parçada Çin’de imal ediliyor ..

    Üreticilere parça kodunu resmini yolla emin olabilirsin birisi bende var diyecektir .. ben o koda demin baktım AliExpress de eski ilanlarda o sensör satılmış ama şimdi ilanlar duruyor ama siparişe kapalı mesela o ilan sahiplerine de mesaj çekebilirsin..

    Ek not işte bu yüzden bajaj falan dedik mi millet laf ediyor ama yedek parça çok önemli bu devirde hem bulmak önemli bulsan uygun fiyatlı olması önemli parça var ama aşırı pahalı gene alamadık tan sonra olması neye yarar..

    şu sorun bajaj da olsa abartarak şaka yaparak diyorum köşe başındaki marketten bile o rolanti sensörünü 700-800’tl ye sıfır orjinal parçayı bulurdun .. 200-300 tl ye çıkmasını her yerden anında bulurdun .. yedek parçanın önemi burda ortaya çıkıyor ..

    ufacık rolanti sensörünü 2-3 bin tl ye yurtdışından getireceksin birde o parça değilse sorun devam ederse boşuna para harcayıp getirmiş olucaksın .. belki beyin çıkıcak sorun bu sefer beyin peşine düşeceksin kısaca senin bu sorunu çözmen belki 10’bin liraları bulucak toplamda iyide gv250 ne kadar ki o masrafları etmeye değsin ..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler