Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Marş Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Merhaba Arkadaşlar.
    Motosikletle ilgili bir sorunum var bilgisi olan varmı acaba.
    Sorun Şu Motor Soğukken marşa basınca akü zayıfmış gibi zor dönüyor ve hep vurdurarak çalıştırmak zorunda kalıyorum.
    Fakat motor bi yarım saat falan çalışıp ısınınca Marş yaptığımda çok kolay çeviriyor ve çalışıyor.

    1 - Akü daha iki günlük.Sıfır Jel akü aldım. 12V20 Amper. ( daha önceki aküde bir aylıktı aküyü değiştirip deneyeyim dedim )
    2 - Marş Motorunun kömürleri bitiktir diye bir oto elektrik bobinaj işi yapana götürdüm açtı baktı ve dediği şu : Abi bu motorun içide kömürleride daha pırıl pırıl sıfır.Aküye bağladı marş motorunu çevirdi sıkıntı yok bunda dedi.
    3 - elektronik bir ölçüm cihazıyla kaçak varmı diye ölçtüm YOK. ( zaten kontağı kapatınca ekstra akü şalteri koydum komple kesiyor aküyle motor ilişkisini )
    4 - Bobini yeni değiştirdim.
    5 - Motor şarj ediyor evet. ( ölçü aletiyle ölçtüm baktım )

    Soğukken neden akü zayıfmış gibi marş çevirmiyorda sıcakken çeviriyor.???
    zekaiyuce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Yağdandır belki, eskimiş ve kalın bir yağsa özellikle soğuklarda motorun zor çalışmasına sebep olabilir. Akü regatör ve alternatörün sağlığından eminseniz, birde tüm elektrik tesisatının bağlantı yerlerini kabloları korozyona ve kısa devrelere karşı kontrol edin çok zor ama değebilir.

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Şaseye bağlanan kabloyu sokup güzelce zimparalayip sıkın. Herzaman + kutuptan sorun olmaz. - kutup da buna sebep olabilir.
    Marş ile ilgili tüm kablolar röle dahil kalin ve iyice sağlam sıkılmış olmalı...en baba gücü çeken yerdir mars motoru..
    Birde marş motorunun burclarina da bakin. Bazen şaseye kaçak yapabiliyor.
    Sabah motoru viteste debriyajla degil boşta çalıştırın.

  4. #4
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Alıntı HaktanCbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağdandır belki, eskimiş ve kalın bir yağsa özellikle soğuklarda motorun zor çalışmasına sebep olabilir. Akü regatör ve alternatörün sağlığından eminseniz, birde tüm elektrik tesisatının bağlantı yerlerini kabloları korozyona ve kısa devrelere karşı kontrol edin çok zor ama değebilir.
    Akü daha cuma günü aldım.ölçtüm.gayet iyi.alternatör şarj ediyor onuda motor çalıştıktan sonra ölçtüm.Elektrik tesisatını sıfırdan kendim çektim.Tüm tesisatı daha kaliteli kablo ile çektim.uçların korozyonluk bir dudumu olacağını tahmin etmiyorum çünkü iyi bir şekilde izole ettim bağlantı noktalarını...Ama yağ fikri bilemiyorum...biraz kalın yağ koydum 20-50...yağ yakma sorunum vardı....Sıcak havalarda ve motor çalışıp ısındıktan sonra sorun olmuyor evet...ama soğuk havalarda ve sabahları sıkıntı....Yağ fikri kafama yatmadı değil hani...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------

    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaseye bağlanan kabloyu sokup güzelce zimparalayip sıkın. Herzaman + kutuptan sorun olmaz. - kutup da buna sebep olabilir.
    Marş ile ilgili tüm kablolar röle dahil kalin ve iyice sağlam sıkılmış olmalı...en baba gücü çeken yerdir mars motoru..
    Birde marş motorunun burclarina da bakin. Bazen şaseye kaçak yapabiliyor.
    Sabah motoru viteste debriyajla degil boşta çalıştırın.
    marş motorunun buçları derken motora iki vidayla bağlandığı kulaklarımı diyorsunuz.?
    zekaiyuce

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Hayir. Icerde dönen rotoru merkezleyen burçlar.. asinirsa rotor yastığa sürtebilir. İhtimaldir.

  6. #6
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayir. Icerde dönen rotoru merkezleyen burçlar.. asinirsa rotor yastığa sürtebilir. İhtimaldir.
    Marş motorunun kömürleri bitmiştir belki diye elektrik bobinaj işi yapan bir ustaya götürdüm gösterdim adam açtı baktı ve bana dedi ki bu motorun içide dışıda sıfır...hiçbir sorunu yok tertemiz dedi...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

    Birde Havalar sıcakken normal marş basıyor...Tüm derdim soğuk hava ile benim...

  7. #7
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    MArş rölesinide bir kontrol ettrin ama bana kalırsa yağdan gibi geliyor

  8. #8
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MArş rölesinide bir kontrol ettrin ama bana kalırsa yağdan gibi geliyor
    Tamamdır bugün önce yağı değiştiricem....deneyeceğim..sonucu yazıcam buraya arkadaşlar.Teşekkür ederim.
    zekaiyuce


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler